motor 7301
Moderátor: Lukashil
Re: motor 7301
To souvisí s přechodem z vody na nemrznoucí směs. G12 je finanční luxus a z toho důvodu je zbytečná. Čistící efekt kapaliny je dobrá věc, mě to stálo několik náplní, než zůstala kapalina čistá, očekával jsem to a chtěl jsem vyčistit motor, hlavně za čtvrtou vložkou. Vodní čepadlo jsem měnil preventivně, jinak je to to, co začne týct jako první. G12 si myslím umí i upravit kohoutkovou vodu. netřeba destilky. Až budu měnit pořídím z Velvany G48 už namíchaný, něco na dolití a seru na to. Teda do traktoru
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: motor 7301
já volal do výzkumného ústavu chladících kapalin
červený fridex do zetora ANI NÁHODOU
do těhle starých krumplů vždy G11
červený fridex do zetora ANI NÁHODOU
do těhle starých krumplů vždy G11
Stydím se za tuto zem
Re: motor 7301
skusím dnesk proplachnout motor z chladičem a nalit tam novej fridex z destilkou
Re: motor 7301
Důvod proč by tam g12 neměla jít?
Re: motor 7301
prý v tomto konstrukčním typu motoru cosi rozpoušrí.
zkrátka udělá větší škodu než modrej.
já se toho držím když mi to tam řekl odborník.
zkrátka udělá větší škodu než modrej.
já se toho držím když mi to tam řekl odborník.
Stydím se za tuto zem
Re: motor 7301
Co by v tom měl rozpouštět? Litina, hliník se v motorech používá i dnes. Max. může být problém se starým těsněním pod hlavou, to by mohl "rozpustit". Větší problém je s těsností g12 je vzlínavější než ostatní kapaliny. Spoje je problém utěsnit ale i to se dá řešit.
Re: motor 7301
důvod mě ani tak nezajmá volal jsem tam právě že jsem chtěl mít v traktoru to samý co mám ve feldě ˇčervený) abych nemusel mít v dílně dva kanystry na dolévání, a řekl mi že raději do té feldy modrý (i když to taky nebude dobře) než do traktoru červený.
tak jsem do traktoru dal po výměně zase g11 a v autech mám g 12
víc po tom nepátrám, věřím těm lidem ,že dělají co mají
tak jsem do traktoru dal po výměně zase g11 a v autech mám g 12
víc po tom nepátrám, věřím těm lidem ,že dělají co mají
Stydím se za tuto zem
Re: motor 7301
On v tom není zásadní rozdíl. Materiály se používaly stejný tenkrát jako dnes. Jiný je jen těsnění. Ona ta g12 se nedopuručuje do starých motorů hlavně proto, že rozpustí ten letitý bordel v nich. Nic víc v tom nebude. Pokud máš motor čistý je úplně jedno co tam naleješ. Jen v případě g12 budeš s největší pravděpodobností bojovat se spojema.
Re: motor 7301
na g11 si nestěžuju, jak jsem jí před deseti lety nalil, dvakrát vypustil kvůli opravě a nechal pár dní usadit a pak přes motůrek ostřikovače čistý nalil zpět a dnes už jí vypustím úplně čistou zelenomodrou bez kalu.
Stydím se za tuto zem
Re: motor 7301
Já si taky myslím, že tím rozpouštěním je myšleno čistící schopnost kapaliny a rozpouštění bordelů, což může vést k zanesení třeba chladiče. Já to čištění chtěl a náplň jsem několikrát měnil, protože se mě zdálo, že se rychle "nasytí" a už tak nefunguje. Zároveň se hned ten bordel vyplavil ven. Dnes si troufnu říci, že i po roce provozu, byla kapalina čistá. Ale rok tam není, je tam dýl a na rok bude výměna. Pokud si pamatuju - vypuštěná kapalina se nemá vracet do motoru!! Dojde k okysličení a změní svoje chemické vlastnosti. Vypouštění do plechových, nedej bože zinkovaných nádob - o tom snad není třeba psát - zásadně do plastů.
No a proč ne třeba G48? To je kapalina určená pro starčí motory dle popisu výrobce - Velvana. Do Zetoru podle nich patří Fridex Stabil, ale je plně mísitelný zrovna s G48 a ta se mě zdá vhodnější. Prostě na tom motoru je část z hliníku a já si nejsem jistý, jestli ji Stabil nepoškodí. Pak třeba vypadne termostat do hadice. G48 je i pro hliníkové motory, je to uvedeno - u Stabilu to uvedeno není. Mísení ale vždy s destilkou, ta poznámka o "kvalitní" pitné vodě je jaksi asi navíc.
No a proč ne třeba G48? To je kapalina určená pro starčí motory dle popisu výrobce - Velvana. Do Zetoru podle nich patří Fridex Stabil, ale je plně mísitelný zrovna s G48 a ta se mě zdá vhodnější. Prostě na tom motoru je část z hliníku a já si nejsem jistý, jestli ji Stabil nepoškodí. Pak třeba vypadne termostat do hadice. G48 je i pro hliníkové motory, je to uvedeno - u Stabilu to uvedeno není. Mísení ale vždy s destilkou, ta poznámka o "kvalitní" pitné vodě je jaksi asi navíc.
Naposledy upravil(a) DYK dne pát pro 21, 2018 9:44 pm, celkem upraveno 1 x.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: motor 7301
tak já vždy vypouštěl do 5l plastových barelů několikrát vypláchnutých od sajrajtu do ostřikovačů, a vždy jsem měl z kohoutku hadičku na dno barelu....
Stydím se za tuto zem
Re: motor 7301
Já ti rozumím, já zase nikdy vypuštěnou chladící kapalinu už nevracel zpět a nedělám to ani u auta. Ále co, hlavně že tam něco nemrznoucího je, co by za to zde jiní dali, že?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: motor 7301
zase jestli můžu něco říci, moje stará felda, co jí už jen tak dotloukám jezdí na smíchané fridexy i motorové oleje, a už tak najezdila 20 000 km
a to je smíchaný 10w40 15w40 možná i trochu převoďáku (všechno co po dědovi nebylo posané) a jezdí.....
fridex to samý, červený, modrý, od různých výrobců.
jezdí
a to je smíchaný 10w40 15w40 možná i trochu převoďáku (všechno co po dědovi nebylo posané) a jezdí.....
fridex to samý, červený, modrý, od různých výrobců.
jezdí
Stydím se za tuto zem
Re: motor 7301
Jo no v pohodě, já jen že se na to dívám jak jsem psal a pořád jsem rozhodlej pořídit g48 v naředěným stavu od výrobce plus něco na dolití. A hotovo.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod