motor 7301

Moderátor: Lukashil

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: motor 7301

#16 Nový příspěvek od DYK »

To souvisí s přechodem z vody na nemrznoucí směs. G12 je finanční luxus a z toho důvodu je zbytečná. Čistící efekt kapaliny je dobrá věc, mě to stálo několik náplní, než zůstala kapalina čistá, očekával jsem to a chtěl jsem vyčistit motor, hlavně za čtvrtou vložkou. Vodní čepadlo jsem měnil preventivně, jinak je to to, co začne týct jako první. G12 si myslím umí i upravit kohoutkovou vodu. netřeba destilky. Až budu měnit pořídím z Velvany G48 už namíchaný, něco na dolití a seru na to. Teda do traktoru
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
Lukashil
Příspěvky: 7028
Registrován: sob čer 27, 2009 11:35 pm
Bydliště: okr. Kutná Hora

Re: motor 7301

#17 Nový příspěvek od Lukashil »

já volal do výzkumného ústavu chladících kapalin
červený fridex do zetora ANI NÁHODOU
do těhle starých krumplů vždy G11
Stydím se za tuto zem

konak
Příspěvky: 239
Registrován: pát lis 09, 2007 5:27 pm
Bydliště: litovelsko

Re: motor 7301

#18 Nový příspěvek od konak »

skusím dnesk proplachnout motor z chladičem a nalit tam novej fridex z destilkou

red.bill
Příspěvky: 2231
Registrován: čtv led 25, 2018 12:16 pm
Bydliště: Jilemnice

Re: motor 7301

#19 Nový příspěvek od red.bill »

Důvod proč by tam g12 neměla jít?

Uživatelský avatar
Lukashil
Příspěvky: 7028
Registrován: sob čer 27, 2009 11:35 pm
Bydliště: okr. Kutná Hora

Re: motor 7301

#20 Nový příspěvek od Lukashil »

prý v tomto konstrukčním typu motoru cosi rozpoušrí.
zkrátka udělá větší škodu než modrej.
já se toho držím když mi to tam řekl odborník.
Stydím se za tuto zem

red.bill
Příspěvky: 2231
Registrován: čtv led 25, 2018 12:16 pm
Bydliště: Jilemnice

Re: motor 7301

#21 Nový příspěvek od red.bill »

Co by v tom měl rozpouštět? Litina, hliník se v motorech používá i dnes. Max. může být problém se starým těsněním pod hlavou, to by mohl "rozpustit". Větší problém je s těsností g12 je vzlínavější než ostatní kapaliny. Spoje je problém utěsnit ale i to se dá řešit.

Uživatelský avatar
Lukashil
Příspěvky: 7028
Registrován: sob čer 27, 2009 11:35 pm
Bydliště: okr. Kutná Hora

Re: motor 7301

#22 Nový příspěvek od Lukashil »

důvod mě ani tak nezajmá volal jsem tam právě že jsem chtěl mít v traktoru to samý co mám ve feldě ˇčervený) abych nemusel mít v dílně dva kanystry na dolévání, a řekl mi že raději do té feldy modrý (i když to taky nebude dobře) než do traktoru červený.
tak jsem do traktoru dal po výměně zase g11 a v autech mám g 12
víc po tom nepátrám, věřím těm lidem ,že dělají co mají
Stydím se za tuto zem

red.bill
Příspěvky: 2231
Registrován: čtv led 25, 2018 12:16 pm
Bydliště: Jilemnice

Re: motor 7301

#23 Nový příspěvek od red.bill »

On v tom není zásadní rozdíl. Materiály se používaly stejný tenkrát jako dnes. Jiný je jen těsnění. Ona ta g12 se nedopuručuje do starých motorů hlavně proto, že rozpustí ten letitý bordel v nich. Nic víc v tom nebude. Pokud máš motor čistý je úplně jedno co tam naleješ. Jen v případě g12 budeš s největší pravděpodobností bojovat se spojema.

Uživatelský avatar
Lukashil
Příspěvky: 7028
Registrován: sob čer 27, 2009 11:35 pm
Bydliště: okr. Kutná Hora

Re: motor 7301

#24 Nový příspěvek od Lukashil »

na g11 si nestěžuju, jak jsem jí před deseti lety nalil, dvakrát vypustil kvůli opravě a nechal pár dní usadit a pak přes motůrek ostřikovače čistý nalil zpět a dnes už jí vypustím úplně čistou zelenomodrou bez kalu. :friends:
Stydím se za tuto zem

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: motor 7301

#25 Nový příspěvek od DYK »

Já si taky myslím, že tím rozpouštěním je myšleno čistící schopnost kapaliny a rozpouštění bordelů, což může vést k zanesení třeba chladiče. Já to čištění chtěl a náplň jsem několikrát měnil, protože se mě zdálo, že se rychle "nasytí" a už tak nefunguje. Zároveň se hned ten bordel vyplavil ven. Dnes si troufnu říci, že i po roce provozu, byla kapalina čistá. Ale rok tam není, je tam dýl a na rok bude výměna. Pokud si pamatuju - vypuštěná kapalina se nemá vracet do motoru!! Dojde k okysličení a změní svoje chemické vlastnosti. Vypouštění do plechových, nedej bože zinkovaných nádob - o tom snad není třeba psát - zásadně do plastů.
No a proč ne třeba G48? To je kapalina určená pro starčí motory dle popisu výrobce - Velvana. Do Zetoru podle nich patří Fridex Stabil, ale je plně mísitelný zrovna s G48 a ta se mě zdá vhodnější. Prostě na tom motoru je část z hliníku a já si nejsem jistý, jestli ji Stabil nepoškodí. Pak třeba vypadne termostat do hadice. G48 je i pro hliníkové motory, je to uvedeno - u Stabilu to uvedeno není. Mísení ale vždy s destilkou, ta poznámka o "kvalitní" pitné vodě je jaksi asi navíc.
Naposledy upravil(a) DYK dne pát pro 21, 2018 9:44 pm, celkem upraveno 1 x.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
Lukashil
Příspěvky: 7028
Registrován: sob čer 27, 2009 11:35 pm
Bydliště: okr. Kutná Hora

Re: motor 7301

#26 Nový příspěvek od Lukashil »

tak já vždy vypouštěl do 5l plastových barelů několikrát vypláchnutých od sajrajtu do ostřikovačů, a vždy jsem měl z kohoutku hadičku na dno barelu....
Stydím se za tuto zem

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: motor 7301

#27 Nový příspěvek od DYK »

Já ti rozumím, já zase nikdy vypuštěnou chladící kapalinu už nevracel zpět a nedělám to ani u auta. Ále co, hlavně že tam něco nemrznoucího je, co by za to zde jiní dali, že?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
Lukashil
Příspěvky: 7028
Registrován: sob čer 27, 2009 11:35 pm
Bydliště: okr. Kutná Hora

Re: motor 7301

#28 Nový příspěvek od Lukashil »

zase jestli můžu něco říci, moje stará felda, co jí už jen tak dotloukám jezdí na smíchané fridexy i motorové oleje, a už tak najezdila 20 000 km
a to je smíchaný 10w40 15w40 možná i trochu převoďáku (všechno co po dědovi nebylo posané) a jezdí.....

fridex to samý, červený, modrý, od různých výrobců.
jezdí :)
Stydím se za tuto zem

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: motor 7301

#29 Nový příspěvek od DYK »

Jo no v pohodě, já jen že se na to dívám jak jsem psal a pořád jsem rozhodlej pořídit g48 v naředěným stavu od výrobce plus něco na dolití. A hotovo.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
Lukashil
Příspěvky: 7028
Registrován: sob čer 27, 2009 11:35 pm
Bydliště: okr. Kutná Hora

Re: motor 7301

#30 Nový příspěvek od Lukashil »

nemělo ono to g48 hodně společného s g11?
Stydím se za tuto zem

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy Zetor“