Vari System
Moderátor: DYK
Re: Vari System
Jistě že má. Má ho každý motor k Vari Tady je ke dvoutaktu https://katalognd.vari.cz/mezipriruba-s ... dukt-7687/
Tady pak komplet příruba pro XP 200 https://katalognd.vari.cz/nahradni-dily ... rie-22921/
Tady pak komplet příruba pro XP 200 https://katalognd.vari.cz/nahradni-dily ... rie-22921/
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Vari System
A já ještě doplním k svému předchozímu příspěvku odkaz na fotku, jak to má u čtyřtaktních jednotek Motor Jikov http://www.sekacka.cz/fotky12171/fotos/ ... AG1784.jpg
-
- Příspěvky: 237
- Registrován: pát dub 08, 2016 7:42 am
- Bydliště: Vrchlabí
Re: Vari System
Co se týká koupě nový pohonný jednotky, tak bych nešetřil. Jikovácká je obraná o důležitý věci, nemá prstenec spojky, obložení je lepený, montáž na adaptéry je s použitím nářadí a řidítka jsou zastaralý. S motory RATO je navíc opravdu málo zkušeností - u XP a GSV je jich víc než dost a většina pozitivní.
-
- Příspěvky: 301
- Registrován: pát lis 21, 2008 10:57 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Vari System
Chtěl bych se zeptat na věc že mám jendotku PJGCV190 4takt (není nový) a převodovku T20 kterou používám jako rotavátor 120cm, motor to utáhne v pohodě. Ale mám dotaz že i když dám na minimum otáček tak nemůžu zařadit rychlost, jde mi to přes zuby, musím startovat již se zařazenou jedničkou, což je trochu mazec
Kotouč spojky na převodovce jsem měnil ještě když jsem měl 2takt jikov motor (běžel cca 30min) ale byl už utahaný a měl už při nejmenším záběru problémy se silou. Takže šel pryč.
Máte s tím někdo zkušenost?
Kotouč spojky na převodovce jsem měnil ještě když jsem měl 2takt jikov motor (běžel cca 30min) ale byl už utahaný a měl už při nejmenším záběru problémy se silou. Takže šel pryč.
Máte s tím někdo zkušenost?
Re: Vari System
Odstředivá spojka unáší bubínek. Ale je třeba zjistit, proč. Jestli je vysoký volnoběh, nebo pružiny na spojce? Těžko takto.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
- Atlan
- Příspěvky: 9587
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vari System
Nema 4takt vysi volnobeh a preto treba ine spruzinky alebo celuste?
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
-
- Příspěvky: 1320
- Registrován: ned bře 30, 2014 6:20 pm
- Bydliště: od Třebíča
Re: Vari System
4 takt nemá čelisti, pouze segmenty. Asi je moc velký volnoběh, navštiv servis s motorem na seřízení.
Družstva. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69747
Kováři. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69882
První PC- Pc 80 286 Ram úchvatných 1 mega Cpu 6 Mhz, disk 20 mega mechanika 5.25 -1.2 mg
OS Norton Commander
Kováři. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69882
První PC- Pc 80 286 Ram úchvatných 1 mega Cpu 6 Mhz, disk 20 mega mechanika 5.25 -1.2 mg
OS Norton Commander
-
- Příspěvky: 301
- Registrován: pát lis 21, 2008 10:57 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Vari System
Tam je ta odstředivá spojka s pružinkou, na tom motoru 2takt jsem si to seřídil. Ale jde mi o to jestli opravdu může být rozhašený motor, protože abych zařadil tak motor už chcípne, jinak to tam nejde. Právě mi jde o to jestli to někdo provozuje a mám si zajet do servisu seřídit motor a nebo to tak s tou převodovkou T20 je
Re: Vari System
Tady nejde o typ převodovky. Buď se spojka už spíná nebo nespíná. Centrální pružiny jsou tam dvě, které musejí kameny spojky překovat při odstředivé síle a vracejí kameny do základního postavení při ubrání plynu. Dvě proto, aby chodili souměrně a vždy kolmo na bubínek a od něho což má vliv na pravidelné opotřebení po celé ploše obložení. Co je ještě teoreticky možné, tak nadměrným nežádoucím prokluzem spojky došlo k vyhřátí pružin, které pak už nemají potřebný tah a jsou "vytahané" polofunkční až nefunkční. Bez demontáže spojky se na jednu z nich nedostaneš, ani pro kontrolu jestli tam vůbec je.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Vari System
Mám pohonnou jednotku s Hondou GCV190 a k ní mimo jinýho i T-20/SA. Pokud ti to s 2T fungovalo bez problémů a problém při řazení je až se 4T, hledal bych problém v pohonné jednotce. Evidentně máš motor rozhašený, jak píšeš. Pokud dáš páčku do polohy volnoběhu, "zacvakneš" do polohy želvy, musí motor běžet na volnoběh úplně v pohodě. Můžeš to mít blbě seřízené a jsou vytahané pružiny spojky, je tam jedna nahoře, jedna dole, potřebuješ stahovák spojky pro demontáž. A nebo další možnost, k té se přikláním spíš, že je zanesený karburátor biosložkou a volnoběh ti motor neudrží. Píšeš že motor není nový, takže tento problém mohl způsobit i předchozí majitel. Já dbám na čerstvost paliva, používám VIF do benzínu a vyjíždím karburátor do sucha. Teď přes zimu skladuju motory se suchou nádrží i karburátorem, na jaře kupuji benzín čerstvý a zase přidávám VIF, a tak celou sezonu. Od té doby je to naprosto bez problémů.
Takže závěr ode mě, dej to do DOBRÉHO servisu. Ještě dotaz, pohonná jednotka je komplet od Vari a nebo to je jiný výrobce, třeba Motor Jikov a nebo nějaká skládačka?
Takže závěr ode mě, dej to do DOBRÉHO servisu. Ještě dotaz, pohonná jednotka je komplet od Vari a nebo to je jiný výrobce, třeba Motor Jikov a nebo nějaká skládačka?
-
- Příspěvky: 301
- Registrován: pát lis 21, 2008 10:57 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Vari System
Je to origo vari, pravda je že se zaměřím na to jestli to nemá vysoké otáčky a jak to je na té želvě jestli už nepřetáhnu lehce na nulu.
Pravda je že by to mělo jít jak píšete normálně.
Taže to ještě vyzkouším s tím plynem ale každopádně asi minimálně seřízení se nevyhnu.
Pravda je že by to mělo jít jak píšete normálně.
Taže to ještě vyzkouším s tím plynem ale každopádně asi minimálně seřízení se nevyhnu.
Re: Vari System
Tak když budeš seřizovat nebo kontrolovat tak otáčky volnoběhu 1700 nahoru - dolů sto a spínací otáčky spojky 2500 otáček. Tolerance stejná, sto nahoru - dolů.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
- Lišák1
- Příspěvky: 1174
- Registrován: úte čer 02, 2009 8:28 pm
- Bydliště: Sklené nad Oslavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vari System
A ještě doplň, že bez otáčkoměru to kloudně seřídit nejde.
Nissan Terrano 3,0 TDI, Zetor 5211
-
- Příspěvky: 301
- Registrován: pát lis 21, 2008 10:57 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Vari System
Tak jsem dneska přeběhl jeden záhonek než začalo sněžit. A zjistil jsem že motor i lehce tarokuje a na poloze před 0 (chcípnutím) než se tam přehoupnu tak mi motor zdechne.
Jdu tedy na seřízení do firmy kde servisují teru/vari a snad se povede aby to bylo v cajku.
Děkuji za rady
Jdu tedy na seřízení do firmy kde servisují teru/vari a snad se povede aby to bylo v cajku.
Děkuji za rady
Re: Vari System
Sice je tady už zima a stroje jsou schované v kůlnách tak je čas na údržbu.
Hledal jsem jako motorkář věci na opravu motorky a dlouho si hraju s myšlenkou vyčištění karburátoru.
Nemyslím jen oddělat, vyfoukat stlačeným vzduchem ale vyčistit pořádně.
Narazil jsem na debatu čištění ultrazvukem.
Dlouho jsem hledal recenze a zkušenosti jiných uživatelů a tak jsem se rozhodl pro koupení ultrazvukové čističky.
Koupil jsem si tuto co jsem natočil kvůli funkčnosti po přepravě zda je vpořádku.
Pak bych chtěl zkusit karburátor z mé Vari, když je to 2-takní stroj.
https://youtu.be/84xjprHzxq8
Hledal jsem jako motorkář věci na opravu motorky a dlouho si hraju s myšlenkou vyčištění karburátoru.
Nemyslím jen oddělat, vyfoukat stlačeným vzduchem ale vyčistit pořádně.
Narazil jsem na debatu čištění ultrazvukem.
Dlouho jsem hledal recenze a zkušenosti jiných uživatelů a tak jsem se rozhodl pro koupení ultrazvukové čističky.
Koupil jsem si tuto co jsem natočil kvůli funkčnosti po přepravě zda je vpořádku.
Pak bych chtěl zkusit karburátor z mé Vari, když je to 2-takní stroj.
https://youtu.be/84xjprHzxq8
"Rider XE 70, MF70 - už nejsou jen VARI."
.................................................................
"Vari 2T-aktuální stroj "
.................................................................
"Vari 2T-aktuální stroj "