Vari System

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Vari System

#3301 Nový příspěvek od DYK »

Jistě že má. Má ho každý motor k Vari Tady je ke dvoutaktu https://katalognd.vari.cz/mezipriruba-s ... dukt-7687/
Tady pak komplet příruba pro XP 200 https://katalognd.vari.cz/nahradni-dily ... rie-22921/
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
Proximák
Příspěvky: 676
Registrován: stř říj 22, 2008 7:28 pm
Bydliště: okres Třebíč

Re: Vari System

#3302 Nový příspěvek od Proximák »

A já ještě doplním k svému předchozímu příspěvku odkaz na fotku, jak to má u čtyřtaktních jednotek Motor Jikov http://www.sekacka.cz/fotky12171/fotos/ ... AG1784.jpg

Jarda Malich
Příspěvky: 237
Registrován: pát dub 08, 2016 7:42 am
Bydliště: Vrchlabí

Re: Vari System

#3303 Nový příspěvek od Jarda Malich »

Co se týká koupě nový pohonný jednotky, tak bych nešetřil. Jikovácká je obraná o důležitý věci, nemá prstenec spojky, obložení je lepený, montáž na adaptéry je s použitím nářadí a řidítka jsou zastaralý. S motory RATO je navíc opravdu málo zkušeností - u XP a GSV je jich víc než dost a většina pozitivní.

eugen
Příspěvky: 301
Registrován: pát lis 21, 2008 10:57 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Vari System

#3304 Nový příspěvek od eugen »

Chtěl bych se zeptat na věc že mám jendotku PJGCV190 4takt (není nový) a převodovku T20 kterou používám jako rotavátor 120cm, motor to utáhne v pohodě. Ale mám dotaz že i když dám na minimum otáček tak nemůžu zařadit rychlost, jde mi to přes zuby, musím startovat již se zařazenou jedničkou, což je trochu mazec
Kotouč spojky na převodovce jsem měnil ještě když jsem měl 2takt jikov motor (běžel cca 30min) ale byl už utahaný a měl už při nejmenším záběru problémy se silou. Takže šel pryč.


Máte s tím někdo zkušenost?

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Vari System

#3305 Nový příspěvek od DYK »

Odstředivá spojka unáší bubínek. Ale je třeba zjistit, proč. Jestli je vysoký volnoběh, nebo pružiny na spojce? Těžko takto.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9587
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Vari System

#3306 Nový příspěvek od Atlan »

Nema 4takt vysi volnobeh a preto treba ine spruzinky alebo celuste?
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

mraveneček
Příspěvky: 1320
Registrován: ned bře 30, 2014 6:20 pm
Bydliště: od Třebíča

Re: Vari System

#3307 Nový příspěvek od mraveneček »

4 takt nemá čelisti, pouze segmenty. Asi je moc velký volnoběh, navštiv servis s motorem na seřízení. :)
Družstva. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69747
Kováři. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69882

První PC- Pc 80 286 Ram úchvatných 1 mega Cpu 6 Mhz, disk 20 mega mechanika 5.25 -1.2 mg
OS Norton Commander

eugen
Příspěvky: 301
Registrován: pát lis 21, 2008 10:57 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Vari System

#3308 Nový příspěvek od eugen »

Tam je ta odstředivá spojka s pružinkou, na tom motoru 2takt jsem si to seřídil. Ale jde mi o to jestli opravdu může být rozhašený motor, protože abych zařadil tak motor už chcípne, jinak to tam nejde. Právě mi jde o to jestli to někdo provozuje a mám si zajet do servisu seřídit motor a nebo to tak s tou převodovkou T20 je

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Vari System

#3309 Nový příspěvek od DYK »

Tady nejde o typ převodovky. Buď se spojka už spíná nebo nespíná. Centrální pružiny jsou tam dvě, které musejí kameny spojky překovat při odstředivé síle a vracejí kameny do základního postavení při ubrání plynu. Dvě proto, aby chodili souměrně a vždy kolmo na bubínek a od něho což má vliv na pravidelné opotřebení po celé ploše obložení. Co je ještě teoreticky možné, tak nadměrným nežádoucím prokluzem spojky došlo k vyhřátí pružin, které pak už nemají potřebný tah a jsou "vytahané" polofunkční až nefunkční. Bez demontáže spojky se na jednu z nich nedostaneš, ani pro kontrolu jestli tam vůbec je.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
Proximák
Příspěvky: 676
Registrován: stř říj 22, 2008 7:28 pm
Bydliště: okres Třebíč

Re: Vari System

#3310 Nový příspěvek od Proximák »

Mám pohonnou jednotku s Hondou GCV190 a k ní mimo jinýho i T-20/SA. Pokud ti to s 2T fungovalo bez problémů a problém při řazení je až se 4T, hledal bych problém v pohonné jednotce. Evidentně máš motor rozhašený, jak píšeš. Pokud dáš páčku do polohy volnoběhu, "zacvakneš" do polohy želvy, musí motor běžet na volnoběh úplně v pohodě. Můžeš to mít blbě seřízené a jsou vytahané pružiny spojky, je tam jedna nahoře, jedna dole, potřebuješ stahovák spojky pro demontáž. A nebo další možnost, k té se přikláním spíš, že je zanesený karburátor biosložkou a volnoběh ti motor neudrží. Píšeš že motor není nový, takže tento problém mohl způsobit i předchozí majitel. Já dbám na čerstvost paliva, používám VIF do benzínu a vyjíždím karburátor do sucha. Teď přes zimu skladuju motory se suchou nádrží i karburátorem, na jaře kupuji benzín čerstvý a zase přidávám VIF, a tak celou sezonu. Od té doby je to naprosto bez problémů.
Takže závěr ode mě, dej to do DOBRÉHO servisu. Ještě dotaz, pohonná jednotka je komplet od Vari a nebo to je jiný výrobce, třeba Motor Jikov a nebo nějaká skládačka?

eugen
Příspěvky: 301
Registrován: pát lis 21, 2008 10:57 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Vari System

#3311 Nový příspěvek od eugen »

Je to origo vari, pravda je že se zaměřím na to jestli to nemá vysoké otáčky a jak to je na té želvě jestli už nepřetáhnu lehce na nulu.
Pravda je že by to mělo jít jak píšete normálně.

Taže to ještě vyzkouším s tím plynem ale každopádně asi minimálně seřízení se nevyhnu.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Vari System

#3312 Nový příspěvek od DYK »

Tak když budeš seřizovat nebo kontrolovat tak otáčky volnoběhu 1700 nahoru - dolů sto a spínací otáčky spojky 2500 otáček. Tolerance stejná, sto nahoru - dolů.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
Lišák1
Příspěvky: 1174
Registrován: úte čer 02, 2009 8:28 pm
Bydliště: Sklené nad Oslavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Vari System

#3313 Nový příspěvek od Lišák1 »

A ještě doplň, že bez otáčkoměru to kloudně seřídit nejde.
Nissan Terrano 3,0 TDI, Zetor 5211

eugen
Příspěvky: 301
Registrován: pát lis 21, 2008 10:57 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Vari System

#3314 Nový příspěvek od eugen »

Tak jsem dneska přeběhl jeden záhonek než začalo sněžit. A zjistil jsem že motor i lehce tarokuje a na poloze před 0 (chcípnutím) než se tam přehoupnu tak mi motor zdechne.

Jdu tedy na seřízení do firmy kde servisují teru/vari a snad se povede aby to bylo v cajku.

Děkuji za rady

Uživatelský avatar
Honza_2
Příspěvky: 482
Registrován: ned bře 09, 2014 4:37 pm
Bydliště: Dobruška

Re: Vari System

#3315 Nový příspěvek od Honza_2 »

Sice je tady už zima a stroje jsou schované v kůlnách tak je čas na údržbu.

Hledal jsem jako motorkář věci na opravu motorky a dlouho si hraju s myšlenkou vyčištění karburátoru.
Nemyslím jen oddělat, vyfoukat stlačeným vzduchem ale vyčistit pořádně.

Narazil jsem na debatu čištění ultrazvukem.
Dlouho jsem hledal recenze a zkušenosti jiných uživatelů a tak jsem se rozhodl pro koupení ultrazvukové čističky.
Koupil jsem si tuto co jsem natočil kvůli funkčnosti po přepravě zda je vpořádku.
Pak bych chtěl zkusit karburátor z mé Vari, když je to 2-takní stroj. 8)

https://youtu.be/84xjprHzxq8

Obrázek ObrázekObrázek
"Rider XE 70, MF70 - už nejsou jen VARI."
.................................................................
"Vari 2T-aktuální stroj "

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“