Vari System
Moderátor: DYK
Re: Vari System
Rozebrat karburátor a vyčistit - pořádně profoukat volnobezny kanál. Jsou tam dírky jak vlásek a stačí malé smítko a už to zlobí. Řeším to tak 2x do roka. Ještě zkontroluj, jestli nemáš netěsnost v napojení filtru na karburátor, pak se tam snadno dostane prach a problém se vrací.
Pokud je v záruce, tak pak jak píše DYK.
Pokud je v záruce, tak pak jak píše DYK.
-
- Příspěvky: 24
- Registrován: úte úno 15, 2011 8:07 am
- Bydliště: Křenovice u Slavkova
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vari System
bylo mi řečeno že se na tohle záruka nevztahuje.
-
- Příspěvky: 1320
- Registrován: ned bře 30, 2014 6:20 pm
- Bydliště: od Třebíča
Re: Vari System
Prvně než ho půjdeš motor reklamovat, nalej do benzínu stabilizátor a zkus na tuto směs chvíli jezdit. Mělo by se to samo zpravit.
Družstva. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69747
Kováři. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69882
První PC- Pc 80 286 Ram úchvatných 1 mega Cpu 6 Mhz, disk 20 mega mechanika 5.25 -1.2 mg
OS Norton Commander
Kováři. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69882
První PC- Pc 80 286 Ram úchvatných 1 mega Cpu 6 Mhz, disk 20 mega mechanika 5.25 -1.2 mg
OS Norton Commander
Re: Vari System
V servise by mohli karburátor dať do ultrazvuku niekedy to pomôže.
-
- Příspěvky: 237
- Registrován: pát dub 08, 2016 7:42 am
- Bydliště: Vrchlabí
Re: Vari System
Pokud jednou zanese biosložka karbec, nepočítej s tím, že stabilizátor pomůže. Karburátor je potřeba vymontovat a vyčistit v ultrazvuku. Opravdu se na to nevztahuje záruka, je to poškození motoru dané použitím nekvalitního paliva. Takže asi tak.
-
- Příspěvky: 1320
- Registrován: ned bře 30, 2014 6:20 pm
- Bydliště: od Třebíča
Re: Vari System
Někde jsem četl že tu biosložku už do benzínu nedávají.
Totiž někteří prodejci Vari, neříkají svým zákazníkům že mají dávat do benzínu stabilizátor. Zvlášť do motorů Honda.
Totiž někteří prodejci Vari, neříkají svým zákazníkům že mají dávat do benzínu stabilizátor. Zvlášť do motorů Honda.
Družstva. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69747
Kováři. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69882
První PC- Pc 80 286 Ram úchvatných 1 mega Cpu 6 Mhz, disk 20 mega mechanika 5.25 -1.2 mg
OS Norton Commander
Kováři. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69882
První PC- Pc 80 286 Ram úchvatných 1 mega Cpu 6 Mhz, disk 20 mega mechanika 5.25 -1.2 mg
OS Norton Commander
Re: Vari System
Motor Honda mám ve Vari 4 roky .Prodejce ,zároveň servisman už na začátku mi doporučil, abych hledal lepší benzin a dával stabilizátor .Je potřeba zajímat se,ptát se .Ne tam cpát kde co a pak na ně zkoušet záruční opravu .Já i benzin při delší pauze vyjedu do chcípnutí.Netvrdím že nemůže nastat problém,snažím se ho minimalizovat.
Re: Vari System
Je zaujímavé ,že ja mám doma švajčiarsku frezu Aebi , rok výroby 1951. Je osadená štvortaktom MAG 10hp . Napriek veku 67 rokov jej nevadia žiadne biosračky a štartuje na druhé potiahnutie. Aký pokrok teda vlastne výrobcovia spravili.???
Re: Vari System
To tak nemůžeš brát, dnešní Honda má dvojnásobný výkon s poloviční spotřebou a třetinovou váhou. Taky můžu říct, že UAZ má super motor, kterému nic nevadí a zkousne benzín 70 oktanů. No bodejť, s kompresí 6.5 a spotřebou 20l/100 ?!
Ale trochu vážněji, pokud nedrží volnoběh a v otáčkách je to OK, jde spíš než o problém paliva o problém volnoběžného kanálu. Je to vláskový kanál okolo škrtící klapky, který jde přes regulační šroub s pružinkou z boku a ústí těsně pod škrtící klapku několika téměř neviditelnýma dírkama. Je to VZDUCHOVÝ kanál a je velice citlivý na sebemenší smítko. Proto je důležité zkontrolovat, jestli to sací plastové koleno mezi filtrem a karburátorem je OK - já jsem jej třeba měl prasklé, přisávalo to tama nečistoty až za filtrem a problém s volnoběhem a nemožností seřídit motor jsem měl po každém sečení. Stálo mě to velké nervy, než jsem na to přišel, ale od té doby co jsem to pořešil mám již rok klid.
Ale trochu vážněji, pokud nedrží volnoběh a v otáčkách je to OK, jde spíš než o problém paliva o problém volnoběžného kanálu. Je to vláskový kanál okolo škrtící klapky, který jde přes regulační šroub s pružinkou z boku a ústí těsně pod škrtící klapku několika téměř neviditelnýma dírkama. Je to VZDUCHOVÝ kanál a je velice citlivý na sebemenší smítko. Proto je důležité zkontrolovat, jestli to sací plastové koleno mezi filtrem a karburátorem je OK - já jsem jej třeba měl prasklé, přisávalo to tama nečistoty až za filtrem a problém s volnoběhem a nemožností seřídit motor jsem měl po každém sečení. Stálo mě to velké nervy, než jsem na to přišel, ale od té doby co jsem to pořešil mám již rok klid.
Re: Vari System
Ta první část odpovědi tomu majiteli švajcarské frézy se mi líbí.Jak jinak mu odpovědět ,jestli je pokrok nebo ne.Jen bych dodal ,že mě chytá Honda na první škubnutí ne na druhé
V té druhé části odpovědi bych víc sázel na to ,že hodně lidí si neláme hlavu s tím co tam leje i když to vadné koleno je dobrá připomínka.Budu si pamatovat a kontrolovat .
V té druhé části odpovědi bych víc sázel na to ,že hodně lidí si neláme hlavu s tím co tam leje i když to vadné koleno je dobrá připomínka.Budu si pamatovat a kontrolovat .
-
- Příspěvky: 24
- Registrován: úte úno 15, 2011 8:07 am
- Bydliště: Křenovice u Slavkova
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vari System
Benzin samozřejmě leju kvalitní, s Vari jezdím cca co 14 dní takže k vylívání benzínu není důvod. Samozřejmě mám víc strojů s 4takty a jediná VARI s tím má problém což je divné. Např zahradní traktor s podobným karbecem je 15let furt s benzínem a bez problémů, tak nevím.
Re: Vari System
A těch co čtrnáct dní toho najedeš že vyjedeš nádrž a doléváš? Že je něco přicpanýho - asi jo, ale že má na to vliv jen benzín - nevím, co když tam prostě vlétlo smítko? Daleko větší problém s benzínem je u dvoutaktů, protože ten olej likviduje a snižuje mazivost směsi a to celkem brzy. Je taky pravda, že Honda má prostě konstrukčně náročnější karbec na čistotu paliva, ale smetí se dostane do každého. Karburátor lze zcela vyčistit a bez ultrazvuku i doma a nedochází k odlučování zoxidovaných částeček materiálu karburátoru což znamená, že nelze v ultrazvuku čistit karbec donekonečna, protože pak už ho nikdy nikdo neseřídí. Prostě každýmu se snad stane, že se někdy někde nějaký karbec přicpe, stávalo se to i na pionýrech, kde to byl karbec z dnešního pohledu, že tam projde i mucha (moucha). Ono je to dnešní móda když je něco s karbecem, hned na to, že je to palivo aniž by to někdo ještě viděl. Ale uznám, že na tom má benzín svůj podíl a lidi tam lejou kde co z kde čeho. Tak jak si myslí, že třeba PETka není problém, tak teda je a čím dál větší. Jde o to, že nemají ani ponětí, co se z potravinářského obalu vyplaví do benzínu a není to vidět. Určitě si každý všiml, za tu dobu, že se materiál těch obalů mění a PETka před deseti lety není totéž co dnes.
Takže karburátor vyčistit až při čištění se zjistí, co za to může, jestli palivo nebo smetí. Obojí však není oprávněný důvod k reklamaci. Jedině výrobní vada karburátoru, do toho se počítá i smetí z výroby, jenže to by se projevilo daleko dříve a možná už při předprodejním servisu.
Takže karburátor vyčistit až při čištění se zjistí, co za to může, jestli palivo nebo smetí. Obojí však není oprávněný důvod k reklamaci. Jedině výrobní vada karburátoru, do toho se počítá i smetí z výroby, jenže to by se projevilo daleko dříve a možná už při předprodejním servisu.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Vari System
S informacemi v posledním příspěvku od kolegy DYK souhlasím, ale zastavím se u zmíněné čističce ultrazvuku.
Samozřejmě s principem ultrazvukového čištění jsem seznámen, ale v praxi jsem nikdy karburátor tímto principem nečistil. Vždy standardním způsobem.
Opakovaně čištění karburátoru ultrazvukem může materiál karburátoru poškodit při opakovaném tomto čištění tak, že by jednou došlo ke zmíněnému problémů.?
Samozřejmě s principem ultrazvukového čištění jsem seznámen, ale v praxi jsem nikdy karburátor tímto principem nečistil. Vždy standardním způsobem.
Opakovaně čištění karburátoru ultrazvukem může materiál karburátoru poškodit při opakovaném tomto čištění tak, že by jednou došlo ke zmíněnému problémů.?
"Rider XE 70, MF70 - už nejsou jen VARI."
.................................................................
"Vari 2T-aktuální stroj "
.................................................................
"Vari 2T-aktuální stroj "
Re: Vari System
Po pročítání vláken o Tera Vari jsem se rozhodl učinit krok snad správným směrem a hlásím se mezi vlastníky systému staršího data Tera Vari.
Nevím zda 2-taktni verzi berete sem v tomto vláknu nebo v jiném.
Koupil jsem stroj přes internet na inzerát a jsem rád, že jsem našel 2-taktni verzi z roku 1995 s převodovkou DSK-317 a i DSK-316 se sekačkou.
Po čtení zdejších vláken jsem se rozhodl pro dvoutaktní motor.
Zaručeně budu potřebovat poradit jak ji zprovoznit protože stala min.2-3roky dle pozůstalého majitele.
Nevím zda 2-taktni verzi berete sem v tomto vláknu nebo v jiném.
Koupil jsem stroj přes internet na inzerát a jsem rád, že jsem našel 2-taktni verzi z roku 1995 s převodovkou DSK-317 a i DSK-316 se sekačkou.
Po čtení zdejších vláken jsem se rozhodl pro dvoutaktní motor.
Zaručeně budu potřebovat poradit jak ji zprovoznit protože stala min.2-3roky dle pozůstalého majitele.
"Rider XE 70, MF70 - už nejsou jen VARI."
.................................................................
"Vari 2T-aktuální stroj "
.................................................................
"Vari 2T-aktuální stroj "
Re: Vari System
Stroj jsi zařadil do správného vlákna Máš Vari Systém, jeho předchůdce, Terra, tu má své vlákno.
S dvoutaktem ti moc neporadím, ten si pamatuju akorát z dětství, a jsem rád, že šel z baráku
Nějaké nedostatky a chyby vidím už ale i na fotkách. Třeba ty poloosy na DSK-317 jsou poskládány špatně. U převodovky by měly být delší. Ty mají osazení, aby neničily těsnění převodovky.
Na jaké práce ji máš?
Přeji ti hodně zdaru a spokojenosti s Varčou
S dvoutaktem ti moc neporadím, ten si pamatuju akorát z dětství, a jsem rád, že šel z baráku
Nějaké nedostatky a chyby vidím už ale i na fotkách. Třeba ty poloosy na DSK-317 jsou poskládány špatně. U převodovky by měly být delší. Ty mají osazení, aby neničily těsnění převodovky.
Na jaké práce ji máš?
Přeji ti hodně zdaru a spokojenosti s Varčou