Zetor 25 Sadař
Re: Zetor 25 Sadař
Jen nemůžu nikde najít přípravek, nebo jak stáhnout ty pružiny důle.
Re: Zetor 25 Sadař
Ja som dal dlhšiu skrutku naspäť a kus plocháca som oprel pod hlavu skrutky a zapáčil na horny tanier pružiny.
Skrutka je ta, co drží kozliky vahadiel na hlave.
Skrutka je ta, co drží kozliky vahadiel na hlave.
Re: Zetor 25 Sadař
Ja zvyknem pred demontážou ventilov poklepať gumeným kladivom po tanierikoch, aby sa odlepili tie kuželíky. Potom sa to rozoberá celkom ľahko.
Re: Zetor 25 Sadař
Vyzerá to že vodítka majú najlepšie časy za sebou a prisávalo si to olej. Preto taký zašpinený kanál. Ak vymeníš vodítka, daj na ne guferá ako to robil Robo, je to výborná úprava. Tie sedlá ventilov vyzerajú dosť hlboko, ale keď zbrúsiš hlavu, trošku sa to napraví a snáď bude stačiť jemne ich líznuť frézami. No a ventily určite nové.
Re: Zetor 25 Sadař
ventily sú opotrebené úplne, hlavne sacie.
To jedno vodítko je možno iba nedolisované, ale aj tak budeš dávať nové...
Zaolejovaný sací kanál, to bolo asi vybehané vodítko a olej okolo neho vťahoval do kanálu podtlak pri saní. Prevencia sú simeringy na drieky ventilov.
Ak máš možnosť, daj si hlavu jemne obrúsiť. Budeš mať rovnú dosadaciu plochu pre tesnenie.
Ale predtým ju kompletne odstroj: mrazove zátky (3 kusy), odvŕtať trubky (vŕtať iba z jednej strany!), zhaviče, vstreky, aj tie plechy okolo vložiek žhavičov a vstrekovačov, a okruzky pod nimi bočné kryty aj vodítka vylisuj, brusič nebude musieť podkladať hlavu.
To jedno vodítko je možno iba nedolisované, ale aj tak budeš dávať nové...
Zaolejovaný sací kanál, to bolo asi vybehané vodítko a olej okolo neho vťahoval do kanálu podtlak pri saní. Prevencia sú simeringy na drieky ventilov.
Ak máš možnosť, daj si hlavu jemne obrúsiť. Budeš mať rovnú dosadaciu plochu pre tesnenie.
Ale predtým ju kompletne odstroj: mrazove zátky (3 kusy), odvŕtať trubky (vŕtať iba z jednej strany!), zhaviče, vstreky, aj tie plechy okolo vložiek žhavičov a vstrekovačov, a okruzky pod nimi bočné kryty aj vodítka vylisuj, brusič nebude musieť podkladať hlavu.
Re: Zetor 25 Sadař
A jaké koupit ty vodítka a gufera do nich?Na nekvindě jsou dva druhy a ty trubky do hlavy budu muset koupit ten přípravek mě soustružník neudělá-(
Re: Zetor 25 Sadař
Tu o tom písal Robo:
https://img27.rajce.idnes.cz/d2701/14/1 ... uprava.jpg
Vodítko je zo Supra 50 a gufero na vodítko je Zetor Crystal obj.číslo 89005922.
Nad vodítkom ventilu máš aj výkres na prípravok.
Ak by si prišiel do Vrádišťa na traktoriádu, donesieme Ti na požičanie aj prípravok na trubky ...
A máš full servis.
Ahoj
https://img27.rajce.idnes.cz/d2701/14/1 ... uprava.jpg
Vodítko je zo Supra 50 a gufero na vodítko je Zetor Crystal obj.číslo 89005922.
Nad vodítkom ventilu máš aj výkres na prípravok.
Ak by si prišiel do Vrádišťa na traktoriádu, donesieme Ti na požičanie aj prípravok na trubky ...
A máš full servis.
Ahoj
Mihi
Re: Zetor 25 Sadař
Nebzlo auto tak jsem nedorazil a psal jsem do Beno prodejny na ty trubky a mají za 80kč, ale neví esi se musí nalisovat nebo jen nalepit, tak jsem zase v pasti a asi budu ten přípravek vyrábět.
Re: Zetor 25 Sadař
Tie trubky sa vždy lisovali, aj pôvodné oceľové. Preto tam je kužeľové zahĺbenie na tom otvore, aby to šlo rozlisovať. Lepenie je len bonus navyše aby to rozlisovanie lepšie tesnilo.
Re: Zetor 25 Sadař
Super, treba začať a človek sa naučí. Predpokladám že je to prípravok na prekalibrovanie medenej trubky do hlavy. Ak áno, odporúčam ho ešte preleštiť šmirglom (na sústruhu), aby bol povrch čo najhladší. Bude sa to lisovať oveľa ľahšie.
Re: Zetor 25 Sadař
Ano je to na protlačení, ještě ho dnes poleštím a budu dělat ty kalibrační.