Potrebujem požičať SKRUTKU na prichytenie orbových kolies na miníka.
Úplne super by bolo požičať jedno orbové koleso aj so skrutkami. Chcem si vyrobiť orbové kolesá. U nás máme ťažkú pôdu a na jeseň chcem byť na orbu pripravený. Tak keby sa niekto našiel v okolí PO do 100 km a bol by ochotný zapožičať, tak by mi veľmi pomohol.
Ahoj všem,
konečně jsem se po delší době dostal zase k traktůrku s tím že už ho musím konečně dodělat. Je rozložený všude po okolí a dnes jsem důkladně umyl a rozdělal převodovku. Trochu jsem měl strach, že to vevnitř bude jako zuby baby Jagy, ale naštěstí je vše na svém místě. Trochu jsou tam vůle ale jinak docela uspokojivý stav.
Mám pár dotazů:
1) vidličky na kulisách řazení mají docela vůli (cca +- 5 st.) - je to schválně, kvůli tomu aby to tam nešlo při řazení tak natvrdo a nebo je to opotřebením??
2) při zapnuté uzávěrce je na diferenciálu vůle mezi koly tak cca 3stupně, mám to nějak řešit a nebo je to v normě?
3) jaká je původní tloušťka brzdového/spojkového kotouče? Mám jeden 9mm a druhý 8,6 je to ještě v normě?
4) Simeringy mám všechny nové, tak je vyměním
5) případně na co si mám dát pozor při kompletaci?
Na spravne vymedzenie vole medzi hruskou a tanierovym kolesom, a dobre utiahnutimi (a zaistenimi)skrutkami na tanierovom kolese.
Pripadne zalepene lepidlom.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Potrebujem požičať SKRUTKU na prichytenie orbových kolies na miníka. No stačil by aj rozmerový náčrt skrutky na prichytenie orbových kolies.
Mohol by to niekto odfotiť a rozmerovo okótovať.
Díky.
Vilo.
Konečne sa mi podarilo miniho rozbehnúť, prikladám fotku ako to bolo z karbónom a sadzami na začiatku čistenia (po odškrábaní najhrubšej vrstvy). Nech som snažil akokoľvek, neprišiel som na to, ako sa nastavujú ventilové vôle, podľa info na fóre sa to ani zrejme nedá. Výfukové sú v intervale, nasávací je jemne jemne pod úrovňou. Problém sa ale podarilo odstrániť, už naštartujem aj zahriaty motor. Taktiež som musel nastaviť karburátor, bolo to komplet rozhádzané. To sa mi ale podarilo len čiastočne, nemal som na to už nervy, traktor však funguje, voľnobeh je ale trochu mimo...
Dobrý návod na nastavenie je v originálnom manuále k motoru: http://www.manualsdir.com/manuals/55686 ... tml?page=9
Popri tom sa opravilo viacero drobností, ktoré sa po rozobratí a prvých jazdách ukázali. Tak z kopy šrotu sa to pomaly mení na použiteľný stroj
Mohol by som nejakú dobrú dušu poprosiť, aby mi okótovala konce originálnej lištovej kosačky, čo som spomínal niekoľko príspevkov dozadu? OK1XGI odfotil aj koniec, ale z fotky okótovať si to netrúfam Ďakujem pekne
Mini má motor s rozvodmi typu SV a vôla sa nastavuje "zbrúsením " dĺžky vntila. Ak to zbrúsiš veľ, buď dáš nový ventil, alebo zafrézuješ sedlo. Frézovanie sedla ide veeeeľmi ťažko, je to tvrdý materiál. Treba to robiť opatrne. Zabrúsil si ventily? Skúšal si tesnosť ventilov?
To ma napadlo, ale trochu sa obávam takýchto úprav, nie som odborník, tak nechcem narobiť viac škody ako úžitku. Možno sa na to ešte pozriem, lebo aj tesnosť som zabudol zmerať. V každom prípade bude potrebné zbrúsiť trochu len sací ventil. Nerozumiem ale celkom tomu, ako tam môže byť po tých rokoch príliš malá vôľa, keby tam bol láger, to by som možno pochopil...
Momentálne ale vidím ako kameň úrazu karburátor. Jednak nastavenie, ale ak chcem ísť podľa návodu, kde treba nastaviť presné otáčky, čo mojim pár € multimetrom určite nezmeriam. Potom musím doriešiť, prečo sa klapka sytiča nezatvára úplne, v krajnej polohe pri aktívnom sytiči ostane vychýlená asi na 80°. Jej tiahlo sa taktiež "bije" s tiahlom plynu keď vypínam sytič. Tiahlo na klapku akcelerátora bolo asi o 5mm dlhšie ako malo byť čo spôsobilo, že klapka bola vždy od šróby voľnobehu približne tých 5mm vzdialená... Tým pádom o regulácii nemohla byť ani reč. V skratke nerozumiem, ako ten traktorček mohol doteraz aspoň trochu normálne fungovať...
Masko88, pokiaľ nemáš tesné ventily (na čo som v predchádzajúcich príspevkoch upozorňoval), tak podfukeuje napr. sací ventil fúka do karburátora a zase naopak, ak je aj výfukový ventil netesný, tak Ti na volnobeh nevládze vyvinúť dostatočný podtlak na vysatie paliva cez trisku hlavne pri nízkych otáčkach. Na tvoju otázku, že nerozumieš, že ako sa môže zmenšovať, a ako je že sa zmenšuje vôla na ventiloch je jednoduchá odpoveď...ventily sa zaklepávajú do sedla ventilu a nejaká "stovka" napr 0,05 mm to klesne. A aj po zalapovaní ventilovby si to mal skontrolovať! A je vidieť, že tie tvoje ventily netesnili, lebo nemajú pekný lseklý pásik po obvode. Ty si ich asi len vyleštil od karbónu. Skús tesnosť technickým benzínom!!! Benzín nesmie pretiecť, musí zostať stáť ! Ak podteká, je to naprt. Ja som to porobil, a teraz aj volnobeh ide pekne na nízke otáčky.