Mapovo UNC

Moderátor: Franta.cz

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1547
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapovo UNC

#151 Nový příspěvek od mape »

Tak jsem zase trochu dělal. Začal jsem elektriku,tu starou nelze použít.dale jsem odstranil zase nějaké netěsnosti. Ještě to teče převážně u sponkovanych hadic okolo pojezdů.... Takže asi pořídím nové hadice a nové spony jako jsem dával dozadu a bude snad pokoj. V sobotu jsem to zprovoznil a vzadu u rozvadece nikde ani kapka. Jsem se bavil s klukem co s tím jezdí u jednoho soukromníka a ten říkal že to dalo hodně práce ale že to utěsnil. Zkouška tlaku na výbornou. Maze teplý,studený někde od 4-6 bar.
Taky špíny už ne tom není tolik takže se dá už lecos udělat cistejma rukama.
Když je to všechno teplý tak to chodí jako drak. Bez lžíce jde na zadní hned.
Jediné co mě pořád zaráží je to jak to někdo může takhle zubozit. Elektro sflastrovane cokoladama a isolackou,trubky proklepane různé povařené a stejně tečou ach jo.
Pár fotek pro zpestření.


Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

milosm
Příspěvky: 302
Registrován: pon říj 24, 2011 8:55 pm
Bydliště: Louny

Re: Mapovo UNC

#152 Nový příspěvek od milosm »

Teda, jde ti to od ruky :) Taky by jsem rád už na UNC šáhnul, ale nějak se nemůžu k tomu propracovat, je akorát tak čas na postřik švestek, aby bylo co pálit a manželka má taky své nároky... Zatím jsem stačil po zimě ho jen protočit na novou baterku, motor naběhl na ťuknutí a hydraulika taky chodí, tak aspoň, že tak.
Ještě prosím info - taky by jsem rád dal dohromady měření tlaku mazání motoru, co jsi použil za budík a snímač? Jo a díky za tip na svorky na hadice, určitě využiju :friends:

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1547
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapovo UNC

#153 Nový příspěvek od mape »

Ahoj... právě že mi to moc od ruky nejde.... delám to kadou volnou chvilku a tak tse třeba stane že jen zapojím alternátor nebo povařím kapotu... to se mi za poslední chvilky povedlo.
Co se mazání týká tak budík koupíš normálně nekde v dílech na traktory .a musís přivést tlakový olej až do kabiny... Je to nejjednodužší.
Já koupil budík co měl někde v dílech na nákladáky. Na motoru stačí když vyšroubuješ jednu ze zátek na hlavním mazacím kanálu a dáš tam odbočku pro hadičku... koukni na fotky a kdyžtak ti to ještě nafotím.
Ta elektroinstalace není nijak složitá... do stroje vede jen pár drátu na čidla teploty a dobíjení,startování a to je všechno. Trochu motanec je pak v kabině.
Obrázek
už muže do barvy
Obrázek
bude to asi s kabinou jedinej barvenej díl pořádně. :vysmech:
Obrázek
nejhorší je když si človek umane měnit a modernizovat... pak musí třeba zavařit díry na kontrolky na menší...
to je tak když si člověk vymýšlí blbosti.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

unčo
Příspěvky: 52
Registrován: ned led 01, 2017 9:01 pm
Bydliště: Banská Bystrica

Re: Mapovo UNC

#154 Nový příspěvek od unčo »

Pozdravujem páni.Tak som sem po dlhšom čase nakukol a kochám sa.Tiež som mákol na svojom unčovi asi sem dám nejaké fotečky.Ja riešim hlavne účelnosť celej prestavby.Mape viem presne o čom hovoríš pretože postupujem skoro rovnako.Ked mám kus času vždy niečo na uncéčku spravím.Síce to trvá už dlho čo sa s tým pasujem, ale výsledok bude stáť myslím za to.Čo sa týka elektroinštalácie a budíkov pribudne mi do kabíny voltmeter,tlak mazania a menič napätia z 12V na 220V.Ten menič to je taký komfortík ktorý si chcem dopriať v kabíne a povaluje sa mi v garáži.Pred každý spotrebič dávam na kábel nožovú poistku pre istotu.Naposledy som stihol dať celú kabínu do laku,zvnútra odhlučniť izoláciou a na to priemyselná guma kvôli jednoduchej údržbe.Tak zatial nazdar.

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1547
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapovo UNC

#155 Nový příspěvek od mape »

Zdravím tě.
Já budu mít oba teploměry jak byli,tlak mazání a otáčkoměr s počítadlem motohodin. Jinak elektro taky dávám o něco více pojistek. Udivilo mě že třeba dobíjení není jištění a je toho tam víc. Pak se ani nedivím že to někdy někomu hoří.
Já mít žádný nadstandard nebudu pouze pribydou nějaká pracovní světla protože jsem blázen co někdy prostě vezme šichtu na dýl místo aby tam jel 2x.
Budu dávat pojistkovém skříně na nozovky z Avie a75. Jsou docela pěkný a dobře vyřešeny.
Interiér budu dávat zatezak koberec. Přecejen nějaký ten prach chytne a pak se snadno vysaje a vyfouka vzduchem.
Ta guma je taky dobrá to zase můžeš vystříkat vapkou.
Tak ať se dílo daří.... Pak uděláme sraz unc.... 8)
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Uživatelský avatar
Veteranista!
Příspěvky: 2416
Registrován: stř led 16, 2008 7:26 pm
Bydliště: Kroměříž

Re: Mapovo UNC

#156 Nový příspěvek od Veteranista! »

Dobíjení není jištěno nikde, nebo jsem se stím nesetkal, to se jistí tak leda bateriákem v odstávce.
Nemám doma bordel, to je neuspořádané muzeum!

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1547
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapovo UNC

#157 Nový příspěvek od mape »

Jsem se možná špatně vyjádřil. Buzení dobíjení. .. v novějších autech je to všude přez pojistku.
U starších to moc nebylo. Ale ten drátek co tam vede kdyby někdo tafnul tah shoří jako nic.
Je ale fakt že starší autoinstalace byli poradny lana a ne jako dneska.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

unčo
Příspěvky: 52
Registrován: ned led 01, 2017 9:01 pm
Bydliště: Banská Bystrica

Re: Mapovo UNC

#158 Nový příspěvek od unčo »

Páni tá elektroinštalácia to je vážna téma u tohto stroja.Jedna pravda je, že tá kabeláž bola od výroby riešená dosť nešťastne.Ďalšia vec je, že ak ju tam človek ponechá pôvodnú dosť tým riskuje nakolko každý druhý kábel je rokmi používania otrasený a drží tam silou vôle takže ak sa mi niečo nezdá ihned vymeniť a pre istotu poistka.Nerád to priznávam no rado a z oblubou to horí.O zváraní ani nehovorím.Hasil som to už min. 3 krát.Naposledy to začalo tlieť po 2hodinách našťastie som tam bol.Hasičák v kabíne by mal byť samozrejmosťou. Pri zváraní oblúkom odpojiť + kábel na altíku a regler inak diódy odídu hned.Ja riešim elektro. podla vyhlášky nakolko to chcem postaviť na značky.

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1547
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapovo UNC

#159 Nový příspěvek od mape »

No já pomalu ale jistě pokračuju.
Druhá palubovka udělaná a už se zapojuje.
Funguje už teplota motoru a dobíjení.
Startuje už klíčkem.
Zítra nebo v úterý jede do akce tak se musí zprovoznit aspoň něco.
Obrázek

Obrázek
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

unčo
Příspěvky: 52
Registrován: ned led 01, 2017 9:01 pm
Bydliště: Banská Bystrica

Re: Mapovo UNC

#160 Nový příspěvek od unčo »

Nazdar.Hlavne treba dodržať podla možnosti hrúbku káblov.Ja som tiež dosť mákol cez víkend.Zohnal som parádnu sedačku z traktora a to hlavné z bezpečnostným pásom.Po kámošovom kaskadérskom kúsku ked pri zimnej údržbe rozbehnutý zavadil o kanálový poklop :smich: výsledok ohnutý brit a rozbité čelné sklo od hlavičky ktorú uvalil do čelného skla.Inak na starých fotkáých vidieť, že originál v UNC tieto pásy boli.

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1547
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapovo UNC

#161 Nový příspěvek od mape »

Tak průřezy vodičů jsou dány.... Silné na přívody ,ostatní stačí jednička. Jsou to jen čidla. Ke světlům půjdu taky něčím větším kvůli případnému zahřívání.
Hlavně jsem do kabiny tahal i kostru.
Dozadu dvě pracovní světla a každé zvlášť,každé svojí pojistku.hlavne jsem to udělal všechno rozpojovací aby se to dalo snadno rozebrat a zase pospojovat.
Dneska jsem to oživil...už to všechno ukazuje
Taky jsem chtěl jet na akci ale pršelo a tak jsem to aspoň mohl otestovat....
Pěkné mi vytrestaly hadice od pojistných ventilů lopaty. Praskly obě na dvouch místech zdy u sponky. Takže zastavit a výměna za pořádné... Pak vyfotím. A to byly na 30 bar olej . Teď jsem tam dal stejnou jako ty silné tak to snad bude držet.
Jinak dojmy z testu provozu výborné. Má to sílu jak hrom. S klobakem Avant 630 co jsem si půjčoval se to vůbec nedá srovnávat. A když už neutlaci,tak si prohrabne...motor neví vůbec nic. Ten pozná jen když jde něco nadoraz to trochu zaskomira.
Jinak výborně maže a i při brutálních naklonech maže pořád.
Jinak musím říct že už nikdy bych nedělal takhle poloviční go. Prostě je to naprt.porad se člověk k něčemu vrací a pořád řeší něco dodatečně.... A to mi nebaví.
A to nemluvím ani o tom jak to budu barvit.
Jedna fotka z palubní desky. I když vím
že se v těch smotkach blbě hledá závada tak jsem to dal do spirál. Snadno se to rozebere a zase zamotá.uplne nenávidím když to někdo namotá naplno do isolacky. Jednak je to pak hrozný rozmotávat a druhak je to pak oblemcany od toho lepení.
Obrázek
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

unčo
Příspěvky: 52
Registrován: ned led 01, 2017 9:01 pm
Bydliště: Banská Bystrica

Re: Mapovo UNC

#162 Nový příspěvek od unčo »

No robíš to dobre.ja mám to isté.Niektoré hadice som pomenil a niektoré nie a teraz som na vážkach či to vydrží, prípadne nosiť zo sebou sud hydro oleja ako zásobu.Hlavne ma mrzí, že som nevymenil trubky ovládacieho okruhu za nové hadice kým bol motor a čerpadlá vonku.To potrubie sa tam zvykne otriasť a prasknúť a dal som to naceniť jednej firme z Krupiny vyjde to komplet na mieru do 200e. aj z redukciami.Akurát riešim dobíjanie, lebo kontrolka dobíjania svieti a alternátor v pohode,relé nové, už ostáva len kabeláž takže všetko von nalisovať nové svorky a uvidím.Celkom super mi príde aj ten pomocný štart hlavne v zime, bol odpojený takže chystám ho spojazdniť ako aj predhrev motora.Čo sa týka tých ventilov osobne som ich nerobil priznám sa.Pridával si nastavovacie podložky?Otázka kde si mal chybu na ukazovateli teploty motora? Mne to ukazuje chobotiny takže idem čidlo vybrať dám ho do horućej vody z teplomerom a skúsim nakalibrovať.Tak isto teplota hydro. oleja.

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1547
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapovo UNC

#163 Nový příspěvek od mape »

Tak máme za sebou tři kšefty a výsledek docela v pohodě.
Stroj pracuje jak má jediný problém co nastal je to že pomalu zvedá.
Dále se pořád peru s odpadními hadičkami pojistných ventilů u lopaty.
A to jsem i záhy vyřešil.
Když jsem totiž šteloval tlak hydrauliky , tak jsem ho štelovat právě na zvedání výložníku.
Při práci pak po ohřátí oleje jediný výložník měl problém, že chodil pomalu. Zkusil jsem tedy přitáhnout ventil tak aby se tlak mírně zvýšil a začala praskat ona zmíněná hadička.
Další věc co mi Byla divná poté co jsem se vrátil z kšeftu bylo to že tlak na pracovní hydraulice který jsem nastavoval při dorazové poloze výložníku dolů nešel zvednout Víš jak na 170 bar.pritom když jsem pak vzal polohu lopaty šel budík skoro za roh.
Začal jsem lovit ve schématech a po chvilce bádání jsem zjistil že můj stroj má obráceně pístnice zvedání. Pojistný ventil je namontován na polohu směrem dolů a dostávají na polohu směrem nahoru což je špatně.
Potom vysvětluje pomalý chod výložníku nahoru to že dostávají ventil Netěsní a je to hodně pravděpodobné.
Po seřízení tlaku všude na správné hodnoty vše funguje jak má.
Poprosil bych vás co máte unc jestli byste mi nevyfotil i tento detail tento detail.

Obrázek

Mám totiž pocit že venkovní hadice má jít na horní komoru nikoliv na spodní zadní komoru.

Jinak musím říct že je to tank. Proti cat 226 to má neskutečnou sílu a se zubatou lopatou jsem urval neskutečně pevný terén. Velkou roli v tom samozřejmě hraje i nové obutí.... Sice je po terénu hrozná paseka ale záběr je tam jak hrom.
Až to bude dokončené bude to super mašina přesně pro moje potřeby.
Motor by v tom mohl být asi i trochu výkonnější .... To asi taky vysvětluje trochu větší spotřebu. Odhaduji to tak cca 3-4 litry na motohodinuu ale co se dá dělat.
To jestli někdo kritizoval jeho nevyváženost.... Tak je pravda že lopatu s břitem jsem do terénu dost špatně dostával. Jakmile jsem dal ale zubatou tak bylo vyhráno. Jednak má kratší kluzák takže je větší Paka něco urejpnout a jednak zuby jsou do terénu daleko líp.
Prostě všechno chce svoje.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

milosm
Příspěvky: 302
Registrován: pon říj 24, 2011 8:55 pm
Bydliště: Louny

Re: Mapovo UNC

#164 Nový příspěvek od milosm »

Ahoj, dám ti sem pár fotek, ale prosím moc to nehodnoť, není to aktuální, je to z doby, kdy jsem UNC přivezl...
A taky už mám v sobě lahvinku bílého, tak už na to hůř vidím ....
Pokud by to nepomohlo, můžu nafotit aktuální stav, ale až po neděli.
Výložník mi při tomto zapojení zvedá ... no asi tak jak má, nedokážu posoudit, zda pomalu, či rychle, asi tak akorát :shock: :)
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1547
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapovo UNC

#165 Nový příspěvek od mape »

No to je pecka.... Díky Miloši. Vidím že se moje tvrzení potvrdilo. Máš to tak jak je to v katalogu a já to mám prohozené.
A to mě třeba zaráží že původní majitel říkal že to chodilo špatně a nešel nijak zvednout tlak tak měnili čerpadlo a že se to pak zlepšilo. To se nemohlo zlepšit....
A ejhle problém je úplně jinde.
Aspoň že ze sebe člověk nenechá dělat blbce když si to nastuduje.
Fotky pěkný ....taky si to měl.jako kouli.bordelu. to já měl taky..... Teď chci půjčit horkou vapku a pořádně vymýt. Pak postupně základová barva a polyuretan..
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - lesní stroje a bagry“