14-ky kola na agzat štvortakt
Moderátor: DYK
14-ky kola na agzat štvortakt
ahojte,chcem sa opytať či nemá niekto na agzate 14-ky kola s pneumatikami 6,5/75-14 4PR TS-02 TT.Agzat so štvortaktom by mal mať s nimi lepší záber aj väčšiu rýchlosť.Dík za odpovede.
Re: 14-ky kola na agzat štvortakt
Ale aj menšiu silu, a spojka dostane viac zabrať. Prečítaj si vlákno o vari pár strán dozadu tam sú krásne rozpísané reálne priemery gúm a s toho si potom dokážeš vypočítať rýchlosť pojazdu.
Ale tiež nezabúdaj že ak zväčšiš výšku zostavy bude treba upraviť záves náradia aby všetko fungovalo ako má.
A prečo chceš dávať väčšie kolesá? Len sa pýtam aby si dostal čo najlepšie riešenie problému.
Ale tiež nezabúdaj že ak zväčšiš výšku zostavy bude treba upraviť záves náradia aby všetko fungovalo ako má.
A prečo chceš dávať väčšie kolesá? Len sa pýtam aby si dostal čo najlepšie riešenie problému.
Re: 14-ky kola na agzat štvortakt
Ide my hlavne o lepši prenos sily a tiež o väčšiu rychlosť.Motor mam kawasaki 6 hp,takže sily ma dosť.Spojka to dufam vydrži.
Re: 14-ky kola na agzat štvortakt
Ahoj, něco podobného jsme řešili ve vlákně Vari Systému, http://nasetraktory.eu/forum/viewtopic. ... start=2865 tak ti to třeba pomůže
Jinak ta kola co sem dával yjedli, co jsou na Vari 8 Diesel, nevím , jestli mají shodné šestihrany jako Vari. Ale 14" ráfky, které jsou na některých převodovkách Praktis i strojích Rustica, tak ty pasují 100%. Ty jsou shodné koncepce jako klasické varácké, tedy litý ráfek. Ty na fotce Vari 8 Diesel, jsou zřejmě šroubované (ocelový ráfek na litinový náboj).
Jinak ta kola co sem dával yjedli, co jsou na Vari 8 Diesel, nevím , jestli mají shodné šestihrany jako Vari. Ale 14" ráfky, které jsou na některých převodovkách Praktis i strojích Rustica, tak ty pasují 100%. Ty jsou shodné koncepce jako klasické varácké, tedy litý ráfek. Ty na fotce Vari 8 Diesel, jsou zřejmě šroubované (ocelový ráfek na litinový náboj).
Re: 14-ky kola na agzat štvortakt
Našel jsem kola s ocelovým ráfkem 14" a litinovým nábojem na jednom videu s Vari Profi. Zaváží však mají jiné, takže zřejmě půjde o jiný typ kol, oproti onomu Vari 8 Diesel. Nebo jen na té fotce Vari výš jsou namontovaná obráceně a je to shodné? Těžko říct
Re: 14-ky kola na agzat štvortakt
Ahoj, VARI Profi mělo pneu 6,5/80-12, montovaná na původní litinový ráfek pro pneu Mitas.
https://www.vari.cz/rady-a-navody/disku ... ?thId=4456
https://www.vari.cz/rady-a-navody/disku ... ?thId=1043
VARI 610 DE mělo buďto 12" nebo 14" kola, ano, disky jsou šroubované, náboj asi nebude úplně stejný, proto jsem psal, že bude asi nutná úprava, aby to šlo dohromady a fungovaly volnoběžky.
Ale jak mi psal "bino", on nechce jemnější vzor, jako mají nabízené pneu 6,5/80-12, což bude asi problém sehnat.
Ve 12" jsem našel akorát toto: Malotraktorová pneu Mitas TS 06 6,5/80-12 4PR (ale nevím, jaký přesně to má vzor, foto je pouze ilustrativní)
https://www.vari.cz/rady-a-navody/disku ... ?thId=4456
https://www.vari.cz/rady-a-navody/disku ... ?thId=1043
VARI 610 DE mělo buďto 12" nebo 14" kola, ano, disky jsou šroubované, náboj asi nebude úplně stejný, proto jsem psal, že bude asi nutná úprava, aby to šlo dohromady a fungovaly volnoběžky.
Ale jak mi psal "bino", on nechce jemnější vzor, jako mají nabízené pneu 6,5/80-12, což bude asi problém sehnat.
Ve 12" jsem našel akorát toto: Malotraktorová pneu Mitas TS 06 6,5/80-12 4PR (ale nevím, jaký přesně to má vzor, foto je pouze ilustrativní)
Re: 14-ky kola na agzat štvortakt
Vari Profi bývalo i se 14" koly. Mrkni na to video. Je vidět červený náboj a černý plechový ráfek. Je to tak i na různých fotkách Profiho.
Tak to bude problém, vzorek Mitas TS06 je hustší než-li TS02 který tam má teď.
Na Slovesku by ale neměl být problém sehnat ty 14" ráfky lité, bývají na strojích od Praktise. Na Bazoši občas jsou k vidění. Tam už se dají sehnat pneu s vzorem TS02. Ještě jsem si všiml, že chybí venkovní závaží. To podle mých zkušeností s Vari také pomůže, když tam je.
Tak to bude problém, vzorek Mitas TS06 je hustší než-li TS02 který tam má teď.
Na Slovesku by ale neměl být problém sehnat ty 14" ráfky lité, bývají na strojích od Praktise. Na Bazoši občas jsou k vidění. Tam už se dají sehnat pneu s vzorem TS02. Ještě jsem si všiml, že chybí venkovní závaží. To podle mých zkušeností s Vari také pomůže, když tam je.
Re: 14-ky kola na agzat štvortakt
Vari profi když mělo 14" kola mělo s čtyřtaktem motorem ponejvíce GXV 160 dvoutaktní převodovku DSK 317. Tím se to jaksi srovnalo, zůstalo jen větší pneu, vyšší světlost a tím pádem závěsy výše.
Vari 8 diesel nevím na co volnoběžby v kolech, stroj se vyrábí dodnes a má směrové spojky a 10" kola. Jediný čemu jsem dodnes nepřišel na kloub, jak fungovala ta páčka uprostřed řídítek "půlení rychlostí" i pod zátěží.
Vari 8 diesel nevím na co volnoběžby v kolech, stroj se vyrábí dodnes a má směrové spojky a 10" kola. Jediný čemu jsem dodnes nepřišel na kloub, jak fungovala ta páčka uprostřed řídítek "půlení rychlostí" i pod zátěží.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: 14-ky kola na agzat štvortakt
Takže beru zpět, podle katalogu ND na stránkách VARI, měla VARI Profi montovaná 12" kola, něco na způsob VARI Global, litinový náboj s přírubou a plechový ráfek.
Proto je to celé sešroubované dlouhýma šroubama přes závaží, jako u VARI Global.
http://katalognd.vari.cz/nahradni-dily/ ... rie-28873/
Proto je to celé sešroubované dlouhýma šroubama přes závaží, jako u VARI Global.
http://katalognd.vari.cz/nahradni-dily/ ... rie-28873/