Kaborkův traktůrek

Moderátoři: rezis, zdeněk 1

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
kaborek
Příspěvky: 315
Registrován: pát lis 07, 2008 4:30 pm
Bydliště: Vendryně

Re: Kaborkův traktůrek

#181 Nový příspěvek od kaborek »

Tak se mi podařilo sehnat převodovku z Avie.Foto a další otázky na převodovku budu psát až se dostanu domů.Jedná se mi hlavně o uchycení převodovky,originál uchyt nad výstupem tam mám tak hlavně uchycení ve předu a vyřešení řadicí páky.

Uživatelský avatar
kaborek
Příspěvky: 315
Registrován: pát lis 07, 2008 4:30 pm
Bydliště: Vendryně

Re: Kaborkův traktůrek

#182 Nový příspěvek od kaborek »

kaborek píše:Tak se mi podařilo sehnat převodovku z Avie.Foto a další otázky na převodovku budu psát až se dostanu domů.Jedná se mi hlavně o uchycení převodovky,originál uchyt nad výstupem tam mám tak hlavně uchycení ve předu a vyřešení řadicí páky.
Obrázek A tady trochu práce.

Uživatelský avatar
sferos
Příspěvky: 1667
Registrován: stř říj 22, 2008 11:54 am
Bydliště: H.Srnie

Re: Kaborkův traktůrek

#183 Nový příspěvek od sferos »

Niečo podobné som pred časom riešil tiež s prevodovkou, ale s Garanta. Podstata je tá istá. Prerobil som spojkovú hriadeľ, ktorá je teraz pevne spojená s unášačom. V prednej prírube (vyrobenej) je ešte jedno ložisko a semering. Hriadeľ je podopretá ložiskom. Spojenie bez ložiska ničí prevodovku. Ja by som prerobil prednú časť prevodovky. Samozrejme potrebuješ šikovného sústružníka. Ale vznikne ti kompaktná prevodovka, ktorá nebude trpieť vyosením spojkovej hriadele. Tri príspevky pod sebou - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 05#p320564 (Matica prednej hriadele je vyrobená tak, aby nahrádzala púzdro kardanu. Pokiaľ tam máš na prevodovke maticu s guľou (ktorá na vozidle slúži na vystredenie kardanu) tak to zapadá do seba a vystredí prevodovky voči sebe. Hriadel je prerobená na kužeľ, ako na poloosi (trochu väčší), unášač je zvarený z náboja zadného kolesa Š-1203 a unášača kardanu Š-1203. V prednej časti príruby je ložisko zo zadného náboja Š-1203. Mazané je to s prevodovky. Semering je až za druhým ložiskom)

Uživatelský avatar
kaborek
Příspěvky: 315
Registrován: pát lis 07, 2008 4:30 pm
Bydliště: Vendryně

Re: Kaborkův traktůrek

#184 Nový příspěvek od kaborek »

Díky za info,to opěrné ložisko (uvnitř hardy spojky)tam mám takže tak nějak podobně to chci udělat mám však problém sehnat soustružníkaObrázek ikdyž se už někdo rýsuje.Obrázek

Uživatelský avatar
kaborek
Příspěvky: 315
Registrován: pát lis 07, 2008 4:30 pm
Bydliště: Vendryně

Re: Kaborkův traktůrek

#185 Nový příspěvek od kaborek »

Nevíte prsím jaké jsou otáčky na výstupu převodovky š.1203,potřebuji to vědět pro náhon navijáku,(všechny stupně)díky moc.

Uživatelský avatar
DanculSK
Příspěvky: 15316
Registrován: čtv pro 29, 2011 4:10 pm
Bydliště: ješková Ves

Re: Kaborkův traktůrek

#186 Nový příspěvek od DanculSK »

kdesi to tu je, treba hladať :friends:
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 29#p426182

Pre úplnosť dodávam prevodové pomery u 4° prevodoviek: 1.° - 4,27; 2.° - 2,46; 3.° - 1,51; 4.° - 1; R - 5,61.
.....AJ MUŽI MAJÚ SVOJE DNI....

Kratky navod ako sem nahrať fotky
https://youtu.be/I5ymR1-wi70

Uživatelský avatar
Daddy
Příspěvky: 6458
Registrován: úte čer 09, 2009 7:46 am
Bydliště: Hradec Králové

Re: Kaborkův traktůrek

#187 Nový příspěvek od Daddy »

Škoda Oktávia bude asi stejná se Škodou 1203:
Otáčky motoru musíš dělit hodnotou převodového stupně, které jsou:
1. 4,27
2. 2,46
3. 1,59
4. 1,00
R. 5,61
Např. při 1000 ot/min.
1000/4,27 =234,19
1000/2,46 = 406,50
1000/1,59 = 628,93
1000/1,00 = 1000

Záleží, pro jaké otáčky to chceš spočítat. :-/
Danku, byl jsi rychlejší, ale liší se nám "trojka" - ze dvou zdrojů jsem vyčetl hodnotu 1.59.......

Uživatelský avatar
kaborek
Příspěvky: 315
Registrován: pát lis 07, 2008 4:30 pm
Bydliště: Vendryně

Re: Kaborkův traktůrek

#188 Nový příspěvek od kaborek »

Díky za informaci ,chci to vědět pro poměr otáček k navijáku,mám stavební vrátek s uhlovou převodovkou motor má asi 930ot.,nebo ten dělaný.ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
Daddy
Příspěvky: 6458
Registrován: úte čer 09, 2009 7:46 am
Bydliště: Hradec Králové

Re: Kaborkův traktůrek

#189 Nový příspěvek od Daddy »

Potom bys mohl při 2000 ot/min. použít "dvojku" - to by vycházelo na výstupu 813 otáček.
Anebo např. 1500 ot/min a "trojku" - v tom případě na výstupu 943 otáček.
Druhá varianta je velice podobná otáčkám elektromotoru, který zmiňuješ.

Uživatelský avatar
kaborek
Příspěvky: 315
Registrován: pát lis 07, 2008 4:30 pm
Bydliště: Vendryně

Re: Kaborkův traktůrek

#190 Nový příspěvek od kaborek »

Soustružník mi upravuje řemenici a spojení převodovek tak jsem dumal jakou druhou řemenici v poměru k otáčkám.Tak to nechám 1:1.odvíjení na 4.a tahaní bych dal na R.

Uživatelský avatar
kaborek
Příspěvky: 315
Registrován: pát lis 07, 2008 4:30 pm
Bydliště: Vendryně

Re: Kaborkův traktůrek

#191 Nový příspěvek od kaborek »

Ještě budu dumat jsk to udělat. :)

Uživatelský avatar
kaborek
Příspěvky: 315
Registrován: pát lis 07, 2008 4:30 pm
Bydliště: Vendryně

Re: Kaborkův traktůrek

#192 Nový příspěvek od kaborek »

Tak zas něco málo uděláno.ObrázekObrázekObrázek Spojení převodovky č1.a převodovky č2.a taky kardanu.Teď uchycení převodovky č2.Zadní silenblok nechám a vpředu budu muset něco vymyslet.A bude se pokračovat v řadicí páce a dál a dál.

Uživatelský avatar
kaborek
Příspěvky: 315
Registrován: pát lis 07, 2008 4:30 pm
Bydliště: Vendryně

Re: Kaborkův traktůrek

#193 Nový příspěvek od kaborek »

Tak dnes proběhla zkušební jízda a zároveň polední v tomto roce,převodovka sa zdá pohodě,rychlostní stupně mi taky vyhovují.Musím zdokonalit řadici páku.Ps.Ještě jsem nenašel zpátečku.

Toreto
Příspěvky: 6008
Registrován: stř říj 22, 2008 4:48 pm
Bydliště: Považská Bystrica

Re: Kaborkův traktůrek

#194 Nový příspěvek od Toreto »

Čo tu nového ? :friends:

Uživatelský avatar
kaborek
Příspěvky: 315
Registrován: pát lis 07, 2008 4:30 pm
Bydliště: Vendryně

Re: Kaborkův traktůrek

#195 Nový příspěvek od kaborek »

Obrázek Našel jsem tuhle převodovku na šroťáku ,3rychlosti v před a zpátečka.Obrázek a za převodovkou bude naviják.Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Traktory domácí výroby 4x2“