Přestavba motoru 6701 na 6901
Moderátor: Lukashil
Přestavba motoru 6701 na 6901
Ahoj mistři.
Pustil jsem se do GO a přestavby motoru 6701 na 6901.
Po přečtení pár článku a načerpání informací jsem zjistil že zle udělat.
Koupil jsem sadu válců a pístu.
1. Válce jsem nechal u soustužníka přetočit aby jsem je dostal do bloku. cca 1mm z venkovní průměru. ( druhá možnost je nechat převrtat blok ale kvůli případné vrácení změny na 6701 jsem nechtěl tuto variantu)
2. nechal jsem udělat čerpadlo a přidat mu na dávkách + čerpadlář vyměnil ještě vstřiky ze 67 na 69.
3. po složení a nastartování, motor brutálně kouří bíle a nemá výkon a nejde do otáček.
4. změřil jsem tlaky ve válcích a špatné 18at.
má otázka je, čím to může být ?? musím vyměnit i vačku ? nemám náhodou přesazené rozvody ? ještě mám trochu podezření zda není rozdílná délka pístu od čepu k vršku pístu ? asi budu muset vyndat a porovnat. nebo ojnice ?
vložku mam vůči bloku přesazenou o 0,04mm což by mělo být v cajku. ještě chci změřit přeběh pístu vůči bloku.
Dík za odpověď
má otázka je, čím to může být :-D ?? musím vyměnit i vačku ? nemám náhodou přesazené rozvody ? ještě mám trochu poderžení zda není rozdílná délka pístu od čepu k vršku pístu ? asi budu muset vyndat a porovnat. nebo ojnice ?
vložku mam vůči bloku přesazenou o 0,04mm což by mělo být v cajku. ještě chci změřit přeběh pístu vůči bloku.
Dík za odpověď
Pustil jsem se do GO a přestavby motoru 6701 na 6901.
Po přečtení pár článku a načerpání informací jsem zjistil že zle udělat.
Koupil jsem sadu válců a pístu.
1. Válce jsem nechal u soustužníka přetočit aby jsem je dostal do bloku. cca 1mm z venkovní průměru. ( druhá možnost je nechat převrtat blok ale kvůli případné vrácení změny na 6701 jsem nechtěl tuto variantu)
2. nechal jsem udělat čerpadlo a přidat mu na dávkách + čerpadlář vyměnil ještě vstřiky ze 67 na 69.
3. po složení a nastartování, motor brutálně kouří bíle a nemá výkon a nejde do otáček.
4. změřil jsem tlaky ve válcích a špatné 18at.
má otázka je, čím to může být ?? musím vyměnit i vačku ? nemám náhodou přesazené rozvody ? ještě mám trochu podezření zda není rozdílná délka pístu od čepu k vršku pístu ? asi budu muset vyndat a porovnat. nebo ojnice ?
vložku mam vůči bloku přesazenou o 0,04mm což by mělo být v cajku. ještě chci změřit přeběh pístu vůči bloku.
Dík za odpověď
má otázka je, čím to může být :-D ?? musím vyměnit i vačku ? nemám náhodou přesazené rozvody ? ještě mám trochu poderžení zda není rozdílná délka pístu od čepu k vršku pístu ? asi budu muset vyndat a porovnat. nebo ojnice ?
vložku mam vůči bloku přesazenou o 0,04mm což by mělo být v cajku. ještě chci změřit přeběh pístu vůči bloku.
Dík za odpověď
Re: Přestavba motoru 6701 na 6901
Tie veci si mal robit ked si to skladal. 4 valec chces ako dochladit ?
Re: Přestavba motoru 6701 na 6901
Bohužel neudělal ale myslím si že to nedělá skoro nikdo. Všichni nakoupí díly, složí to do sebe a jede to a když ne, tak až pak řeší problémy.
Docela by mě zajímalo kolik lidí řeší přeběh pístů. Všichni koupí 1.2mm těsnění a perou to tam hlava nehlava.
4 válec ?
Jsou dva typy bloku pro z6701 jeden je s nálitkem u 4 válce a druhy bez nálitku. Pokud je blok s nálitkem tak lze udělat přestavbu na 69 a válec se uchladí.
Tuto informaci jsem získal od firmy agm-agromotor což je v čr jedna z nejlepších firem na opravy motorů (podle mě) a mají s přestavbami zkušenosti.
Docela by mě zajímalo kolik lidí řeší přeběh pístů. Všichni koupí 1.2mm těsnění a perou to tam hlava nehlava.
4 válec ?
Jsou dva typy bloku pro z6701 jeden je s nálitkem u 4 válce a druhy bez nálitku. Pokud je blok s nálitkem tak lze udělat přestavbu na 69 a válec se uchladí.
Tuto informaci jsem získal od firmy agm-agromotor což je v čr jedna z nejlepších firem na opravy motorů (podle mě) a mají s přestavbami zkušenosti.
Re: Přestavba motoru 6701 na 6901
By si sa sa cudoval ale meria to pri montazi dost ludi co viem. O bloku 6701 dvojeho prevedia pocujem poprve. Podla mna ten naliatkom bude blok 6201 a nie 6701. 6701 ma ine aj hlavy oproti 6901. To biele dymenie nema s prebehom piestu nic. Skontroluj otvaracie tlaky vstrekovacov a nastavenie ventilov. Predvstrek mas spravny?
Re: Přestavba motoru 6701 na 6901
to bola nejaka velmi velka GO vymenit vlozky a je to ........
nas Traktorik ZETORIK http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 37&t=36105
Re: Přestavba motoru 6701 na 6901
peny: trafil si
Re: Přestavba motoru 6701 na 6901
G.O proběhla celá.
nakoupeny nové díly za cca 15 tis. takže netrefil. Prostě nebudu rozepisovat jaké těsnění atd. jsem koupil.
Píši to podstatné.
koukám že si kluci chtěj do někoho rejpnout a néé pomoc. mě neva ale třeba mi poradí někdo jiný
blok je opravdu 6701.
jinak o tom že jsou dva druhy bloků jsem slyšel poprvé u agm-agromotor. nevím co je na tom pravdy ale v podstatě je mi to jedno. mam blok s nálitkem to mi stačí.
o hlavách vím že jsou rozdílné ale u přestavby by v tom být problém neměl.
čerpadlo a vstřiky dělal čerpadlář p. Mrvík. a pro jistotu jsem vstřiky prošel a vše ok a jsou nastaveny na 160.
Ventily nastaveny 20 a 30
pořád mě nenapadá proč mám malý tlak ve válcích. to je celý kámen úrazu.
nakoupeny nové díly za cca 15 tis. takže netrefil. Prostě nebudu rozepisovat jaké těsnění atd. jsem koupil.
Píši to podstatné.
koukám že si kluci chtěj do někoho rejpnout a néé pomoc. mě neva ale třeba mi poradí někdo jiný
blok je opravdu 6701.
jinak o tom že jsou dva druhy bloků jsem slyšel poprvé u agm-agromotor. nevím co je na tom pravdy ale v podstatě je mi to jedno. mam blok s nálitkem to mi stačí.
o hlavách vím že jsou rozdílné ale u přestavby by v tom být problém neměl.
čerpadlo a vstřiky dělal čerpadlář p. Mrvík. a pro jistotu jsem vstřiky prošel a vše ok a jsou nastaveny na 160.
Ventily nastaveny 20 a 30
pořád mě nenapadá proč mám malý tlak ve válcích. to je celý kámen úrazu.
Re: Přestavba motoru 6701 na 6901
Nikto nerype. Pokial je tak ako pises tak je to vporiadku. Predtym si neuviedol ze si robil aj kluku aj rozvody. Rozvody predpokladam ze si zlozil spravne. Kruzka si usadil na piesty spravne a rozlozil zamky voci sebe. Ventilova vôla u 6901 je sanie, vyfuk: je na obydvoch 0,25mm. Otvaraci tlak vstrekovacov 14,7 MPa. Pociatok davky paliva je 4,5mm pred HU.
- Milanhájenka
- Příspěvky: 243
- Registrován: pon zář 24, 2007 9:56 pm
- Bydliště: Moravská Třebová
Re: Přestavba motoru 6701 na 6901
Je to tak, kámen úrazu je v malém tlaku ve válcích. Nastav ventily jak ti píše Pavel sk, pokud to nepomůže a nepopraskaly ti kroužky při montáži, budeš mít špatně postavený rozvody. Po přesoustružení vložek by problém s chlazením být neměl, ten bývá při převrtání bloku.
Re: Přestavba motoru 6701 na 6901
kroužky mám určo dobře. zámky jsem rozdělil po 90 stupních i když teď nad tím přemýšlím a říkám si, že jsem je měl dát po 120 stupních protože poslední je jen stírací. ale to by nemělo vadit ne ?
O rozlomení kroužků pochybuji. Měl jsem na nandání půjčený přípravek. písty šli do válců krásně bez žádného násilí ale netvrdím že stát se to nemohlo.
Ventily dám na 25 to není problém. to je maličkost. 0,05mm nebude dělat ztrátu 10atm ve válcích. tam bude problém ještě někde jinde a bohužel to opravdu vypadá na ty rozvody.
Je velký problém když mám na vstřicích nastaveno víc ?
na předvstřik se pro jistotu kouknu znova. mam sundanou hlavu na prvním válci takže to půjde krásně odladit.
o víkendu na to snad mrknu a pak dám vědět co jsem zjistil.
změřím i přeběh pístu. doufám že mi tam vypadnou nějaké rozumné čísla.
pokud opravdu budou přesazené rozvody tak budu sám na sebe pěkně naštvaný.
O rozlomení kroužků pochybuji. Měl jsem na nandání půjčený přípravek. písty šli do válců krásně bez žádného násilí ale netvrdím že stát se to nemohlo.
Ventily dám na 25 to není problém. to je maličkost. 0,05mm nebude dělat ztrátu 10atm ve válcích. tam bude problém ještě někde jinde a bohužel to opravdu vypadá na ty rozvody.
Je velký problém když mám na vstřicích nastaveno víc ?
na předvstřik se pro jistotu kouknu znova. mam sundanou hlavu na prvním válci takže to půjde krásně odladit.
o víkendu na to snad mrknu a pak dám vědět co jsem zjistil.
změřím i přeběh pístu. doufám že mi tam vypadnou nějaké rozumné čísla.
pokud opravdu budou přesazené rozvody tak budu sám na sebe pěkně naštvaný.
Re: Přestavba motoru 6701 na 6901
ventily mas dobře a nechal bych je tak, protoze mas 67čkovy hlavy jeden ventil se slabsím dříkem,69 mela ventily stejny.pokud blok nemá ten nálitek je tam málo místa na chlazení- v případě převrtání bloku na 102 vložky. ted taky skládám motor 6701 a s myšlenkou stočit vložky jsem si hrál taky,ale vzdal jsem to kvůli přesnýmu upnuti do soustruhu-(aby člověk taky dodržel nějakou souosost,přeci to nestavím na rok),musel bych udelat trn 102 v prumeru,aby na nej šla vložka nasunout,nějak ji zajistit a v případě použití orig Okroužku protočit i drážky na ně což by vedlo k dost velkému zeslabení v tom místě (100vka tam má víc masa než 102), ztěchto duvodu jsem to vzdal a dal tam 100vky,preci jen ten drtek vykonu mi za to nestoji, jinak hlavy jsi delal taky? tlak ve valci delaji jen těsnící ventily a pistní kroužky a doufám si tvrdit, že když bude vačka o zub tak to napumpuje stejne 25,to jsem se rozepsal -třeba si z toho něco vybereš
Re: Přestavba motoru 6701 na 6901
Hlavne aby si mal spravne natoceny motor pri nastavovani ventilov pekne do poradia. Minule sa to tu riesilo ze po vymene mrazoviek na hlavach motor nesiel a dymyl. Mladencovy som vtedy kazal aby este raz presli ventily lebo tvrdil ze su OK. Neviem ci to robil on alebo mu to niekto robil, ale po kontrole a prestaveni ventilov mu motor zase isiel pekne ako pred opravou.
Re: Přestavba motoru 6701 na 6901
ma pravdu předsedo! aneb když daš pist do horní uvratě měl by si mit ventily zavřene-vahadla volna
Re: Přestavba motoru 6701 na 6901
Je ale horní uvrať a horní uvrať, pokud je v HU při výfukové fázi, ventily jsou přeci ve střihu a to si nejsem jistý jestli jsou vahadla úplně volná.
Re: Přestavba motoru 6701 na 6901
Jak to sleduju, osobně bych se na takový harakiri vykašlal a radši sehnal na kaši motor 6901 se zdravým blokem a dal ho do cajku......jen sis přidělal starosti....
Teď, teď, teď tu byl. Museli jste se potkat.