Mapovo UNC
Moderátor: Franta.cz
- mape
- Příspěvky: 1547
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mapovo UNC
Tak první hrnutí...potřeboval jsem uklidit fůru kamení tak šel bobík do akce tak jak je. Vše ok jen rameno a lžíce chodilo dost pomalu. Takže včera lehké studium a pak připojení budíku...nejprve vzadu na rozvaděči a tam jsem zjistil že tlak v okruhu je pouhých 100 bar na místo psaných 155. takže jsem zvyšoval a jde to. dokonce to vyleze hooodně vysoko takže jak vidno čerpadlo bude asi ok. Podle slov předchozího majitele to čerpadlo měnili a že se to dost zlepšilo.
Jenže pak jsem dal tlakoměr přímo na píst u lopaty a tam je zase pouhých 100. Trochu mi mrzí že jsem nezměřil tlak vzadu na rozvaděči na dorazovou polohu lopaty ale jen výložníku. Mám totiž pocit že rázové ventily které jsou na výstupu z rozvaděče na lopatě propouštějí dříve než mají . Podle mě mají jen odplivnout v momentě kdy rychle pustím páku a já kdyz odpojím hadičku tak z něho jede olej clekm pod tlakem. Takže si myslím že by to mohlo být ono.
Je tam ale ještě jedna věc. Je tam na každé sekci zpětný ventil který zabranuje aby se sekce neovlivnovali a ten dle psaní umí taky zlobit.
Prostě kdyz nezmu za páku u lopaty a dávám ptřídavě jednu a druhou polohu tak lopata jen málo reaguje.
To jestli nevázne šoupátko v rozvaděči nevím protože bych ho musel uplně rozebrat a tím že se musí vyndat oba chladiče a vypustit uplně všechen olej je to věc kterou budu dělat fakt až nakonec.
Jinak pojezdy jdou na můj vkus dobře. bobík bez lopaty jde na zadní a kdyz pustím tak zastaví prakticky na fleku. dokonce i pozvolný rozjezd jde realizovat.
Takže pokud máte nekdo nejakou radu tak sem sní.... Já myslím že jsem udělal zatím vše co jsem udělat mohl a dokázal v domácích podmínkách.
měřící aparatura.
Jenže pak jsem dal tlakoměr přímo na píst u lopaty a tam je zase pouhých 100. Trochu mi mrzí že jsem nezměřil tlak vzadu na rozvaděči na dorazovou polohu lopaty ale jen výložníku. Mám totiž pocit že rázové ventily které jsou na výstupu z rozvaděče na lopatě propouštějí dříve než mají . Podle mě mají jen odplivnout v momentě kdy rychle pustím páku a já kdyz odpojím hadičku tak z něho jede olej clekm pod tlakem. Takže si myslím že by to mohlo být ono.
Je tam ale ještě jedna věc. Je tam na každé sekci zpětný ventil který zabranuje aby se sekce neovlivnovali a ten dle psaní umí taky zlobit.
Prostě kdyz nezmu za páku u lopaty a dávám ptřídavě jednu a druhou polohu tak lopata jen málo reaguje.
To jestli nevázne šoupátko v rozvaděči nevím protože bych ho musel uplně rozebrat a tím že se musí vyndat oba chladiče a vypustit uplně všechen olej je to věc kterou budu dělat fakt až nakonec.
Jinak pojezdy jdou na můj vkus dobře. bobík bez lopaty jde na zadní a kdyz pustím tak zastaví prakticky na fleku. dokonce i pozvolný rozjezd jde realizovat.
Takže pokud máte nekdo nejakou radu tak sem sní.... Já myslím že jsem udělal zatím vše co jsem udělat mohl a dokázal v domácích podmínkách.
měřící aparatura.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
- mape
- Příspěvky: 1547
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mapovo UNC
Dneska trochu tuningu. Složené opravené budíky a shromážděné další věci na elektroinstalaci. Opravená okna na kabinu a připravené zasklívací gumy. Ješte upravit dveře na motorek stěrače a nabarvit a na kabinu bude všechno.
budíky cele v černé.
budíky cele v černé.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
- mape
- Příspěvky: 1547
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mapovo UNC
Zatím co honím nějaké rozumy tak jsem rozebral prostřední sekci rozvaděče.... tycka se dost zasekává myslím že to bude ten kámen úrazu. chci zkusit rozebrat ještě tu sekci přídavného okruhu a pokud by byla dobrá tak je mezi sebou vyměnit.
Jinak jsem se pustil do interiéru a palubních desek. Doplním přístrojové vybavení o tlak oleje motoru a o otáčkoměr s počítadnem motohodin.přecejen se občas blbne různě po svazích tak at vidím jak motor maže.
pro výplně boku jsem se rozhodl proto že jednak schovám další trubky a jednak můžu umístit další ovládací prvky.
také na ně chci umístit malé opěrky pro ruce. Zkusím to trochu vylepšit
Jinak jsem se pustil do interiéru a palubních desek. Doplním přístrojové vybavení o tlak oleje motoru a o otáčkoměr s počítadnem motohodin.přecejen se občas blbne různě po svazích tak at vidím jak motor maže.
pro výplně boku jsem se rozhodl proto že jednak schovám další trubky a jednak můžu umístit další ovládací prvky.
také na ně chci umístit malé opěrky pro ruce. Zkusím to trochu vylepšit
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
- mape
- Příspěvky: 1547
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mapovo UNC
Dneska jsem mel volno a tak hurá na bobíka...furt mi vrtá hlavou proč to jde vše tak pomalu když čerpadlo dá tlaku plno.
Takže měřák do akce a vysledek... rázové ventily skutečně pouští už pri 100 barech. Takže i kdyz na rozvaděči nastavím při zvedání tlak dostatečnej jakmile začnu hybat lžící tlak spadně protže část průtoku mi jde zpet do nádrže. Takže olej ven,chladiče ven a všechny ventily ven a nakonec i rozvaděč protože sekce na lžíci dost zadrhává.Když jsem rozvaděč vyndal ven a očístil a rozebral tak uvnitř byl dost zabesenej... Takže očista a zítra koupím nové okroužky a vše přetěsním kdyz uz to mam venku.
No a když už byl rozvaděč venku tak vykydat zbytek bordelu co byl v motorovém prostoru a co hlavně narovnat dno. bylo dost prohnuté že jsem tam mel problém aby mi vrtule nechytala o vývody z rázových a dosávacího ventilu. Vzal jsem hever z avie a kus silnýho jeklu a musím říct že bobík dost protestoval. nakone jsem to postupným natahováním narovnal a rozvaděč tak o kus klesl a tak už se to tam snad vejde.
Jinak můj záměr že koupím novou sekci jsem nakonec vyřešil tak že jsem prohodil mezi sebou se sekcí pro přídavný okruh, ta byla jak nová. Navíc ještě v sekci bylo pootočené tělo zpetného ventilu které trochu škrtilo průtok. To mozná taky hrálo trochu roli.
Pri teto příležitosti hned vyměním silentbloky na motoru a udélám plnoprutokový filtr.
Postupuju ted pomalu ale kdyz už to človek dělá tak at je to pořádně.
Jinak jsem byl překvapen jednou věcí a to tou že kazdá sekce má na vstupu zpetnej ventil. To i vysvětluje proč jsme tehdy meli tolik problémů když jsme na bagru nahrazovali původní rozvaděč za jiný. ten druhý to neměl a měli jsme problém že se nám sekce dost ovlivnovali. dalo to pak velkou starost to všechno seškrtit aby to ovlivnění bylo eliminováno.
rozvaděč po vyjmutí a po umytí.
a ještě pár fotek z "autoklempířiny"
Takže měřák do akce a vysledek... rázové ventily skutečně pouští už pri 100 barech. Takže i kdyz na rozvaděči nastavím při zvedání tlak dostatečnej jakmile začnu hybat lžící tlak spadně protže část průtoku mi jde zpet do nádrže. Takže olej ven,chladiče ven a všechny ventily ven a nakonec i rozvaděč protože sekce na lžíci dost zadrhává.Když jsem rozvaděč vyndal ven a očístil a rozebral tak uvnitř byl dost zabesenej... Takže očista a zítra koupím nové okroužky a vše přetěsním kdyz uz to mam venku.
No a když už byl rozvaděč venku tak vykydat zbytek bordelu co byl v motorovém prostoru a co hlavně narovnat dno. bylo dost prohnuté že jsem tam mel problém aby mi vrtule nechytala o vývody z rázových a dosávacího ventilu. Vzal jsem hever z avie a kus silnýho jeklu a musím říct že bobík dost protestoval. nakone jsem to postupným natahováním narovnal a rozvaděč tak o kus klesl a tak už se to tam snad vejde.
Jinak můj záměr že koupím novou sekci jsem nakonec vyřešil tak že jsem prohodil mezi sebou se sekcí pro přídavný okruh, ta byla jak nová. Navíc ještě v sekci bylo pootočené tělo zpetného ventilu které trochu škrtilo průtok. To mozná taky hrálo trochu roli.
Pri teto příležitosti hned vyměním silentbloky na motoru a udélám plnoprutokový filtr.
Postupuju ted pomalu ale kdyz už to človek dělá tak at je to pořádně.
Jinak jsem byl překvapen jednou věcí a to tou že kazdá sekce má na vstupu zpetnej ventil. To i vysvětluje proč jsme tehdy meli tolik problémů když jsme na bagru nahrazovali původní rozvaděč za jiný. ten druhý to neměl a měli jsme problém že se nám sekce dost ovlivnovali. dalo to pak velkou starost to všechno seškrtit aby to ovlivnění bylo eliminováno.
rozvaděč po vyjmutí a po umytí.
a ještě pár fotek z "autoklempířiny"
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Re: Mapovo UNC
Pekne pokračuješ
Re: Mapovo UNC
Ahoj. Moc rád sleduji tvoji generálku. Osobně se chystám na něco podobného, ale nevím, jak mi to doma projde. Jaký je přístup k plnoprůtokovému filtru, když je motor a celé unc nastrojené? Jde se tam dostat? Hlavně mě pak zajímá, jak vyřešíš ten dekl pod čerpadla, to chci udělat taky, těším se na inspiraci. Hele nevíš, jestli je nějakej dekl v kabině, před nohama, jak vedou trubky nahoru k rozvaděčům? Já tam nic nemám, ale jsou tam díry se závitem. Jinak se musím přiznat, že mám unc taky ve špatném stavu, ale je to proto, že musí jezdit často, tak na rozsáhlejší opravy není prostor. Až bude na traktoru čelňák, uncčko pude na dílnu.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
- mape
- Příspěvky: 1547
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mapovo UNC
Ahoj
Díky za odezvu. Dekl pod čerpadla budu dělat až to bude hotové. Z kartonu udělámšablonu a nechám to vypálit a naohýbat. Před nohama v kabině mám normálně plech s výřezama. Když to tam dám tak je to takový uklizený.
To moje unc bude takovej mazel.. proto se snažím udělat co nejvíc aby vydrželo. Mám tak 8X do roka nějakou upravu parcely, a podobně a doted jsem byl závislej na půjčovnách a to tě honí čas aby to moc nestálo a tak. takže tak za dva roky mám vlastně celou investici zpět o dalším využití ani nemluvím . Bydlím na samotě kde se musí furt opravovat cesta a ta lopata na násadě mě zas tak uplne nevadí.
S tím časem ....no myslím že to moc času nezabere ale já jak to dělám po chvilkách tak je to na dlouho. ted budu muset ale pohnout protože kšeft kvůli kterýmu jsem to vlastně pořídil a kterej se odložil se už nějak blíží.
Jinak k tomu filtru je přístup hroznej... zvednout rameno a potopit se tam. ono je to jedno na jakou stranu jestli k naftovým nebo olejovým. Nafrové filtry se taky chystám zrušit a dát někam na přístupné místo patronu i konzolí od avie. Sice to prodraží výměnu jak tu všichni obcas argumentujou(papírové vložky stojí pár korun oproti kompaktnímu kterej je asi za 250,-) ale odšroubuješ ,daš jinej a jedeš. Hned dobře těsní s novým těsněním atd...
Přemýšlím o přemístění i těch olejových filtrů Vývod je stejně trubkou ,Obtokový ventil je součástí filtru a udělat nejakej adapter asi nebude problém protože povede olej jen tam a zpet. Navíc nad spojkou je dost místa i pod kapotou a tak tam asi půjdou oba. Jen vymyslet vhodnej adapter.
Navím u mého unc není origo vzduchověj filtr venku vzadu na kozlíku ale mám tam suchý airbox přímo vedle motoru takže ten přístup tam je katastrofa. Proto to chci takhle řešit.
Díky za odezvu. Dekl pod čerpadla budu dělat až to bude hotové. Z kartonu udělámšablonu a nechám to vypálit a naohýbat. Před nohama v kabině mám normálně plech s výřezama. Když to tam dám tak je to takový uklizený.
To moje unc bude takovej mazel.. proto se snažím udělat co nejvíc aby vydrželo. Mám tak 8X do roka nějakou upravu parcely, a podobně a doted jsem byl závislej na půjčovnách a to tě honí čas aby to moc nestálo a tak. takže tak za dva roky mám vlastně celou investici zpět o dalším využití ani nemluvím . Bydlím na samotě kde se musí furt opravovat cesta a ta lopata na násadě mě zas tak uplne nevadí.
S tím časem ....no myslím že to moc času nezabere ale já jak to dělám po chvilkách tak je to na dlouho. ted budu muset ale pohnout protože kšeft kvůli kterýmu jsem to vlastně pořídil a kterej se odložil se už nějak blíží.
Jinak k tomu filtru je přístup hroznej... zvednout rameno a potopit se tam. ono je to jedno na jakou stranu jestli k naftovým nebo olejovým. Nafrové filtry se taky chystám zrušit a dát někam na přístupné místo patronu i konzolí od avie. Sice to prodraží výměnu jak tu všichni obcas argumentujou(papírové vložky stojí pár korun oproti kompaktnímu kterej je asi za 250,-) ale odšroubuješ ,daš jinej a jedeš. Hned dobře těsní s novým těsněním atd...
Přemýšlím o přemístění i těch olejových filtrů Vývod je stejně trubkou ,Obtokový ventil je součástí filtru a udělat nejakej adapter asi nebude problém protože povede olej jen tam a zpet. Navíc nad spojkou je dost místa i pod kapotou a tak tam asi půjdou oba. Jen vymyslet vhodnej adapter.
Navím u mého unc není origo vzduchověj filtr venku vzadu na kozlíku ale mám tam suchý airbox přímo vedle motoru takže ten přístup tam je katastrofa. Proto to chci takhle řešit.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
- mape
- Příspěvky: 1547
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mapovo UNC
Povedlo se mi sehnat náhradní kolo se slušným pláštěm a origo pruziny na odklápění kabiny. Tak mám docela radost.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
- mape
- Příspěvky: 1547
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mapovo UNC
Dneska parádní ulovek z jedné likvidované skladky.... smf 20 tam na mě kouká a tak šup s ním do kabiny.Byl zazátkovanej tak je i čistej. Nechám zrepasovat a bude forotní....
Ted mám trochu víc práce a tak bobík stojí... Ale už se mi na něho sbíhají kšefty tak budu muset asi zamakat. Barva holt počká....
.
Ted mám trochu víc práce a tak bobík stojí... Ale už se mi na něho sbíhají kšefty tak budu muset asi zamakat. Barva holt počká....
.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Re: Mapovo UNC
Ahoj mape, koukám ,že tě UNC ještě nepustilo, hezky jsi pokročil od doby co jsem u tebe byl pro ty původní gumy pro UNC a vypadá čím dál líp, zvlášť, když jsem viděl jaké máš podmínky pro renovaci . Já se taky začínám pomalu probouzet ze zimního spánku (doslova po čtrnácti dnech s antibiotiky v posteli) a také mám stále pár bebíček na svém UNCéčku. Dříve tu píšeš, a nejen ty, o poměrně rychlém padání lopaty, já to mám to samé. Přetěsnil jsem (resp. přetěsnily mi v hydraulickém servisu u nás v Lounech) nejdříve obě pracovní pístnice, spomalilo se to, ale i tak stále lopata klesala, tak jsem přetěsnil i vyrovnávací pístnice, stále bez efektu, resp. stále padá. Navíc jsem koupil za UNC orig. kultivátor a dodělal zvedání pomocí přídavného okruhu, zvedne ale nespustí a nebo opačně, po prohození hadic mezi sebou na pístnici, respektive velice pomalu. Po konzultaci s Tomas6 (šikovný a velice ochotný, ale především zkušený praktik na UNC, taky ti sem přispíval) po vyčištění ovládacího okruhu přídavného zařízení a po proštudování obou příruček pro UNC (základní ovládání UNC - je tady v sekci návody a dílenské příručky pro UNC - ke stažení třeba na ulozto.cz, velice pěkně popsaná funkce jednotlivých ventilů, sekcí a komponentů hydrauliky, zvlášť pro mě laika a i konkrétní řešení chybových stavů), mi toto vše ukazuje na problém v rozvaděči pracovních okruhů RS16D3, tj. ten který máš teď venku. A to na zpětných ventilech jednotlivých sekcí a možná i v přidřeném šoupěti (v případě ovládání přídavného okruhu) no a samozřejmě i v celkovém vyčištění. Zatím jsem se nedostal k tomu vyndat oba chladiče a následně i vlastní rozvaděč, ale protože už jsem to už dělal a moc se mi to nechce stále opakovat, tak jsem ještě kouknul na možnost celkové repase tohoto rozvaděče, tj. výměnným způsobem starý můj za jiný kompletně zrepasovaný, nastavený. Poptal jsem to u tří firem, které tuto možnost vysloveně uváděli a z docela zajímavým výsledkem, cena repase mi byla nabídnuta 1.)-3.800,-Kč+DPH; 2.)-6.600,-Kč+DPH; 3.)-nový 15.000,-Kč+DPH a zajímavá je i cena zpětného ventilku (na každé sekci rozvaděče) - 1.250,-Kč+DPH . No tak nevím, pokud opravdu bude jedna sekce vadná, tak už se skoro vyplatí tu první nabídku na repas využít, pokud se ovšem jedná o skutečně kompletní repas a nejen přetěsnění.
A ještě se tě zeptám, zaujal mě tvůj měřící přípravek, můžeš mě navést, kde koupit jak připojovací hadici (taky to dělám sám, tak by se mi vyplatilo něco delšího, aby jsem na to viděl z kabiny) tak i budík - těch je taky spoustu. Zatím a díky.
A ještě se tě zeptám, zaujal mě tvůj měřící přípravek, můžeš mě navést, kde koupit jak připojovací hadici (taky to dělám sám, tak by se mi vyplatilo něco delšího, aby jsem na to viděl z kabiny) tak i budík - těch je taky spoustu. Zatím a díky.
- mape
- Příspěvky: 1547
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mapovo UNC
Ahoj Miloši....
No trochu se to hnulo ale ne moc... pořád léčím dětské nemoci tak to vždycky chvíli jede a chvíli stojí. Co se týká rozvaděče:
já jsem ho rozebral proto že se mi zdálo že mokvá na jednom místě mezi sekcema... to se potvrdilo a už mám doma nové gumičky mezi sekce.
druhá věc kterou jsem řešil bylo pomalé reakce .... to jsem po rozebrání zjistil problém jednak na ventilech co jsou na sekci lopaty tedy na té prostřední... propouštěli mi už pri 100 barech a pritom mají byt nastavené na 170.To jsem samozřejmě zjistil mym měřícím bazmekem.
Dallší věc co jsem zjistil bylo to že kdyz jsem rozebral u sekce 2 ty kloboučky ovládání a sundal pružiny tak šoupě v tom rozvaděči dost zadrhává. Poté co jsem ten rozvaděč rozebral tak jsem zase naopak zjistil že sekce přídavného okruhu byla jak nová...
Takže jsem je pouze vyměnil nezi sebou. Já tu přídavnou sekci stejne prakticky nebudu používat a pokud bych někdy potřeboval další okruh... plánuju klapačku... tak si přidám rozvaděč elektricky ovládanej... Já už měl cukání to udělat celé elektricky ovládané ale nebylo by to tak citlivé ...
Další věc.... zpetný ventil v sekcích rozvaděče... tam byl u mě kámen urazu protože ten ventil tam musí byt správně nasazenej... pokud je totiž jinak natočenej tak škrtí přítok oleje... bohužel u mě byl právě nasazenej že škrtil.... takže jsem ho upravil a uvidíme. jeho tesnost jsem zkoušel benzínem a drží..
K jeho funkci ten ventil tam nedělá nic jinýho než že zabranuje ovlivnování funkcí mezi sebou. to znamená že pokud bys vzal dvě polohy najednou mohlo by se stát že nezatížená poloha bude plněna nejen čerpadlem ale i polohou zatíženou.... navíc má ještě funci tu že když se šoupě přestavuje tak v jednu chvíli už je otevren průchod do sekce co se má plnit ale ješttě není uzavřen obtok. takže tam nejsou takové škubance jako u rozvaděčů bez těchto zpetných ventilů.
Takže to klesání podle mě a podle toho co jsem našel na mým stroji může dělat pouze netěsné šoupě, nebo ty pojistné rázové ventily....ty jsou tam vlastně jen proto ,aby odplivly kdyz rychle pustíš páku....Co jsem mluvil s jedním mechanikem o tomto problému a o tom jestli by mi je neseřídil...poradil mi hned jak si je seřídím sám a řekl mi že on by je vyhodil a dal tam jen na každou sekci z rozvaděče místo trubky kus hadice.... ta si s tím poradí..
Dále co mi ale řekl že tam správně mají byt dosávací ventily. ty Právě umějí zlobit tím že netěsní a klesá to rychle... Ty já tam ale třeba vůbec nemám a nikdy tam ani nebyly protože tam na ně nemám ta trubce tu jímku kam by byli našroubované.
Takže ted jsem ve stádiu že budu mít přetěsněný rozvaděč mezi sekcemi i pod ovlácacími válci.
mám vyčištěné vy rázové ventily ale nevím jestli se na ně nevykašlu a prostě je tam nedám...
dále jsem prohodil sekci přídavného okruhu se sekcí lopaty.... ještě přemýšlím že koupím měkčí pružiny protože ty co jsou tam mi přijdou šíleně tuhé nehledě na to že vždy tahnou obě...
Zpetné ventily jsem umístil správně a vyzkoušel jejich těsnost... jsou v pořádku. dosávací ventil výložníku... taky drží ...jeho funkce byla asi dobrá protože lopata chodila dobře i když je to divný protože olej v rozvaděči jde od pojistovacího ventilu prvně do sekce přídavného okruhu ,pak do okruhu lopaty a pak do okruhu výložníku. a v sekci lopaty to právě bylo přiškrcený.
Takže by to mělo být ted vše jak má... Samozřejmmě az to tam namontuju zpátky a vyzkouším tak poreferuju...
K tvému problému s tou nefunkční sekcí... já bych to spíš viděl že ti nejde ovládací olej od pedálu... pokud si používal jen podkop tak si stejně mačkal porád jen ten pedál s tou aretací... mě se třeba ten druhej skoro vubec nehnul.. musel jsem to rozebrat a rozhýbat. ted to chodí dobře. Oni ty orsty... teda pokud je tam máš jsou vlastně dělaný tak že když se vracejí tak se vlastne do uzavřené polohy vyrážejí tlakem oleje.. Je tam taková malá tryska v pístku tý orsty a ta pouští olej pod pístek.tím ho vlastně vrací do neutrální polohy.
Takže se může stát že ti sice orsta jde stisknout ale jen ztuha protože přemáháš jen pruzinu nad pístem a olej tam vůbec nepouštíš....
Ta to je právě dobrej ten manometr... našroubuješ si ho na výstup z ovladače a hned vidíš co to dělá.
Ještě k tomu repasu.... já uplně nechápu co je na tom repasované... sekce pokud netěsní tak se podle mě musí dát nové... konkrétně ty moje jsou každá značena nějakým znakem a šoupě taky takže pravděpodobně jsou vzdy nakalibrovalé k sobe a není to jako u jiných kde se dá koupit šoupě náhradní a vždy pasuje ale to je moje doměnka... To překroužkování není zase az tak složité... při dodržení základní čistoty to jde rozebrat. Jediné snad co se mi stalo že jsem to rozebíral celkem v chladnu a pak jsem šoupata prohlížel u kamen jestli nejsou nějak podrápané... když jsem je pak chtěl dát do sekcí tak tam nešli... tak jsem je postříkal chladicím sprejem a už tam šli. Podle mě je tam celkem velká přesnost výroby ...
Uzavírací sekce je jen kus železa s dírama které jsou všechny propojené... A ta napákecí sekce jediná má ten pojištovák... ten ale u mě funguje dobře.. natočil jsem si tlak jekej jsem chtel. šlo to az na 200 bar.... Já si seřídil na výložník v dolní poloze doporučených 155 a pak jsem vzal nadoraz lopatu a už tam bylo jen 100... Tak jsem právě zjistil že upouští ty rázové ventily. pak jsem si ten tlak ověřil jeste u pístu.... Takže sem to nakone udělal tak že jsem si nařídil hlavní tlak na 180 bar a pak pri dorazech obou poloh lopaty seřídil oba rázové ventily na 175...Píšou že mají byt na 170 ja dal raději víc omi prej si můžou trochu jinak sednout a tlak se může nepatrně měnit. Poté co jsem to takhle seřídil jsem hlavní tlak zase stáhnul na 155. Můžu jen říst že je to ale zážitek to tam pod těma chladičema dělat. mel jsem vyndanou vrtuli,řemenici jsem jen dvouma šroubama sešrouboval aby se točila, tu plechovou clonu jsem mel uplně venku a hadičky na tech ventilech musí byt povoleny aby s tím šlo tocit ale pritom vám nevystřelily protože to čerpadlo umí dát celkem peknej průtok a kdyz vystřelí je to celkem sprcha.... samozřejmě že se mi to stalo
Ted to bude o trochu lepsí protože jsem mel rám pod chladičema prohnutej nahoru a povedlo se mi ho perfektně srovnat....
Pokud to někdo bude číst a najde tu nějaku blbost tak at dá klidně připomínku... všechno jsou to tak nějak moje zjištění a některé postupy jsem konzultoval s jedním pánem co servisuje hydrosystemy ....Byl celkem sdílnej .
Jinak ten Manometr a vše okolo jsem koupil tady u Prahy v jedné prodejně s hydaulikou na kterou mě nasměroval tady jeden člen...Konkretně Oshurty.... čímž mu chci poděkovat protže od té doby jezdím už jen tam protože tam mají prostě všechno. Rejlek Hydraulika. snad to nebude reklama.
No trochu se to hnulo ale ne moc... pořád léčím dětské nemoci tak to vždycky chvíli jede a chvíli stojí. Co se týká rozvaděče:
já jsem ho rozebral proto že se mi zdálo že mokvá na jednom místě mezi sekcema... to se potvrdilo a už mám doma nové gumičky mezi sekce.
druhá věc kterou jsem řešil bylo pomalé reakce .... to jsem po rozebrání zjistil problém jednak na ventilech co jsou na sekci lopaty tedy na té prostřední... propouštěli mi už pri 100 barech a pritom mají byt nastavené na 170.To jsem samozřejmě zjistil mym měřícím bazmekem.
Dallší věc co jsem zjistil bylo to že kdyz jsem rozebral u sekce 2 ty kloboučky ovládání a sundal pružiny tak šoupě v tom rozvaděči dost zadrhává. Poté co jsem ten rozvaděč rozebral tak jsem zase naopak zjistil že sekce přídavného okruhu byla jak nová...
Takže jsem je pouze vyměnil nezi sebou. Já tu přídavnou sekci stejne prakticky nebudu používat a pokud bych někdy potřeboval další okruh... plánuju klapačku... tak si přidám rozvaděč elektricky ovládanej... Já už měl cukání to udělat celé elektricky ovládané ale nebylo by to tak citlivé ...
Další věc.... zpetný ventil v sekcích rozvaděče... tam byl u mě kámen urazu protože ten ventil tam musí byt správně nasazenej... pokud je totiž jinak natočenej tak škrtí přítok oleje... bohužel u mě byl právě nasazenej že škrtil.... takže jsem ho upravil a uvidíme. jeho tesnost jsem zkoušel benzínem a drží..
K jeho funkci ten ventil tam nedělá nic jinýho než že zabranuje ovlivnování funkcí mezi sebou. to znamená že pokud bys vzal dvě polohy najednou mohlo by se stát že nezatížená poloha bude plněna nejen čerpadlem ale i polohou zatíženou.... navíc má ještě funci tu že když se šoupě přestavuje tak v jednu chvíli už je otevren průchod do sekce co se má plnit ale ješttě není uzavřen obtok. takže tam nejsou takové škubance jako u rozvaděčů bez těchto zpetných ventilů.
Takže to klesání podle mě a podle toho co jsem našel na mým stroji může dělat pouze netěsné šoupě, nebo ty pojistné rázové ventily....ty jsou tam vlastně jen proto ,aby odplivly kdyz rychle pustíš páku....Co jsem mluvil s jedním mechanikem o tomto problému a o tom jestli by mi je neseřídil...poradil mi hned jak si je seřídím sám a řekl mi že on by je vyhodil a dal tam jen na každou sekci z rozvaděče místo trubky kus hadice.... ta si s tím poradí..
Dále co mi ale řekl že tam správně mají byt dosávací ventily. ty Právě umějí zlobit tím že netěsní a klesá to rychle... Ty já tam ale třeba vůbec nemám a nikdy tam ani nebyly protože tam na ně nemám ta trubce tu jímku kam by byli našroubované.
Takže ted jsem ve stádiu že budu mít přetěsněný rozvaděč mezi sekcemi i pod ovlácacími válci.
mám vyčištěné vy rázové ventily ale nevím jestli se na ně nevykašlu a prostě je tam nedám...
dále jsem prohodil sekci přídavného okruhu se sekcí lopaty.... ještě přemýšlím že koupím měkčí pružiny protože ty co jsou tam mi přijdou šíleně tuhé nehledě na to že vždy tahnou obě...
Zpetné ventily jsem umístil správně a vyzkoušel jejich těsnost... jsou v pořádku. dosávací ventil výložníku... taky drží ...jeho funkce byla asi dobrá protože lopata chodila dobře i když je to divný protože olej v rozvaděči jde od pojistovacího ventilu prvně do sekce přídavného okruhu ,pak do okruhu lopaty a pak do okruhu výložníku. a v sekci lopaty to právě bylo přiškrcený.
Takže by to mělo být ted vše jak má... Samozřejmmě az to tam namontuju zpátky a vyzkouším tak poreferuju...
K tvému problému s tou nefunkční sekcí... já bych to spíš viděl že ti nejde ovládací olej od pedálu... pokud si používal jen podkop tak si stejně mačkal porád jen ten pedál s tou aretací... mě se třeba ten druhej skoro vubec nehnul.. musel jsem to rozebrat a rozhýbat. ted to chodí dobře. Oni ty orsty... teda pokud je tam máš jsou vlastně dělaný tak že když se vracejí tak se vlastne do uzavřené polohy vyrážejí tlakem oleje.. Je tam taková malá tryska v pístku tý orsty a ta pouští olej pod pístek.tím ho vlastně vrací do neutrální polohy.
Takže se může stát že ti sice orsta jde stisknout ale jen ztuha protože přemáháš jen pruzinu nad pístem a olej tam vůbec nepouštíš....
Ta to je právě dobrej ten manometr... našroubuješ si ho na výstup z ovladače a hned vidíš co to dělá.
Ještě k tomu repasu.... já uplně nechápu co je na tom repasované... sekce pokud netěsní tak se podle mě musí dát nové... konkrétně ty moje jsou každá značena nějakým znakem a šoupě taky takže pravděpodobně jsou vzdy nakalibrovalé k sobe a není to jako u jiných kde se dá koupit šoupě náhradní a vždy pasuje ale to je moje doměnka... To překroužkování není zase az tak složité... při dodržení základní čistoty to jde rozebrat. Jediné snad co se mi stalo že jsem to rozebíral celkem v chladnu a pak jsem šoupata prohlížel u kamen jestli nejsou nějak podrápané... když jsem je pak chtěl dát do sekcí tak tam nešli... tak jsem je postříkal chladicím sprejem a už tam šli. Podle mě je tam celkem velká přesnost výroby ...
Uzavírací sekce je jen kus železa s dírama které jsou všechny propojené... A ta napákecí sekce jediná má ten pojištovák... ten ale u mě funguje dobře.. natočil jsem si tlak jekej jsem chtel. šlo to az na 200 bar.... Já si seřídil na výložník v dolní poloze doporučených 155 a pak jsem vzal nadoraz lopatu a už tam bylo jen 100... Tak jsem právě zjistil že upouští ty rázové ventily. pak jsem si ten tlak ověřil jeste u pístu.... Takže sem to nakone udělal tak že jsem si nařídil hlavní tlak na 180 bar a pak pri dorazech obou poloh lopaty seřídil oba rázové ventily na 175...Píšou že mají byt na 170 ja dal raději víc omi prej si můžou trochu jinak sednout a tlak se může nepatrně měnit. Poté co jsem to takhle seřídil jsem hlavní tlak zase stáhnul na 155. Můžu jen říst že je to ale zážitek to tam pod těma chladičema dělat. mel jsem vyndanou vrtuli,řemenici jsem jen dvouma šroubama sešrouboval aby se točila, tu plechovou clonu jsem mel uplně venku a hadičky na tech ventilech musí byt povoleny aby s tím šlo tocit ale pritom vám nevystřelily protože to čerpadlo umí dát celkem peknej průtok a kdyz vystřelí je to celkem sprcha.... samozřejmě že se mi to stalo
Ted to bude o trochu lepsí protože jsem mel rám pod chladičema prohnutej nahoru a povedlo se mi ho perfektně srovnat....
Pokud to někdo bude číst a najde tu nějaku blbost tak at dá klidně připomínku... všechno jsou to tak nějak moje zjištění a některé postupy jsem konzultoval s jedním pánem co servisuje hydrosystemy ....Byl celkem sdílnej .
Jinak ten Manometr a vše okolo jsem koupil tady u Prahy v jedné prodejně s hydaulikou na kterou mě nasměroval tady jeden člen...Konkretně Oshurty.... čímž mu chci poděkovat protže od té doby jezdím už jen tam protože tam mají prostě všechno. Rejlek Hydraulika. snad to nebude reklama.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Re: Mapovo UNC
Ahoj,jedeš jak drak....je dobré,že si s tím poradíš....měl jsem němcočiňana a radši jsem ho prodal...kdy jsem mi stalo to co na unc,tak hazim mašli nic nekoupíš a když ,tak za brutálni euro....třeba yojstick za 116000kč...tak to by byl úlet. Mám teď 061 a mám ho už 5 let a práci udělá vždycky. Samo,že poruchy jsou, ale taky se s nimi poperu........Teď mne navíc čekaji čerpadla smf,protože v hale to ujezdí jak pirát,ale na hlíně to kňučí a vypadne rychlost...teda já jsem to tak pojmenoval Takže vyměním všechny,ať je klid a drobnosti typu nesvítí,futro je vykrakaný atd. měním v sobotu...pokud dovolí počasí.Ten plnoprutokač chci taky.....Jinak na servis bych neměl peníze,za 500,- na hodku u toho budou čumět dva,třeba 3dny a mají pořád čas......chodí jak lemry ...
Samozřejmě,že jsem jezdil s dvoupákou a zdálo se mi to být lepší,ale jednoručka je vlastně taky v pohodě....nejhorší byl stroj co rukama jezdíš a nohama nakladaš...tak to teda nechci......když jedu dopředu,klidně držím telefon,nebo piju,zase nějakou výhodu to má........čeká mne to co Ty máš za sebou,ale doufám,že ne v takový míře.....zatím čau
Samozřejmě,že jsem jezdil s dvoupákou a zdálo se mi to být lepší,ale jednoručka je vlastně taky v pohodě....nejhorší byl stroj co rukama jezdíš a nohama nakladaš...tak to teda nechci......když jedu dopředu,klidně držím telefon,nebo piju,zase nějakou výhodu to má........čeká mne to co Ty máš za sebou,ale doufám,že ne v takový míře.....zatím čau
Re: Mapovo UNC
Tak když tu čtu ten tvůj popis, tak se do toho rozvaděče pustím sám. Vyndat chladiče není až zas takový problém, jen ten opruz s vypouštěním fridexu a oleje ... No a co by hydraulik-amatér jsem si dával dohromady Jihlavan na podkopu a taky se to dalo. Máš pravdu v tom, že v první řadě je potřeba měřit, tak jsem si už objednal manometr. K ovládání přídavného okruhu - jsem měl už ten ORSTA ventil venku, celý jsem ho rozebral a vyčistil a nevypadalo to, že by byl přidřený nebo netěsný i při zkoušce vzduchem fungoval tak jak měl. Jen mi není jasné který pedál myslíš s aretací, já tam mám dva, ale oba bez aretace, pro podkop jsem používal ten levý. Prostě jak mi přijde manometr proměřím, jak ovládací, tak i výkonový okruh. Zatím díky, dám ti vědět, jak to dopadlo ...
- mape
- Příspěvky: 1547
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mapovo UNC
Jasně... Jinak v ovládacím okruhu je kolem 30 barů, v pracovním okruhu je cca 160 baru
A v pojezdech je myslím 350 barů.... Na ovladacím okruhu mam dokonce ten barometr napevno na potrubí pod kabinou...
Pokud ti to jezdí tak si myslím že ten manometr na 350 barů potřebovat nebudeš.
Já ted trochu stojím protuže mám dost jiný práce... Ale budu asi muset ted trochu zamakat protže se mi blíží další kšeft...
Protože jsem čekal až se dostanu pro nějaké veci tak jsem aspon opravoval kapoty. Ted se ale udělala dost zima a tak se mi nic venku dělat nechce... ale už se mi rýsuje pronájem dílny kam mi vejde jak unc tak ještě klidně i osobák.
Mám to strašně zohýbaný a popraskaný tak bude hodně nových částí
Rozvaděč mám připraven na překroužkování.Ventily vyčištěné a seřízené...
A v pojezdech je myslím 350 barů.... Na ovladacím okruhu mam dokonce ten barometr napevno na potrubí pod kabinou...
Pokud ti to jezdí tak si myslím že ten manometr na 350 barů potřebovat nebudeš.
Já ted trochu stojím protuže mám dost jiný práce... Ale budu asi muset ted trochu zamakat protže se mi blíží další kšeft...
Protože jsem čekal až se dostanu pro nějaké veci tak jsem aspon opravoval kapoty. Ted se ale udělala dost zima a tak se mi nic venku dělat nechce... ale už se mi rýsuje pronájem dílny kam mi vejde jak unc tak ještě klidně i osobák.
Mám to strašně zohýbaný a popraskaný tak bude hodně nových částí
Rozvaděč mám připraven na překroužkování.Ventily vyčištěné a seřízené...
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
- mape
- Příspěvky: 1547
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mapovo UNC
V pátek jsem si přivezl konečně nějaký gumičky a tesnění tak budu zase pokračovat... už mám dokonce i sklo do předních dveří.. Sklenář mi ho dal že mu tam zbylo z nějaké akce. Sice je to 2x4mm a je to s dveřma docela těžky ale za tu cenu...
Akorád tet začalo dost mrznout tak se mi venku moc nechce dělat... budu aspon ty dílensky veci řešit.
Akorád tet začalo dost mrznout tak se mi venku moc nechce dělat... budu aspon ty dílensky veci řešit.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný