dvojtakt alebo stvortakt

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: dvojtakt alebo stvortakt

#91 Nový příspěvek od DYK »

Jardo a nemohla by to být jedna a tatáž osoba, že ne? ;-)
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9587
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: dvojtakt alebo stvortakt

#92 Nový příspěvek od Atlan »

No pokial viem jawa 250 ma nejakych 17Nm. Ale porovnavat 2tak a 4tak musis inak.
4takt oproti 2 taktu ma polovizny krutak.
Tj ked jawa250 mala 17Nm tak stvorkltak by musel mat raz taky objem tj 500ccm.
Navyse musis rozlisovat. Motory podla otacok res zdvihu. Je rozdiel v priebehu krutacieho momentu u pod a nad stvorcovych motorov. Tj zdvihxplocha.

4takt nesmrdi, a ma lespiu ucinost spalovanie. Tj nespalena zmes neleti vyfukom von.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: dvojtakt alebo stvortakt

#93 Nový příspěvek od DYK »

Já vám nevím :-/ Úplně jednoduše řečeno - není výkon otázkou otáček a kroutící moment obsahem motoru? Je fakt, že k dosažení daného výkonu, čtyřtakt potřebuje vyšší obsah, ale krouťák bude mít sakra větší!! Dvoutakt jak ztrácí na otáčkách rapidně padá výkon a opřít se o krouťák nejde, protože kde nic není . . . znáte to. Uznávám, že svoji roli zde hraje i konstrukce nad čvercová, čtvercová či podčtvercová. A známe to třeba u motorových pil (nadčverec) jak točí řeže jak divá jak zátěží klesají otáčky je to čím dál horší. No a třeba PFka byla tuším podčverec, proto prc prc a jela pořád, přitom max. točky nic moc. Ale to je asi v tomto případě jedno. Mě teda dost nasral ten kokot, co instruoval Marka těma kecama. Pak se najde někdo, kdo tomu až tak nerozumí - každý rozumíme něčemu jinému a zblbne ho tak, že to jde jen stěží vyvrátit a vyargumentovat. Já rozumím těm, kteří nedají na dvoutakt dopustit a hýčkají si ho. Sám ho mám taky ale mám i čtyčtakty a mohu tedy srovnávat. Ovšem některé takové argumentace "pro" dvoutakt nějak nemůžu pochopit a někteří mu přisuzují vlastnosti, které nikdy neměl.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5608
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: dvojtakt alebo stvortakt

#94 Nový příspěvek od thovt »

Dyku:Motor s vrtáním menším než je jeho zdvih se nazývá nadčtvercový, v opačném případě podčtvercový. PFka má moto BD-1-S-72A je nadčtvercový
Nevím jakou maš na mysli motorovou pilu. Motorová pila Husqvarna 445 má motor podčtverový.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: dvojtakt alebo stvortakt

#95 Nový příspěvek od DYK »

Kde jsem udělal chybu? Jo aha omluva. Větší vrtání než zdvih = podčtverec. Takže jsem to celé otočil? PFka má větší zdvih než vrtání, ne? Takže je nadčvercová. Píšu píšu a vopačně.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Packard
Příspěvky: 186
Registrován: ned úno 14, 2010 7:43 pm

Re: dvojtakt alebo stvortakt

#96 Nový příspěvek od Packard »

oco13 píše:Mne to chodilo na volnobehu - spodok Vari kolesá aj s rapkacími spojkami.Prevodovka trabant a motor panelka. Viem že to stačí , veď TK10 aj prvé TK14 mali 1D80 to je 6,5Hp a stačilo to.
To som si len tak povzdychol , že kam ten pokrok dospel - Jawa zo 1960teho má 20Nm a XP 200 z 2017teho 12Nm ? :shock: Čo sme získali? lepšie emisie? , lepšiu kultúru chodu??O štartovaní ťažko hovoriť lebo sa to líši motor odd motoru , tipol by som že podstatná je starostlivosť majitelov a to čo tam tankujeme. :typek:

S tím Tékáčkem jsi trefil vedle,to mělo motor 1D90 a začínal na 10-ti koních. 1D80 byl většinou na jednoosácích jako M6,Tj-6,5 a PF diesel.

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 16953
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: dvojtakt alebo stvortakt

#97 Nový příspěvek od oco13 »

Packard písal som TK10 :typek:

Packard
Příspěvky: 186
Registrován: ned úno 14, 2010 7:43 pm

Re: dvojtakt alebo stvortakt

#98 Nový příspěvek od Packard »

Písal si TK 10 i TK 14,přečti si to po sobě.

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 16953
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: dvojtakt alebo stvortakt

#99 Nový příspěvek od oco13 »

Malo tam byť TK10 a TK12 ,sorry preklep a 1d80 mala 6,5hp mám ju doma.
Mne v tej poznámke ale išlo o niečo celkom iné o to kam sa technika dostala za 50 rokov. Podla mňa len ku klamaniu zákazníka a podvádzaniu na šetrení materialom.
To je len môj názor nikomu ho nevnucujem. :typek:

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: dvojtakt alebo stvortakt

#100 Nový příspěvek od DYK »

To klidně postavíš proti sobě benzínový motor a naftový? jaký objem motoru ten 1D80 má? Vrtání - zdvih?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 16953
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: dvojtakt alebo stvortakt

#101 Nový příspěvek od oco13 »

Ja som pôvodne staval proti sebe Jawu 250 a Vari XP200 alebo jeho ekvivalent. Porovnával som len krútiaci moment. 1D80 sa tam priplietla len preto lebo tiež behala v dobových jednoosákoch a má výkon asi ako súčasné Vari. :OT:

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: dvojtakt alebo stvortakt

#102 Nový příspěvek od DYK »

Výkon výkon!!! A co charakteristika motoru? Navíc teda na krouťák má vliv i ty poměry vrtání a zdvihu. Motor xp200 má vrtání 70x51 zdvih, takže podčverec. Co byla Jawa 250?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 16953
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: dvojtakt alebo stvortakt

#103 Nový příspěvek od oco13 »

Dyku- ja ako amater nemám ani šajnu o charakteristike motorov , rovnako ako neriešim pomery vrtania a zdvihu. Ale musím riešiť že chuderku Jawu nahradiť nedokážem a ak tak v cene ktorá mi dá cez držku. :-/

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: dvojtakt alebo stvortakt

#104 Nový příspěvek od DYK »

No a v tehdejší době by ti cena Jawy přes držku nedala?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 16953
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: dvojtakt alebo stvortakt

#105 Nový příspěvek od oco13 »

Asi ano ale práve o to ide a to som chcel vlastne povedať 50r Jawa je pomerne bežná vec ešte aj dnes. Ani jeden z týchto moderných štvortaktov nemá šancu dožiť sa ani polovice.
Fakt neviem kolko stál Jawácky motor v časoch svojej slávy, ja som ich všetky už podonášal vlastne zo šrotu.
P.S: ešte by som poprosil moderátora aby toto naše tliachanie mimo veci upratal niekam do smetiaka :typek:
Sorry za :OT:

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“