MAZLÍK
Re: MAZLÍK
Zapojení tohoto alternátoru:
1) levá strana - černý kabel /spálený/ - zapojen přímo na altíku a vede ke startéru pod + kabel k baterii
2) pravá strana - červený kabel - zapojený na relé a vede ke startéru pod - kabel kostry
3) -//- - černý kabel - zapojený přímo na altíku a vede ke kontrolce na palubovce
4) -//- - zelený kabel /krátký/ - vede z relé pod černý kabel na altík
1) levá strana - černý kabel /spálený/ - zapojen přímo na altíku a vede ke startéru pod + kabel k baterii
2) pravá strana - červený kabel - zapojený na relé a vede ke startéru pod - kabel kostry
3) -//- - černý kabel - zapojený přímo na altíku a vede ke kontrolce na palubovce
4) -//- - zelený kabel /krátký/ - vede z relé pod černý kabel na altík
Kyblík666
Re: MAZLÍK
Kyblík666, podle té druhé fotky bych řekl, že to máš zapojené správně, i když ten červený je asi zbytečnej, kostřit by se to mělo přes tělo alternátoru.
Jen ještě zopakuji:
Vývod na alternátoru označený 30 nebo B+ musí být spojen s plus na baterii, samozřejmě třeba i přes starter.
Vývod na alternátoru označený R nebo D+ musí být spojen s kontrolkou nabíjení.
Vývod na alternátoru ( je-li tam ) označený 31 nebo B- by měl být spojen s minus na baterii ( ale většinou nebejvá ).
Osobně bych jako první zkontroloval alternátor, abych vyloučil zkrat v něm. Postup jsem napsal výše, práce je to na pět minut.
Jen ještě zopakuji:
Vývod na alternátoru označený 30 nebo B+ musí být spojen s plus na baterii, samozřejmě třeba i přes starter.
Vývod na alternátoru označený R nebo D+ musí být spojen s kontrolkou nabíjení.
Vývod na alternátoru ( je-li tam ) označený 31 nebo B- by měl být spojen s minus na baterii ( ale většinou nebejvá ).
Osobně bych jako první zkontroloval alternátor, abych vyloučil zkrat v něm. Postup jsem napsal výše, práce je to na pět minut.
Kam chci, tam se svým traktorem dojedu. Kam nedojedu, tam nechci.
Můj traktor Takom: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =2&t=80889
Můj traktor Yanmar FX42D Jenda: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2&t=114112
Můj traktor Takom: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =2&t=80889
Můj traktor Yanmar FX42D Jenda: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2&t=114112
Re: MAZLÍK
JardoCNC, asi mě budeš nenávidět, ale tomu co jsi napsal nějak nerozumím, a neuraž se když si troufnu tvrdit, že je to nesmysl, ale možná jsem to blbě pochopil.JardaCNC píše: To připojení jsem myslel tak , že + od klíčku přímo na alternátor. Ne přes starter. Když to zapojí na silný + kabel u starteru s tím , že bude stále buzené vinutí (tak to napsal autor diskuze) tak by to mělo taky fungovat. Otázka jak dlouho.
Za prvé, co tady popíšu platí pro většinu alternátorů, i když připuštím že to může bejt i jinak.
Za druhé, pod slovem alternátor konkrétně teď myslím alternátor + relé jako jednu součástku, a je jedno, zda je relé součástí alternátoru nebo je jinde a je propojené s alternátorem kablíkama.
Takže, + od klíčku, v automobillovém světě označovanej jako kontakt 15 není připojenej ani na starter, ani přímo na alternátor, ale mimo jiné je připojenej na kontrolku nabíjení a od ní je teprve na alternátor na svorku D+, což je vývod proudu z pracovního vinutí přes budící diody do relé, které pouští menší či větší napětí do budícího vinutí, čímž udržuje nabíjecí napětí někde kolem 14 voltů. Když se zapne klíček a alternátor se netočí, + po klíčku jde do kontrolky a odtud pak přes svorku D+ a přes relé a budící vinutí se kostří a kontrolka svítí. Když se alternátor začne točit, na D+ začne jít +, kostra pro kontrolku zmizí a kontrolka přestane svítit. Někdy se alternátor přes kontrolku i nabuzuje než začne vyrábět proud, ale většinou to zvládne i bez toho.
Kdežto přímo + jde od baterky na alternátor ( teda může jít přes stertér, kde je kabel od baterky a od alternátoru pod jednou matkou ) na svorku B+, což je vývod + z pracovního vinutí na dobíjení baterie. Když se alternátor netočí a tím pádem nedobíjí, nemůže jít + z baterky zpátky do pracovního vinutí, protože ho tam nepustěj diody, a už vůbec ne do budícího vinutí, s kterým to vůbec není spojený, oboje za podmínky, že není alternátor vadnej.
No a - jde do baterky přes kostru, to znamená přes tělo alternátoru a ostatní kovový části motoru a karoserie.
Takto je zapojená valná většina soustrojí alternátor-relé se zbytkem auta, na což v podstatě stačí dva dráty. Starý sovětský auta nebo starý avie to měli trochu jinak, ale myslím že pro naši diskusi to není tak podstatný.
Tímto se Ti JardoCNC omlouvám a slibuju, že už nebudu prudit. S pozdravem Roman.
Kam chci, tam se svým traktorem dojedu. Kam nedojedu, tam nechci.
Můj traktor Takom: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =2&t=80889
Můj traktor Yanmar FX42D Jenda: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2&t=114112
Můj traktor Takom: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =2&t=80889
Můj traktor Yanmar FX42D Jenda: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2&t=114112
Re: MAZLÍK
...pochvál sa,,,, čo tomu bolo?
Re: MAZLÍK
Důvod prvotního zkratu nevím, ale alternátor proměřen a kapůt, tak asi proražený nějaký ty diody, vyměněn za jiný Š-Favorit, natažen o něco silnější kabel, zapojeno, proměřeno...... Nastartováno a jede.
P.S.: ještě jednou děkuji za rady nu člověk se pořád učí!!!
P.S.: ještě jednou děkuji za rady nu člověk se pořád učí!!!
Kyblík666
Re: MAZLÍK
super,,,,
- Atlan
- Příspěvky: 9587
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: MAZLÍK
Otazka je ako dlho navyse v traktore ten altik, bez uprav pojde.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: MAZLÍK
...čo mas stale z úpravami ?
ja ho tam mam už dost dlho nato aby sa niečo prejavilo,,, a funguje to super
jedine po naštartovaní musim pridať plyn, aby sa nabudil a začal dobíjať,,,, ked už je ohriaty a sytič je vypnutý...
ja ho tam mam už dost dlho nato aby sa niečo prejavilo,,, a funguje to super
jedine po naštartovaní musim pridať plyn, aby sa nabudil a začal dobíjať,,,, ked už je ohriaty a sytič je vypnutý...
Re: MAZLÍK
Atlan, taky nějak nechápu, proč by neměl fungovat bez úprav.
Je snad jedno, na jakém motoru je alternátor z felicie namontován a zda je v traktoru nebo v autě, otáčky bude alternátor mít zhruba taky stejný, a když se alternátor připojí stejně jako ve felicii tak musí fungovat. Nebo snad ne?
Je snad jedno, na jakém motoru je alternátor z felicie namontován a zda je v traktoru nebo v autě, otáčky bude alternátor mít zhruba taky stejný, a když se alternátor připojí stejně jako ve felicii tak musí fungovat. Nebo snad ne?
Kam chci, tam se svým traktorem dojedu. Kam nedojedu, tam nechci.
Můj traktor Takom: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =2&t=80889
Můj traktor Yanmar FX42D Jenda: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2&t=114112
Můj traktor Takom: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =2&t=80889
Můj traktor Yanmar FX42D Jenda: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2&t=114112
Re: MAZLÍK
Pokial je funkčný reglér, nevidim žiaden problém.....
- Atlan
- Příspěvky: 9587
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: MAZLÍK
Lebo uz z vyroby je blbo riesene upevnenie mostika v alternatore, hlinik tecie zvysi sa prechodovy odpor a odchadzaju regleri a nakoniec aj diody az to nedobija. V aute zvycajne po 60tkm.
Zase v traktore su otrasy a v aute velke zmeny teploty neviem co je horsie. Najlepsie je previest upravy a mat pokoj a istotu.
Zase v traktore su otrasy a v aute velke zmeny teploty neviem co je horsie. Najlepsie je previest upravy a mat pokoj a istotu.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: MAZLÍK
Tak už je zapojen i do pracovního procesu
P.S.: Fotky přidám hned jak se dostanu k PC.
P.S.: Fotky přidám hned jak se dostanu k PC.
Kyblík666