Mapovo UNC

Moderátor: Franta.cz

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Jára H.
Příspěvky: 879
Registrován: ned pro 21, 2008 5:44 pm
Bydliště: chmelařská oblast

Re: Mapovo UNC

#76 Nový příspěvek od Jára H. »

Potřeboval bych poradit - kamarádovi co ni s ním betonuje na stavbě a ještě bych potřeboval od něj něco pohrabat se totálně vysypalo ložisko zadního kola. Ta boční převodovka pojezdů "vypadne" po odmontování hydromotoru a těch šroubů u kol (poloos) nebo to drží ještě někde jinde?

https://zetor15.rajce.idnes.cz/ZETOR_na ... 2Large.jpg
ZETOR 15, ZETOR 4011, CUB CADET 1641, HONDA 4514, DEZA 5000, PAJ

MAO
Příspěvky: 336
Registrován: ned úno 20, 2011 10:23 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Mapovo UNC

#77 Nový příspěvek od MAO »

jak rikas povolit hydromotor srouby kolem kola a prevodovka "vypadne "na zem a tim to teprve zacina pak rozebrat prevodovku
plnou zeleza a zbytku oleje kterej nikdo nedoplnuje :)
lozisko moc nestoji ale je to zborka rozborka
loni jsem delal levou ted delam pravou stranu :typek:

Uživatelský avatar
Jára H.
Příspěvky: 879
Registrován: ned pro 21, 2008 5:44 pm
Bydliště: chmelařská oblast

Re: Mapovo UNC

#78 Nový příspěvek od Jára H. »

Už loni na začátku zimy se ten kamarád divil, že mu to nechce když mrzne jet a zatáčet - nakonec z těch bočních převodů vypustil 20 litrů čisté vody s trochou mastného šlemu. Takže to ložisko vydrželo docela dost dlouho... Jinak tuhle sobotu než jsme začali, tak jsme si všimli, že pravé zadní kolo je nakřivo. Potom jsme s tím UNC půl dne zalívali ztracené bednění a po práci jako, že to zvedneme panenkou proč to kolo je nakřivo - no a výsledek: rozdrcené zádržné víčko a totálně rozšmelcované ložisko. Po soudečkách a kleci ani památky. Počítám, že většina je uvnitř té boční převodovky a jak to hezky jezdilo...... :shock:
ZETOR 15, ZETOR 4011, CUB CADET 1641, HONDA 4514, DEZA 5000, PAJ

Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: Mapovo UNC

#79 Nový příspěvek od koprkam »

Dobrý den. Musím vás pochválit. Pustil jste se do hezké renovace. Sám mám doma unc 750, ještě se starým typem výložníku s hydraulickým paralelogramem. A popravdě mě zaráží, jak si všichni libujete v jednopáce na pojezd. Já bych to nechtěl ani zadarmo, přijde mi to nelogické a hlavně na nepřesné, ale asi je to tím, že jsem v 61 seděl jednou a jinak už čtvrtým rokem 750.
Ale proto nepíśu. Všiml jsem si, že máte rozbité přední okno. Já ho rozbil loni z jara a chci se zeptat. Už jste ho měnil? Máte nějaký osvědčený způsob, jak na to?
Jinak teda musím říct, že unc je neuvěřitelnej dříč. Děláme s ním v zemědělství a toho matrošu, co už převozilo. 8) jen teda čas na opravy moc není, protože více méně furt jezdí. Ale časem chci pořídit UNK 320 a unc taky zrepasovat, protože postupem času odchází hydraulika a čerpadla. Jinak s úniky oleje a ucpanou nádrží jsem si taky užil svoje a měl jsem chuť pod tím škrknout.
K tomu plnoprůtokovému filtru. Taky jsem nad ním uvažival, ale nejsem si jistý, jestli by se tam člověk dostal, aby ho povolil, přecijen je tam přístup jak do p.dele.
Zatím se mějte, přeji mnoho zaplacených mth.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1547
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapovo UNC

#80 Nový příspěvek od mape »

Po delsí dobe ..... Jak jsem tu skoncil popisem tak jsem skoncil i s prací.... celeé leto byl mazec práce a tak jsem spíše rešil nakupy vecí co bude potřeba a tak ruzně... ted přez zimu bude zase nejaky ten čas tak to snad dotáhnu do konce.
Jinak k té jednopáce.... Já jsem nikdy s dvoupákou nejezdil a kdyz jsem s tím zacal na tomto stroji tak jsem mel totální problém nejen se nekam trefit ale i cokoli naložit. takže je to spíše o zvyku.... vsechny stroje typu čelní nakladač co si pujcuji jsou stejné na pravé ruce.
levá je bud na volantu(avant 635,avant 750) nebo na páce pojezdu (locust ,cat smykáče)
Takže asi tak.

K tem převodovkám myslím že máte kliku že to nenabrali ozubená kola... Ty ložiska jsou podle mě dost zasadní a chce to asi sledovat.
Já mám obe skříně opravené a pripravené k montázi do stroje.

Okno mi bude řešit známej sklenář... zjistím cotam dává.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Tomas6
Příspěvky: 5999
Registrován: pon dub 09, 2012 8:23 pm
Bydliště: Slušovicko

Re: Mapovo UNC

#81 Nový příspěvek od Tomas6 »

Jednopáka dvojpáka je to fuk.Je to o zvyku. Dělal sem s tým aj s tým a dala sa pěkná práca udělat aj jednopáků. Ale mosí to fungovat.Ne jak 061 která měla vůle že by sa za ně ani koňský pluh nestyděl. S tyma převodovkama. Je to bolest.Chce to hlídat olej a jak je tam trochu vody tak okamžitě vyměnit. A ideálně to předělat na kuželíkové ložiska když už sa to vysype. Pak je pokoj.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233

Uživatelský avatar
Jára H.
Příspěvky: 879
Registrován: ned pro 21, 2008 5:44 pm
Bydliště: chmelařská oblast

Re: Mapovo UNC

#82 Nový příspěvek od Jára H. »

My jsme měli asi kliku: povyměňovali jsme jen všechna ložiska - ozubená kola byla relativně OK i na té poloose kde byli ty rozšmelcovaný ložiska. Z důvodu časového presu jsem se nechtěl zabývat vývojem předělávky na kuželíková ložiska a vrátili jsme to tak, jak to bylo originál. Museli jsme však vyměnit tu kolmou hřídel (pastorek) neboť bylo totálně vyrezlé to drážkování pro hydromotor. Sice tu někdo psal, že se do těch převodovek dostává voda skrz gufera u kol, ale v našem případě byl dost vyrezlý ten prostor pod hydromotorem u těch brzdiček. Takže když to stálo venku na dešti, tak tam muselo tudy téct.

Jinak nyní na to obul ty ruské pneumatiky a vypadá to butálně
ZETOR 15, ZETOR 4011, CUB CADET 1641, HONDA 4514, DEZA 5000, PAJ

unčo
Příspěvky: 52
Registrován: ned led 01, 2017 9:01 pm
Bydliště: Banská Bystrica

Re: Mapovo UNC

#83 Nový příspěvek od unčo »

Jára H. píše:My jsme měli asi kliku: povyměňovali jsme jen všechna ložiska - ozubená kola byla relativně OK i na té poloose kde byli ty rozšmelcovaný ložiska. Z důvodu časového presu jsem se nechtěl zabývat vývojem předělávky na kuželíková ložiska a vrátili jsme to tak, jak to bylo originál. Museli jsme však vyměnit tu kolmou hřídel (pastorek) neboť bylo totálně vyrezlé to drážkování pro hydromotor. Sice tu někdo psal, že se do těch převodovek dostává voda skrz gufera u kol, ale v našem případě byl dost vyrezlý ten prostor pod hydromotorem u těch brzdiček. Takže když to stálo venku na dešti, tak tam muselo tudy téct.

Jinak nyní na to obul ty ruské pneumatiky a vypadá to butálně
Zdravím páni.Tie prevodovky to je smrť.Presne toto čo tu čítam čaká aj mňa.Výmena ložísk a vydratých pastorkov.Kým to, ale šlape ani ma nehne.Potom to pojde von nakomplet.

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1547
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapovo UNC

#84 Nový příspěvek od mape »

Ja za sebe reknu ze vymena lozisek není zádná tragedie.....jen je to jen vsechno strašně těžky a špatně se s tim manipuluje.
Jinak to docela šlo dělat. Obecně se kolikrát z věcí co jsou jednoduché dělají slozitosti.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Uživatelský avatar
Jára H.
Příspěvky: 879
Registrován: ned pro 21, 2008 5:44 pm
Bydliště: chmelařská oblast

Re: Mapovo UNC

#85 Nový příspěvek od Jára H. »

Jo přesně, není to složité - jen je to všechno těžké :(
ZETOR 15, ZETOR 4011, CUB CADET 1641, HONDA 4514, DEZA 5000, PAJ

unčo
Příspěvky: 52
Registrován: ned led 01, 2017 9:01 pm
Bydliště: Banská Bystrica

Re: Mapovo UNC

#86 Nový příspěvek od unčo »

Jára H. píše:Jo přesně, není to složité - jen je to všechno těžké :(
Páni je to také ťahanie sa za slovíčka, pretože tým, že je to ťažké je to zložité na samotnú manipuláciu a montáž.Čo sa týka mňa možno nebudú musieť ísť prevodovky von.Dostal som radu nad zlato.

Tomas6
Příspěvky: 5999
Registrován: pon dub 09, 2012 8:23 pm
Bydliště: Slušovicko

Re: Mapovo UNC

#87 Nový příspěvek od Tomas6 »

Pochlub se...
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233

unčo
Příspěvky: 52
Registrován: ned led 01, 2017 9:01 pm
Bydliště: Banská Bystrica

Re: Mapovo UNC

#88 Nový příspěvek od unčo »

Tomas6 píše:Pochlub se...
Jeden borec mi poradil vraj ak nedrží tlak okruh ovládania a ventil park. brzdy ktorý treba odtlakovať aspoň na 3Mpa tak lamelové brzdy na prevodovkách nereagujú správne na pokyny a prevodovky sa správajú ako pridreté.Záver zistil som, že ten ventil fakt nedrží tlak a tečie.Takže najskôr ho vyčistím.pomením tesnenia, nastavím servotlak na rozvádzači a uvidí sa.

Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: Mapovo UNC

#89 Nový příspěvek od koprkam »

Hele uncčko by mělo hned, jak prestaneš ovládat pojezd pákou, zastavit na fleku? Protože když zastavím v kopcu, zvednu takovou tu páku, co je u 750, tak mi unc podle sklonu kopce popojede o cca metr až dva. Takže toto není správně že?
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

unčo
Příspěvky: 52
Registrován: ned led 01, 2017 9:01 pm
Bydliště: Banská Bystrica

Re: Mapovo UNC

#90 Nový příspěvek od unčo »

koprkam píše:Hele uncčko by mělo hned, jak prestaneš ovládat pojezd pákou, zastavit na fleku? Protože když zastavím v kopcu, zvednu takovou tu páku, co je u 750, tak mi unc podle sklonu kopce popojede o cca metr až dva. Takže toto není správně že?
Dobrý večer ve spolek.No pokial mašina robí toto je to prúser, lebo tým pádom sú vylágrované SMFká to sú tie hydromotory na bočných prevodovkách a takto sa to prejavuje, alebo sú neúčinné lam. brzdy na prevodovkách a to bud stohto dôvodu ako som písal vyššie, čiže nastaviť tlaky,alebo vydraté hrdzavé pastorky.Môj tip budú tie vydojené SMF-ká vzhladom ktomu, že nemajú ťah ako ste spomýnal minule...

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - lesní stroje a bagry“