MAZLÍK
MAZLÍK
Zdravím všechny kolegy(-ě),
protože nejsem tak manuálně zdatný abych dokázal postavit nějakou tu samohybku, rozhodl jsem se pořídit tenhle splašený stroj
Základní informace:
rok výroby: ???
motor: Š1203
2x převodovka: 1) Š1203
2) neznámá (poháněná řetězem)
brzdy: ruční (případně plné vyšlápnutí spojky)
protože nejsem tak manuálně zdatný abych dokázal postavit nějakou tu samohybku, rozhodl jsem se pořídit tenhle splašený stroj
Základní informace:
rok výroby: ???
motor: Š1203
2x převodovka: 1) Š1203
2) neznámá (poháněná řetězem)
brzdy: ruční (případně plné vyšlápnutí spojky)
Naposledy upravil(a) Kyblík666 dne úte pro 05, 2017 4:20 pm, celkem upraveno 1 x.
Kyblík666
Re: MAZLÍK
...tož vitaj
šikovný prcek
tvoje dielo, alebo si kúpil,,,
zadná náprava je z čoho?
šikovný prcek
tvoje dielo, alebo si kúpil,,,
zadná náprava je z čoho?
Re: MAZLÍK
zadní náprava nevím z čeho je, ale mohu blíže nafotit a třeba ji poznášDanculSK píše:...tož vitaj
šikovný prcek
tvoje dielo, alebo si kúpil,,,
zadná náprava je z čoho?
Kyblík666
Re: MAZLÍK
...no inšpirácie tu máš dosť
veľa zdaru v úpravách a zdokonaľovaní ....
veľa zdaru v úpravách a zdokonaľovaní ....
Re: MAZLÍK
Ta převodovka myslím, že není Š 1203 ale Octavie
.... Když nemáš mozek, nebolí tě hlava ....
Re: MAZLÍK
ROSS píše:Ta převodovka myslím, že není Š 1203 ale Octavie
i to je možné
P.S.:
já sám jsem se v tom nestačil blíže hrabat, přivezl jsem to po ose (cca 10km) minulou sobotu, jenže marodím a beru antibiotika, tak se na to teď mohu akorát tak koukat z okna - to jediný mi manželka dovolí.
Kyblík666
Re: MAZLÍK
Tej prevodovke je to úplne jedno. Je rovnaká, akurát octavia ma iné vrchné víko, ktoré nahodíš aj na prevodovku vymontovanú s 1203, akurát musíš odstrániť stredný plech s kolíkom a dvojkolikom, aby nespadli do prevodovky. V 1203 slúžia ako poistka proti miešaniu prevodových stupňov. Vrchné radenie má poistku v sebe. Ďaľší rozdiel je v náhonovom kolečku na tachometer. Octavia má 6 zubové a 1203 5 zubové. Posledné 4 kvaltové prevodovky (zhodný obal) mali iné istenie hnanej hriadele. Ale všetko sa dalo prerobiť. Ešte je tam rozdiel v v spojkovej hriadeľke a v kardanovej nábojke. V ozubených kolesách od čias skončenia výroby Tudora tam nie je rozdiel. Bol rozdiel ešte v 1201 vo vidličkách - iné vrchné radenie - víko.
Náhonové kolečko tachometra 6 zubové bolo vyhľadávané v čase najväčšej slávy 1203. Bolo šetriace kolečko pre vodičov, za výmenu kolečka kvaplo mechanikom do vačky min. 20 až 40 litrov benzínu. Keď im nato prišli, tak za tichú výmenu znovu 20 litrov benzínu.
Vrchné radenie, alebo radenie pod volantom sa montovalo podľa aktuálnej módy a prerábalo sa to v servisoch aj na 1202. Na vozenie bolo podľa mňa praktickejšie radenie na prevodovke. Tiahla na radení pod volantom sa museli stále mazať, inak stým bol preblém ako s celím vozidlom.
Inak mašinka dobra a niečo okolo domu spraví Do hory sú lepšie reťaze ako lano. Lano iba na naviják. Všetky reťaze čo mám som našiel v hore, akurát som ich musel opraviť.
Náhonové kolečko tachometra 6 zubové bolo vyhľadávané v čase najväčšej slávy 1203. Bolo šetriace kolečko pre vodičov, za výmenu kolečka kvaplo mechanikom do vačky min. 20 až 40 litrov benzínu. Keď im nato prišli, tak za tichú výmenu znovu 20 litrov benzínu.
Vrchné radenie, alebo radenie pod volantom sa montovalo podľa aktuálnej módy a prerábalo sa to v servisoch aj na 1202. Na vozenie bolo podľa mňa praktickejšie radenie na prevodovke. Tiahla na radení pod volantom sa museli stále mazať, inak stým bol preblém ako s celím vozidlom.
Inak mašinka dobra a niečo okolo domu spraví Do hory sú lepšie reťaze ako lano. Lano iba na naviják. Všetky reťaze čo mám som našiel v hore, akurát som ich musel opraviť.
Re: MAZLÍK
Lano chci využít jen přes kladky, kam se nedostanu s Mazlíkem, jinak počítám i s řetězy, ale na ty teprve dojde mám jen zatím na omotání kmene.
Úkol s řetězy zní jasně - objet nějaký sběrný dvory, poptat se po známých případně koupit nový.
Děkuji za info o převodovkách
Úkol s řetězy zní jasně - objet nějaký sběrný dvory, poptat se po známých případně koupit nový.
Děkuji za info o převodovkách
Kyblík666
Re: MAZLÍK
tak první problém:
dal jsem nabít baterii, při zapojení baterie se stačil odpálit kabel co vede od startéru k alternátoru.
bude stačit vyměnit jen ten kabel? nebo se mám připravit na další komplikace?
P.S.:elektrika mi nic neříká, na tu jsem levej!!!
dal jsem nabít baterii, při zapojení baterie se stačil odpálit kabel co vede od startéru k alternátoru.
bude stačit vyměnit jen ten kabel? nebo se mám připravit na další komplikace?
P.S.:elektrika mi nic neříká, na tu jsem levej!!!
Kyblík666
Re: MAZLÍK
Nevím to přesně (nejsem elektrikář) ale ještě jsem neviděl spal. motor (je jedno či v traktoru či v autě) kde by bylo na přímo spojený alternátor se startérem. Ani nevím jaký by to mělo význam ? Alternátor je vždy připojen přes spínací relé. Možná by to šlo jako na napájení budící cívky. Proč ale trvale? To by vybíjelo baterii.
Re: MAZLÍK
Nevím, proč je to tak řešeno, ale teď si prostě nevezme žádnou šťávu do kabelů - nesvítí, nestartuje.
Kyblík666