nováček, Z 50Super - prosba o rady
Moderátor: Lukashil
nováček, Z 50Super - prosba o rady
hojte, včera jsem si dotáhl z dálného východu supra 50.. jel jsem pro něj s tím, že nelze natočit protože asi přirezl ventil, po demontáži hlav jsem zjistil, že jsou přirezlé dvě vložky k pístům - první a poslední a mrazem pukl výfukový svod.
otázky jsou následující - co vstřikovače? kontrola / jak
- kde sehnat pístní set asi i s vložkou, nebo nechat vše přebrousit
- kde sehnat těsnění motoru, pod hlavy bych rád měď
+ pár rad na začátek - startování a vypínání motoru? nějaké pravidla před, po.../ jasně, zní to jak dotazy ultra blba, ale rád bych měl jistotuz ..
díky
otázky jsou následující - co vstřikovače? kontrola / jak
- kde sehnat pístní set asi i s vložkou, nebo nechat vše přebrousit
- kde sehnat těsnění motoru, pod hlavy bych rád měď
+ pár rad na začátek - startování a vypínání motoru? nějaké pravidla před, po.../ jasně, zní to jak dotazy ultra blba, ale rád bych měl jistotuz ..
díky
Zetro 50 1967
Volvo 244 GL 2,1 1979
Volvo 740 2,3 turbo 1987
Volvo 244 GL 2,1 1979
Volvo 740 2,3 turbo 1987
- Malej Peťa
- Příspěvky: 560
- Registrován: stř pro 04, 2013 6:49 pm
- Bydliště: Němčany
Re: nováček, Z 50Super - prosba o rady
Zdarec, nejlepší je si stáhnou dílenskou příručku a návod k obsluze, tam máš všechno pěkně popsaný.
Vstřiky se zkouší na zkoušečce a nastavují tuším na 135 Atm.
Startování: napumpuješ naftu ručním čerpadlem, povytáhneš "cucák" na čerpadle, nastavíš ruční plyn (já dávám tak polovinu, v zimě plnej) sešlápneš spojku a nastartuješ. Taky si můžeš pomoct dekompresorem, pokud ti funguje.
To těsnění se dá sehnat tady: http://www.benozastavka.cz/ceskenaradi/ ... 0-Super-35
Nebo tady: http://www.dilymikes.cz/Tesneni-Super-50.html
Vstřiky se zkouší na zkoušečce a nastavují tuším na 135 Atm.
Startování: napumpuješ naftu ručním čerpadlem, povytáhneš "cucák" na čerpadle, nastavíš ruční plyn (já dávám tak polovinu, v zimě plnej) sešlápneš spojku a nastartuješ. Taky si můžeš pomoct dekompresorem, pokud ti funguje.
To těsnění se dá sehnat tady: http://www.benozastavka.cz/ceskenaradi/ ... 0-Super-35
Nebo tady: http://www.dilymikes.cz/Tesneni-Super-50.html
Správnej chlap má umět všechno, i když to zkurví!
Re: nováček, Z 50Super - prosba o rady
Jen poopravím, ty vstřiky se nastavují na 145±3 atm.
- Malej Peťa
- Příspěvky: 560
- Registrován: stř pro 04, 2013 6:49 pm
- Bydliště: Němčany
Re: nováček, Z 50Super - prosba o rady
Díky za opravu, psal jsem to z hlavy.ZS50 píše:Jen poopravím, ty vstřiky se nastavují na 145±3 atm.
Správnej chlap má umět všechno, i když to zkurví!
- FLD
- Příspěvky: 233
- Registrován: pon lis 07, 2011 10:20 pm
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: nováček, Z 50Super - prosba o rady
dobre si pisal,
135Atm je pre zetor 35 super
145Atm je pre zetor 50 super
zahrdzaveny motor sa da rozhybat, ja som to tak tiez robil, nalial som na piesty petrolej, nechal posobit niekolko dni, a potom som buchal na piesty ( drevo ) a pomaly som takto motor rozchodil, menil som piestne kruzky a ventile
135Atm je pre zetor 35 super
145Atm je pre zetor 50 super
zahrdzaveny motor sa da rozhybat, ja som to tak tiez robil, nalial som na piesty petrolej, nechal posobit niekolko dni, a potom som buchal na piesty ( drevo ) a pomaly som takto motor rozchodil, menil som piestne kruzky a ventile
Zetor 35 Super
Zetor 42 Super
Zetor 50 Super
Zetor 4011
Zetor 42 Super
Zetor 50 Super
Zetor 4011
Re: nováček, Z 50Super - prosba o rady
díky všem, tři válce jsou rozhýbané, čtvrtý odolává, snad tu demontáž píst i vložka přežije, jinak se jedná o tento stroj.. zítra se pokusím poslat více fotek..
edit. fotka se semnou pere.. prej je moc velká
edit. fotka se semnou pere.. prej je moc velká
Zetro 50 1967
Volvo 244 GL 2,1 1979
Volvo 740 2,3 turbo 1987
Volvo 244 GL 2,1 1979
Volvo 740 2,3 turbo 1987
Re: nováček, Z 50Super - prosba o rady
Fotku tu uz nevlozis. Je to zrusene kvoli miestu na serveri, na ktorom bezi forum.
Musis ju dat niekde na free server, napriklad postimage a tu das len link, respektive ten kod pre forum, co ti postimage vygeneruje.
Musis ju dat niekde na free server, napriklad postimage a tu das len link, respektive ten kod pre forum, co ti postimage vygeneruje.
Re: nováček, Z 50Super - prosba o rady
tak snad se to podaří http://ondras88.rajce.idnes.cz/nastenka/
Zetro 50 1967
Volvo 244 GL 2,1 1979
Volvo 740 2,3 turbo 1987
Volvo 244 GL 2,1 1979
Volvo 740 2,3 turbo 1987
Re: nováček, Z 50Super - prosba o rady
jelikož se čtvrtý píst stále nechce ani hnout, i přes všechny pokusy s teplem nebo chemií, tak jsem objednal novou sadu, snad tu bude co nejdříve
na doporučení místního člena jsem zatím sundal vanu abych vyčistitl sejtko, to co jsem našel mě vcelku slušně dostalo,
že dá někdo vodu do gum místo závaží, budiž, ale že je voda ve všech částech traktoru,mimo chladiče, to jsem nečekal. nejet pro něj do hor, skoro bych se vsadil, že ho n ěkdo utopil v rybníku..
v motoru byly místo 10 litrů oleje litry ani ne dva, zbytek opět voda a hnusná smradlavá kaše, olejová vana mlná trvdého mazutu , sedlina na vaně měla sílu necelá tři centimetry...
trochu se bojím jak na tom budou šály na klice.
ksakru, kde sa to vada v motoru vzala?snad nebude prasklej blok,to už bych se asi fakt nas.al...
jel jsem si pro stroj, kterej bude po drobné udržbě opět sloužit, potřeboval jsem rychle zrejt zahradu,odvozit pár věcí a na zimu se s ním zavřít do dílny,a ne strávit 14dní v dílně a podtupně zjišťovat, že tahle koupě byl další přehmat ..
jeden dotaz na kvalitu těsnění pod hlavu , byla zde měď, ale zdá se mi to jako materiál na výrobu tišťáků,váha nulová a kroužek kolem spalovacího prostoru uhořelej na prach,je tedy lepší koupit znovu to samé, nebo mám jít spíše do papíru
na doporučení místního člena jsem zatím sundal vanu abych vyčistitl sejtko, to co jsem našel mě vcelku slušně dostalo,
že dá někdo vodu do gum místo závaží, budiž, ale že je voda ve všech částech traktoru,mimo chladiče, to jsem nečekal. nejet pro něj do hor, skoro bych se vsadil, že ho n ěkdo utopil v rybníku..
v motoru byly místo 10 litrů oleje litry ani ne dva, zbytek opět voda a hnusná smradlavá kaše, olejová vana mlná trvdého mazutu , sedlina na vaně měla sílu necelá tři centimetry...
trochu se bojím jak na tom budou šály na klice.
ksakru, kde sa to vada v motoru vzala?snad nebude prasklej blok,to už bych se asi fakt nas.al...
jel jsem si pro stroj, kterej bude po drobné udržbě opět sloužit, potřeboval jsem rychle zrejt zahradu,odvozit pár věcí a na zimu se s ním zavřít do dílny,a ne strávit 14dní v dílně a podtupně zjišťovat, že tahle koupě byl další přehmat ..
jeden dotaz na kvalitu těsnění pod hlavu , byla zde měď, ale zdá se mi to jako materiál na výrobu tišťáků,váha nulová a kroužek kolem spalovacího prostoru uhořelej na prach,je tedy lepší koupit znovu to samé, nebo mám jít spíše do papíru
Zetro 50 1967
Volvo 244 GL 2,1 1979
Volvo 740 2,3 turbo 1987
Volvo 244 GL 2,1 1979
Volvo 740 2,3 turbo 1987
Re: nováček, Z 50Super - prosba o rady
Ahoj.No hodně štěstí přeju s opravou.Pod hlavu je lepší dát neoplechované klingeritové těsnění nějaké střední tloušťky.Lepší vytěsní nerovnosti na povrchu bloku a hlav
Čím křivější blok a hlavy , tím bych dal tlustší.To oplechované bych dal jedině na srovnané hlavy či nové...Vložky daj nové baže,klika bude snad dobrá
https://www.kalina.cz/eshop-automobilov ... i-zetor-50
Čím křivější blok a hlavy , tím bych dal tlustší.To oplechované bych dal jedině na srovnané hlavy či nové...Vložky daj nové baže,klika bude snad dobrá
https://www.kalina.cz/eshop-automobilov ... i-zetor-50
Libor :-)
Re: nováček, Z 50Super - prosba o rady
Ahoj něco podobnýho jsme přitáhli se synem domů taky. Momentálně to stojí, není na to čas.
Traktor jsme koupili ale od Tebe s rozdílem. Domek kde traktor byl někdo zdědil nebo koupil a chtěl traktor dát do šrotu, tak jsme ho před tím zachránili. Byl za cenu šrotu. Původně byl v nějaké stodole a spadla na něj střecha. Tak traktor vytáhli ven a stál venku. Pán co jsme ho od něj kupovali povídal, že tam chvilku stojí. Ale jak říkal soused kterej s náma pro traktor jel, no onop to utíká. Než se rozkoukáš je z toho pár roků, takže jsme usoudili pak doma, že stál venku hodně dlouho.
Tři písty byly přirezlí. Syn sudnal hlavy a bylo to viditelné voda nad pístem. Vše jsme vytřeli vypustili ,,mazut" z vany tu sundali. Nad písty jsme nalili petrolej s trochou oleje. a stále doplňovali. Na zimu jsme odtáhli traktor do dílny a pokračovali v rozkapávání. No a pak jsme si sehnali kliku na startování, oměřili průměr díry ve válci, doma ve štose dřeva vybrali správný průměr, odřízli pěkné rovné čtyři špalky a šli na to. Nejdřív jsme válce vrtačkou a ježatým kolečkem vyčistili co šlo. Vtřeli namazali olejem a vložili špalky. Ve předu dali kliku a k ní dva silný chlapáky. No a já vzal tu největší palici co jsme našli vepředu rafani vzali za kliku a já na přeskáčku mydlil do špalků. Po chvilce ,,hrubého násilí jsme to roztočili. Všechny písty se odtrhly a šlo točit motorem. Jenže vložky co stály kroužky byly prorezlí. Tedy jsme laborovali co a jak. Zjistili jsme, že ve Velimi berou motory a někam posílají na zkoušku prasklého bloku. Tak jsme motor naložili a odvezli tam. Zkouška dopadla dobře motor nebyl nikde prasklej. Tedy potom jsme ho dali na generálku oni to jen někam převezli jinam a tam to udělali.
Musíš mít na paměťi, když dáš vložky písty, je třeba udělat kliku. Jinak když jedno uděláš, odejde Ti časem druhé. Oni to udělali komplet. Co jsme dohodli to udělali.
Syn tu má vlákno o traktoru. Tady to je:
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 31&t=68994
Traktor jsme koupili ale od Tebe s rozdílem. Domek kde traktor byl někdo zdědil nebo koupil a chtěl traktor dát do šrotu, tak jsme ho před tím zachránili. Byl za cenu šrotu. Původně byl v nějaké stodole a spadla na něj střecha. Tak traktor vytáhli ven a stál venku. Pán co jsme ho od něj kupovali povídal, že tam chvilku stojí. Ale jak říkal soused kterej s náma pro traktor jel, no onop to utíká. Než se rozkoukáš je z toho pár roků, takže jsme usoudili pak doma, že stál venku hodně dlouho.
Tři písty byly přirezlí. Syn sudnal hlavy a bylo to viditelné voda nad pístem. Vše jsme vytřeli vypustili ,,mazut" z vany tu sundali. Nad písty jsme nalili petrolej s trochou oleje. a stále doplňovali. Na zimu jsme odtáhli traktor do dílny a pokračovali v rozkapávání. No a pak jsme si sehnali kliku na startování, oměřili průměr díry ve válci, doma ve štose dřeva vybrali správný průměr, odřízli pěkné rovné čtyři špalky a šli na to. Nejdřív jsme válce vrtačkou a ježatým kolečkem vyčistili co šlo. Vtřeli namazali olejem a vložili špalky. Ve předu dali kliku a k ní dva silný chlapáky. No a já vzal tu největší palici co jsme našli vepředu rafani vzali za kliku a já na přeskáčku mydlil do špalků. Po chvilce ,,hrubého násilí jsme to roztočili. Všechny písty se odtrhly a šlo točit motorem. Jenže vložky co stály kroužky byly prorezlí. Tedy jsme laborovali co a jak. Zjistili jsme, že ve Velimi berou motory a někam posílají na zkoušku prasklého bloku. Tak jsme motor naložili a odvezli tam. Zkouška dopadla dobře motor nebyl nikde prasklej. Tedy potom jsme ho dali na generálku oni to jen někam převezli jinam a tam to udělali.
Musíš mít na paměťi, když dáš vložky písty, je třeba udělat kliku. Jinak když jedno uděláš, odejde Ti časem druhé. Oni to udělali komplet. Co jsme dohodli to udělali.
Syn tu má vlákno o traktoru. Tady to je:
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 31&t=68994
Re: nováček, Z 50Super - prosba o rady
díky za odkaz, kalinu už znám, nicméně mě překvapilo, že třeba u sady pístních kroužků nemá uvedeného výrobce ani určení parametrů..Libor Z25 píše:Ahoj.No hodně štěstí přeju s opravou.Pod hlavu je lepší dát neoplechované klingeritové těsnění nějaké střední tloušťky.Lepší vytěsní nerovnosti na povrchu bloku a hlav
Čím křivější blok a hlavy , tím bych dal tlustší.To oplechované bych dal jedině na srovnané hlavy či nové...Vložky daj nové baže,klika bude snad dobrá
https://www.kalina.cz/eshop-automobilov ... i-zetor-50
těsnění jsem objednal, jdu vyndat vložku z motoru a kouknout na šály..
tak mě napadá,mám dát hlavy na srovnání a tlakovou zkoušku?když už jsou venku a budu zabrušovat ventily. Nebude mít rovnání vliv na pracovní místo ventilů či kompresy? co jsem koukal, moc prostoru tam nemají,píst má sice deflektor nebo jak se ten prostor jmenuje,ale...
Zetro 50 1967
Volvo 244 GL 2,1 1979
Volvo 740 2,3 turbo 1987
Volvo 244 GL 2,1 1979
Volvo 740 2,3 turbo 1987
Re: nováček, Z 50Super - prosba o rady
Ani nevím,že už prodává aj krůžky.Mám to toť za rohem ,tak sem si byl vybrat těsnění na prodejně.Tam Ti majů věcí a šecko sa hodí .No hlavy bych ma přebroušení určitě dal.Já ju vezl do agromotoru Velké Meziříčí tam chlapi víja co s tím.Neublíží to ničemu,daj to zbrousit minimalně ,enom tak líznůt
Libor :-)
Re: nováček, Z 50Super - prosba o rady
Ja by som sa bal v akom stave je hlavne ten blok motora.ondras píše:jelikož se čtvrtý píst stále nechce ani hnout, i přes všechny pokusy s teplem nebo chemií, tak jsem objednal novou sadu, snad tu bude co nejdříve
na doporučení místního člena jsem zatím sundal vanu abych vyčistitl sejtko, to co jsem našel mě vcelku slušně dostalo,
že dá někdo vodu do gum místo závaží, budiž, ale že je voda ve všech částech traktoru,mimo chladiče, to jsem nečekal. nejet pro něj do hor, skoro bych se vsadil, že ho n ěkdo utopil v rybníku..
v motoru byly místo 10 litrů oleje litry ani ne dva, zbytek opět voda a hnusná smradlavá kaše, olejová vana mlná trvdého mazutu , sedlina na vaně měla sílu necelá tři centimetry...
trochu se bojím jak na tom budou šály na klice.
ksakru, kde sa to vada v motoru vzala?snad nebude prasklej blok,to už bych se asi fakt nas.al...
jel jsem si pro stroj, kterej bude po drobné udržbě opět sloužit, potřeboval jsem rychle zrejt zahradu,odvozit pár věcí a na zimu se s ním zavřít do dílny,a ne strávit 14dní v dílně a podtupně zjišťovat, že tahle koupě byl další přehmat ..
jeden dotaz na kvalitu těsnění pod hlavu , byla zde měď, ale zdá se mi to jako materiál na výrobu tišťáků,váha nulová a kroužek kolem spalovacího prostoru uhořelej na prach,je tedy lepší koupit znovu to samé, nebo mám jít spíše do papíru
Re: nováček, Z 50Super - prosba o rady
tesnenie by som dal novy typ, s oplechovanym by som uz dnes nerobil.
toto je 100x lepsie:
http://www.traktorpartner.sk/Tesnenie-h ... -0572-4572
http://www.eshop-rychle.cz/ceskenaradi/ ... 0-Super-35
toto je 100x lepsie:
http://www.traktorpartner.sk/Tesnenie-h ... -0572-4572
http://www.eshop-rychle.cz/ceskenaradi/ ... 0-Super-35