dvojtakt alebo stvortakt
Moderátor: DYK
Re: dvojtakt alebo stvortakt
JM- s karbeci jsem problémy nikdy neměl, poněvadž roky používám stabilizátor paliva, ale důležitý je i vnitřní spalovací prostor (píst, hlava, ventily), aby nebyl zaneřáděn a na to jsou aditiva, či lepší benzíny, kam EFECTA patří. Kdo ji nevěří, ať si koupí Schell, či speciál aditivum, které jsem uvedl. V motoristických časopisech se dají dohledat testy a rozbory ze zkušeben, kde blahodárný vliv takto ošetřených benzínů je prokazatelný (i když se jedná o motory aut).
-
- Příspěvky: 237
- Registrován: pát dub 08, 2016 7:42 am
- Bydliště: Vrchlabí
Re: dvojtakt alebo stvortakt
Efecta je pouze jinak obchodně označený Natural/Super 95. Je to i na štítku na čerpacím stojanu, kde je napsáno,,SUPER 95 BEZSIRNÝ". Proti zasírání karbců biosložkou si pomůžeš u Benziny Vervou, což je právě ta prémiová a aditivovaná kvalita.
Re: dvojtakt alebo stvortakt
Už jsem to zde jednou psal, "Prémiová" paliva nejsou zase kdo ví co i proto, že jejich´aditivace je prý nedostatečná, takže zbytečná. No já to nebudu zase celé popisovat, přečtěte si to, kdo chcete. http://www.auto.cz/muze-benzin-cistit-p ... nzin-88481
I proto tvrdím, že je nejen levnější ale i jistější a lepší, když si benzín naaditivuji sám, protože vím co mám. Na více oktanů seru, je to v tomto případě úplně na hovno.
I proto tvrdím, že je nejen levnější ale i jistější a lepší, když si benzín naaditivuji sám, protože vím co mám. Na více oktanů seru, je to v tomto případě úplně na hovno.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: dvojtakt alebo stvortakt
víc oktanů stejně využiješ jen s vyšší kompresí, jinak je to na houby
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.
Re: dvojtakt alebo stvortakt
Nazdar pánové, bol som u toho Šupu. Tak zoberiem tažnú nápravu DSK317.1/S, na to XP 200, rotavátor AS-30 a nastavovacie teleso.
Neriešim kopce, aj keď ich tu máme dosť. Ako som povedal zetor 6911 a 5 tonová vlečka to istia. A benzín. Do svojho auta lejem OMW 100 maxmotion, tak hádam bude chutiť aj tomu XP-čku. Možno aj aditívum. O tom ešte pokecáme.
Už mi je vtipné, ako sa tým vážne zaoberám. veci obyčajne kupujem spontánne. Aj manželka sa čuduje, prečo stále čumím do toho internetu. Asi stárnem krucinál.
DYK - na tom pluhu nič neuvidíš. Bývalý majitel z neho odrezal nosné rameno, lebo na niečo potreboval kus železa. NO vyzerá dosť ťazký, pripomína mi ako boli kedysi konské pluhy. Uzka patka, málo zakrivená doska a úzke spodné železo.
Zatial sa majte ľudia, všetko dobré
Neriešim kopce, aj keď ich tu máme dosť. Ako som povedal zetor 6911 a 5 tonová vlečka to istia. A benzín. Do svojho auta lejem OMW 100 maxmotion, tak hádam bude chutiť aj tomu XP-čku. Možno aj aditívum. O tom ešte pokecáme.
Už mi je vtipné, ako sa tým vážne zaoberám. veci obyčajne kupujem spontánne. Aj manželka sa čuduje, prečo stále čumím do toho internetu. Asi stárnem krucinál.
DYK - na tom pluhu nič neuvidíš. Bývalý majitel z neho odrezal nosné rameno, lebo na niečo potreboval kus železa. NO vyzerá dosť ťazký, pripomína mi ako boli kedysi konské pluhy. Uzka patka, málo zakrivená doska a úzke spodné železo.
Zatial sa majte ľudia, všetko dobré
Re: dvojtakt alebo stvortakt
Aby pluh nebyl důvodem nespokojenosti! Je to jen blbej jednoosák s nic moc výkonem, ale právě proto na všem záleží snad víc, než kdekoli jinde. Na nastavení, šíři záběru apod. Jinak se budeš dřít a celková nespokojenost. U traktoru drobné nesrovnalosti pokryje výkon motoru, váha stroje, ale taky toho navíc moc není, proto rozhoduje každá maličkost.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: dvojtakt alebo stvortakt
Veď hej. Pravda. Ty máš origo vari? Si s tým spokojný? Pozeral som na ten pluh u Šupu, zdá sa mi tá doska akoby málo zahnutá. neviem čo bude dostatočne obracať zem. Páči sa mi jeden pluh od AGROBONU.
Re: dvojtakt alebo stvortakt
Mám Vari od nějakýho 92 roku, vím, že nemám nejlepší stroj na světě, troufnul bych si říct, že takový ani neexistuje a strašně mě chybí tažený - nesený rotavátor. No a protože to není jediný stroj co mám, nějaké dopravní ambice mě u toho taky neberou. Ale třeba jako pomocník při pěstování zeleniny je dobrý.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
-
- Příspěvky: 237
- Registrován: pát dub 08, 2016 7:42 am
- Bydliště: Vrchlabí
Re: dvojtakt alebo stvortakt
Miro, proč si bereš AS-30? Vždyť 317.1 je Globál a tam máš rotavátor místo kol cobydup předělanej a navíc 3 rychlosti, spátočku a i neutrál. Je to levnější řešení a hlavně sestava má vyšší celkovou váhu, takže se to líp zahrabe do země...
Re: dvojtakt alebo stvortakt
MiroM: AS30 jsi zvolil dobře, již tak je na hranici snesitelné hmotnosti. Jezdit s převodovkou má 3 hlavní nevýhody:1/při rotavátorování má snahu se zahrabat, zejména do kopce a v písčitější půdě, 2/vysoké těžiště a z toho malá stabilita např. při otáčení v malém prostoru ve svahu, 3/nebezpečí nechtěného zařazení zpátečky- bezpečnost práce, u nás před lety takto najel rotavátor na nohy chlapovi a zle mu je posekal. Bezpečnostní pojistky (rozepínací páčka zapalování nebo provázek kolem zápěstí) někdy silně překáží, takže jej obsluha vyřadí a průšvih visí ve vzduchu
Má také nevýhodu: s motory Honda, které díky velmi chudé směsi většinou startují pouze se sytičem a mají tedy po startu zvýšené otáčky, se rotavátor díky sepnuté spojce má snahu rozjet. Já na rotavátorování používám dvoutakt (kvůli vysokým náklonům při manipulaci), takže tento problém je potlačen. Motor XP pracuje nejspíš s bohatší směsí, protože dle místních přispěvovatelů chytá i bez sytiče, takže by tento problém nemusel nastat, ale chce to vyzkoušet, aby jsi nebyl zklamán.
Má také nevýhodu: s motory Honda, které díky velmi chudé směsi většinou startují pouze se sytičem a mají tedy po startu zvýšené otáčky, se rotavátor díky sepnuté spojce má snahu rozjet. Já na rotavátorování používám dvoutakt (kvůli vysokým náklonům při manipulaci), takže tento problém je potlačen. Motor XP pracuje nejspíš s bohatší směsí, protože dle místních přispěvovatelů chytá i bez sytiče, takže by tento problém nemusel nastat, ale chce to vyzkoušet, aby jsi nebyl zklamán.
Re: dvojtakt alebo stvortakt
Moje XP-200 chytá do volnoběhu, ovšem teplé! Studený motor se startuje na plný plyn a 3x se musí nastříknout pumpičkou palivo. Ono nastříknutí supluje sytič. Právě kvůli tomu startování jsem si pořídil k rotavátoru T-20/SA, kde si pohodlně vyřadím a rotavátor nikam neutíká. Nevím, jak to má výrobce na Slovensku vymyšlené s tou jednorychlostní skříní ve spojení se 4T
Re: dvojtakt alebo stvortakt
Motor XP200 hlavně žádný sytič nemá.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: dvojtakt alebo stvortakt
Nazdar pánové, je to vyriešené, objednané Vari global s XP-čkom. Tiež ten rotavator a zobral som aj pluh. Nechce sa mi "maturovať" nad tým archaickým pluhom. Musím však počkať, kým som sa rozhodol, Šupa všetko vypredal a na predajni nič nemá. Dostanem to budúci týždeň.
Ďakujem všetkým zainteresovaným za názory a postrehy. Občas sa tu zastavím a bud sa pochválim, alebo budem nadávať, podla toho, ako budem spokojný.
Zatial som presvedčený, že som sa rozhodol správne.
Zdar vašej práci hoši...................
Ďakujem všetkým zainteresovaným za názory a postrehy. Občas sa tu zastavím a bud sa pochválim, alebo budem nadávať, podla toho, ako budem spokojný.
Zatial som presvedčený, že som sa rozhodol správne.
Zdar vašej práci hoši...................
Re: dvojtakt alebo stvortakt
Na kolik u Šupy vyjde GLOBAL? A bral jsi všechna závaží?
Re: dvojtakt alebo stvortakt
Global s XP + vonkajsie a vnútorné závažia do kolies +33kg zavažie na predok + 2malé závažia nad to 1399eur