dvojtakt alebo stvortakt

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
MiroM
Příspěvky: 24
Registrován: sob lis 04, 2017 5:15 pm
Bydliště: Lúka

Re: dvojtakt alebo stvortakt

#46 Nový příspěvek od MiroM »

Ja neviem, to XP200, akosi mám predsudky voči Čine. No ťazko povedať, čo všetko sa v Číne vyrába, alebo aspoň montuje. Snáď už všetko. Možno aj olomoucké syrečky a Liptovská bryndza.

zatial všetkým dakujem za príspevky

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: dvojtakt alebo stvortakt

#47 Nový příspěvek od DYK »

Asi jo. Asi se s tím zbytečně moc zaoberaš. Ale ať zvolíš jakýkoli motor budeš muset ten výkon dostat na zem a to teprve bude oříšek. Výběr motoru je proti tomu malina.
Já XP200 mám a od té doby nevidím sebemenší důvod volit Hondu 160 a to jen proto, že jsem 190 v přímém porovnání ještě neměl. 160 ano.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
Proximák
Příspěvky: 676
Registrován: stř říj 22, 2008 7:28 pm
Bydliště: okres Třebíč

Re: dvojtakt alebo stvortakt

#48 Nový příspěvek od Proximák »

Přelouskal jsem všechny příspěvky a také se pokusím přispět se svými zkušenostmi. Máme Hondu GCV190 rok 2006 a XP-200 rok 2016. Předtím jsme měli Tecumseh rok 1995. Máme Vari, dříve byl i Jikov, ale se čtyřtaktem to je úplně něco jiného, jak říká můj známý: "Dvoutakt, to je motorka..." a má pravdu. Nikdy jsem nepotkal nikoho, kdo by přešel z 2T na 4T. 2T chápu pro lidi, co nechtějí předělávat převodovky pro 4T a nebo pracují v obrovských náklonech. O tom, že je potřeba se motoru a palivu věnovat tu kluci napsali dost, používám stabilizátor a karburátory vyjíždím do sucha také. Za těch 11let co máme Hondu byla na čištění karburátoru jen jednou, když se to zanedbalo. Za sebe se tedy vyjádřím jen k XP-200 vs. GCV190(tenkrát ještě GSV nebylo v nabídce). Motory to jsou oba velice dobré a výkonnostní rozdíl je znát jen a pouze ve štěpkovači Rapido, jak jsem již kdysi tvrdil Jardovi Malichovi, a dnes mi dá jistě za pravdu. V orbě, sekačce, mulčovači je ten rozdíl nepoznatelný. Až se jednoho dne rozhodne GCV odejít do věčných lovišť (zatím tomu absolutně nic nenasvědčuje) tak s největší pravděpodobností půjde do domu druhé XP. Za ty prachy je ten motor dost dobrej, na takové to domácí makání paráda.Není Čína, jako Čína...

MiroM
Příspěvky: 24
Registrován: sob lis 04, 2017 5:15 pm
Bydliště: Lúka

Re: dvojtakt alebo stvortakt

#49 Nový příspěvek od MiroM »

Proximák: dakujem za názor. Stojí to za úvahu to XP. Bol som sa na po pozrieť, 20km od domu mám firmu ŠUPA, ktorá to kompletuje. No ked predajca s takým divným tónom povedal, že je to Čína, veľmi som sa tomu nevenoval a zameral sa viac na GSV190. Faktom zostáva, že to XP výkonovo málo stráca na GSV, zvlásť, keď s tým nemienim ťahať ťazkú vlečku. A cenový rozdiel 250 éčiek.Ďalší chrobák do hlavy.

Fakt to moc analyzujem. Asi pojdem do obchodu a kúpim podla momentálnej nálady.

Ďakujem všetkým

Uživatelský avatar
Proximák
Příspěvky: 676
Registrován: stř říj 22, 2008 7:28 pm
Bydliště: okres Třebíč

Re: dvojtakt alebo stvortakt

#50 Nový příspěvek od Proximák »

Ve vlečce je ten rozdíl také neznatelný, než aby se zadusil motor, tak začnou hrabat kola, s nadsázkou. A v tom svém prvním textu mám chybu, to se omlouvám. Chtěl jsem napsat, že neznám nikoho, kdo by přešel z 4T na 2T :pohlavek: Záleží na co to chceš, ale na takové to domací šudlání je podle mého názoru XP dostatečný motor

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: dvojtakt alebo stvortakt

#51 Nový příspěvek od DYK »

Ti říkám, budeš mít možná víc problému s přenosem výkonu na zem než z nedostatkem výkonu některého z uvedených motorů. Taky jsi říkal, že jsi nějaký věci dostal. Co máš třeba za pluh?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

MiroM
Příspěvky: 24
Registrován: sob lis 04, 2017 5:15 pm
Bydliště: Lúka

Re: dvojtakt alebo stvortakt

#52 Nový příspěvek od MiroM »

To ani boh nevie, čo to je. Ten traktorík, ktorý to ťahal bol nejaký "holanďan", jednoosák, tri rýchlosti vpred, jedna spiatočka, klasická spojka ako na motorke s páčkou na riadidlách. 170cm3 a rebrovaná hlava valce, no niečo podobné ako boli volakedy Jawy 150. Od toho pána som dostal pluh, vyorávač zemiakov, krobkovač a akýsi smyk. Možno to pojde prispôsobiť, vyrobím upínanie aby to pasovalo a origo upinacie teleso. Ten traktorík pán rozobral a zaniesol do kovošrotu, fakt neviem čo to bol za zázrak.

Jarda Malich
Příspěvky: 237
Registrován: pát dub 08, 2016 7:42 am
Bydliště: Vrchlabí

Re: dvojtakt alebo stvortakt

#53 Nový příspěvek od Jarda Malich »

Proximák má naprostou pravdu - rozdíl v krouťáku mezi XP a GSV je velmi nejasný a znatelný jen při použití se těpkovačem Rapido při kouskování silnějších větví. Jinak XP je velmi spolehlivý motor, který můžu po dovuletém hodně aktivním využívání jen doporučit i náročnějšímu člověku. Proti GSV 190 má jednu zásadní výhodu, snáze startuje za hlubokých mrazů. Jinak co se týká výroby v Číně, na Youtube je video přímo z fabriky ZongShen Motor, která XP-200 vyrábí. Je to obr který má 16 tisíc zaměstnanců a velmi moderní výrobní provoz, což je ostatně na videu i vidět:

https://www.youtube.com/watch?v=JXxXUzriu4c&t=5s

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: dvojtakt alebo stvortakt

#54 Nový příspěvek od DYK »

Já si ještě uvědomil - on ten XP200 bude mít asi aji levnější díly, když už se teda má něco vysrat. Třeba koupě karburátoru z nějakého důvodu nebude tak bolavá, jako u Hondy a nemluvě o jiných.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Jarda Malich
Příspěvky: 237
Registrován: pát dub 08, 2016 7:42 am
Bydliště: Vrchlabí

Re: dvojtakt alebo stvortakt

#55 Nový příspěvek od Jarda Malich »

DYKu, musím souhlasit - karbec na XP za 400, na Hondu za 3500 :-)

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: dvojtakt alebo stvortakt

#56 Nový příspěvek od DYK »

Já vím :red:
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

MiroM
Příspěvky: 24
Registrován: sob lis 04, 2017 5:15 pm
Bydliště: Lúka

Re: dvojtakt alebo stvortakt

#57 Nový příspěvek od MiroM »

Až mám pocit, ze vy dvaja ste dilermi XP 200. Nie......... žartujem samozrejme, cením si vaše názory a určite sa k Šupovi pojdem na to pozriet.

Ďakujem pánové za ochotu poradiť a Váš čas.

Pepa248
Příspěvky: 83
Registrován: čtv dub 21, 2016 8:32 am
Bydliště: Kyjov

Re: dvojtakt alebo stvortakt

#58 Nový příspěvek od Pepa248 »

Možná se budu opakovat- XP ti doporučuji, poněvadž jsi řekl na co ji budeš používat a v terénu většinou rozdíl nepoznáš. Kdybys však vozil 5 a více metráků po silnici do kopce, Hondu bys ocenil. Je rozdíl kopec vyjet o stupeň vyšší rychlostí. To však není tvůj případ a pokud nemáš peněz nazbyt, kup XP. Ona Honda je celkem choulostivá, pracuje s velmi chudou směsí a naše benzíny ji někdy dělají problémy. Samozřejmě, že můžeš narazit na vadný kus, ale od toho je tu záruka. Jo a do benzínu přidávej aditivum (např. VIF Super Benzin Aditiv) proti usazeninám, které se tvoří ve spalovacím prostoru, nebo kupuj benzíny EFECTA od Benziny, nebo od Schellu, které aditiva obsahují.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: dvojtakt alebo stvortakt

#59 Nový příspěvek od DYK »

Já bych rád ten pluh viděl a jakou má šíři záběru?
Pepa má pravdu v tom, že s Hondou může být tahání vozíku lepší. Je ale otázka o kolik? Při jízdě do toho kopce to nemusí být vždy jen o tom, vyjedeš - nevyjedeš, ale o tom, že dojedeš jen o kousek dál, protože pak už stejně klesnou otáčky natolik, že prokluzuje odstředivá spojka. Ale ano, těch pár metrů navíc může být hraniční pro vyjel - nevyjel. Záleží na konkrétním kopci a jeho délce. Já jsem takto "testoval" v porovnání GCV 160 vs. XP 200. Jeden vozík, jedna zátěž, stejný řidič a stejný asfaltový stoupání s rozjezdem po rovině ve stejné vzdálenosti. Dva motory. Zkoušeno 4x, dva a dva pokusy a rozdíl? 20cm v dojezdu před prokluzováním spojky tu pro ten a tu pro onen motor. Jelo se až se to zastavilo. Měl jsem strach že to začne skákat a hrabat i na tom asfaltu. No nestalo se ani v jednom pokusu a šlo to "na spojku". To rozdílné zastavení z nemohoucnosti bylo tedy kapánek rozdílné, ale vždy se dá říct v půli kopce - stoupání a prostě pochybuju, že by to byť 190tka vyjela. Neměl jsem ji k dispozici, jinak bych ji určitě do "testu" zapojil. No a proto všude píšu - jak jsem poznal XP 200 nevidím důvod kupovat 160. To mám ozkoušené a za tím si stojím.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Jarda Malich
Příspěvky: 237
Registrován: pát dub 08, 2016 7:42 am
Bydliště: Vrchlabí

Re: dvojtakt alebo stvortakt

#60 Nový příspěvek od Jarda Malich »

Tak zrovna na EFECTU bych se vyprdnul. Jedná se o klasickou 95ku akorát jinak obchodně označenou a problémy bude dělat stejný jako Natural 95/Super 95. Pokud chceš mít motor bez problému, tak jedině 98 oktanů, nemá to vliv na výkon, ale na čistotu karbce a palivovýho systému to stojí. S pětadevadesátkou měl problém i můj XP, zřejmě nějaký starší benzín a tak motor bez zátěže poměrně výrazně houpal. Po výměně za Vervu a vyčištění karbce funguje jak švýcary.

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“