zapalování KATEK
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
- Killer Koly
- Příspěvky: 2793
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
zapalování KATEK
potreboval bych poradit, jak zmenit smer otaceni tohoto zapalovani. kdyz otocim vacku, jiskra sice je, ale dost slaba a obcas vynecha. mechanicky ani na druhou stranu to dat nejde, potrebuju to jen v elektrice. je to na jednovalec
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
- exot
- Příspěvky: 3809
- Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
- Bydliště: Český ráj 294 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: zapalování KATEK
Dej tam prevod ozubenymi koly nebo ho otoc a pohanej ho retezem. Pokud je to magnetoelektricke zapalovaní změnit smer otačení nepujde.
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
Re: zapalování KATEK
Změnit směr otáčení lze, ale znamená to vyrobit novou vačku a pak celé magneto správně nastavit.
Jednodušší je sehnat magneto téhož typu na dvouválec. Je levotočivé, pak stačí jen ubrousit jeden zdvih na vačce a hotovo. Rozdělovač můžete nechat.
Nevím k čemu to máte, to dvouválcové mívá odtrhovou spojku kterou také využijete pokud má motor nízké startovací otáčky.
Jednodušší je sehnat magneto téhož typu na dvouválec. Je levotočivé, pak stačí jen ubrousit jeden zdvih na vačce a hotovo. Rozdělovač můžete nechat.
Nevím k čemu to máte, to dvouválcové mívá odtrhovou spojku kterou také využijete pokud má motor nízké startovací otáčky.
- Killer Koly
- Příspěvky: 2793
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: zapalování KATEK
exot: jak jsem psal na zacatku, tohle prave nejde. neni tam misto, neni jak udelat prevod. navic prevod je dalsi potencialni zdroj poruch
tomas: a nestaci vacku jen otocit? na dvouvalcove magneto tam neni misto, sotva se mi tam vejde tohle. a nemusi se otacet i magnet a civka?
tomas: a nestaci vacku jen otocit? na dvouvalcove magneto tam neni misto, sotva se mi tam vejde tohle. a nemusi se otacet i magnet a civka?
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: zapalování KATEK
Ne, nestačilo. Vačka musí mít správný náběh a být nastavená v optimální hodnotě magnetického odtrhu.
Dvouválcové ruské magneto katek je rozměrově prakticky stejné s jednoválcovým, tuším mají shodné odlitky skříně. Má jen navíc zadní bakelitový kryt rozdělovacího raménka. Můžu když tak nafotit a oměřit.
Dvouválcové ruské magneto katek je rozměrově prakticky stejné s jednoválcovým, tuším mají shodné odlitky skříně. Má jen navíc zadní bakelitový kryt rozdělovacího raménka. Můžu když tak nafotit a oměřit.
- Killer Koly
- Příspěvky: 2793
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: zapalování KATEK
ty rozmery by se hodily. mam tam jeste 6 mm mista, tak jestli se vejde
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
- Atlan
- Příspěvky: 9587
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: zapalování KATEK
Alebo to prerobit na hall a k9ndenzatorove zapalovanie z skutra.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: zapalování KATEK
Ja jsem to predelal, to puvodni jsem nechal jako impuls, dal uz mam jen civku jaka byva v autech primo nad svickama, a jeste jsem pred ni dal power tranzistor.
Mam teda zen bezkontaktni model.
A i ta ruska dvouvalcoba mrcha co věčně nechtela jet, natož startovat litá jak divá.
Mam teda zen bezkontaktni model.
A i ta ruska dvouvalcoba mrcha co věčně nechtela jet, natož startovat litá jak divá.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: zapalování KATEK
Šířka cca 80mm za přírubou, ta je stejná jako u jednoválcového. Délka cca 150 nebo 180 mm podle provedení zadního krytu a unašeče s odtrhovou spojkou.Killer Koly píše:ty rozmery by se hodily. mam tam jeste 6 mm mista, tak jestli se vejde
- Killer Koly
- Příspěvky: 2793
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: zapalování KATEK
tak to je bohuzel moc. to moje jednovalcove ma 110 mm i s krytem a za nim je jen nejakych 8 mm mista, coz je malo. pokousim se to otocit a udelat nahon retezem, ale predpokladam, ze tam bude moc vuli a zapalovani nepujde dobre seridit. ma nekdo nejaky jiny napad?
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
- Killer Koly
- Příspěvky: 2793
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: zapalování KATEK
Fizz: mas nejaky podrobnejsi navod i pro elektrotechnicke antitalenty jako jsem ja? to reseni by me celkem zajimalo. da se pouzit i na jednovalec?
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
- Killer Koly
- Příspěvky: 2793
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: zapalování KATEK
Jo dá tohle taky běží taknze to pálí kazdou otacku, bo mam jednu cívku s dvojitym vyvodem, ty das civku s jedním, a ze to da jiskru i "do výfuku" nicemu nevadí.
Kdyz si vzpomenu udelam fotku, ale normalne civka ja mam z mitsubishi galant (byla po ruce) a power tranzistor z nissanu (obvykle hlinikova kostka s zebirkama). Se stejnym uspechem lze pouzit treba koncernovou VAG civku, plus snimac polohy vacky/kliky, cokoliv co dá impulz.
https://www.google.cz/search?q=vag+civk ... 00&bih=960
Muzes to pripojit i na puvodni kladivko ale bezkontakt je lepší. Schema zapojeni konektoru se liší dle použité civky zpravidla + , -, a impuls. U civky je dulezita energie výboje pokud je opravdu vysoká umí zapalit i velmi bohatou směs coz je obvyklý problém starych karburátorů, potom je vhodné cely tento heblobazmek doplnit platinovou zapalovací svíčkou, která se prakticky nedá ulít.
Neni to zadna alchymie zvlast u techto motoru s malými otáčkami a nizkou dynamickou kompresi funguje takřka cokoliv.
Kdyz si vzpomenu udelam fotku, ale normalne civka ja mam z mitsubishi galant (byla po ruce) a power tranzistor z nissanu (obvykle hlinikova kostka s zebirkama). Se stejnym uspechem lze pouzit treba koncernovou VAG civku, plus snimac polohy vacky/kliky, cokoliv co dá impulz.
https://www.google.cz/search?q=vag+civk ... 00&bih=960
Muzes to pripojit i na puvodni kladivko ale bezkontakt je lepší. Schema zapojeni konektoru se liší dle použité civky zpravidla + , -, a impuls. U civky je dulezita energie výboje pokud je opravdu vysoká umí zapalit i velmi bohatou směs coz je obvyklý problém starych karburátorů, potom je vhodné cely tento heblobazmek doplnit platinovou zapalovací svíčkou, která se prakticky nedá ulít.
Neni to zadna alchymie zvlast u techto motoru s malými otáčkami a nizkou dynamickou kompresi funguje takřka cokoliv.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
- Killer Koly
- Příspěvky: 2793
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: zapalování KATEK
zajimave. nejaky podrobnejsi navod nemas? aspon ty fotky
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
- Atlan
- Příspěvky: 9587
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: zapalování KATEK
Daj fotku ty toho zazraku aby bolo vidiet cievku a kabliky z nej.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.