Vari System
Moderátor: DYK
Re: Vari System
K tým DSK-316 ktorá má pojazodovú rýchlosť vyššiu so 4T? Pozeral som nejaké staršie manuály a tam som videl pojazodovú až 3,76 km/h ale neviem či to bolo pre 4t alebo 2T. To by bola paráda k bezprstovke. Poraďte presný typ ak viete.
-
- Příspěvky: 237
- Registrován: pát dub 08, 2016 7:42 am
- Bydliště: Vrchlabí
Re: Vari System
Ta rychlá byla označená jako DSK-316 MSA nebo PSA/PSZ. Nové pomalejší převodovky DSK-316.1 se dělaj někde od roku 2006 nebo tak.
Re: Vari System
Zaujíma ma ešte váš názor na zvýšenie trakcie u DSK 317 pomocou snehových reťazí. Jedna sa mi hlavne o prevoz dreva na vozíku čiže hlavne v lese a na poľných cestách. Orebné návleky by boli super ale tá pakáreň ohľadom nazuvania a vyzuvania + neskladnosť ich robí v tomto prípade nepoužiteľné. Oplatí sa investovať do reťazí? Alebo zvýšenie adhezie bude tak minimálne že to nebude mať zmysel.
Jarda Malich, vďaka za radu
Jarda Malich, vďaka za radu
-
- Příspěvky: 237
- Registrován: pát dub 08, 2016 7:42 am
- Bydliště: Vrchlabí
Re: Vari System
Nemáš zač.
K dispozici je i srovnávací tabulka pojezdových rychlostí:
http://www.vari.cz/rady-a-navody/faq/sr ... art:40934/
Podle mě řetězy moc nepomůžou u DSK-317, potřebuješ udělat hlavně váhu, aby jsi výkon motoru dokázal přenést z tažný nápravy na zem. Jde to řešit osazením všech závaží na stroj, případně pokud máš starší vari s osovým svorníkem, tak dvoumontáží kol, dvě kola na každý straně zvýší adhezi a když budeš mít na všech kolech všechna závaží, váha bude dostatečná na to, abys výkon dostal na zem.
K dispozici je i srovnávací tabulka pojezdových rychlostí:
http://www.vari.cz/rady-a-navody/faq/sr ... art:40934/
Podle mě řetězy moc nepomůžou u DSK-317, potřebuješ udělat hlavně váhu, aby jsi výkon motoru dokázal přenést z tažný nápravy na zem. Jde to řešit osazením všech závaží na stroj, případně pokud máš starší vari s osovým svorníkem, tak dvoumontáží kol, dvě kola na každý straně zvýší adhezi a když budeš mít na všech kolech všechna závaží, váha bude dostatečná na to, abys výkon dostal na zem.
Re: Vari System
Toto jsem shodou okolností nedávno řešil a dospěl jsem slušně řečeno do slepé ulice. Aby kola nehrabala, přidal jsem na každé kolo závaží z výpalku 35mm hrubého o průměru cca 30cm.
Trakce se hodně zlepšila, ale se strojem nešlo na pevnějším povrchu zatáčet - tak neúnosně se zvýšila potřebná síla na řídítka, když chtěl člověk zatočit. Podotýkám, že volnoběžky v kolech mám natvrdo zavřené - jak taky jinak, když musí člověk motorem i brzdit a při popojíždění kolem domu pořád střídám dopředu dozadu.
Takže výsledek je, že jsem závaží z kol zase sundal a chci to udělat jinak. Kamarád Mihi mi ze šrotu donesl druhé to velké přední závaží, takže si na něho dodělám vpředu držák a závaží budu nandávat skutečně jen v v terénu, kde už mi dosavadní váha nebude stačit. Naopak při popojíždění s poloprázdnou vlečkou po dvoře budu druhé závaží vozit schované ve vlečce, aby se s řídítkama dalo pohodlněji točit a stroj mi ještě víc neškubal trávu.
Boužel se mi opět potvrdilo, že nemá moc cenu se snažit Vari tak jak je někam dál posunovat - když člověk vylepší jedno, narazí na mantinel hned vedle. Bez diferenciálu to prostě bude vždy obstojně fungovat jen na polní práce. Využívat stroj na tahání vozíku bude s touto koncepcí vždycky jenom znouzectnost plná kompromisů "funguje to, ale jen když ..." (Není moc mokro, není moc sucho, není velký kopec, není velký náklad, atd. atd.). Tím ten stroj nechci nějak hanět, prostě je tak udělaný a určitě to spoustě lidí stačí. Já jsem s ním jinak veskrze spokojený, je mi obrovským pomocníkem, co ten už natahal metráků dřeva z míst, kde bych se jinak dostal jen pěšky s holýma rukama. Jen mě vždycky strašně otráví ty marně ztrávené hodiny laborování, po kterých člověk nakonec zjistí, že to zase nemělo smysl.
Trakce se hodně zlepšila, ale se strojem nešlo na pevnějším povrchu zatáčet - tak neúnosně se zvýšila potřebná síla na řídítka, když chtěl člověk zatočit. Podotýkám, že volnoběžky v kolech mám natvrdo zavřené - jak taky jinak, když musí člověk motorem i brzdit a při popojíždění kolem domu pořád střídám dopředu dozadu.
Takže výsledek je, že jsem závaží z kol zase sundal a chci to udělat jinak. Kamarád Mihi mi ze šrotu donesl druhé to velké přední závaží, takže si na něho dodělám vpředu držák a závaží budu nandávat skutečně jen v v terénu, kde už mi dosavadní váha nebude stačit. Naopak při popojíždění s poloprázdnou vlečkou po dvoře budu druhé závaží vozit schované ve vlečce, aby se s řídítkama dalo pohodlněji točit a stroj mi ještě víc neškubal trávu.
Boužel se mi opět potvrdilo, že nemá moc cenu se snažit Vari tak jak je někam dál posunovat - když člověk vylepší jedno, narazí na mantinel hned vedle. Bez diferenciálu to prostě bude vždy obstojně fungovat jen na polní práce. Využívat stroj na tahání vozíku bude s touto koncepcí vždycky jenom znouzectnost plná kompromisů "funguje to, ale jen když ..." (Není moc mokro, není moc sucho, není velký kopec, není velký náklad, atd. atd.). Tím ten stroj nechci nějak hanět, prostě je tak udělaný a určitě to spoustě lidí stačí. Já jsem s ním jinak veskrze spokojený, je mi obrovským pomocníkem, co ten už natahal metráků dřeva z míst, kde bych se jinak dostal jen pěšky s holýma rukama. Jen mě vždycky strašně otráví ty marně ztrávené hodiny laborování, po kterých člověk nakonec zjistí, že to zase nemělo smysl.
Re: Vari System
Pri pohlade na fotku je mi to jasné - tvoja vlečka nijako neprispieva k adhezii. Začínal som s domarobenými dvojkolákmi a vozili tak brutalne váhy v kopci , že až poohýbalo konštrukciu vlečky. Hlavná podmienka ale bola - náprava na vlečke čo najviac dozadu ,aby náklad tlačil na ťažnú nápravu. Najlepšie to bolo viditelné až pri štvorkolesovej konštrukcii kde traktor o vlastnej váhe 300kg , ťahal cisternu o váhe 1500kg. Samozrejme žiadna natvrdo zavretá náprava ,ale dobré brzdy na vlečke.
-
- Příspěvky: 1320
- Registrován: ned bře 30, 2014 6:20 pm
- Bydliště: od Třebíča
Re: Vari System
Mě by se taky líbila tahle převodovka s diferákem a uzávěrkou.
http://www.agzat.sk/httpwww.agzat.skobc ... -350.xhtml
Kdyby to bylo bez kol, závěsů a závaží, kolik by to asi stálo.
http://www.agzat.sk/httpwww.agzat.skobc ... -350.xhtml
Kdyby to bylo bez kol, závěsů a závaží, kolik by to asi stálo.
Družstva. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69747
Kováři. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69882
První PC- Pc 80 286 Ram úchvatných 1 mega Cpu 6 Mhz, disk 20 mega mechanika 5.25 -1.2 mg
OS Norton Commander
Kováři. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69882
První PC- Pc 80 286 Ram úchvatných 1 mega Cpu 6 Mhz, disk 20 mega mechanika 5.25 -1.2 mg
OS Norton Commander
Re: Vari System
Ale o to právě vůbec nejde - to je právě ta pointa. Je jedno, jestli tu váhu dělá závaží nebo zatížené oje. Princip je stejný - dotížíš - nejde zatáčet. Odlehčíš - zatáčíš, ale hrabeš.oco13 píše:Pri pohlade na fotku je mi to jasné - tvoja vlečka nijako neprispieva k adhezii.
Re: Vari System
Do zlepšení tahových schopností nezapomeňte započítat i kola!!! Tedy jejich průměr. Vemme si třeba PFku. Motor? No ten výkon a i o chlup větší má dnes kde co. Hmotnost? Jo, je solidní, ale byla na 16" kolech!!! A to ničím nenahradíš!!! Dotížením? Ne zcela, protože ten větší půměr kola i lépe zdolává nerovnosti a tolik to neomezuje.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Vari System
Dvk - prečítaj si poslednú vetu - s Varinou sa nemá brzdiť motorom. Ja by som sa bál o to šnekové kolo , preto rapkacie spojky v pojazdovej polohe (akoby diferák) a brzdenie musí obstarať vlečka.
-
- Příspěvky: 1320
- Registrován: ned bře 30, 2014 6:20 pm
- Bydliště: od Třebíča
Re: Vari System
S Vari při jízdě z kopca stačí stáhnou otáčky motoru na volnoběh a motor s brzděním nemá nic společného. Proto jsou potřeba na vozíku kvalitní brzdy.
Družstva. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69747
Kováři. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69882
První PC- Pc 80 286 Ram úchvatných 1 mega Cpu 6 Mhz, disk 20 mega mechanika 5.25 -1.2 mg
OS Norton Commander
Kováři. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69882
První PC- Pc 80 286 Ram úchvatných 1 mega Cpu 6 Mhz, disk 20 mega mechanika 5.25 -1.2 mg
OS Norton Commander
Re: Vari System
Ano, ale to je třeba před tím klesáním zastavit, aby se rozepla spojka, jinak brzdí motorem.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Vari System
A proč tolik vadí Varině brždění motorem ?
Re: Vari System
No to vím, ale jak konkrétně vadí šnekovému převodu brždění motorem ?