Vari System

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
LukasPF
Příspěvky: 434
Registrován: ned lis 03, 2013 1:31 am
Bydliště: Levoca

Re: Vari System

#2806 Nový příspěvek od LukasPF »

K tým DSK-316 ktorá má pojazodovú rýchlosť vyššiu so 4T? Pozeral som nejaké staršie manuály a tam som videl pojazodovú až 3,76 km/h ale neviem či to bolo pre 4t alebo 2T. To by bola paráda k bezprstovke. Poraďte presný typ ak viete.

Jarda Malich
Příspěvky: 237
Registrován: pát dub 08, 2016 7:42 am
Bydliště: Vrchlabí

Re: Vari System

#2807 Nový příspěvek od Jarda Malich »

Ta rychlá byla označená jako DSK-316 MSA nebo PSA/PSZ. Nové pomalejší převodovky DSK-316.1 se dělaj někde od roku 2006 nebo tak.

LukasPF
Příspěvky: 434
Registrován: ned lis 03, 2013 1:31 am
Bydliště: Levoca

Re: Vari System

#2808 Nový příspěvek od LukasPF »

Zaujíma ma ešte váš názor na zvýšenie trakcie u DSK 317 pomocou snehových reťazí. Jedna sa mi hlavne o prevoz dreva na vozíku čiže hlavne v lese a na poľných cestách. Orebné návleky by boli super ale tá pakáreň ohľadom nazuvania a vyzuvania + neskladnosť ich robí v tomto prípade nepoužiteľné. Oplatí sa investovať do reťazí? Alebo zvýšenie adhezie bude tak minimálne že to nebude mať zmysel.

Jarda Malich, vďaka za radu :friends:

Jarda Malich
Příspěvky: 237
Registrován: pát dub 08, 2016 7:42 am
Bydliště: Vrchlabí

Re: Vari System

#2809 Nový příspěvek od Jarda Malich »

Nemáš zač.
K dispozici je i srovnávací tabulka pojezdových rychlostí:
http://www.vari.cz/rady-a-navody/faq/sr ... art:40934/

Podle mě řetězy moc nepomůžou u DSK-317, potřebuješ udělat hlavně váhu, aby jsi výkon motoru dokázal přenést z tažný nápravy na zem. Jde to řešit osazením všech závaží na stroj, případně pokud máš starší vari s osovým svorníkem, tak dvoumontáží kol, dvě kola na každý straně zvýší adhezi a když budeš mít na všech kolech všechna závaží, váha bude dostatečná na to, abys výkon dostal na zem.

dvk
Příspěvky: 1693
Registrován: pon bře 01, 2010 3:59 pm
Bydliště: CZ

Re: Vari System

#2810 Nový příspěvek od dvk »

Toto jsem shodou okolností nedávno řešil a dospěl jsem slušně řečeno do slepé ulice. Aby kola nehrabala, přidal jsem na každé kolo závaží z výpalku 35mm hrubého o průměru cca 30cm.

Obrázek

Trakce se hodně zlepšila, ale se strojem nešlo na pevnějším povrchu zatáčet - tak neúnosně se zvýšila potřebná síla na řídítka, když chtěl člověk zatočit. Podotýkám, že volnoběžky v kolech mám natvrdo zavřené - jak taky jinak, když musí člověk motorem i brzdit a při popojíždění kolem domu pořád střídám dopředu dozadu.

Takže výsledek je, že jsem závaží z kol zase sundal a chci to udělat jinak. Kamarád Mihi mi ze šrotu donesl druhé to velké přední závaží, takže si na něho dodělám vpředu držák a závaží budu nandávat skutečně jen v v terénu, kde už mi dosavadní váha nebude stačit. Naopak při popojíždění s poloprázdnou vlečkou po dvoře budu druhé závaží vozit schované ve vlečce, aby se s řídítkama dalo pohodlněji točit a stroj mi ještě víc neškubal trávu.

Boužel se mi opět potvrdilo, že nemá moc cenu se snažit Vari tak jak je někam dál posunovat - když člověk vylepší jedno, narazí na mantinel hned vedle. Bez diferenciálu to prostě bude vždy obstojně fungovat jen na polní práce. Využívat stroj na tahání vozíku bude s touto koncepcí vždycky jenom znouzectnost plná kompromisů "funguje to, ale jen když ..." (Není moc mokro, není moc sucho, není velký kopec, není velký náklad, atd. atd.). Tím ten stroj nechci nějak hanět, prostě je tak udělaný a určitě to spoustě lidí stačí. Já jsem s ním jinak veskrze spokojený, je mi obrovským pomocníkem, co ten už natahal metráků dřeva z míst, kde bych se jinak dostal jen pěšky s holýma rukama. Jen mě vždycky strašně otráví ty marně ztrávené hodiny laborování, po kterých člověk nakonec zjistí, že to zase nemělo smysl.

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 16965
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: Vari System

#2811 Nový příspěvek od oco13 »

Pri pohlade na fotku je mi to jasné - tvoja vlečka nijako neprispieva k adhezii. Začínal som s domarobenými dvojkolákmi a vozili tak brutalne váhy v kopci , že až poohýbalo konštrukciu vlečky. Hlavná podmienka ale bola - náprava na vlečke čo najviac dozadu ,aby náklad tlačil na ťažnú nápravu. :typek: Najlepšie to bolo viditelné až pri štvorkolesovej konštrukcii kde traktor o vlastnej váhe 300kg , ťahal cisternu o váhe 1500kg. Samozrejme žiadna natvrdo zavretá náprava ,ale dobré brzdy na vlečke. 8)

mraveneček
Příspěvky: 1320
Registrován: ned bře 30, 2014 6:20 pm
Bydliště: od Třebíča

Re: Vari System

#2812 Nový příspěvek od mraveneček »

Mě by se taky líbila tahle převodovka s diferákem a uzávěrkou.

http://www.agzat.sk/httpwww.agzat.skobc ... -350.xhtml :)

Kdyby to bylo bez kol, závěsů a závaží, kolik by to asi stálo.
Družstva. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69747
Kováři. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69882

První PC- Pc 80 286 Ram úchvatných 1 mega Cpu 6 Mhz, disk 20 mega mechanika 5.25 -1.2 mg
OS Norton Commander

dvk
Příspěvky: 1693
Registrován: pon bře 01, 2010 3:59 pm
Bydliště: CZ

Re: Vari System

#2813 Nový příspěvek od dvk »

oco13 píše:Pri pohlade na fotku je mi to jasné - tvoja vlečka nijako neprispieva k adhezii.
Ale o to právě vůbec nejde - to je právě ta pointa. Je jedno, jestli tu váhu dělá závaží nebo zatížené oje. Princip je stejný - dotížíš - nejde zatáčet. Odlehčíš - zatáčíš, ale hrabeš. :friends:

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Vari System

#2814 Nový příspěvek od DYK »

Do zlepšení tahových schopností nezapomeňte započítat i kola!!! Tedy jejich průměr. Vemme si třeba PFku. Motor? No ten výkon a i o chlup větší má dnes kde co. Hmotnost? Jo, je solidní, ale byla na 16" kolech!!! A to ničím nenahradíš!!! Dotížením? Ne zcela, protože ten větší půměr kola i lépe zdolává nerovnosti a tolik to neomezuje.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 16965
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: Vari System

#2815 Nový příspěvek od oco13 »

Dvk - prečítaj si poslednú vetu - s Varinou sa nemá brzdiť motorom. Ja by som sa bál o to šnekové kolo , preto rapkacie spojky v pojazdovej polohe (akoby diferák) a brzdenie musí obstarať vlečka. :typek:

mraveneček
Příspěvky: 1320
Registrován: ned bře 30, 2014 6:20 pm
Bydliště: od Třebíča

Re: Vari System

#2816 Nový příspěvek od mraveneček »

S Vari při jízdě z kopca stačí stáhnou otáčky motoru na volnoběh a motor s brzděním nemá nic společného. Proto jsou potřeba na vozíku kvalitní brzdy. :)
Družstva. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69747
Kováři. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69882

První PC- Pc 80 286 Ram úchvatných 1 mega Cpu 6 Mhz, disk 20 mega mechanika 5.25 -1.2 mg
OS Norton Commander

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Vari System

#2817 Nový příspěvek od DYK »

Ano, ale to je třeba před tím klesáním zastavit, aby se rozepla spojka, jinak brzdí motorem.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

dvk
Příspěvky: 1693
Registrován: pon bře 01, 2010 3:59 pm
Bydliště: CZ

Re: Vari System

#2818 Nový příspěvek od dvk »

A proč tolik vadí Varině brždění motorem ? :shock:

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 16965
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: Vari System

#2819 Nový příspěvek od oco13 »

Lebo dolu má šnekový prevod.

dvk
Příspěvky: 1693
Registrován: pon bře 01, 2010 3:59 pm
Bydliště: CZ

Re: Vari System

#2820 Nový příspěvek od dvk »

No to vím, ale jak konkrétně vadí šnekovému převodu brždění motorem ?

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“