Vari System
Moderátor: DYK
Re: Vari System
Změna převodů je otázka jednoho soukolí a rozdílu jednoho zubu. Nepředpoklávám však, že ti to k něčemu bude. Budeš to dělat? Nebudeš.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Vari System
Na strankach Vari niekto v diskusii napisal ze rozdiel je 1/3 rychlosti.
Re: Vari System
A to popírá moje tvrzení? A vůbec, jak se zdá, já bych to zase musel složitě obhajovat a vysvětlovat a dokladovat, tak tady máš odkaz a čti http://www.vari.cz/rady-a-navody/diskus ... ?thId=4524
A stejně to dělat nebudeš
A stejně to dělat nebudeš
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Vari System
Nikto nepopiera tvoje tvrdenie! Ja tiež neuznávam takéto zmeny raz to niekto vymyslel a odskúšal a má to svoje opodstatnenie. Ale prakticky vyuzivam len 2 rýchlosti a to 1 a 2 a to je obrovský skok chyba tam niečo medzi. Tak redukcia 1/3 by to perfektne vyriešila. Pojazodovú rýchlosť prakticky nepoužijem lebo všade samé kopce. 2 je akurát ako pojazdová. A ak je pravda že sa ta rýchlosť zníži o 1/3 tak ver že do tohto určite pôjdem. Ak sa ti chce môžeš napísať svoj názor. Ja veľmi rád čítam tvoje príspevky sú odborné a praktické.
Re: Vari System
Nechápu, jaké změny neuznáváš!! No a jestli si myslíš - odhaduješ, že ti bude vyhovovat pomalejší pojezd, na každém rychlostním stupni, pak není problém. Vyměň kolečka a je to.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Vari System
Vo všeobecnosti neuznávam zmeny ako sa chystám urobiť. Raz to niekto vymyslel a funguje je to tak načo sa v tom babrať. Chápem že zmenou do pomala budú pôsobiť iné sily na súčiastky a zostavy a môže niečo rupnúť. Ale chcem čo najefektívnejšie využiť stroj ktorý mám v oblasti kde žijem. Vlečku budem využívať denne, rotavator nie. Pri orbe to spomalenie neviem či bude vadiť ale aj keby vadilo oriem raz v roku pár árov tak nejako vydržím. Ak by mala prevodovka nejaký výstup na aktívne náradie tak to by bolo znova niečo iné ale nemá. Skús si predstaviť že by si mal radiť o stupeň nižšie ako radiš teraz namiesto P dáš 2 namiesto 2 dáš 1 tak dúfam že mi dáš za pravdu že skok medzi 1 a 2 je priepastný. Dnes som to krásne videl, potreboval som trocha, fakt troška aby som vyšiel na 2 ale bohužiaľ musel som dať 1. To isté na P tiež musel som podradiť ale nie do 2 lebo to som sa už nepohol ale 1. Proste cítim počujem že trocha pomôcť výkonu na úkor rýchlosti je to čo potrebujem. Dúfam že chápeš čo sa tu snažím vysvetliť. Zmeny neuznávam ale niekedy sú nevyhnutné.
Re: Vari System
Dvojka a trojka jsou spíše pojezdové rychlosti, pracovní je jen jednička. Ne vždy a ne nšechny náklady pobere trojka. Na nic nebude působit jiná síla, neb zdroj síly - motor je pořád ten stejný. A jasně, když bude po úpravě rotavátor , dá se trojka (P) a je to. Ta by mohla stačit. Já ti tu přestavbu nevymlouvám, když si myslíš, že ti to pomůže, není co řešit!!
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Vari System
Hodnoty výstupních otáček pro jednotlivé převodovky (v min-1; výpočet je pro maximální nastavené otáčky motorů, bez zátěže):
AKY: 96
AKY/S: 116
T-20 a T-20A: 1.rs 92,31; 2.rs 141,82; R 37,98
T-20/S a T-20/SA: 1.rs 101,74; 2.rs 161,05 R 40,25
DSK-317: 1.rs 31,03; 2.rs 103,53; 3.rs (P) 136,19; R 33,85
DSK-317/S a DSK-317.1/S: 1.rs 29,12; 2.rs 97,16; 3.rs (P) 127,82; R 31,76
Z uvedeného vyplývá, že nejblíže otáčkám rotavátoru AKY jsou 1.rs u všech verzí T-20 a 2.rs u všech verzí DSK-317.
Pro doplnění uvádím ještě otáčky u DSK-317 v případě použití 4T motoru s 3600 min-1: 1.rs 23,27; 2.rs 77,65; 3.rs (P) 102,14; R 25,38 . Touto kombinací se získá více síly ale za cenu nižších rychlostí.
Celý text na stránkách VARI -DSK 317 - změna převodu 2. rychlosti
http://www.vari.cz/rady-a-navody/diskus ... ?thId=4312
AKY: 96
AKY/S: 116
T-20 a T-20A: 1.rs 92,31; 2.rs 141,82; R 37,98
T-20/S a T-20/SA: 1.rs 101,74; 2.rs 161,05 R 40,25
DSK-317: 1.rs 31,03; 2.rs 103,53; 3.rs (P) 136,19; R 33,85
DSK-317/S a DSK-317.1/S: 1.rs 29,12; 2.rs 97,16; 3.rs (P) 127,82; R 31,76
Z uvedeného vyplývá, že nejblíže otáčkám rotavátoru AKY jsou 1.rs u všech verzí T-20 a 2.rs u všech verzí DSK-317.
Pro doplnění uvádím ještě otáčky u DSK-317 v případě použití 4T motoru s 3600 min-1: 1.rs 23,27; 2.rs 77,65; 3.rs (P) 102,14; R 25,38 . Touto kombinací se získá více síly ale za cenu nižších rychlostí.
Celý text na stránkách VARI -DSK 317 - změna převodu 2. rychlosti
http://www.vari.cz/rady-a-navody/diskus ... ?thId=4312
Vari XP200
Re: Vari System
Čiže ak som správne pochopil tak by som potreboval tieto súčiastky pastorok 106014 a ozubené koleso 106017. Mohol by mi to niekto potvrdiť?
Re: Vari System
A nemáš tu převodovku co chceš předělávat náhodou v záruce?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Vari System
Mám
Re: Vari System
Tak šupky - dupky do servisu na předělání, jinak seš bez ní (záruky)!! Neuděláš to doma tak, aby to nebylo poznat!!!
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Vari System
Asi to urobím sam. Na záruku sa asi... Neviem kde v okolí by mi to prehodili. Asi by som musel ísť do Šupa a to sa mi neoplatí. A poviem pravdu nemám dobré skúsenosti s tuzemskými servismi a technikami.
Re: Vari System
Nedělej to, rozdíl není tak velký jak se zdá, vyhozený prachy, zvykneš si. Spíš si dej na kola více závaží, myslím, že je podvozek Globalu celkově lehčí než u starých provedení (moje domněnka, nevlastním jej). Závaží v kolech dělá s trakcí divy.
Re: Vari System
Hľadám nejaké informácie o výmene pastorka a kolesá a akosi márne. Hodilo by sa nejaké video alebo foto ale akosi to chýba. Viete mi poradiť ako na to alebo kde hľadať. Stačí ak mi poradíte ako čo najlepšie rozpolit prevodovku.