Otevřený a uzavřený okruh

hydraulické okruhy, pístnice, hydromotory, netěsnosti, orbitroly, oleje, atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
dobrmik
Příspěvky: 147
Registrován: úte kvě 26, 2015 4:05 pm
Bydliště: Rychnov

Otevřený a uzavřený okruh

#1 Nový příspěvek od dobrmik »

jaký je v nich rozdíl?

ITS
Příspěvky: 6327
Registrován: úte kvě 08, 2012 9:13 pm
Bydliště: zlín

Re: Otevřený a uzavřený okruh

#2 Nový příspěvek od ITS »

Otevřený :
Čerpadlo si nabírá z nádrže, tlačí do různých spotřebičů, ze kterých se olej různě vrací (v různém čase i objemu) do nádrže.

Uzavřený:
Čerpadlo tentýž objem oleje, který nabere, prožene spotřebičem ( rotačním hydromotorem = průtočný spotřebič ) a odtud se olej vrací do čerpadla (nikoliv do nádrže). Nádrž tam je, ale slouží pro proplachovací čerpadélko, které tlačí do okruhu další olej na jedné sraně, aby takto vzniklý přebytek oleje byl vytlačen přes pojišťovák na druhé straně. Docílí se tím zaplnění okruhu a vytlačený olej je popřípadě chlazen a nově nabíraný filtrován.

jiriSBS
Příspěvky: 1786
Registrován: pon kvě 20, 2013 9:12 pm
Bydliště: Bravantice

Re: Otevřený a uzavřený okruh

#3 Nový příspěvek od jiriSBS »

Jsou tady psany trochu mylné informace,oba dva výše zmiňované okruhy jsou uzavřené,první (psaný jako otevřený) je uzavřený s úplnou výměnou oleje,druhý(psany jako uzavřený) je uzavřený s částečnou výměnou oleje.Otevřený hydr.okruh se sestava z čerpadla ,které tlačí olej do potrubí na kterém je napojen pracovní orgán(hydr.píst, servo posilovač,atd..),za připojením tohoto zařízení(na odpadnim potrubí) je napojeno ovládací šoupatko,kterým se omezuje průtok oleje do nádrže.Omezováním průtoku se zvedá(reguluje)tlak v soustavě,při omezení nebo zastavení průtoku se prac.píst zvedá a při otvírání klesá,rychlost zvedání a klesání se dá regulovat šoupátkem.Celý okruh je neustále pod tlakem vytvářeným odporem v potrubí(tlakový spád).Systém otevřeného hydr. obvodu se nyní používá zřítka,protože je ztratový,část tlakového oleje uniká bez vykonání práce přes šoupatko a průchodem přes něj se zahřívá- tlaková energie se mění na teplo.Takové nejznamější využití otevřeného hydr.okruhu je v zetormaticu při nastavení protiskluzu-při delším provozu této regulace se olej v převodovce hodně zahřívá.Při práci tohoto okruhu je okruh neustále otevřen i při pracovním zdvihu, část oleje uniká zpět do nádrže bez využití tlakové energie -od tud název otevřený hydr.okruh.

ITS
Příspěvky: 6327
Registrován: úte kvě 08, 2012 9:13 pm
Bydliště: zlín

Re: Otevřený a uzavřený okruh

#4 Nový příspěvek od ITS »

Velmi zajímavé. Věřil bych, že v nějaké učebnici ze sedumdesátých let to je přesně takto napsané.

Uživatelský avatar
elbarto
Příspěvky: 1937
Registrován: ned dub 21, 2013 12:25 pm
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

Re: Otevřený a uzavřený okruh

#5 Nový příspěvek od elbarto »

Hodne v tomto tematu tapu. Az nekdo z profiku budete mit cas, dejte sem prosim nejake zakladni schema co vsechno oba systemy musi obsahovat. Dekuju.

ITS
Příspěvky: 6327
Registrován: úte kvě 08, 2012 9:13 pm
Bydliště: zlín

Re: Otevřený a uzavřený okruh

#6 Nový příspěvek od ITS »

Všechny varianty otevřeného okruhu - tedy od nejjednodušší po kompletní
Obrázek

Všechny varianty uzavřeného okruhu
Obrázek

Čtyři obrázky s popisem trochu jiného dělení okruhů
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

To Postimage už není takové jako dříve, Takže po rozkliknutí obrázku z něj nevidím levou hranu, ale po dalším kliknutí se zvětší a je vidět celý.

Uživatelský avatar
elbarto
Příspěvky: 1937
Registrován: ned dub 21, 2013 12:25 pm
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

Re: Otevřený a uzavřený okruh

#7 Nový příspěvek od elbarto »

Dekuju.

Odpovědět

Zpět na „Hydraulika“