tak porad kde kupit tie spravne gufera, a nejde mi na tom spojkapetr j píše:když se to udělá pořádně, správné gufera, filtrace paliva a bohatost tak, jak má bejt, vydrží to i několik sezon bez problému. mám jich takle pár na starosti, takže to vím z vlastní zkušenostiwintrej píše:len či to ma cenu ked sa to furt sere samozapal neštartuje to dobre atd gufera..petr j píše:no čo spraviť , přece opravit
MF-70 r. v. 1983
Moderátor: DYK
Re: MF-70 r. v. 1983
- Blajda
- Příspěvky: 882
- Registrován: čtv led 31, 2008 1:17 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: MF-70 r. v. 1983
Dobře,ale 22tis. je pořád dost peněz.wintrej píše:stoji to 22 tis aj 4 takt aj diesel rovnako aj spracou so všetkýmBlajda píše:někde sem to našel na netu, jsou to sady na přestavbu motor + nějaká příruba, ale je to pěkně drahý.Myslím benzín 20tis. a diesel 30tisíc.Jistě to nevím.Skus stránky výrobcewintrej píše:Máte niekto skusenosti s prestavbou MF na 4 takt briggs alebo diesel KAMA? Tiež mám problémy s motorom tak neviem čo spraviť.
I když by to asi bylo jiný kafe.
Nás ted stála oprava 500,- a doufám že bude zase na hodně let pokoj
Zetor 3011 a 6748
- naftak
- Příspěvky: 188
- Registrován: stř dub 15, 2009 1:00 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: MF-70 r. v. 1983
Ďakujem za rady. Budem musieť navštiť opravára s tým zapalovaním. To si už opraviť nedokažem.
Re: MF-70 r. v. 1983
tam je spojka tak jednoduchá, že se nemá snad ani co rozbít. co ti na ní nejde ? jo, ty gufera má agrozet - poznáš je podle toho, že jsou celá plechová a jen kolem hřídele maj gumovej břit s pružinkouwintrej píše:tak porad kde kupit tie spravne gufera, a nejde mi na tom spojkapetr j píše:když se to udělá pořádně, správné gufera, filtrace paliva a bohatost tak, jak má bejt, vydrží to i několik sezon bez problému. mám jich takle pár na starosti, takže to vím z vlastní zkušenostiwintrej píše:len či to ma cenu ked sa to furt sere samozapal neštartuje to dobre atd gufera..petr j píše:no čo spraviť , přece opravit
Re: MF-70 r. v. 1983
Opravoval jsem starší MF ku a ta nechtěla vypínat spojku.Dělalo to kvůli vyklepanejm žlábkům od lamel na vnitřním unašeči.Někdy to tak dělá i na motorce.Není to vidět protože lamely zůstávají na tom vnitřním koši.Spojka potom jde hodně ztuha,je potřeba alespoň trochu srazit hrany těch žlábků nějakým tvrdým pilníkem protože je to z dobrýho materiálu.
Dílna je dílna
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.
Re: MF-70 r. v. 1983
Potřeboval bych poradit. Potřeboval bych vědět jestli má matka na spojce normální nebo obrácenej závit??????
zetor 5748, Belarus EO 2621
Re: MF-70 r. v. 1983
Problem je že tam nejde zaradit rychlost stlačim spojku ale nevypne.petr j píše:tam je spojka tak jednoduchá, že se nemá snad ani co rozbít. co ti na ní nejde ? jo, ty gufera má agrozet - poznáš je podle toho, že jsou celá plechová a jen kolem hřídele maj gumovej břit s pružinkouwintrej píše:tak porad kde kupit tie spravne gufera, a nejde mi na tom spojkapetr j píše:když se to udělá pořádně, správné gufera, filtrace paliva a bohatost tak, jak má bejt, vydrží to i několik sezon bez problému. mám jich takle pár na starosti, takže to vím z vlastní zkušenostiwintrej píše:len či to ma cenu ked sa to furt sere samozapal neštartuje to dobre atd gufera..petr j píše:no čo spraviť , přece opravit
Re: MF-70 r. v. 1983
Dik až obložím kupelku tak to rozoberem a skusim to aj tie gufera vymenit musim.staník píše:Opravoval jsem starší MF ku a ta nechtěla vypínat spojku.Dělalo to kvůli vyklepanejm žlábkům od lamel na vnitřním unašeči.Někdy to tak dělá i na motorce.Není to vidět protože lamely zůstávají na tom vnitřním koši.Spojka potom jde hodně ztuha,je potřeba alespoň trochu srazit hrany těch žlábků nějakým tvrdým pilníkem protože je to z dobrýho materiálu.
-
- Příspěvky: 376
- Registrován: sob črc 04, 2009 9:45 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: MF-70 r. v. 1983
Tak to se mi taky stavá, že se to zblázdní a jede si jak chce, když je teplá. spojka tahání kabelu a vše možné kohoutek zavřít a čekat. Ale co stim???? nevím si rady asi to hodim do servisu ale nevíte kde je v okolí Děčína. DíkKubo píše:Gufero na klukovke na strane od zapalovania. POZOR na prehriatie motora, chyta samozapal a potom sa neda zastavit ani rozbytim sviecky, jedine dvojka do velkej travy a zadusit motor
-
- Příspěvky: 376
- Registrován: sob črc 04, 2009 9:45 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: MF-70 r. v. 1983
A jestě další nevýhoda u MFky je ta za....á nádrž co v ní je neustále bordel a i přes dva filtry se tu a tam dostane bordel a pak čistit karbec. Proč jí nedělali plastovou? Z MFkou nemám dobré zkušenosti, děda s ní bojoval furt a ted já když jede tak je ok ale jak se něco pos... tak bych jí zapálil Mám jestě vari a ta chlapy šlape jak hodinky a tahá líp jak MFka i když je slabší. Sice má odsředivou spojku ale maká za dvě MFky. Dost kritiky
Re: MF-70 r. v. 1983
Já nevím sice s MF kou neseču hektary ale s bordelem v nádrži jsem ještě problémy nepoznal.Máš na nádrži ten kohout se sítkem? Druhý filtřík je potřeba dávat jen sítko ,ne ten filtřík s papírem,ten se nacucne olejem a nepropouští pořádně benzin.Nechci poučovat ale jen ze své zkušenosti.A pokud ji máš dýl tak odkarbonovat tlumič výfuku.To že nechce zhasnout by mohly dělat svíčky, jsou příliš teplé.
Dílna je dílna
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.
Re: MF-70 r. v. 1983
tenhle problém se tu rozebírá už hezkou chvilku a nemá cenu to zas opisovat.celej tvuj problém je CHUDÁ SMĚS . vyměň simerinky, hlavně u spojky, mimochodem, je tam normální pravej závit, jak se tu někdo ptal ,přidej ji na bohatosti ( utahnout a povolit zhruba o půl otáčky ), zkontroluj sítko na kohoutu, dodej ještě jemnější filtraci benzínu - klidně tam dej ten platovej průhlednej s papírovou vložkou ( jen si nesmíš myslet, že je to filtr ,, na věky ,, - když se zacpe, musíš ho vyměnit. olej ho teda neucpe, jak tu poznamenal kolega. když přestane propouštět, jsou holt póry v papíru zanesené bordelem- kvuli tomu ho tam ale dáváme )JoeF1 píše:Tak to se mi taky stavá, že se to zblázdní a jede si jak chce, když je teplá. spojka tahání kabelu a vše možné kohoutek zavřít a čekat. Ale co stim???? nevím si rady asi to hodim do servisu ale nevíte kde je v okolí Děčína. DíkKubo píše:Gufero na klukovke na strane od zapalovania. POZOR na prehriatie motora, chyta samozapal a potom sa neda zastavit ani rozbytim sviecky, jedine dvojka do velkej travy a zadusit motor
-
- Příspěvky: 376
- Registrován: sob črc 04, 2009 9:45 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: MF-70 r. v. 1983
Mám tam kohout se sítkem a mám tam sice i tem s papírem, ale ta nádrž je uvnitř stříknutá a to si myslím ,že je ten problém. Uvolnují se kousky a je to zas na čistění. A svíčku tam mám 17 co uváděl výrobce. Tak nevimstaník píše:Já nevím sice s MF kou neseču hektary ale s bordelem v nádrži jsem ještě problémy nepoznal.Máš na nádrži ten kohout se sítkem? Druhý filtřík je potřeba dávat jen sítko ,ne ten filtřík s papírem,ten se nacucne olejem a nepropouští pořádně benzin.Nechci poučovat ale jen ze své zkušenosti.A pokud ji máš dýl tak odkarbonovat tlumič výfuku.To že nechce zhasnout by mohly dělat svíčky, jsou příliš teplé.
-
- Příspěvky: 376
- Registrován: sob črc 04, 2009 9:45 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: MF-70 r. v. 1983
Ten plástový tam mám.bohatost je přidána ale myslím si že směší to není. svíčka je nová 17 od výrobce ted už jedině ty simerinky. Nevíš na kolik příjdou? Díkypetr j píše:tenhle problém se tu rozebírá už hezkou chvilku a nemá cenu to zas opisovat.celej tvuj problém je CHUDÁ SMĚS . vyměň simerinky, hlavně u spojky, mimochodem, je tam normální pravej závit, jak se tu někdo ptal ,přidej ji na bohatosti ( utahnout a povolit zhruba o půl otáčky ), zkontroluj sítko na kohoutu, dodej ještě jemnější filtraci benzínu - klidně tam dej ten platovej průhlednej s papírovou vložkou ( jen si nesmíš myslet, že je to filtr ,, na věky ,, - když se zacpe, musíš ho vyměnit. olej ho teda neucpe, jak tu poznamenal kolega. když přestane propouštět, jsou holt póry v papíru zanesené bordelem- kvuli tomu ho tam ale dáváme )JoeF1 píše:Tak to se mi taky stavá, že se to zblázdní a jede si jak chce, když je teplá. spojka tahání kabelu a vše možné kohoutek zavřít a čekat. Ale co stim???? nevím si rady asi to hodim do servisu ale nevíte kde je v okolí Děčína. DíkKubo píše:Gufero na klukovke na strane od zapalovania. POZOR na prehriatie motora, chyta samozapal a potom sa neda zastavit ani rozbytim sviecky, jedine dvojka do velkej travy a zadusit motor
Re: MF-70 r. v. 1983
trošku jsem zalistoval příspěvkama zpátky. takže, nepleť si dvoutakt se čtyřtaktem. žádnej ,, riádný ,, přetlak a podtlak v klikové skříni díky její velikosti, nevzniká. prohlídni si někde, jak dvoutakt funguje. další věc je, že větší opotřebení vzniká na simerinku u spojky. proto měníte ten u zapalování tak často - přisávání přes něj není tak velké. sice mašině na chvilku pomůžete ale jakmile se jen trošku gufero opotřebí a sečte se množství přisávaného vzduchu s tím vzduchem, co tam leze kolem spojky, začne to zlobit zas . a poslední věc. kdes přišel na to, že MF nesnáší otáčky ? hrabu se v těhdle mašinách už skoro 20 let , takže ti dám jeden typ. vezmi si normální kapilárovej teploměr ( tatra, PV3S , nebo podobnej ), zastrč ho do žebrování hlavy pod ten krycí plech a jdi dělat. zjistíš, že v otáčkách kolem půl plynu už je výkon ventilátoru takovej, že i v 30 stupňovejch horcích srazí teplotu motoru na 100 stupňů. pokud budeš jezdit na čtvrt plynu nebo ji necháš klapat na volnoběh, za chvíli ti nestačí na teploměru stupnice. během pár minut to leze ke 150 stupňům... a pak už stačí k samozápalům zas jen máloKubo píše: ako tym ze klukova skryna je mala pre tak velky objem valca, piest ide dole a vznika riadny pretlak a potom ide piest hore a vznika podtlak, semering dostava na prdel. V 75% pripadov odide ten na strane zapalovania. V lete to menime dost casto, tiez tam davame nejake zvlastne nemoze tam ist hocico
A este, MF neznasa otacky, stryko ma MF uz 35 rokov ale este asi nikdy nemal plny plyn, pri praci mu nikdy neda viac ako pol plynu