Kubota L1 245, atd.
Moderátor: DYK
Re: Kubota L1 245, atd.
Dík, zejtra doleju olej a uvidím.
Vývod je zapojený z Polska od Bosse. Čelní nakladač také.
Téma Kubota přečtu, ale jak jsem letmo koukal tak spoustu věcí nedokážu ani pojmenovat . . .
V.
Vývod je zapojený z Polska od Bosse. Čelní nakladač také.
Téma Kubota přečtu, ale jak jsem letmo koukal tak spoustu věcí nedokážu ani pojmenovat . . .
V.
Re: Kubota L1 245, atd.
Čau chlapi, dolil jsem a žádná změna, stejný jako v příspěvku na předchozí straně.
Traktor klapal asi hodinu, zvedání OK, dolu jdou pouze 2 sekce, třetí po milimetrech tak z 1/3 za pět minut.
Jako kdyby olej nebyl tlačen zpět do traktoru.
Po vypojení hadice a stisknutí zavíracího ventilu v koncovce vytéká olej "pramínkem" asi pět minut ( necelý litr )
a píst pomalu klesá až dolu.
Velký píst, malá váha korby, nebo vadí hadice - délka 3 m složená ze dvou ?
Koukněte na video na Rajčeti :
http://vendis2.rajce.idnes.cz/Kubota_L1/
Téma - dotaz od Bielana jsem pročetl, podle mého nemám špatně zapojeno. Počkám na odpověď od Terablicka.
Vývod oleje zapojen od Bosse pod sedačkou. Bylo mě vysvětleno že spínačem jdou ramena nahoru a potom začne sklápět.
Tohle je OK. Spínačem dolu, spouští, ale dolu jen 2 sekce . . .
Ovládání ramen pákou odpojeno, Monroematic také. Ovládání pravého ramene spínačem.
Máte to někdo zapojeno stejně a spouštíte bez problémů ?
Rozvaděč čelního nakladače zapojen pod traktorem, na trubce od čerpadla pod sedačku.
ovládání OK, chodí i celkem rychle.
Na jaře bych koupil jednosekční jednočinný rozvaděč :
https://www.technikaprofarmu.cz/rucne-o ... dno--inne/
napojil na stávající na výstup N a vyzkoušel.
Funguje tento rozvaděč takto - páka - do válce - bez páky - volno z válce ?
Pomůže to ? Moc tomu nevěřím. Hadice bude dlouhá 5 m.
Za názory a odpovědi předem dík.
A do Nového roku všechno nej . . .
Traktor klapal asi hodinu, zvedání OK, dolu jdou pouze 2 sekce, třetí po milimetrech tak z 1/3 za pět minut.
Jako kdyby olej nebyl tlačen zpět do traktoru.
Po vypojení hadice a stisknutí zavíracího ventilu v koncovce vytéká olej "pramínkem" asi pět minut ( necelý litr )
a píst pomalu klesá až dolu.
Velký píst, malá váha korby, nebo vadí hadice - délka 3 m složená ze dvou ?
Koukněte na video na Rajčeti :
http://vendis2.rajce.idnes.cz/Kubota_L1/
Téma - dotaz od Bielana jsem pročetl, podle mého nemám špatně zapojeno. Počkám na odpověď od Terablicka.
Vývod oleje zapojen od Bosse pod sedačkou. Bylo mě vysvětleno že spínačem jdou ramena nahoru a potom začne sklápět.
Tohle je OK. Spínačem dolu, spouští, ale dolu jen 2 sekce . . .
Ovládání ramen pákou odpojeno, Monroematic také. Ovládání pravého ramene spínačem.
Máte to někdo zapojeno stejně a spouštíte bez problémů ?
Rozvaděč čelního nakladače zapojen pod traktorem, na trubce od čerpadla pod sedačku.
ovládání OK, chodí i celkem rychle.
Na jaře bych koupil jednosekční jednočinný rozvaděč :
https://www.technikaprofarmu.cz/rucne-o ... dno--inne/
napojil na stávající na výstup N a vyzkoušel.
Funguje tento rozvaděč takto - páka - do válce - bez páky - volno z válce ?
Pomůže to ? Moc tomu nevěřím. Hadice bude dlouhá 5 m.
Za názory a odpovědi předem dík.
A do Nového roku všechno nej . . .
Re: Kubota L1 245, atd.
Hele, když říkáš že máš čelní nakladač, proč nevezmeš( nezkusíš)olej třeba ze zvedání čeláku? Prodloužit hadici, napojit a uvidíš. Tento stejný problém jsem řešil na Kubotě L 2402- stejný problém jako tvůj. Zvedl jsem bratránkovi vlečku a dolů ji dostal pouze po vypustění oleje. Když byla naložená, vlečka sedla vcelku rychle. Prázdná- problém. Problém dodnes nevyřešen. Jelikož si bratránek koupil Case, tak už to myslím ani neřeší. Já jsem měl na L 1802 mailer z multikáry a tam to chodilo s tím tvojím zapojením bezchybně. Akorád si musel čekat na vyjetí- spadnutí ramen( priorita). Poté jsem si namontoval samostatný rozvaděč do tlakové trubky vedoucí do zadního rozvaděče a bylo po problému.
Ten problém nastává s největší pravděpodobností v tom, co jsi napsal. Tenké hadice, velký píst, hodně oleje, malá váha korby, atd.
S tím rozvaděčem budeš mít trošku problém, protože nemá pravděpodobně tlakově zatížitelný výstup. Víc by ti řekli kluci od hydrauliky, nebo se podívej do této sekce. Tam je o tom napsáno dost.
Ten problém nastává s největší pravděpodobností v tom, co jsi napsal. Tenké hadice, velký píst, hodně oleje, malá váha korby, atd.
S tím rozvaděčem budeš mít trošku problém, protože nemá pravděpodobně tlakově zatížitelný výstup. Víc by ti řekli kluci od hydrauliky, nebo se podívej do této sekce. Tam je o tom napsáno dost.
Re: Kubota L1 245, atd.
Ano, mohu vyzkoušet z rozvaděče čeláku. Jak zapojím ?
Olej do pístu vezmu z A, B na vracečku společně s T z rozvaděče ?
Nebo B zaslepím ?
Páka jeden směr - zvedám, páka druhý směr - otevře A - olej z pístu jde vahou korby zpět
Vyzkouším asi za měsíc.
K tomu plánovanému rozvaděči - v popisu je tlakově zatížitelný výstup uveden, ale myslím že ho potřebovat nebudu.
Napojím ho na stávající rozvaděč, který výstup N má. Je to tak správně ?
Olej do pístu vezmu z A, B na vracečku společně s T z rozvaděče ?
Nebo B zaslepím ?
Páka jeden směr - zvedám, páka druhý směr - otevře A - olej z pístu jde vahou korby zpět
Vyzkouším asi za měsíc.
K tomu plánovanému rozvaděči - v popisu je tlakově zatížitelný výstup uveden, ale myslím že ho potřebovat nebudu.
Napojím ho na stávající rozvaděč, který výstup N má. Je to tak správně ?
Re: Kubota L1 245, atd.
vendis: hlavní problém máš v zapojení od Bosse. To, že to předělali na elektriku a ramena je jejich hloupost. Ono to umožnuje i původní monroematic. Jenže se s tím nikomu nechce hrát, tak raději vyškubou dráty a zjednoduší to.
Hydrauliku na kubotě je potřeba udělat tak, aby se okruhy nespojovali s jejich origo zapojením. Pak nastane bastl, který máš ty. To, že Ti to funguje na tlačítka, podle mě zapojili vývod na ovládání pístnice jednoho ramene, které ve spojení s rotavátorem automaticky koriguje horizontální polohu. Tobě tam vrazili rychlospojky jakože na sklápění a to je špatně. Na tomto okruhu jsou malé průřezy a proto korba nejde dolů.....
Další kravinou je zapojení, kde musíš čekat, až se zvednou ramena a pak teprve začne sklápění.
Doporučuju hydrauliku na "zadku" traktoru celou vyhodit a začít znovu. Vzít na trubce od čerpadla nový vývod, zapojit rozvaděč dle počtu okruhů a fcí, které požaduješ a přes zatížitelný N vývod se napojit zpět na origo rozvaděč kuboty.
Zkrátka nemíchat to dohromady........
Hydrauliku na kubotě je potřeba udělat tak, aby se okruhy nespojovali s jejich origo zapojením. Pak nastane bastl, který máš ty. To, že Ti to funguje na tlačítka, podle mě zapojili vývod na ovládání pístnice jednoho ramene, které ve spojení s rotavátorem automaticky koriguje horizontální polohu. Tobě tam vrazili rychlospojky jakože na sklápění a to je špatně. Na tomto okruhu jsou malé průřezy a proto korba nejde dolů.....
Další kravinou je zapojení, kde musíš čekat, až se zvednou ramena a pak teprve začne sklápění.
Doporučuju hydrauliku na "zadku" traktoru celou vyhodit a začít znovu. Vzít na trubce od čerpadla nový vývod, zapojit rozvaděč dle počtu okruhů a fcí, které požaduješ a přes zatížitelný N vývod se napojit zpět na origo rozvaděč kuboty.
Zkrátka nemíchat to dohromady........
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
Re: Kubota L1 245, atd.
Zdravim po pár měsících, konečně jsem se dostal k výměně rozvaděče a změně zapojení, ale bohužel stále
Prosím o radu co s tím, vůbec nevím a rád bych toto konečně vyřešil.
Nový rozvaděč je tento :
https://www.technikaprofarmu.cz/rucne-o ... nou-sekci/
Zapojení zde :
- výstupy z rozvaděče - T a N ( včetně šroubení HPCO ) spojeny přes téčko a zpět do pokračování hydrauliky traktoru.
Dřívější výstup na sklápění pod sedačkou zaslepen - původní zapojení popsáno v předchozích příspěvcích.
Chodí to následovně - čelák - 2 sekce, funguje bez problémů, zadní ramena také.
Řeším pouze pravou páku - jednočinnou sekci :
- k sobě - zvedá OK - při celém vysunutí pístu hadice tlakuje
střed - nic
- od sebe - čekal jsem že korba půjde dolů ale NE, jde také nahoru - ale při celém vysunutí hadice netlakuje
Dolu jde korba pouze když vypnu motor a držím páku - od sebe - a stejně jako s původním zapojením - první sekce dobře, pak minutu nic, pak druhá sekce trvá další minutu a třetí sekce za několik minut po milimetru jen do půlky.
Dál ani ťuk.
Změna je jen to že dolu jde korba pouze při vyplém motoru - dříve i při chodu,
tlačítkem ramenou dolů.
Prosím poraďte, co s tím ?
Předem dík, VS
Prosím o radu co s tím, vůbec nevím a rád bych toto konečně vyřešil.
Nový rozvaděč je tento :
https://www.technikaprofarmu.cz/rucne-o ... nou-sekci/
Zapojení zde :
- výstupy z rozvaděče - T a N ( včetně šroubení HPCO ) spojeny přes téčko a zpět do pokračování hydrauliky traktoru.
Dřívější výstup na sklápění pod sedačkou zaslepen - původní zapojení popsáno v předchozích příspěvcích.
Chodí to následovně - čelák - 2 sekce, funguje bez problémů, zadní ramena také.
Řeším pouze pravou páku - jednočinnou sekci :
- k sobě - zvedá OK - při celém vysunutí pístu hadice tlakuje
střed - nic
- od sebe - čekal jsem že korba půjde dolů ale NE, jde také nahoru - ale při celém vysunutí hadice netlakuje
Dolu jde korba pouze když vypnu motor a držím páku - od sebe - a stejně jako s původním zapojením - první sekce dobře, pak minutu nic, pak druhá sekce trvá další minutu a třetí sekce za několik minut po milimetru jen do půlky.
Dál ani ťuk.
Změna je jen to že dolu jde korba pouze při vyplém motoru - dříve i při chodu,
tlačítkem ramenou dolů.
Prosím poraďte, co s tím ?
Předem dík, VS
Re: Kubota L1 245, atd.
vyhoď ten T kus a z N to pošli do rozvaděče od ramen, hadice z T výstupu musí jít do převodovky bez jakéhokoliv odporu v cestě, takhle ti to nemůže korbu pustit dolů když je tam ten tlak proti
Re: Kubota L1 245, atd.
Peyrak Ti to popsal dobře a tady máš schéma toho co ti popsal.
Ten výstup C uvedený na obrázku je výstup N na Tvém rozvaděči.
Pokud je nějaký tlak na výstupu T, tak ti hydraulika začne blbnout.
Tím, jak jsi to propojil s tím výstupem N, který je tlakově zatížitelný výstup, tak jsi tam právě ten tlak přivedl.
Ze vstupu P jde olej a tlak do výstupu N (C). Z B, nebo z A jde olej do T. a tam již nesmí být žádný tlak
Vendis prostě to zapoj podle toho a bude Ti to chodit jako švýcarské hodinky.
Ten výstup C uvedený na obrázku je výstup N na Tvém rozvaděči.
Pokud je nějaký tlak na výstupu T, tak ti hydraulika začne blbnout.
Tím, jak jsi to propojil s tím výstupem N, který je tlakově zatížitelný výstup, tak jsi tam právě ten tlak přivedl.
Ze vstupu P jde olej a tlak do výstupu N (C). Z B, nebo z A jde olej do T. a tam již nesmí být žádný tlak
Vendis prostě to zapoj podle toho a bude Ti to chodit jako švýcarské hodinky.
Mitsubishi MT21 - čtyřválec
Ostrovní FVE: mono 2Sx3P 320W (1900W). Regulátor Epever Tracer6415AN. Baterie Pb 48V/300Ah, LiFePo 285 + 200Ah 16 článků. Měnič (čína) sinus 3200W + 6000W/48V
Solární deskové termo panely KPS11 4ks 1800W (7200W)
Ostrovní FVE: mono 2Sx3P 320W (1900W). Regulátor Epever Tracer6415AN. Baterie Pb 48V/300Ah, LiFePo 285 + 200Ah 16 článků. Měnič (čína) sinus 3200W + 6000W/48V
Solární deskové termo panely KPS11 4ks 1800W (7200W)
Re: Kubota L1 245, atd.
Dík za rady , už vim kde je chyba.
Asi za týden koupim hadici a pak to přepojim.
Pak napíšu jak to dopadlo . . .
VS
Asi za týden koupim hadici a pak to přepojim.
Pak napíšu jak to dopadlo . . .
VS
Re: Kubota L1 245, atd.
to vendis: co Ti přitom všem dělají zadní ramena? Zajímá mě kam připojíš hadici z N nového rozvaděče? Podle mě to nemáš pořád dobře, už jsem Ti to jednou psal......
Sním své boty jestli se pletu Na první straně tohoto vlákna máš dne 27. prosince 2016 tři fotky. U té poslední máš napojenou hadici. Vedle je kruhové víčko se dvěma M8 šrouby. A tam je právě přívod od čerpadla-musí tam být zespodu trubka od čerpadla. Je tak?
Sním své boty jestli se pletu Na první straně tohoto vlákna máš dne 27. prosince 2016 tři fotky. U té poslední máš napojenou hadici. Vedle je kruhové víčko se dvěma M8 šrouby. A tam je právě přívod od čerpadla-musí tam být zespodu trubka od čerpadla. Je tak?
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
Re: Kubota L1 245, atd.
Peyrak, Rokur :
- chápu - vrátit T zpět do převodovky ( na schématu nádrž ) - ale kam přesně zapojit ?
Koukal jsem ( fotky a popis níže ) a nevím, četl jsem v jiném tématu třeba dozadu do nalévacího otvoru,
nebo místo vypouštěcího šroubu, nebo ne ?
Nebo do kruhového víčka s tlustou trubkou, to by měla být zpátečka ?
Do toho se mi nechce, nebo nemám jinou co nejjednodušší možnost ?
ladiki :
- zadní ramena i čelák fungují, ale je možné jak jsem četl jinde, že při současném zvedání ramem se čelák zastaví
- nyní mám zase špatně zapojeno, popis výše, spojil jsem N s T, dále to vede pod sedačku,
jak píšeš - kruhové víčko na fotce z 28.12.
( důvod - absolutní neznalost - myslel jsem že pod sedačku je nádrž oleje když tam vede T,
taky podle toho původního zapojení z Polska. Alespoň vidím že se mám ještě hodně co učit )
V příštím týdnu bych to rád přepojil.
Foto :
free uploadcertificity.com
- slabá trubka - výstup z čerpadla, přerušena na první rozvaděč, dále pokračování dozadu pod sedačku
- silná trubka - zpátečka do převodovky - je to tak ?
screencastcertificity.com
- kruhové víčko se silnou trubkou
upload gambarcertificity.com
A jedna starší z kondiční jízdy.
V.
- chápu - vrátit T zpět do převodovky ( na schématu nádrž ) - ale kam přesně zapojit ?
Koukal jsem ( fotky a popis níže ) a nevím, četl jsem v jiném tématu třeba dozadu do nalévacího otvoru,
nebo místo vypouštěcího šroubu, nebo ne ?
Nebo do kruhového víčka s tlustou trubkou, to by měla být zpátečka ?
Do toho se mi nechce, nebo nemám jinou co nejjednodušší možnost ?
ladiki :
- zadní ramena i čelák fungují, ale je možné jak jsem četl jinde, že při současném zvedání ramem se čelák zastaví
- nyní mám zase špatně zapojeno, popis výše, spojil jsem N s T, dále to vede pod sedačku,
jak píšeš - kruhové víčko na fotce z 28.12.
( důvod - absolutní neznalost - myslel jsem že pod sedačku je nádrž oleje když tam vede T,
taky podle toho původního zapojení z Polska. Alespoň vidím že se mám ještě hodně co učit )
V příštím týdnu bych to rád přepojil.
Foto :
free uploadcertificity.com
- slabá trubka - výstup z čerpadla, přerušena na první rozvaděč, dále pokračování dozadu pod sedačku
- silná trubka - zpátečka do převodovky - je to tak ?
screencastcertificity.com
- kruhové víčko se silnou trubkou
upload gambarcertificity.com
A jedna starší z kondiční jízdy.
V.
Re: Kubota L1 245, atd.
proto se Ti to snažím vysvětlit
To kruhové víčko se silnou trubkou je jen zpátečka z převodovky zpátky do čerpadla. Ale stejné víčko, máš i pod sedačkou a to je přívod od čerpadla-tenší trubka.
Všechno to píšu proto, aby Ti hydraulika chodila jak má. Kubota jako jediná z japonců má ty kruhová víčka a to připojení usnadňuje. Jen je dobré to respektovat a pak bude vše chodit jak má. Poláci na to serou a zapojují to blbě.......
Dávej sem fotky........taky mrkni do vláka Kubota, tam jsem dával fotky zapojení rozvaděče pro Kubotu....
PS:ve strakonicich má žena rodinu, tak se někdy zastavím
To kruhové víčko se silnou trubkou je jen zpátečka z převodovky zpátky do čerpadla. Ale stejné víčko, máš i pod sedačkou a to je přívod od čerpadla-tenší trubka.
Všechno to píšu proto, aby Ti hydraulika chodila jak má. Kubota jako jediná z japonců má ty kruhová víčka a to připojení usnadňuje. Jen je dobré to respektovat a pak bude vše chodit jak má. Poláci na to serou a zapojují to blbě.......
Dávej sem fotky........taky mrkni do vláka Kubota, tam jsem dával fotky zapojení rozvaděče pro Kubotu....
PS:ve strakonicich má žena rodinu, tak se někdy zastavím
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
Re: Kubota L1 245, atd.
ladiki - SZ
Re: Kubota L1 245, atd.
Zdravim, zde na fóru jsem od uživatele Raserj koupil špalíkovač.
Hlava je jednorotorová, vyrábí je uživatel Jarda avsop.
Včera jsem vyzkoušel na pár suchejch větvích pr. asi 4 cm.
Suchý jen na zkoušku, jiný nebyly po ruce. Rázy celkem velký, hned jsem dostal přes ruku
Tak jsem dneska provizorně prodloužil násypku, namontoval opěrný kolečko a malá kolečka pro lepší manipulaci.
Namazal řetěz a hlavně vyzkoušel na čerstvě uříznutej vrbě pr. opět asi 4 cm.
Rázy žádný, pěkně vtahuje, spokojenost velká.
Nyní bude používán jen příležitostně, až za rok bude chroupat prvních 200 ks topolů.
Hlava je jednorotorová, vyrábí je uživatel Jarda avsop.
Včera jsem vyzkoušel na pár suchejch větvích pr. asi 4 cm.
Suchý jen na zkoušku, jiný nebyly po ruce. Rázy celkem velký, hned jsem dostal přes ruku
Tak jsem dneska provizorně prodloužil násypku, namontoval opěrný kolečko a malá kolečka pro lepší manipulaci.
Namazal řetěz a hlavně vyzkoušel na čerstvě uříznutej vrbě pr. opět asi 4 cm.
Rázy žádný, pěkně vtahuje, spokojenost velká.
Nyní bude používán jen příležitostně, až za rok bude chroupat prvních 200 ks topolů.