Motor Jikov 1447 DV
Moderátor: DYK
Re: Motor Jikov 1447 DV
Teď nevím jestli si ze mne Dyku děláš srandu, nebo jsou to věci všeobecně neznámé, resp. zde na fóru v minulosti neprobírané. Jsem tu na fóru krátce, takže neznám tebe ani úroveň znalostí ostatních čtenářů o motorech Jikov na Vari, proto mi dovolte, abych laicky odpověděl na předchozí otázky- odborníci mně jistě opraví.
1/ dekompresní kanál jsem popsal v mém předchozím příspěvku, lépe to nedovedu
2/ hlava válce s dekoventilem má jeden otvor na svíčku a druhý pro vlastní ventil, přes dekoventil totiž při jeho aktivaci uniká kompresní tlak z pod hlavy do atmosféry. Aktivace se provádí buď ručně před každým zatažením za startovací šňůru, nebo automaticky u podtlakové verze.
3/ jak jsem napsal, podtlakový ventil (ten bazmek pod svíčkou na fotografii) je poruchový, takže při jeho náhradě za dekoventil ručně ovládaný, se musí použít závitová redukce a záslepka vývodu karburátoru
4/ podtlakový automatický dekoventil je ovládán podtlakem z karburátoru, se kterým je propojen hadičkou, nové čínské karburátory již tento vývod nemají
1/ dekompresní kanál jsem popsal v mém předchozím příspěvku, lépe to nedovedu
2/ hlava válce s dekoventilem má jeden otvor na svíčku a druhý pro vlastní ventil, přes dekoventil totiž při jeho aktivaci uniká kompresní tlak z pod hlavy do atmosféry. Aktivace se provádí buď ručně před každým zatažením za startovací šňůru, nebo automaticky u podtlakové verze.
3/ jak jsem napsal, podtlakový ventil (ten bazmek pod svíčkou na fotografii) je poruchový, takže při jeho náhradě za dekoventil ručně ovládaný, se musí použít závitová redukce a záslepka vývodu karburátoru
4/ podtlakový automatický dekoventil je ovládán podtlakem z karburátoru, se kterým je propojen hadičkou, nové čínské karburátory již tento vývod nemají
Re: Motor Jikov 1447 DV
Pro mne to jsou věci a nevím jestli všeobecně, neznámé. Od bodu dva to chápu tak nějak bezezbytku, rozdíl mezi oběma dekompresníma ventilama je, že jeden se otevírá těsně před startem, jinak je po celou dobu zavřený a druhý je naopak pořád otevřený do doby, než vznikne v karburátoru podtlak, který to uzavře až doputuje k ventilu tou hadičkou. To si myslím, že chápu. Co mě není pořád jasný je, jak je do tohoto mechanismu zakomponován ten dekompresní kanál? Na co tam je a co s tím má společnýho, když se to celý odehrává venkem hadičkou po trase karburátor - dekompresní ventil.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Motor Jikov 1447 DV
Já to pochopil tedy tak že jsou čtyři varianty. Automatický dekompresní ventil, ventil manuální, dekompresní kanál a na závěr bez dekompresního ventilu nebo kanálu. Tak jsem to pochytil kdysi na Živitelce.
Re: Motor Jikov 1447 DV
No? Tys to myslím ještě povýšil!!! Čtyři verze? Hm, pořád se učím. Já prostě nechápu, jak funguje tento popis a v životě jsem to neviděl, neslyšel.
Člověk se na jedné straně snaží utěsnit píst ve válci, na druhé straně tam má být nějaká díra, která při kmitech pístu už nemá vliv?Pepa248 píše:Pro ty, kteří neví, co je dekompresní kanál: Dekompresní ventil je u těchto motorů buď ovládaný ručně (dost otrava, obíhat stroj před každým zatažením za šňůru a zatlačit ventil, zvlášť když motor špatně chytá) nebo podtlakově od karburátoru (prý poruchový, již se několik let nedělá). Dekompresní kanál je dírka ve válci, která spojuje prostor nad pístem s prostorem pod pístem (na vlastní oči jsem to neviděl, proto neuvádím rozměry, ale jenom princip). Když píst při pohybu nahoru stlačuje směs, ta uniká tímto kanálkem do karteru, pak se otvor překryje pístem, který tak stlačuje menší objem směsi, čímž se sníží komprese a ulehčí start.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Motor Jikov 1447 DV
Ak sa bavíme o znížení kompresie vo valci kvoli zľahčeniu štartovania, tak existujú naozaj tri varianty. Automatický dekompresný ventil- jeho fungovanie poznáš, potom manuálny dekompresný ventil- ten istý princíp len inak ovládaný, a naozaj existuje aj varianta s tzv. dekompresným kanálom, táto varianta nesúvisí ani nespolupracuje s dvoma predchádzajúcimi verziami. Motor má štandardnú hlavu s jedným otvorom pre zapaľovaciu sviečku, stena valca je v presne určenom mieste prevrtana vrtakom o danom priemere pod určitým uhlom tak aby kanalik odviedol časť kompresie mimo spaľovaci priestor. Viem je to na prvy pohľad nelogicke, sam som to v ruke nemal ale existuje to na 100%, mám k tomu niekde podklady aj s nákresom, ak to nájdem tak to sem postnem.
Re: Motor Jikov 1447 DV
Tak som našiel niečo aj oficialnych papieroch od Jikovu, pozri stranu 4 dole
http://www.motorjikov.com/wp-content/up ... 4_2015.pdf
http://www.motorjikov.com/wp-content/up ... 4_2015.pdf
Re: Motor Jikov 1447 DV
Kubo, já to vím, jen teda si přečti ty popisy funkce jak tady tak tam. V ruce jsi to mít nemohl, protože je to celkem mladé a za sebe říkám nechtěl bych to. Vidím zdroj problémů. Není nad klasiku ala mot. pila. Když už to někdo musí mít.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Motor Jikov 1447 DV
Funkcia mi je jasna, zase také mladé to nieje, tie papiere čo niekde v dielni mam su staršieho data, neviem či náhodou niesu ešte z čias keď naše krajiny neboli rozdelene, keď budem mať čas tak pohľadam ten rozkres. Ja by som to nechcel tiež, ten kanalik nesmie mať veľky priemer a u maleho priemeru zase hrozi riziko zanesenia karbonom. Podtlakovy je fajn pokým sa nepokazí, mechanika je najlepšia, sice pracnejšia ale spoľahliva.
Ak to už niekto musí mať.... Ono je to niekedy nielen otázkou komfortu ale je to aj v prospech stroja, napr. u svojej vlastnej pohonnej jednotky Terra 128ccm mam po GO kompresiu okolo 8ATM. A to je príliš, ideál je 5až 6ATM. Nepočítam koľko startérov som rozbil, častočne pomohli 2 tesnenia pod hlavou aj keď by tam nemalo byť žiadne. U 153ccm je ten dekompres fakt dobra vec, tie štartre dosť trpia a to viem ako mam za šnuru ťahať.
Ak to už niekto musí mať.... Ono je to niekedy nielen otázkou komfortu ale je to aj v prospech stroja, napr. u svojej vlastnej pohonnej jednotky Terra 128ccm mam po GO kompresiu okolo 8ATM. A to je príliš, ideál je 5až 6ATM. Nepočítam koľko startérov som rozbil, častočne pomohli 2 tesnenia pod hlavou aj keď by tam nemalo byť žiadne. U 153ccm je ten dekompres fakt dobra vec, tie štartre dosť trpia a to viem ako mam za šnuru ťahať.
Re: Motor Jikov 1447 DV
A navíc, vrtat takovýhle by-pass do přepouštěcího kanálu - no nevím. Na jedné straně se ví, co je špatně u prvního provedení dekompresního ventilu a vymyslí toto. Nepochybuju o odzkoušení a funkčnosti, ale jen do doby, než to dostanou lidi do ruky. Tady je ten válec https://www.zahradales.cz/product/valce ... s-d-k/1424
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Motor Jikov 1447 DV
Zdravim,
po zimě jsem se pustil na orbu s vari systemem a nejak se nedari.
Problem je v tom ze mi po nastartovani motor toci obracene.. pritom se jeste namota snura na start a rozerve se.. motor vyleti do otacek a chce se rozkocit..
Nevite kde muze byt problem?
po zimě jsem se pustil na orbu s vari systemem a nejak se nedari.
Problem je v tom ze mi po nastartovani motor toci obracene.. pritom se jeste namota snura na start a rozerve se.. motor vyleti do otacek a chce se rozkocit..
Nevite kde muze byt problem?
Re: Motor Jikov 1447 DV
Špatně seřízené zapalování, chudá směs, a nebo motor jde na samozápal.
Jede traktor, je to Zetor 3011
- stanislavsnv
- Příspěvky: 1044
- Registrován: pon bře 17, 2014 7:47 am
- Bydliště: ILIAŠOVCE
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor Jikov 1447 DV
Keď sa motor po štarte točí naopak tak je rozladené zapaľovanie a asi bude strihnutý klinik.
YANMAR AF33 MARK III; MULČOVAČ-RM 150; Pluh obracak dvojak VENTZKI AKD16ZP; Stolový sústruh Bernardo Profi SS550V; ROTAVÁTOR ISEKY-150;
Re: Motor Jikov 1447 DV
Tak jsem to rozdelal..
klinek v poradku. zapalovani jsem podle navodu trosku vytocil..
ale podle me hlavni vec... vymenil jsem lanko starteru.
ted to jede perfekntne..
Podle toho co to delalo. tam bylo kratke lanko. takze jak jsem startoval tak jsem nedokazal prehoupnout horni uvrat a motor se pretocil zpet a chytl..
Diky za rady
klinek v poradku. zapalovani jsem podle navodu trosku vytocil..
ale podle me hlavni vec... vymenil jsem lanko starteru.
ted to jede perfekntne..
Podle toho co to delalo. tam bylo kratke lanko. takze jak jsem startoval tak jsem nedokazal prehoupnout horni uvrat a motor se pretocil zpet a chytl..
Diky za rady
Re: Motor Jikov 1447 DV
Panečku, to jsou závady!!!!
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Motor Jikov 1447 DV
tak clovek se proste divi kdyz mu motor chytne obracene..
pak se hledaji zavady, kde to de
pak se hledaji zavady, kde to de