Motor Jikov 1447 DV

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Pepa248
Příspěvky: 83
Registrován: čtv dub 21, 2016 8:32 am
Bydliště: Kyjov

Re: Motor Jikov 1447 DV

#31 Nový příspěvek od Pepa248 »

Teď nevím jestli si ze mne Dyku děláš srandu, nebo jsou to věci všeobecně neznámé, resp. zde na fóru v minulosti neprobírané. Jsem tu na fóru krátce, takže neznám tebe ani úroveň znalostí ostatních čtenářů o motorech Jikov na Vari, proto mi dovolte, abych laicky odpověděl na předchozí otázky- odborníci mně jistě opraví.
1/ dekompresní kanál jsem popsal v mém předchozím příspěvku, lépe to nedovedu
2/ hlava válce s dekoventilem má jeden otvor na svíčku a druhý pro vlastní ventil, přes dekoventil totiž při jeho aktivaci uniká kompresní tlak z pod hlavy do atmosféry. Aktivace se provádí buď ručně před každým zatažením za startovací šňůru, nebo automaticky u podtlakové verze.
3/ jak jsem napsal, podtlakový ventil (ten bazmek pod svíčkou na fotografii) je poruchový, takže při jeho náhradě za dekoventil ručně ovládaný, se musí použít závitová redukce a záslepka vývodu karburátoru
4/ podtlakový automatický dekoventil je ovládán podtlakem z karburátoru, se kterým je propojen hadičkou, nové čínské karburátory již tento vývod nemají

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Motor Jikov 1447 DV

#32 Nový příspěvek od DYK »

Pro mne to jsou věci a nevím jestli všeobecně, neznámé. Od bodu dva to chápu tak nějak bezezbytku, rozdíl mezi oběma dekompresníma ventilama je, že jeden se otevírá těsně před startem, jinak je po celou dobu zavřený a druhý je naopak pořád otevřený do doby, než vznikne v karburátoru podtlak, který to uzavře až doputuje k ventilu tou hadičkou. To si myslím, že chápu. Co mě není pořád jasný je, jak je do tohoto mechanismu zakomponován ten dekompresní kanál? Na co tam je a co s tím má společnýho, když se to celý odehrává venkem hadičkou po trase karburátor - dekompresní ventil.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
Proximák
Příspěvky: 676
Registrován: stř říj 22, 2008 7:28 pm
Bydliště: okres Třebíč

Re: Motor Jikov 1447 DV

#33 Nový příspěvek od Proximák »

Já to pochopil tedy tak že jsou čtyři varianty. Automatický dekompresní ventil, ventil manuální, dekompresní kanál a na závěr bez dekompresního ventilu nebo kanálu. Tak jsem to pochytil kdysi na Živitelce.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Motor Jikov 1447 DV

#34 Nový příspěvek od DYK »

No? Tys to myslím ještě povýšil!!! Čtyři verze? Hm, pořád se učím. Já prostě nechápu, jak funguje tento popis a v životě jsem to neviděl, neslyšel.
Pepa248 píše:Pro ty, kteří neví, co je dekompresní kanál: Dekompresní ventil je u těchto motorů buď ovládaný ručně (dost otrava, obíhat stroj před každým zatažením za šňůru a zatlačit ventil, zvlášť když motor špatně chytá) nebo podtlakově od karburátoru (prý poruchový, již se několik let nedělá). Dekompresní kanál je dírka ve válci, která spojuje prostor nad pístem s prostorem pod pístem (na vlastní oči jsem to neviděl, proto neuvádím rozměry, ale jenom princip). Když píst při pohybu nahoru stlačuje směs, ta uniká tímto kanálkem do karteru, pak se otvor překryje pístem, který tak stlačuje menší objem směsi, čímž se sníží komprese a ulehčí start.
Člověk se na jedné straně snaží utěsnit píst ve válci, na druhé straně tam má být nějaká díra, která při kmitech pístu už nemá vliv?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Kubo
Příspěvky: 219
Registrován: pát říj 24, 2008 1:19 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Motor Jikov 1447 DV

#35 Nový příspěvek od Kubo »

Ak sa bavíme o znížení kompresie vo valci kvoli zľahčeniu štartovania, tak existujú naozaj tri varianty. Automatický dekompresný ventil- jeho fungovanie poznáš, potom manuálny dekompresný ventil- ten istý princíp len inak ovládaný, a naozaj existuje aj varianta s tzv. dekompresným kanálom, táto varianta nesúvisí ani nespolupracuje s dvoma predchádzajúcimi verziami. Motor má štandardnú hlavu s jedným otvorom pre zapaľovaciu sviečku, stena valca je v presne určenom mieste prevrtana vrtakom o danom priemere pod určitým uhlom tak aby kanalik odviedol časť kompresie mimo spaľovaci priestor. Viem je to na prvy pohľad nelogicke, sam som to v ruke nemal ale existuje to na 100%, mám k tomu niekde podklady aj s nákresom, ak to nájdem tak to sem postnem.

Kubo
Příspěvky: 219
Registrován: pát říj 24, 2008 1:19 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Motor Jikov 1447 DV

#36 Nový příspěvek od Kubo »

Tak som našiel niečo aj oficialnych papieroch od Jikovu, pozri stranu 4 dole
http://www.motorjikov.com/wp-content/up ... 4_2015.pdf

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Motor Jikov 1447 DV

#37 Nový příspěvek od DYK »

Kubo, já to vím, jen teda si přečti ty popisy funkce jak tady tak tam. V ruce jsi to mít nemohl, protože je to celkem mladé a za sebe říkám nechtěl bych to. Vidím zdroj problémů. Není nad klasiku ala mot. pila. Když už to někdo musí mít.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Kubo
Příspěvky: 219
Registrován: pát říj 24, 2008 1:19 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Motor Jikov 1447 DV

#38 Nový příspěvek od Kubo »

Funkcia mi je jasna, zase také mladé to nieje, tie papiere čo niekde v dielni mam su staršieho data, neviem či náhodou niesu ešte z čias keď naše krajiny neboli rozdelene, keď budem mať čas tak pohľadam ten rozkres. Ja by som to nechcel tiež, ten kanalik nesmie mať veľky priemer a u maleho priemeru zase hrozi riziko zanesenia karbonom. Podtlakovy je fajn pokým sa nepokazí, mechanika je najlepšia, sice pracnejšia ale spoľahliva.

Ak to už niekto musí mať.... Ono je to niekedy nielen otázkou komfortu ale je to aj v prospech stroja, napr. u svojej vlastnej pohonnej jednotky Terra 128ccm mam po GO kompresiu okolo 8ATM. A to je príliš, ideál je 5až 6ATM. Nepočítam koľko startérov som rozbil, častočne pomohli 2 tesnenia pod hlavou aj keď by tam nemalo byť žiadne. U 153ccm je ten dekompres fakt dobra vec, tie štartre dosť trpia a to viem ako mam za šnuru ťahať.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Motor Jikov 1447 DV

#39 Nový příspěvek od DYK »

A navíc, vrtat takovýhle by-pass do přepouštěcího kanálu - no nevím. Na jedné straně se ví, co je špatně u prvního provedení dekompresního ventilu a vymyslí toto. Nepochybuju o odzkoušení a funkčnosti, ale jen do doby, než to dostanou lidi do ruky. Tady je ten válec https://www.zahradales.cz/product/valce ... s-d-k/1424
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

longin
Příspěvky: 73
Registrován: pát dub 24, 2015 11:05 am
Bydliště: Hranice

Re: Motor Jikov 1447 DV

#40 Nový příspěvek od longin »

Zdravim,
po zimě jsem se pustil na orbu s vari systemem a nejak se nedari.
Problem je v tom ze mi po nastartovani motor toci obracene.. pritom se jeste namota snura na start a rozerve se.. motor vyleti do otacek a chce se rozkocit..
Nevite kde muze byt problem?

Uživatelský avatar
kaja.h
Příspěvky: 1304
Registrován: čtv úno 10, 2011 3:35 pm
Bydliště: Pelhřimov

Re: Motor Jikov 1447 DV

#41 Nový příspěvek od kaja.h »

Špatně seřízené zapalování, chudá směs, a nebo motor jde na samozápal.
Jede traktor, je to Zetor 3011

Uživatelský avatar
stanislavsnv
Příspěvky: 1044
Registrován: pon bře 17, 2014 7:47 am
Bydliště: ILIAŠOVCE
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor Jikov 1447 DV

#42 Nový příspěvek od stanislavsnv »

Keď sa motor po štarte točí naopak tak je rozladené zapaľovanie a asi bude strihnutý klinik.
YANMAR AF33 MARK III; MULČOVAČ-RM 150; Pluh obracak dvojak VENTZKI AKD16ZP; Stolový sústruh Bernardo Profi SS550V; ROTAVÁTOR ISEKY-150;

longin
Příspěvky: 73
Registrován: pát dub 24, 2015 11:05 am
Bydliště: Hranice

Re: Motor Jikov 1447 DV

#43 Nový příspěvek od longin »

Tak jsem to rozdelal..
klinek v poradku. zapalovani jsem podle navodu trosku vytocil..
ale podle me hlavni vec... vymenil jsem lanko starteru.
ted to jede perfekntne..

Podle toho co to delalo. tam bylo kratke lanko. takze jak jsem startoval tak jsem nedokazal prehoupnout horni uvrat a motor se pretocil zpet a chytl..

Diky za rady :)

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Motor Jikov 1447 DV

#44 Nový příspěvek od DYK »

Panečku, to jsou závady!!!!
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

longin
Příspěvky: 73
Registrován: pát dub 24, 2015 11:05 am
Bydliště: Hranice

Re: Motor Jikov 1447 DV

#45 Nový příspěvek od longin »

tak clovek se proste divi kdyz mu motor chytne obracene.. :D
pak se hledaji zavady, kde to de :D

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“