Motor Jikov 1447 DV
Moderátor: DYK
Re: Motor Jikov 1447 DV
A teraz po dvoch rokoch ako hodnotíš tento motor? Zvládne aj oranie v pohode, alebo sem tam má dosť? Ak by si mal kúpiť nový, kúpil by si ho znova, alebo radšej štvortakt ?
Ďakujem.
Ďakujem.
Re: Motor Jikov 1447 DV
Slokojnost urcite. Fakci ako ma. Koli udrzbe by som ho kupil znovu nakolko dvojtakt je jednoduchsi ako 4 takt. Jedine co mi chyba je krutiaci moment tuna u nas na kopcoch. Ono ked sa daco vezie tak musim vsade jazdit na 1 ke. 2 ka nevladze. Je moc rychla. Takze co sa tyka motora je super. Spolahlivy. S orbou nema problem co sa tyka vykonu. Mam tazku podu. Akurat so vsetkymi zavaziami je to stale lahke a hrabka to. Takze sa musim do traktora opriet aby to slo. Ale asi by som si kupil 4 takt uz teraz koli krutiacemu momentu.
Re: Motor Jikov 1447 DV
Tento motor se nabízí buďto s dekompresním ventilem nebo dekompresním kanálem. Servisák tvrdí, že to vyjde nastejno. Jaké máte s dek. kanálem zkušenosti vy?
Re: Motor Jikov 1447 DV
Ja mam dek ventil. A spokojnost. Akurat pouzivam olej stihl a ten trochu tak zakarbonovava. Takze treba raz zacas vycistit. Ale da sa pouzivat motor aj bez deko ventilu. Len potom je dost velke opotrebenie startovacieho mechanizmu. Inak po zime so starym benzinom nastartoval na dva krat. Takze pohodka motor.
Ps: pocul som ze deko kanal dost blbne ale nespomeniem si preco. A s deko ventilom ziadny problem.
Ps: pocul som ze deko kanal dost blbne ale nespomeniem si preco. A s deko ventilom ziadny problem.
Re: Motor Jikov 1447 DV
Zajímavé, já olej Stihl zařazuji mezi málo karbonotvorné, resp. nemám znalosti o tom, že by některé další oleje byly v tomto lepší. Sám jej používám.
Re: Motor Jikov 1447 DV
Zdravím tiež by som sa podelil o skúsenosti s týmto motorom 1447 DV,nakoľko som si ho na vianoce kúpil po dlhej úvahe či štvortakt alebo dvojtakt.
Čo ma najviac zarazilo bolo aký olej a zmiešavacie pomery v zábehu. Predajca mi určil ( aj výrobca v návode ako aj importér v SR) castrol garden 2T, že ak tento olej nebudem používať dôjde napr. zadretiu motora nebude uznaná reklamácia. Zmiešavací pomer olej benzín je určený 1.25 až 1.20 na liter v zábehu cca 10 litrov. Pri dodržiavaní tohto pomeru je to hrozné z výfuku, cez dekompresný ventil prská spálený čierný olej a dymí ako s fabriky. Cez zimu som ho trošku zabehol, štart vždy v pohode na max. druhý záťah. Jedna ľahšia orba no keď som ho chcel teraz na jar používať nastali problémy so štartovaním, štart až po 20 záťahu, napr. včera som ho už vôbec nenaštartoval. Benzín čerstvý, používam aj aditívum. Najviac ma štve ten olej, keď ešte som nič na ňom neporobil a už je z vnútra zasraný ako po 20 rokov. Chcel by som prejsť na iný olej najradšej nejakú syntetiku, ale zmiešavaciemu pomeru 1:100 som dosť nedôverčivý.
Čo ma najviac zarazilo bolo aký olej a zmiešavacie pomery v zábehu. Predajca mi určil ( aj výrobca v návode ako aj importér v SR) castrol garden 2T, že ak tento olej nebudem používať dôjde napr. zadretiu motora nebude uznaná reklamácia. Zmiešavací pomer olej benzín je určený 1.25 až 1.20 na liter v zábehu cca 10 litrov. Pri dodržiavaní tohto pomeru je to hrozné z výfuku, cez dekompresný ventil prská spálený čierný olej a dymí ako s fabriky. Cez zimu som ho trošku zabehol, štart vždy v pohode na max. druhý záťah. Jedna ľahšia orba no keď som ho chcel teraz na jar používať nastali problémy so štartovaním, štart až po 20 záťahu, napr. včera som ho už vôbec nenaštartoval. Benzín čerstvý, používam aj aditívum. Najviac ma štve ten olej, keď ešte som nič na ňom neporobil a už je z vnútra zasraný ako po 20 rokov. Chcel by som prejsť na iný olej najradšej nejakú syntetiku, ale zmiešavaciemu pomeru 1:100 som dosť nedôverčivý.
Re: Motor Jikov 1447 DV
U nás v mém okolí drtivá většina Varistů používá olej Stihl nebo Dolmar v poměru 1:40 až 1:45. Jsou to oleje do motorových pil.
Re: Motor Jikov 1447 DV
Jogr, co si myslíš o tabulce na straně 5? http://www.motorjikov.com/wp-content/up ... -JIKOV.pdf Je z druhého vydání z roku 1998.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Motor Jikov 1447 DV
No Dyk neviem, ale mám obidve vydania návodu som si istý, že v tom druhom vydaní je pomer 1:25 dokonca mi predajca perom vyznačil pomer 1.20 môžem Ti to kľudne zoskenovať. Osobne ešte idem do posledného zábehu (3 liter benzínu) a pomer už dám 1:40.DYK píše:Jogr, co si myslíš o tabulce na straně 5? http://www.motorjikov.com/wp-content/up ... -JIKOV.pdf Je z druhého vydání z roku 1998.
-
- Příspěvky: 237
- Registrován: pát dub 08, 2016 7:42 am
- Bydliště: Vrchlabí
Re: Motor Jikov 1447 DV
Směšovací poměr 1:25 je prasárna. Tím ten motor zakarbonuješ dřív, než si stačí sednout záběhem. Tenhle motor jsem používal cca 4 roky a vždy, už od záběhu jsem dával 1:50. A bez problému. Nevím, kde na to prodejce přišel, že je potřeba dávat tolik oleje, tohle už je skoro na přeshubu. Na takovýho prodejce bych se vyprdnul a šel bych jinam, tohle není solidní člověk.....s tímhle bych se obrátil rovnou na Šupu jako dovozce Motoru Jikov, ať si v tom udělá pořádek.
Jinak 1447 DV s dekompresním ventilem (manuálně ovládaným) funguje parádně, s tím dekompresním kanálkem moc lidi spokojení nebyli. Stačilo dávat trošku víc oleje, kanálek se postupně zašpinil mastnýma usazeninama a odlehčený start byl tu tam.....
Jinak 1447 DV s dekompresním ventilem (manuálně ovládaným) funguje parádně, s tím dekompresním kanálkem moc lidi spokojení nebyli. Stačilo dávat trošku víc oleje, kanálek se postupně zašpinil mastnýma usazeninama a odlehčený start byl tu tam.....
Re: Motor Jikov 1447 DV
Tak já už nevím, dám návod použití přímo od výrobce motoru a z jeho stránek a i to nějakej s perom dokáže zviklat. A My to tsdy máme vyřešit? Marný boj. Olej 1:25 z dob kdy se používal M6A neb nic jiného nebylo až potom přišlo první M2T. A zde není na místě argumentovat materiálovým složením motoru, není to žádný veterán, je to dvoutaktní motor s litinovou vložkou válce, valivejma ložiskama. Prostě klasika. A také si myslím, že ten sloveský návod k použití by měl být shodný s návodem mnou odkázaným, jen by teda měl být psán slovensky. Určitě taky nelze se domnívat, že by si výrobce motoru dal na svoje tránky nějaký "převzatý" návod. No a protože jsem si v tom návodu nevšiml žádného doporučení poměru pro záběh motoru 1:25 aji bych ten návod chtěl vidět a důvodně se domnívám, kdo ví kdo, kde a co stvořil nebo opal návod kdo ví odkud. Poměr 1:25 se dnes člověk dočte snad jen v návodech k čínským strojkům s dvoutaktním spalovacím motorem. Ať je to centrála, křoviňák apod.
Taky by mě zjímalo, o jakém dekompresním kanálu je zde řeč? Ať ten či onen motor, má vždy dekompresní ventil, jen se liší jeho ovládání.
Taky by mě zjímalo, o jakém dekompresním kanálu je zde řeč? Ať ten či onen motor, má vždy dekompresní ventil, jen se liší jeho ovládání.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Motor Jikov 1447 DV
Keď od nás berie zákazník nový motor 2T na Vari tak každému vravím nech tam leje benzín s olejom Stihl alebo HQ v pomere 1:50. Moj argument je, že ak táto zmes benzínu dokáže mazať motorovú pílu ktorá točí 14 500-15 000 ot/min. , tak zaprdenu Vari s 4700ot/min to umaže s prstom v nose. Bez jedinej reklamácie.
Tieto oleje pri správnom pomere a prevádzke motora karbón nerobia. 10 ročná motorová píla má po rozobratí piest len zľahka začmudený, o nejakých karbonových nánosoch nemôže byť ani reč. Vami udávaný pomer ktorý Vám doporučil predajca je skôr na škodu.
Ak chodil motor na olej M2T dlhe roky a zákazník chce prejsť na Stihl alebo HQ, je nutné motor rozobrať, očistiť karbon a následne prejsť na tieto oleje. Ak by sa tak neurobilo, Stihl olej rozpusti karbon v motore, ten sa dostane kam nema (napr. pod piestne kružky) a môže dojsť k zadretiu motora.
Tieto oleje pri správnom pomere a prevádzke motora karbón nerobia. 10 ročná motorová píla má po rozobratí piest len zľahka začmudený, o nejakých karbonových nánosoch nemôže byť ani reč. Vami udávaný pomer ktorý Vám doporučil predajca je skôr na škodu.
Ak chodil motor na olej M2T dlhe roky a zákazník chce prejsť na Stihl alebo HQ, je nutné motor rozobrať, očistiť karbon a následne prejsť na tieto oleje. Ak by sa tak neurobilo, Stihl olej rozpusti karbon v motore, ten sa dostane kam nema (napr. pod piestne kružky) a môže dojsť k zadretiu motora.
Re: Motor Jikov 1447 DV
Alebo vydretiu motora.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Motor Jikov 1447 DV
Pro ty, kteří neví, co je dekompresní kanál: Dekompresní ventil je u těchto motorů buď ovládaný ručně (dost otrava, obíhat stroj před každým zatažením za šňůru a zatlačit ventil, zvlášť když motor špatně chytá) nebo podtlakově od karburátoru (prý poruchový, již se několik let nedělá). Dekompresní kanál je dírka ve válci, která spojuje prostor nad pístem s prostorem pod pístem (na vlastní oči jsem to neviděl, proto neuvádím rozměry, ale jenom princip). Když píst při pohybu nahoru stlačuje směs, ta uniká tímto kanálkem do karteru, pak se otvor překryje pístem, který tak stlačuje menší objem směsi, čímž se sníží komprese a ulehčí start. Po nastartování motoru při vysoké rychlosti pístu tento kanálek při své malé velikosti již nemá téměř žádný vliv na kompresi a výkon. Efekt prý není tak vysoký jako u klasického ventilu, ale start podstatně ulehčuje. Jeden skorosoused má tento motor 1447 s dekompresním kanálkem na Varině a já jsem se divil s jakou lehkostí startuje, po vyzkoušení jsem musel konstatovat, že oproti motoru s obsahem 133 bez dekoventilu je to nebe a dudy. Tyto motory se tuším dělají jenom dekoventilem, nebo dekokanálem, ono startovat objem 152 je přeci jen o něco horší. Lidé ani kolikráte neví (nebo jich to nezajímá), že mají ve válci nějaký otvůrek pro usnadnění startu. Zatím jsem zjistil, že dekokanál je rozhodně komfortnější, i když ne tak účinný jako dekoventil, ale je tu zvýšené nebezpečí ucpání karbonem. Poněvadž však používám dobrý olej v rozumné koncentraci, obavy z tohoto nemám, což mi potvrdil i můj servisák. Tož tak.
Re: Motor Jikov 1447 DV
A pořád nevím, co je dekompresní kanál. Taky nevím, proč má hlava válce kde je ventil a je jedno jaký, dvě díry a nevím, proč se prodává opravná sada s vložkou pro "přechod" z podtlakového na mechanický dekompresní ventil. Taky mě není jasné, proč teda vede k podtlakovému ventilu na hlavě válce hadička, četná hadička. No není mě toho jasného spousta a jak vidím, zde se alespoň něco dozvím.
Co to tam je za pucek pod svíčkou ze kterého vede hadiča? A kam ta hadička vede?
Co to tam je za pucek pod svíčkou ze kterého vede hadiča? A kam ta hadička vede?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod