Jak zprovoznit motor s řídící jednotkou?
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Re: Jak zprovoznit motor s řídící jednotkou?
Právě, ten motor to je SOFIM, ne?
Tam by mělo pasovat čerpadlo z motoru 8140.47 ?
Blbý je, že samotný čerpadlo nestačí, bude třeba i vstřiky a trubky.
Nemyslím to nijak zle ale úplně nerozumím pohnutce dávat el. řízenej motor do traktůrku.
Ikdybych dával tdi tak to hned překopu na MTDI.
Dostane se ti do toho voda a budeš pořád řešit nějaký problémy s elektrikou
Jedinej praktickej přínos to nemá.
Při cenách těch motorů bych koupil jinej, mechanickej...celá dodávka se dá sehnat za 10 a máš to se vším...
Tam by mělo pasovat čerpadlo z motoru 8140.47 ?
Blbý je, že samotný čerpadlo nestačí, bude třeba i vstřiky a trubky.
Nemyslím to nijak zle ale úplně nerozumím pohnutce dávat el. řízenej motor do traktůrku.
Ikdybych dával tdi tak to hned překopu na MTDI.
Dostane se ti do toho voda a budeš pořád řešit nějaký problémy s elektrikou
Jedinej praktickej přínos to nemá.
Při cenách těch motorů bych koupil jinej, mechanickej...celá dodávka se dá sehnat za 10 a máš to se vším...
-
- Příspěvky: 1413
- Registrován: ned pro 13, 2009 10:08 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Jak zprovoznit motor s řídící jednotkou?
Problém je že výměna hlavy čerpadla za mechanickou, nebo výměna celého čerpadla se už neobejde bez seřízení a pod. To už si doma udělá málokdo. Myslel jsem to tak že dneska není problém koupit levně dobrý naftový motor leč s řídící jednotkou, tak najít způsob jak ho jednoduše provozovat s nějakou minimální elektroinstalací. To si myslím že je správná cesta do budoucna. Ano jednodušší je koupit motor s mechanickým čerpadlem, zatím jsou.
Re: Jak zprovoznit motor s řídící jednotkou?
Úplně asi nerozumím tomu, jaké náročné seřízení myslíš.
Normálně seženeš čerpadlo, trubky, vstřikovače z mechanického motoru, přehodíš, nastavíš čerpadlo a jedeš. Nic co by se nedalo zvládnout doma v dílně. Je to rozhodně daleko méně odborná práce jako rozcházení el. řízeného motoru v domácích podmínkách.
Pokud tě trápí budoucnost, tak si kup ještě jeden motor rezervní a do smrti tě nedostupnost motorů nemusí trápit, protože až tady nebudeš, stejně děti ten rezervní motor budou muset za úplatu uložit na profesionální likvidaci nebezpečného odpadu.
Pokud bys přece jen měl potřebu se v tom hrabat, sehnal bych nějaký masově rozšířený motor, ke kterému je toho na netu hafo (třeba nějaký koncern) a tam laboroval. Rozhodně ne renault.
Normálně seženeš čerpadlo, trubky, vstřikovače z mechanického motoru, přehodíš, nastavíš čerpadlo a jedeš. Nic co by se nedalo zvládnout doma v dílně. Je to rozhodně daleko méně odborná práce jako rozcházení el. řízeného motoru v domácích podmínkách.
Pokud tě trápí budoucnost, tak si kup ještě jeden motor rezervní a do smrti tě nedostupnost motorů nemusí trápit, protože až tady nebudeš, stejně děti ten rezervní motor budou muset za úplatu uložit na profesionální likvidaci nebezpečného odpadu.
Pokud bys přece jen měl potřebu se v tom hrabat, sehnal bych nějaký masově rozšířený motor, ke kterému je toho na netu hafo (třeba nějaký koncern) a tam laboroval. Rozhodně ne renault.
-
- Příspěvky: 1677
- Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Jak zprovoznit motor s řídící jednotkou?
kolega nam dal len fotku turba, ale pritom chce pomoct s cerpadlom a podla turba teda ja motor nerozoznam...to je cca na kazdom motore rovnake...
teraz som si to dobre vsimol, ma to deleny spodny blok, a aj to sanie, atd...vypada to fakt ako motor sofin, cize fiat ducato 2,5tdi, iveco 3512; 3510 by malo mat tento motor s mechanickym cerpadlom roky od 1985 az do 1995-6...
pri zmene za mechanicke cerpadlo treba pocitat s tym, ze treba pomenit aj vstreky, rurky uz prihnes, lebo dalsim vyznamnym rozdielom mechanickeho a elektrickeho cerpadla je otvaraci tlak vstrekov. mechanicke cerpadlo ma nizsie ako elektricke. preto sa postupne preslo na elektricke cerpadlo, lebo mechanicke sa prilis opotrebovavalo.
zase treba spomenut aj to, ze bosch nieje nejaka garazova firma co robi prvy rok palivove systemy, cize ked by si tie futra prehadzal, tak na tom rotacnom cerpadle treba akurat nastavit davku a volnobeh a ostatne sa na rotacnom neda v domacich podmienkach bez drahych vymen robit.
je to na tebe, ze ako sa rozhodnes.
teraz som si to dobre vsimol, ma to deleny spodny blok, a aj to sanie, atd...vypada to fakt ako motor sofin, cize fiat ducato 2,5tdi, iveco 3512; 3510 by malo mat tento motor s mechanickym cerpadlom roky od 1985 az do 1995-6...
pri zmene za mechanicke cerpadlo treba pocitat s tym, ze treba pomenit aj vstreky, rurky uz prihnes, lebo dalsim vyznamnym rozdielom mechanickeho a elektrickeho cerpadla je otvaraci tlak vstrekov. mechanicke cerpadlo ma nizsie ako elektricke. preto sa postupne preslo na elektricke cerpadlo, lebo mechanicke sa prilis opotrebovavalo.
zase treba spomenut aj to, ze bosch nieje nejaka garazova firma co robi prvy rok palivove systemy, cize ked by si tie futra prehadzal, tak na tom rotacnom cerpadle treba akurat nastavit davku a volnobeh a ostatne sa na rotacnom neda v domacich podmienkach bez drahych vymen robit.
je to na tebe, ze ako sa rozhodnes.
Re: Jak zprovoznit motor s řídící jednotkou?
Jenom doplním - mechanické čerpadlo je až do roku 2000, včetně motoru 2.8idtd 90kw.
hotday: přechod na el. řízené vstřikovací čerpadlo nemá vůbec žádnou spojitost s opotřebení či nízkou životností.
Není třeba do čerpadla vůbec hrabat, koupit celé včetně další součástí jak jsem psal výše.
Tady
https://auto.bazos.cz/inzerat/70681635/ ... i-maxi.php
máš komplet, kde si motor vyzkoušíš (tohle je nenahraditelné při koupi motoru).
a ušetříš si spoustu práce a času.
hotday: přechod na el. řízené vstřikovací čerpadlo nemá vůbec žádnou spojitost s opotřebení či nízkou životností.
Není třeba do čerpadla vůbec hrabat, koupit celé včetně další součástí jak jsem psal výše.
Tady
https://auto.bazos.cz/inzerat/70681635/ ... i-maxi.php
máš komplet, kde si motor vyzkoušíš (tohle je nenahraditelné při koupi motoru).
a ušetříš si spoustu práce a času.
-
- Příspěvky: 1413
- Registrován: ned pro 13, 2009 10:08 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Jak zprovoznit motor s řídící jednotkou?
Hned na začátku jsem psal že se jedná o motor z Renault Master 2.5TD je to rv.1998 a už má řj. motoru. I když je to v podstatě motor IVECO. A proč ho nevyužít, mám ho vyzkoušený, protože auto pár let patřilo mě, spotřebou a rozměrově se mi hodí do traktůrku. Mám k němu i kompletní elektroinstalaci. Pokusím se ho zprovoznit tak jak je a pokud by se to nepovedlo tak budu hledat jiné řešení. Tímhle tématem jsem chtěl zjistit kdo se už vydal podobnou cestou. Namontovat mechanické čerpadlo je možnost OK. A co další možnost?
-
- Příspěvky: 1677
- Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Jak zprovoznit motor s řídící jednotkou?
mourke: kurna, mam to vyskusane, ze to cerpadlo ma len polovicnu zivotnost! mozes si to skusit sam, ked neveris!
Re: Jak zprovoznit motor s řídící jednotkou?
Nikdo se nevydává složitější cestou, povětšinou se jde cestou nejmenšího odporu.
Pokud to máš z vlastního auta, pak to je pochopitelnější.
Osobně bych toho byl asi schopnej, kdybych měl k dispozici celé pojízdné auto.
Předělával jsem třeba tdi z golfu IV do golfu II...
Na koncern jsou ale všechna schémata a spousta rozumů na netu.
Tady fakt ale není jediný racionální důvod tam nedat mechanické čerpadlo.
To budeš hledat závady pomocí diagnostiky nebo pokus/omyl...?
11 z 10 mechaniků Ti řekne, že budou mít radši ve stroji mechanické čerpadlo a ne elektriku , nota bene pokud se jedná o renault.
Jinak nevím jak ti poradit, neznám tyhle renaultí motory. Nastuduj schémata a obecně motormanagement a pusť se do toho.
Pokud ale myslíš, že někdo bude vědět kam který drátek přesně připojit dle fotek , nevím no...
Kolega má sprintera 2.9td, což je co do spolehlivosti naprosto někde jinde než renault a jak to auto má leta, tak to furt řešíme...tuhle řídící vstřik, váha...pak začne vynechávat v tahu atd...prostě naprosto zbytečný problémy.
Předtím měl ducato 2.8 itdt a to auto zastavila koroze, jinak nic...
hotday:
motor S9U 740 má otevírací tlak trysek vstřikovačů 240bar
motor 8140.47 má otevírací tlak trysek vstřikovačů 240bar
elektronické řízení má souvislost s životností ale to takovou, že elektronicky řízená čerpadla mají výrazně nižší živostnost než mechanická, po letech se začínají s'rát, tečou, nedobře fungujou a v neposlední řadě jejich oprava je proti mechanice nepoměrně dražší. Proto každej komu se vy'sere Lucas , cpe tam Bosch protože to je na pořád a to auto i míň žere a líp jede.
Pokud to máš z vlastního auta, pak to je pochopitelnější.
Osobně bych toho byl asi schopnej, kdybych měl k dispozici celé pojízdné auto.
Předělával jsem třeba tdi z golfu IV do golfu II...
Na koncern jsou ale všechna schémata a spousta rozumů na netu.
Tady fakt ale není jediný racionální důvod tam nedat mechanické čerpadlo.
To budeš hledat závady pomocí diagnostiky nebo pokus/omyl...?
11 z 10 mechaniků Ti řekne, že budou mít radši ve stroji mechanické čerpadlo a ne elektriku , nota bene pokud se jedná o renault.
Jinak nevím jak ti poradit, neznám tyhle renaultí motory. Nastuduj schémata a obecně motormanagement a pusť se do toho.
Pokud ale myslíš, že někdo bude vědět kam který drátek přesně připojit dle fotek , nevím no...
Kolega má sprintera 2.9td, což je co do spolehlivosti naprosto někde jinde než renault a jak to auto má leta, tak to furt řešíme...tuhle řídící vstřik, váha...pak začne vynechávat v tahu atd...prostě naprosto zbytečný problémy.
Předtím měl ducato 2.8 itdt a to auto zastavila koroze, jinak nic...
hotday:
motor S9U 740 má otevírací tlak trysek vstřikovačů 240bar
motor 8140.47 má otevírací tlak trysek vstřikovačů 240bar
elektronické řízení má souvislost s životností ale to takovou, že elektronicky řízená čerpadla mají výrazně nižší živostnost než mechanická, po letech se začínají s'rát, tečou, nedobře fungujou a v neposlední řadě jejich oprava je proti mechanice nepoměrně dražší. Proto každej komu se vy'sere Lucas , cpe tam Bosch protože to je na pořád a to auto i míň žere a líp jede.
-
- Příspěvky: 747
- Registrován: ned srp 23, 2009 11:54 am
- Bydliště: České Budějovice
Re: Jak zprovoznit motor s řídící jednotkou?
tyhle čerpadla mají výhodu že se moc seřizovat zas nemusí. systémový tlak, na ten sahat nebudeš a na dávku to seřídíš pak v traktoru aby ti to nekouřilo....... není to jako ředové čerpadlo kde jsi musel seřídit každý element zvlášt.. ale i takse to dalo udělat na množství do nádobek...
-
- Příspěvky: 1413
- Registrován: ned pro 13, 2009 10:08 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Jak zprovoznit motor s řídící jednotkou?
Pokud by se mi motor nepovedlo zprovoznit s originál elektronikou, nebylo by zajímavé řešení obdobné jako použil uživatel Jarda-k: na benzínový motor z favoritu dobastlil regulátor otáček ze zetoru:
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 78#p901078
představoval bych si to tak, že na originálním vstřikovacím čerpadle BOSCH by se musela elektronika nahradit pákou na lanko. To by se propojilo s regulátorem z traktoru a pedál z kabiny by byl napojen právě na ten regulátor. To by mohlo jít ne?
výhodou by podle mě bylo, že by se původní vstřikovací čerpadlo nemuselo z motoru sundávat a tudíž nastavovat.
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 78#p901078
představoval bych si to tak, že na originálním vstřikovacím čerpadle BOSCH by se musela elektronika nahradit pákou na lanko. To by se propojilo s regulátorem z traktoru a pedál z kabiny by byl napojen právě na ten regulátor. To by mohlo jít ne?
výhodou by podle mě bylo, že by se původní vstřikovací čerpadlo nemuselo z motoru sundávat a tudíž nastavovat.
-
- Příspěvky: 1413
- Registrován: ned pro 13, 2009 10:08 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Jak zprovoznit motor s řídící jednotkou?
Tak nadešel Den D. abych to shrnul tak řídící jednotka co mám má za snímače pouze: váhu vzduchu, snímač polohy plynového pedálu, snímač polohy na setrvačníku a snímač polohy jehly vstřikovače ( tzv. řídící vstřik). Tohle všechno jsem zapojil zkusmo na původní elektroinstalaci z auta. No a ono to nastartovalo! na plynový pedál to reaguje! takže super.
Až na to přijde řada tak se budu zabývat "zjednodušením" stávají elektroinstalace - počítám že bych rozpletl el.svazky a vystříhal to co nebude nezbytně nutné.
Až na to přijde řada tak se budu zabývat "zjednodušením" stávají elektroinstalace - počítám že bych rozpletl el.svazky a vystříhal to co nebude nezbytně nutné.