Vari System
Moderátor: DYK
Re: Vari System
Pepo trochu korektně bych prosil. Samotný motor je za cca 150 euro ale je to servisní motor, ne pohonná jednotka. Celá pohonná jednotka pak za 399 a úsměvné je, že po slevě z ceny 629. To je lidumil, co? Buď se teda budeme bavit o ND nebo o jednotlivých skupinách stroje. A porovnávat. Navíc kurz eura řídí jiní.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Vari System
Proximák píše:Soptíku, čert vypadá vcelku dobře. Trochu potlučenej je, ale plechy se porovnají, přetře barvou, ale důležitý je že je k němu vše co je třeba. A cenovka je přijatelná, bývaly za větší pálky.
Minimátor: Řekl bych že je to akce určena pro lidi co už doma něco mají. Modelovej příklad: Mám nějakej kultivátor s vozíkem, kultivátor dosloužil, vyměním u Vari za XP a DSK-317 a je jedno jestli s osovým čepem nebo Global. Koupím použitou nápravu a jedu si. Na co nový vozík? A nebo proč kupovat nový vozík a nápravu pokud mám starou Terru a měním? Stačí mi motor a převodovka. Přijde mi to dost zbytečný měnit vše, zbytečný finance. A prodat nové věci co tím získám...? Nikdo ti za to ty peníze co jsi za to dal ty při koupi stejně nedá. To je jak s novým autem...jen vyjede z autosalonů a cena je dole. A VARI IV GLOBAL + ANV-400 (motor VARI XP-200) stojí 45tisíc
Souhlas, každý jak uzná za vhodné. Global stojí 45, ale do ledna byl za 39000,- Já teď chci jít do tajfunu,převodovku budu mít za šrotovou. nemáte s tím někdo zkušenost, jak se s tím maká?
Re: Vari System
Dyk: Nerozumím, co je úsměvného na tom, že cena na Slovensku je stejná jako u nás se šrotovným, a že i základní cena bez slevy (která je tam už kdoví jak dlouho) je o více než tisíc korun levnější než u nás. A kurz bych sem nepletl, realita je realita. U motoru XP200 jsem uvedl cenu proto, že mnozí lidé ani nevědí, že je možné koupit základní motor za tak nízkou cenu a kupují celé motory s přírubou a spojkou, i když ty jim zůstaly po odchodu jejich čtyřtaktů na věčnost a dají se použít na nový servisní motor.
Re: Vari System
Co lidé vědí nebo nevědí bych nechal na nich, divil by ses, co si zjiszí když chtějí, stejně tak cenu "servisního" motoru nabízenou autorizovaným dealerem Vari. Ale jinak nic proti!!! Hurá do Kostoľan nebo k nějakému jeho prodejci, když je to tak výhodné. A záruka?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
-
- Příspěvky: 237
- Registrován: pát dub 08, 2016 7:42 am
- Bydliště: Vrchlabí
Re: Vari System
Tajfuna jsem měl půjčenýho minulý léto. Žádnej žebrák to není a s XP-200 to pokosí dost, sekali jsme s tím stařinu až po kolena a bez problémů.
minimátor píše:Proximák píše:Soptíku, čert vypadá vcelku dobře. Trochu potlučenej je, ale plechy se porovnají, přetře barvou, ale důležitý je že je k němu vše co je třeba. A cenovka je přijatelná, bývaly za větší pálky.
Minimátor: Řekl bych že je to akce určena pro lidi co už doma něco mají. Modelovej příklad: Mám nějakej kultivátor s vozíkem, kultivátor dosloužil, vyměním u Vari za XP a DSK-317 a je jedno jestli s osovým čepem nebo Global. Koupím použitou nápravu a jedu si. Na co nový vozík? A nebo proč kupovat nový vozík a nápravu pokud mám starou Terru a měním? Stačí mi motor a převodovka. Přijde mi to dost zbytečný měnit vše, zbytečný finance. A prodat nové věci co tím získám...? Nikdo ti za to ty peníze co jsi za to dal ty při koupi stejně nedá. To je jak s novým autem...jen vyjede z autosalonů a cena je dole. A VARI IV GLOBAL + ANV-400 (motor VARI XP-200) stojí 45tisíc
Souhlas, každý jak uzná za vhodné. Global stojí 45, ale do ledna byl za 39000,- Já teď chci jít do tajfunu,převodovku budu mít za šrotovou. nemáte s tím někdo zkušenost, jak se s tím maká?
Re: Vari System
Otázkou vyměnit pouze motor a nebo pohonnou jednotku jsem se zabýval minulý rok. Konkrétně jsem měnil Tecumseh Vector od Balcara z roku 1995. Motor by ještě běžel, jen už se ozývala ojnice avšak prasklá palivová nádrž a nedostupnost ND jeho konec přiblížila. Motor měl dvoutaktní dvoučelisťovou spojku Balcar, o průměru hřídele se ani bavit nebudeme. Takže nová keramická spojka, aby něco vydržela tak je to taky celkem pálka a to ani nevím jestli by šla k té Balcarácké přírubě (je mnohem vyšší než Vari). Ergonomie klečí u Globalu taky někde jinde. U Balcaru už byly gumy řidítkách ztvrdlé, nedaly se sehnat, všechny vibrace pochytali ruce. Poloha rukou taky dost nepohodlná, podobně jako u těch levnějších klečí od Jikovu. Upínky? Balcar měl ještě upínky na kolíčky a né jako čtyřtakty na nýtky s drážkou. Takže další mínus. Nová páčka plynu s lankem, další peníze. A o váze pohonných jednotek raději mluvit nebudeme. Je rozdíl jestli mám přendávat 32kg (Honda GCV190 +VR-02) a nebo 23kg (XP-200+Global). A když měníš olej a pohonnou jednotku držíš nakloněnou v rukou? To už je pak těch 9kg hodně znát. Nová řidítka jsou i pevnější, průměr trubky je větší než u VR-02. A když u Hondy mám tlumič vibrací, nemůžu je stranově vyklápět. U Globalu je to vše integrovaně. Tecumseh i s řidítky bych za 6000,- rozhodně neprodal a tak se mi XPčko na ekodotaci po zvážení všech plusů a mínusů zdálo jako nejlepší varianta. A to teď můžu jedině potvrdit
Tajfunek by se mi také líbil ale v inzerci je jich málinko, a novej... no za poslední roky se do Vari dalo hodně, tak se musím krotit
Tajfunek by se mi také líbil ale v inzerci je jich málinko, a novej... no za poslední roky se do Vari dalo hodně, tak se musím krotit
-
- Příspěvky: 237
- Registrován: pát dub 08, 2016 7:42 am
- Bydliště: Vrchlabí
Re: Vari System
Kluci, má někdo z Vás zkušenost se ,,starou" červenou T-20 s převody pro 2T ve spojení se 4T motorem? Marně se pídím po nějaké T-20/SA ke svý PJXP-200, koukám, že asi marně, těch převodovek bylo obecně asi velmi málo. Chtěl bych to použít na rotavátor.....
Re: Vari System
Já jsem o tom uvažoval a tak jsem si to i počítal jak by to cca jelo. Ale je fakt že čísla v tabulce nic moc neřeknou. S T-20/SA jsem se setkal v inzerci jen dvakrát. Jednou to bylo před lety a to jsem zaspal a pak náhodou minulý rok a už byla doma. Do rotavátoru to je to nejlepší, má nejvyšší otáčky. Akorát jsou potřeba kryty, na dvojku to hází až na motor jenže ty nikdo moc nemá abych je obšlahl a dvojku za nový? To se chlapci ve Vari asi zbláznili, radlička stojí 990,- a kryty 1990,-, to je hodně velkej nepoměr Nebo jestli máte někdo ty nové kryty a poměřil by jste mi je? Ani u nás na prodejně je nemají protože je nikdo za ty peníze nechce. Asi něco vytvořím a uvidím, našel jsem doma kryty ještě z dob Terry, skládané, ale kdo se s nima má montovat
Našel jsem svoje zápisky z doby před roky, vzal nějaké údaje z minulé tabulky a udělal tabulku novou tak pro číselné porovnání.
PS: Už vím kde jsem vzal že 2T točí na 3.stupeň 4800ot.min., v návodu k JM4-003V,T
Našel jsem svoje zápisky z doby před roky, vzal nějaké údaje z minulé tabulky a udělal tabulku novou tak pro číselné porovnání.
PS: Už vím kde jsem vzal že 2T točí na 3.stupeň 4800ot.min., v návodu k JM4-003V,T
Re: Vari System
Z tabulky je patrné, že na T20 podle použití motoru je rychlost (otáčky) 1 nebo 2 velice podobná rychlostem (otáčkám) 2 a 3 na DSK 317. Jsou tam rozdíly, ale pro praktické použití bych je označil za zanedbatelné. Nejdůležitější je zpátečka, která se může v některých případech móc hodit. Hlavně u plotů. Hodnota otáček motorů Jikov by měla být 4700ot/min dle dílenské příručky, je tam však tolerance, takže sto otáček tam sto otáček jinam to na nožích rotavátoru bude jedno. No a taky je otázkou, kolik ty motory lidem doopravdy točí, protože si pohrají s pružinou regulátoru na hřebínku a je to všechno jinak nebo v prdeli. Většinou teda nedosahují předepsaných otáček a třetí polohu regulátoru pod nádrží.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
-
- Příspěvky: 1320
- Registrován: ned bře 30, 2014 6:20 pm
- Bydliště: od Třebíča
Re: Vari System
Nebylo by lepší než vycházet z otáček motoru, přepočítat kolikrát se musí otočit hrníčkem ve spojce aby se rotavátor otočil jednou dokola? Potom by se dalo porovnat kolik točí rotavátor na jaký motor.Proximák píše:Já jsem o tom uvažoval a tak jsem si to i počítal jak by to cca jelo. Ale je fakt že čísla v tabulce nic moc neřeknou. S T-20/SA jsem se setkal v inzerci jen dvakrát. Jednou to bylo před lety a to jsem zaspal a pak náhodou minulý rok a už byla doma. Do rotavátoru to je to nejlepší, má nejvyšší otáčky. Akorát jsou potřeba kryty, na dvojku to hází až na motor jenže ty nikdo moc nemá abych je obšlahl a dvojku za nový? To se chlapci ve Vari asi zbláznili, radlička stojí 990,- a kryty 1990,-, to je hodně velkej nepoměr Nebo jestli máte někdo ty nové kryty a poměřil by jste mi je? Ani u nás na prodejně je nemají protože je nikdo za ty peníze nechce. Asi něco vytvořím a uvidím, našel jsem doma kryty ještě z dob Terry, skládané, ale kdo se s nima má montovat
Našel jsem svoje zápisky z doby před roky, vzal nějaké údaje z minulé tabulky a udělal tabulku novou tak pro číselné porovnání.
PS: Už vím kde jsem vzal že 2T točí na 3.stupeň 4800ot.min., v návodu k JM4-003V,T
Družstva. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69747
Kováři. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69882
První PC- Pc 80 286 Ram úchvatných 1 mega Cpu 6 Mhz, disk 20 mega mechanika 5.25 -1.2 mg
OS Norton Commander
Kováři. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69882
První PC- Pc 80 286 Ram úchvatných 1 mega Cpu 6 Mhz, disk 20 mega mechanika 5.25 -1.2 mg
OS Norton Commander
-
- Příspěvky: 1320
- Registrován: ned bře 30, 2014 6:20 pm
- Bydliště: od Třebíča
Re: Vari System
Já když koupil starší Vari, tak regulace nebyla vůbec zapojená. Lanko tahalo za páčku na pravé straně co je táhylko na ten regulační plech. Když jsem přidal plyn a Varičko se dostalo do záběru, tak jak jsem dojel na konec řádku a nářadí jsem vytáhl z hlíny tak motor hnedka letěl do nejvyších otáček. V zimě jsem na karbec po sháněl věci a všechno už začalo fungovat jak má. Jenže otáčky jsem upravil pružinkou na optimální max otáčky aby se dalo na políčku za varičkem chodit. Jednou jsem vezl vozíčkem ze zahrady něco domů a v kopečku bylo zas málo plynu. Musel jsem zastavit a zařadit dvojku abych vyjel. Teďka to mám předělané na dálkové ovládání. Na první polohu to mám nastavené aby to jelo bez cukání. Mám tam pět poloh na páčsce. Za jízdy to reguluji jak se to hodí.DYK píše:Z tabulky je patrné, že na T20 podle použití motoru je rychlost (otáčky) 1 nebo 2 velice podobná rychlostem (otáčkám) 2 a 3 na DSK 317. Jsou tam rozdíly, ale pro praktické použití bych je označil za zanedbatelné. Nejdůležitější je zpátečka, která se může v některých případech móc hodit. Hlavně u plotů. Hodnota otáček motorů Jikov by měla být 4700ot/min dle dílenské příručky, je tam však tolerance, takže sto otáček tam sto otáček jinam to na nožích rotavátoru bude jedno. No a taky je otázkou, kolik ty motory lidem doopravdy točí, protože si pohrají s pružinou regulátoru na hřebínku a je to všechno jinak nebo v prdeli. Většinou teda nedosahují předepsaných otáček a třetí polohu regulátoru pod nádrží.
Družstva. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69747
Kováři. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69882
První PC- Pc 80 286 Ram úchvatných 1 mega Cpu 6 Mhz, disk 20 mega mechanika 5.25 -1.2 mg
OS Norton Commander
Kováři. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69882
První PC- Pc 80 286 Ram úchvatných 1 mega Cpu 6 Mhz, disk 20 mega mechanika 5.25 -1.2 mg
OS Norton Commander
Re: Vari System
No a ty údaje o otáčkách dole na převodovce myslíš nepostačí?mraveneček píše:Nebylo by lepší než vycházet z otáček motoru, přepočítat kolikrát se musí otočit hrníčkem ve spojce aby se rotavátor otočil jednou dokola? Potom by se dalo porovnat kolik točí rotavátor na jaký motor.Proximák píše:Já jsem o tom uvažoval a tak jsem si to i počítal jak by to cca jelo. Ale je fakt že čísla v tabulce nic moc neřeknou. S T-20/SA jsem se setkal v inzerci jen dvakrát. Jednou to bylo před lety a to jsem zaspal a pak náhodou minulý rok a už byla doma. Do rotavátoru to je to nejlepší, má nejvyšší otáčky. Akorát jsou potřeba kryty, na dvojku to hází až na motor jenže ty nikdo moc nemá abych je obšlahl a dvojku za nový? To se chlapci ve Vari asi zbláznili, radlička stojí 990,- a kryty 1990,-, to je hodně velkej nepoměr Nebo jestli máte někdo ty nové kryty a poměřil by jste mi je? Ani u nás na prodejně je nemají protože je nikdo za ty peníze nechce. Asi něco vytvořím a uvidím, našel jsem doma kryty ještě z dob Terry, skládané, ale kdo se s nima má montovat
Našel jsem svoje zápisky z doby před roky, vzal nějaké údaje z minulé tabulky a udělal tabulku novou tak pro číselné porovnání.
PS: Už vím kde jsem vzal že 2T točí na 3.stupeň 4800ot.min., v návodu k JM4-003V,T
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Vari System
Dřív ani teď jsem neměl info o počtu zubů a nebo převodových poměrech. Jsou to jen hodnoty z návodů a k nim dopočítány další. Je to jen informativní ale myslím že pro ilustraci to snad stačí převodový poměr se z toho dá také lehce spočítat, jsou tam uvedeny otáčky na vstupu i výstupu. Tomu jsem se chtěl ale vyhnout aby mě pak někdo nebral za slovo že je tam takovej a takovej poměr nebylo by to přesný
Re: Vari System
Nelam si s tím hlavu, ve starejch návodech ty otáčky jsou uvedený a jde to dopočítat i s variantama motoru. No a deset otáček dole sem deset tam je šumák pro rotavátor.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
-
- Příspěvky: 1320
- Registrován: ned bře 30, 2014 6:20 pm
- Bydliště: od Třebíča
Re: Vari System
Jaký máš názor na tenhle motor.
https://www.zahradales.cz/product/motor ... -r225/5009 8 HP
https://www.zahradales.cz/product/motor ... -r170/5008 6HP
https://www.zahradales.cz/product/motor ... -r225/5009 8 HP
https://www.zahradales.cz/product/motor ... -r170/5008 6HP
Družstva. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69747
Kováři. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69882
První PC- Pc 80 286 Ram úchvatných 1 mega Cpu 6 Mhz, disk 20 mega mechanika 5.25 -1.2 mg
OS Norton Commander
Kováři. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69882
První PC- Pc 80 286 Ram úchvatných 1 mega Cpu 6 Mhz, disk 20 mega mechanika 5.25 -1.2 mg
OS Norton Commander