Krpan versus uniforest
Moderátoři: rezis, Malboro, Leo
- Vinea 30Hp Comfort
- Příspěvky: 3585
- Registrován: pát úno 13, 2009 2:52 pm
- Bydliště: okr.Prostějov
Re: Krpan versus uniforest
Teď už i Krpan 4SI a 5SI je ze spodní kladkou,nedávno jsem ho okukoval v Interforstu
ZETOR 5211
Re: Krpan versus uniforest
Díky. Trochu jsem se tím probral, není tu někdo zasvěcenější?
Dopředu uvádím, že chci dodatečně naviják předělat na vzduch.
Nyní vybírám mezi těmito:
Tajfun 45A - 55 745 Kč bez lana
http://www.4forest.cz/produkty/navijaky/navijak-45a/
Krpan 4,5E - 55 902 Kč s 9mm 70m lanem
http://www.interforst.cz/cz/eshop/k/lan ... -4-5e/370/
Uniforest 45M - 65 219 Kč s 10mm 70m lanem
http://www.agrosklad.cz/lesnicke-navija ... vijak-45m/
Nejlépe vychází (ceníkové ceny bez eventuelní slevy) Krpan 4,5 E, ale tam se mi zase tolik nelíbí radlice, nemá vespod ,,vyčnívající'' lištu takže asi bude obtížnější rampování klád na skládku, nebo je snad možné si vybrat radlici?
Je mezi těmito navijáky nějaký hlavní konstrukční rozdíl? spojka, brzda...
Předem díky.
Dopředu uvádím, že chci dodatečně naviják předělat na vzduch.
Nyní vybírám mezi těmito:
Tajfun 45A - 55 745 Kč bez lana
http://www.4forest.cz/produkty/navijaky/navijak-45a/
Krpan 4,5E - 55 902 Kč s 9mm 70m lanem
http://www.interforst.cz/cz/eshop/k/lan ... -4-5e/370/
Uniforest 45M - 65 219 Kč s 10mm 70m lanem
http://www.agrosklad.cz/lesnicke-navija ... vijak-45m/
Nejlépe vychází (ceníkové ceny bez eventuelní slevy) Krpan 4,5 E, ale tam se mi zase tolik nelíbí radlice, nemá vespod ,,vyčnívající'' lištu takže asi bude obtížnější rampování klád na skládku, nebo je snad možné si vybrat radlici?
Je mezi těmito navijáky nějaký hlavní konstrukční rozdíl? spojka, brzda...
Předem díky.
- pepa.traktor
- Příspěvky: 4261
- Registrován: úte led 27, 2009 3:03 pm
- Bydliště: táborsko
Re: Krpan versus uniforest
za 6718 bych volil http://www.agrosklad.cz/lesnicke-navija ... i-kladkou/
nevím proč silnější 45 apd. je akorád těžší a o to méně na šavle stejně ta 67 půjde předek vzduchem celých 25 m strom si necháš zdát tak akorád z kopce -vše je o síle a váze
moje zkušenost je staré provedení eco 40 a provoz za 5748 a tak bych asi k tomu jak píšeš že chceš zasvěcenýho měl co říci a to že ta 40 s kladkou musí stačit pokud ti na penězích nezáleží kup si silnější to už je na Tobě pokud máš v úmyslu výměnu traktoru za hnanýho předkem vezmi silnější ---a k té spodní liště kvůli navalování traktorem bez předku si jako myslíš že odstrčíš balík kulatiny hůř nebo líp to je jenom psychika traktor 6718 na to nebude mít sílu ---v našich domácích podmínkách musíme dělat s rozmyslem a šetřit techniku co to dovoluje situace
pokud jsi z JH udělej si výlet do Jiřic a nezávazně se jed podívat at to vidíš na vlastní oči--nejdříve zavolat at to tam vůbec má skladem --jenom at si nemyslíš že ti něco chci cpát co máš koupit objet si prodejce a udělej si úsudek sám to je stejně to nejlepší
k těm cenám je třeba připočíst většinou třeba 3-5 kusů řetězů + závěs+kardan a je to klidně 10 tis k ceně navíc jako nic pro hoby použití
to je moje rada člověka co tahá pro sebe na 10 ha lesa -kupoval to strýc já byl u toho s ním a stejně to řídím já tak to prostě je
nevím proč silnější 45 apd. je akorád těžší a o to méně na šavle stejně ta 67 půjde předek vzduchem celých 25 m strom si necháš zdát tak akorád z kopce -vše je o síle a váze
moje zkušenost je staré provedení eco 40 a provoz za 5748 a tak bych asi k tomu jak píšeš že chceš zasvěcenýho měl co říci a to že ta 40 s kladkou musí stačit pokud ti na penězích nezáleží kup si silnější to už je na Tobě pokud máš v úmyslu výměnu traktoru za hnanýho předkem vezmi silnější ---a k té spodní liště kvůli navalování traktorem bez předku si jako myslíš že odstrčíš balík kulatiny hůř nebo líp to je jenom psychika traktor 6718 na to nebude mít sílu ---v našich domácích podmínkách musíme dělat s rozmyslem a šetřit techniku co to dovoluje situace
pokud jsi z JH udělej si výlet do Jiřic a nezávazně se jed podívat at to vidíš na vlastní oči--nejdříve zavolat at to tam vůbec má skladem --jenom at si nemyslíš že ti něco chci cpát co máš koupit objet si prodejce a udělej si úsudek sám to je stejně to nejlepší
k těm cenám je třeba připočíst většinou třeba 3-5 kusů řetězů + závěs+kardan a je to klidně 10 tis k ceně navíc jako nic pro hoby použití
to je moje rada člověka co tahá pro sebe na 10 ha lesa -kupoval to strýc já byl u toho s ním a stejně to řídím já tak to prostě je
zetor 5645,7211,unhz500 a ted lítám fabií 1,9 sdi combi + teraccan s vlekem +multivan+ mini coper a přibyl 6745
Re: Krpan versus uniforest
Díky za rady... tu silnější vzhledem k tomu že nebude používaný denně (budem ho mít dlouhou dobu) a předpokládám, že za x let bude jiný traktor, logicky silnější, ale asi máš pravdu, ještě to proberu...
S tím tvarem radlice, myslím to tak, že konkrétně tím krpanem asi nepůjde kláda na skládce podebrat a převalit nahoru na ostatní klády. Nadruhou stranu nic nebrání tomu tam navařit kus silnějšího plechu a eventuelně to dodělat.
Jaký je rozdíl 40eco starší/nové provedení?
S tím tvarem radlice, myslím to tak, že konkrétně tím krpanem asi nepůjde kláda na skládce podebrat a převalit nahoru na ostatní klády. Nadruhou stranu nic nebrání tomu tam navařit kus silnějšího plechu a eventuelně to dodělat.
Jaký je rozdíl 40eco starší/nové provedení?
- JirkaJD
- Příspěvky: 255
- Registrován: pát zář 28, 2007 9:42 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Krpan versus uniforest
Dobrý den budu kupovat naviják a rozhoduju se mezi Uniforest 40eco se spodní kladkou a nebo Bystroň 4t . Co by jste mi doporučili , u Bystroně se mi líbí že nemá pásovou brzdu ale rohatku , ale zase se mi nelíbí váha navijáku. Tahat to zatím chci Z4011.
Zetor 4011
Re: Krpan versus uniforest
Já osobně si právě myslím, že pásová brzda je přecejenom pohodlnější než rohatka. Ano, sice podléhá opotřebení, ale ovládání je přecejenom komfortnější + do budoucna je možnost předělat na vzduchové ovládání
Re: Krpan versus uniforest
Už jsem něco podobného psal do party, ale tahám s 6748 7tunu krpana a je to akorát, co se tahu týče. Ono je to o použití, my hodně děláme velké stromy a lokality, kde to hajnému jiný neudělá, takže potřebujeme 90m lana a silný tah. Ty čtyřtuny mají strašně malé bubny, a na plném už houby utáhnou, resp. pokud předěláš na vzduch, udusíš motor.
Nadotažení nějakých klacků kousek je to jedno. I čtyřtuna samo poslouží.
A mimochodem zdá se mi že nějak podražili, my měli tu mechanickou sedmitunu myslím za 65tis,- bez DPH.
Jinak pásovka nám funguje bezproblémů, často stahujeme stromy nad silnicí a brzda nikdy nezklamala, 100% jí věřím. Rohatka je dost protivná, navíc i částečně nebezpečná. Nepovolí a to ani když chceš.
Nadotažení nějakých klacků kousek je to jedno. I čtyřtuna samo poslouží.
A mimochodem zdá se mi že nějak podražili, my měli tu mechanickou sedmitunu myslím za 65tis,- bez DPH.
Jinak pásovka nám funguje bezproblémů, často stahujeme stromy nad silnicí a brzda nikdy nezklamala, 100% jí věřím. Rohatka je dost protivná, navíc i částečně nebezpečná. Nepovolí a to ani když chceš.
Re: Krpan versus uniforest
Krásný příspěvek se super informacemi
Jenom bych měl dotaz - naviják s menší silou při větším tahu udusí traktor? Já myslel, že by spíš právě začala klouzat spojka navijáku. Mám Crystala (100 koní) a za ním pětitunu a právě mám strach, abych někdy někde neutavil spojku když bych mu zapřihl víc než by ten naviják měl snést
Jenom bych měl dotaz - naviják s menší silou při větším tahu udusí traktor? Já myslel, že by spíš právě začala klouzat spojka navijáku. Mám Crystala (100 koní) a za ním pětitunu a právě mám strach, abych někdy někde neutavil spojku když bych mu zapřihl víc než by ten naviják měl snést
Re: Krpan versus uniforest
Tyhle tříboďáky sice mají lamelovou spojku, ale tažná síla záleží vlastně jen na přitlačovací síle. Resp. pokud někdo dá velký vzduchový válec tam, kde se to origo ovládá provázkama, proklouzává to těžko, alespoň u toho našeho. Už se mi třeba podařilo při táhnutí "dvojitě" přes kladku přervat čistým tahem kloudné 16mm lano, kterým byla kladka přivázána.
Malé navijáky jdou obzvlášť na plném bubnu dosti rychle, takže to bude hodně dusit motor atd...
Malé navijáky jdou obzvlášť na plném bubnu dosti rychle, takže to bude hodně dusit motor atd...
Re: Krpan versus uniforest
též chci pořídit něco na to domácí žvýkaní,ale nevim zda rohatku nebo pásovou,mám zetor 6748 a nebudu tahat žádné kubíkové stromy spíš probírku,co poradíte přemýšlím bud krpana 4Si nebo bystroně 4T
Re: Krpan versus uniforest
Já osobně bych doporučil pásovku, je na ovládání příjemnější dle mého a kde povolit kdykoliv chceš
Takže když budu konkrétní, a budu se bavit o mém případě, kdy mám naviják, tedy spojku i brzdu ovládanou hydraulicky, přičemž samotný naviják má dva náhony (jeden do pomala, druhý do rychla) a používám pouze ten do pomala (ten rychlý převod je totiž fakt rychlý a přitom bych řekl až zbytečně moc), tak je celém velká pravděpodobnost, že ve skutečnosti když na to přijde budu schopen tahat více než těch 5 tun?
Popřípadě pokud by mu naviják traktor dusil, tak by mohlo stačit vyměnit ozubené kolo na náhonové hřídeli za menší a tím pádem by se sice snížila o něco rychlost navíjení (což by mi asi tolik nevadilo, protože i na pomalý převod ten naviják jede celém rychle), nicméně by se navýšila tažná síla?
Tech píše:Tyhle tříboďáky sice mají lamelovou spojku, ale tažná síla záleží vlastně jen na přitlačovací síle. Resp. pokud někdo dá velký vzduchový válec tam, kde se to origo ovládá provázkama, proklouzává to těžko, alespoň u toho našeho. Už se mi třeba podařilo při táhnutí "dvojitě" přes kladku přervat čistým tahem kloudné 16mm lano, kterým byla kladka přivázána.
Malé navijáky jdou obzvlášť na plném bubnu dosti rychle, takže to bude hodně dusit motor atd...
Takže když budu konkrétní, a budu se bavit o mém případě, kdy mám naviják, tedy spojku i brzdu ovládanou hydraulicky, přičemž samotný naviják má dva náhony (jeden do pomala, druhý do rychla) a používám pouze ten do pomala (ten rychlý převod je totiž fakt rychlý a přitom bych řekl až zbytečně moc), tak je celém velká pravděpodobnost, že ve skutečnosti když na to přijde budu schopen tahat více než těch 5 tun?
Popřípadě pokud by mu naviják traktor dusil, tak by mohlo stačit vyměnit ozubené kolo na náhonové hřídeli za menší a tím pádem by se sice snížila o něco rychlost navíjení (což by mi asi tolik nevadilo, protože i na pomalý převod ten naviják jede celém rychle), nicméně by se navýšila tažná síla?
Re: Krpan versus uniforest
No to já ti neřeknu, musíš vědět sám co ti ten naviják dělá. Ale v praxi jo. U majora si hodně pomůžeš náhonem přes rychlosti. U crystala musíš přidat víc plynu.
Re: Krpan versus uniforest
No právě, já jsem zatím pouze teoretik s navijákem jsem natahal zatím jenom pár stromů, takže spíš sháním informace co a jak dělat, abych do budoucna třeba něco zbytečně neničil. Nikdy jsem s navijákem nepracoval, takže e spíše ptám na rady a doručení zkušených lidí
Re: Krpan versus uniforest
Ono ked porovnam klasiku TUN-40 co je na traktore na pevno, tak cez 540ot./min je tiez dost rychly lebo aby mal silu potrebuje vyssie otacky motora. Chlapi u nas cez 540ot./min. tahaju len pri prebierkach a v dobrom terene. Ale to je taka situacia raz za 5 rokov. Kalamity a aj v robote tahame len cez rychlosti. Ja som skusil tahat cez 540 len raz a stacilo. S traktorom to šklbalo lebo bolo treba motoru pridat, tak ze som sa bal ze mi preskoci vzpera. Cez rychlosti je to citlivejsie tahanie. Doma na domarobenom taham takisto cez rychlosti.