Zapojení rozvaděče na ovládání navijáku na Z8045
Moderátor: Lukashil
Zapojení rozvaděče na ovládání navijáku na Z8045
Zdravím vás pánové.
Já vím, že témat o zapojení rozvaděče je tu milion a taky jsem se snažil většinu pročíst a najít řešení mého problému, nicméně nepovedlo se, a tak se vás tady chci zeptat v dalším novém tématu. Nyní k věci:
Jde mi o to, že mám Zetor 8045, který má standartně dva vývody, resp. dvě rychlospojky na přídavné okruhy s tím, že jsou stavěny tak, že dokážou ovládat původním ovládáním z traktoru dvoučinnpou pístnici. Tzn. že Buďto při tlaku do jedné rychlospojky je druhá spojena s odpadem, nebo naopak. Pak je tu další poloha tzv. plovoucí, kdy jsou obě rychlospojky do přepadu a pak nulová poloha, kdy jsou obě rychlospojky uzavřeny.
Vzhledem k tomu, že mám čelňák, tak jedna ryz původních rychlospojek je trvale obsazena rozvaděčem pro čelní nakladač.
Nicméně jde mi teď o to, že mám za traktor hydraulicky ovládaný naviják, tzn. naviják má dvě jednočinné pístnice - jednu na brzdu navijáku, která je při tlaku oleje do pístnice odbržděná a druhou na spojku navijáku, která je při tlaku do pístnice sepnuta. Jde mi o následující - původně jsem chtěl další rozvaděč, kterým bych ovládal tyhle dva vstupy napojit nějakým způsobem na ten samý okruh na traktoru, který dodává tlak do rozvaděče čelňáku, abych pořád nemusel přepínat na traktorovém ovládání hydrauliky mezi dvou okruhama a měl k dispozici ovládání čelňáku a zároveň i ovládání zadních rychlospojek, potažmo navijáku. To by ale znamenalo, že bych musel tyto rozvaděče za sebe zapojit do serie. Nicméně tím pádem by hrozilo poškození prvního rozvaděče, takže tahle cesta bohužel asi reálná nebude.
Takže další možnost, kde vzít tlakové krmení rozvaděče ovládajícího naviják je druhá původní rychlospojka na traktoru s tím, že bude nutno na traktoru přepínat okruhy podle toho, zda-li zrovna budu chtít využívat nakladač či naviják, případně jiné přídavné zařízení místo něj.
Tak a teď mi jde o to, jak zapojit tento rozvaděč pro zadní přídavné výstupy. Problém je ten, že mám de facto dva jednočinné okruhy (spojka a brzda navijáku), kde potřebuji zvlášť ovládání k brzdě navijáku (kvůli volnému odvíjení lana) a poté, v případě navijení lana potřebuji tyhle dva okruhy spojit do jednoho kvůli tomu, aby tlak šel nejen do jednočinného válce spojky, ale i brzdy. Ovšem vzhledem k tomu, že se jedná o hydraulicky ovládané jednočinné písty, tak zapojení, resp. použití rozvaděče musím zvolit takové, aby pouze pustilo tlak do pístnic aby se vysunuly a nadále tlak dodávan do pístnic nebyl, aby zbytečně čerpadlo netlačilo natvrdo, jestli mi rozumíte. Ve zvýšených otáčkách by to dle mého jistě nebylo košer. Teď mně napadá použití nějakého přetlakového ventilu, ale tohle už je pro mně vyšší dívčí
Způsob ovládání si představuji ideálně jednou pákou, která by měla tři polohy:
1. krajní poloha - odbržděna brzda navijáku na volné odvíjení
neutrální poloha - zabrzděno
2. krajní poloha - odbržděno a zároveň sepnuta spojka navijáku, takže navíjení.
Zároveň bych takto zapojený rozvaděč chtěl tedy i používat na další přídavné zařízení, jako je například zvědání sběracího koše na sběracím voze, vyklápění vlečky atd... Plus bych teda zároveň chtěl přidat ještě další sekci na ovládání dvojčinného pístu (do budoucna kdyby náhodou).
Zatím co jsem nad tím zatim takhle přemýšlel, tak bych pro tohle použití mimo rozvaděče musel použít i třícestný ventil, kterým bych musel buďto spojovat či rozpojovat okruh spojky a brzdy navijáku, což by bylo nepohodlné v případě, pokud by existovala možnost rozvaděče, který by tuhle potřebu eliminoval.
Další věc, na které jsem se zasekl je ta, že v použití s konvenčním dvoucestným rozvaděčem rozvaděčem, který měl v neutrální poloze zavřeny oba dva výstupy a v každé krajní poloze propojoval jeden výstup s tlakem a druhý s odpadem, a který bych použil v kombinaci s 3. cestným ventilem by bylo ovládání navijáku taktéž nepraktické a v určitých případech i nebezpečné vzhledem k tomu, že by v tomhle případě ovládání navijáku nefungovalo na "dotyk" tzn. že naviják by dál navíjel i když by obsluha ovládací páku rozvaděče pustila. Musel by totiž nejprve přesunout páku do opačné krajní polohy, aby tlak z pístnice ovládání spojky a brzdy navijáku mohl být přepuštěn zpátky do přepadu...
No, snad jsem to napsal aspoň trochu srozumitelně a mockrát děkuji všem, kteří to přečetli až sem a případně budou ochotni se mnou tady rozvést diskuzi na tohle téma a eventuelně mi poradit s vhodným výběrem komponent Za případné překlepy se omlouvám
Michal
Já vím, že témat o zapojení rozvaděče je tu milion a taky jsem se snažil většinu pročíst a najít řešení mého problému, nicméně nepovedlo se, a tak se vás tady chci zeptat v dalším novém tématu. Nyní k věci:
Jde mi o to, že mám Zetor 8045, který má standartně dva vývody, resp. dvě rychlospojky na přídavné okruhy s tím, že jsou stavěny tak, že dokážou ovládat původním ovládáním z traktoru dvoučinnpou pístnici. Tzn. že Buďto při tlaku do jedné rychlospojky je druhá spojena s odpadem, nebo naopak. Pak je tu další poloha tzv. plovoucí, kdy jsou obě rychlospojky do přepadu a pak nulová poloha, kdy jsou obě rychlospojky uzavřeny.
Vzhledem k tomu, že mám čelňák, tak jedna ryz původních rychlospojek je trvale obsazena rozvaděčem pro čelní nakladač.
Nicméně jde mi teď o to, že mám za traktor hydraulicky ovládaný naviják, tzn. naviják má dvě jednočinné pístnice - jednu na brzdu navijáku, která je při tlaku oleje do pístnice odbržděná a druhou na spojku navijáku, která je při tlaku do pístnice sepnuta. Jde mi o následující - původně jsem chtěl další rozvaděč, kterým bych ovládal tyhle dva vstupy napojit nějakým způsobem na ten samý okruh na traktoru, který dodává tlak do rozvaděče čelňáku, abych pořád nemusel přepínat na traktorovém ovládání hydrauliky mezi dvou okruhama a měl k dispozici ovládání čelňáku a zároveň i ovládání zadních rychlospojek, potažmo navijáku. To by ale znamenalo, že bych musel tyto rozvaděče za sebe zapojit do serie. Nicméně tím pádem by hrozilo poškození prvního rozvaděče, takže tahle cesta bohužel asi reálná nebude.
Takže další možnost, kde vzít tlakové krmení rozvaděče ovládajícího naviják je druhá původní rychlospojka na traktoru s tím, že bude nutno na traktoru přepínat okruhy podle toho, zda-li zrovna budu chtít využívat nakladač či naviják, případně jiné přídavné zařízení místo něj.
Tak a teď mi jde o to, jak zapojit tento rozvaděč pro zadní přídavné výstupy. Problém je ten, že mám de facto dva jednočinné okruhy (spojka a brzda navijáku), kde potřebuji zvlášť ovládání k brzdě navijáku (kvůli volnému odvíjení lana) a poté, v případě navijení lana potřebuji tyhle dva okruhy spojit do jednoho kvůli tomu, aby tlak šel nejen do jednočinného válce spojky, ale i brzdy. Ovšem vzhledem k tomu, že se jedná o hydraulicky ovládané jednočinné písty, tak zapojení, resp. použití rozvaděče musím zvolit takové, aby pouze pustilo tlak do pístnic aby se vysunuly a nadále tlak dodávan do pístnic nebyl, aby zbytečně čerpadlo netlačilo natvrdo, jestli mi rozumíte. Ve zvýšených otáčkách by to dle mého jistě nebylo košer. Teď mně napadá použití nějakého přetlakového ventilu, ale tohle už je pro mně vyšší dívčí
Způsob ovládání si představuji ideálně jednou pákou, která by měla tři polohy:
1. krajní poloha - odbržděna brzda navijáku na volné odvíjení
neutrální poloha - zabrzděno
2. krajní poloha - odbržděno a zároveň sepnuta spojka navijáku, takže navíjení.
Zároveň bych takto zapojený rozvaděč chtěl tedy i používat na další přídavné zařízení, jako je například zvědání sběracího koše na sběracím voze, vyklápění vlečky atd... Plus bych teda zároveň chtěl přidat ještě další sekci na ovládání dvojčinného pístu (do budoucna kdyby náhodou).
Zatím co jsem nad tím zatim takhle přemýšlel, tak bych pro tohle použití mimo rozvaděče musel použít i třícestný ventil, kterým bych musel buďto spojovat či rozpojovat okruh spojky a brzdy navijáku, což by bylo nepohodlné v případě, pokud by existovala možnost rozvaděče, který by tuhle potřebu eliminoval.
Další věc, na které jsem se zasekl je ta, že v použití s konvenčním dvoucestným rozvaděčem rozvaděčem, který měl v neutrální poloze zavřeny oba dva výstupy a v každé krajní poloze propojoval jeden výstup s tlakem a druhý s odpadem, a který bych použil v kombinaci s 3. cestným ventilem by bylo ovládání navijáku taktéž nepraktické a v určitých případech i nebezpečné vzhledem k tomu, že by v tomhle případě ovládání navijáku nefungovalo na "dotyk" tzn. že naviják by dál navíjel i když by obsluha ovládací páku rozvaděče pustila. Musel by totiž nejprve přesunout páku do opačné krajní polohy, aby tlak z pístnice ovládání spojky a brzdy navijáku mohl být přepuštěn zpátky do přepadu...
No, snad jsem to napsal aspoň trochu srozumitelně a mockrát děkuji všem, kteří to přečetli až sem a případně budou ochotni se mnou tady rozvést diskuzi na tohle téma a eventuelně mi poradit s vhodným výběrem komponent Za případné překlepy se omlouvám
Michal
Re: Zapojení rozvaděče na ovládání navijáku na Z8045
Ahoj.
Riešil som zapojenie prídavného rozvádzača na 16145 minulú zimu. Na prednej strane veka hydrauliky v strede je skrutka ktorá je naskrutkovaná priamo do "kocky" hydrauliky. Ta skrutka má v sebe otvory ktorými preteká olej z kocky priamo do rozvodovky. Tú skrutku vyskrutkuj von a je ju potrebné nahradiť skrutkou bez dier (zatvoríš prepad) a vyvodom na prednej strane veka hydrauliky vytiahneš napájanie rozvádzača (šikovný sústružník ti to urobí do hodiny).
Prepad rozvádzača privediež do ľavej časti veka hydrauiky kde je záslepka ....
Aký rozvádač použiješ koľko sekčný je úplne na tvojích potrebách ... Doporučujem s voľným stredom, tzn. keď sú páky v stredných polohách voľne ním preteká olej do prepadu ... Taktiež je potrebná správna litráž. Myslím, že som dával 60l/min. 45 je málo.
Ovládanie je dostupné cez jednotlivé páky, krížové páky (ako nakladač), bovdenové, prípadne elektrické ...
Riešil som zapojenie prídavného rozvádzača na 16145 minulú zimu. Na prednej strane veka hydrauliky v strede je skrutka ktorá je naskrutkovaná priamo do "kocky" hydrauliky. Ta skrutka má v sebe otvory ktorými preteká olej z kocky priamo do rozvodovky. Tú skrutku vyskrutkuj von a je ju potrebné nahradiť skrutkou bez dier (zatvoríš prepad) a vyvodom na prednej strane veka hydrauliky vytiahneš napájanie rozvádzača (šikovný sústružník ti to urobí do hodiny).
Prepad rozvádzača privediež do ľavej časti veka hydrauiky kde je záslepka ....
Aký rozvádač použiješ koľko sekčný je úplne na tvojích potrebách ... Doporučujem s voľným stredom, tzn. keď sú páky v stredných polohách voľne ním preteká olej do prepadu ... Taktiež je potrebná správna litráž. Myslím, že som dával 60l/min. 45 je málo.
Ovládanie je dostupné cez jednotlivé páky, krížové páky (ako nakladač), bovdenové, prípadne elektrické ...
Re: Zapojení rozvaděče na ovládání navijáku na Z8045
Ahoj, moc děkuji za reakci
Nicméně asi jsme se trošku nepochopili - já ani tak neřeším problém s tím, kde vzít tlak od čerpadla traktoru do rozvaděče a kam napojit potom odpad z rozvaděče zpátky do traktoru. To už na stroji vyřešeno je díky tomu, že má čelní nakladač.
Mně spíše jde o to, jaké typy rozvaděčů pořídit a po jakých typech se dívat, aby byly co nejvhodnější pro mou, výše popsanou představu použití a aby zapojení nebylo zbytečně nějak zkomplikováno díky mé neznalosti všech druhů rozvaděčů, rozumíš...
Takže spíš bych potřeboval poradit, jaký typ rozvaděče shánět, aby byl vhodný jednak na ovládání navíjáku, tzn. dvou okruhů s jednočinnýma pístnicema, které v případě navíjení musí být spojeny, resp. ovládány zároveň, a aby jeden z těchto okruhů mohl být využit např. i na sklápění vlečky.
Plus k tomuhle všemu bych si dozadu rád vytáhnul jeden okruh pro doučinnou pístnici, což už zase jako takový problém nevidím.
V podstatě zatím to vidím tak, že rozvaděč nejspíše budu muset mít třípákový s tím, že jedna sekce bude třípolohová (buď se zajištěním nebo bez - nevím ještě co by bylo vhodnější) s dvouma výstupama (na ovládání dvoučinné pístnice), a pak další dvě sekce budou každá s jedním výstupem pro jednočinou pístnici (hydromotor) s tím, že jedna sekce bude muset mít třípolohovou páku - na 1.polohu pustí tlak do pístnice, na 2.polohu zavře přívod do pístnice a olej bude proudit přes rozvaděč do odpadu a na třetí polohu přepojí výstup na pístnici s odpadem, aby tlak z pístnice mohl vyletět ven a píst se zatáhnul. Tohle bych viděl na ovládání brzdy.
No a teď je otázka jaké polohy by měl mít ten další, poslední rozvaděč pro pístnici spojky navijáku a jak (jestli vůbec) by to šlo udělat tak, ať je ovládání spojky "na dotyk", tzn. zatáhnu za páku rozvaděče, spojka sepne a bude sepnutá tak dlouho, dokud páku budu držet. Jakmile bych ji pustil, tak by se píst zatáhnul a spojka navijáku tím pádem rozpojila. Jasně, šlo by to řešit dvoupolohovým rozvaděčem, který v neutrální poloze propojí svůj výstup s odpadem. Nicméně na prd je dle mého to, že bych v případě požadavku sepnutí spojky a tudíž nutného vysunutí jednočinné pístnice ovládající tuto spojku stále tlačil na silu tlak do pístu, který je už vysunutý na max, což dle mého neni určitě dobře z dlouhodobého hlediska
Nicméně asi jsme se trošku nepochopili - já ani tak neřeším problém s tím, kde vzít tlak od čerpadla traktoru do rozvaděče a kam napojit potom odpad z rozvaděče zpátky do traktoru. To už na stroji vyřešeno je díky tomu, že má čelní nakladač.
Mně spíše jde o to, jaké typy rozvaděčů pořídit a po jakých typech se dívat, aby byly co nejvhodnější pro mou, výše popsanou představu použití a aby zapojení nebylo zbytečně nějak zkomplikováno díky mé neznalosti všech druhů rozvaděčů, rozumíš...
Takže spíš bych potřeboval poradit, jaký typ rozvaděče shánět, aby byl vhodný jednak na ovládání navíjáku, tzn. dvou okruhů s jednočinnýma pístnicema, které v případě navíjení musí být spojeny, resp. ovládány zároveň, a aby jeden z těchto okruhů mohl být využit např. i na sklápění vlečky.
Plus k tomuhle všemu bych si dozadu rád vytáhnul jeden okruh pro doučinnou pístnici, což už zase jako takový problém nevidím.
V podstatě zatím to vidím tak, že rozvaděč nejspíše budu muset mít třípákový s tím, že jedna sekce bude třípolohová (buď se zajištěním nebo bez - nevím ještě co by bylo vhodnější) s dvouma výstupama (na ovládání dvoučinné pístnice), a pak další dvě sekce budou každá s jedním výstupem pro jednočinou pístnici (hydromotor) s tím, že jedna sekce bude muset mít třípolohovou páku - na 1.polohu pustí tlak do pístnice, na 2.polohu zavře přívod do pístnice a olej bude proudit přes rozvaděč do odpadu a na třetí polohu přepojí výstup na pístnici s odpadem, aby tlak z pístnice mohl vyletět ven a píst se zatáhnul. Tohle bych viděl na ovládání brzdy.
No a teď je otázka jaké polohy by měl mít ten další, poslední rozvaděč pro pístnici spojky navijáku a jak (jestli vůbec) by to šlo udělat tak, ať je ovládání spojky "na dotyk", tzn. zatáhnu za páku rozvaděče, spojka sepne a bude sepnutá tak dlouho, dokud páku budu držet. Jakmile bych ji pustil, tak by se píst zatáhnul a spojka navijáku tím pádem rozpojila. Jasně, šlo by to řešit dvoupolohovým rozvaděčem, který v neutrální poloze propojí svůj výstup s odpadem. Nicméně na prd je dle mého to, že bych v případě požadavku sepnutí spojky a tudíž nutného vysunutí jednočinné pístnice ovládající tuto spojku stále tlačil na silu tlak do pístu, který je už vysunutý na max, což dle mého neni určitě dobře z dlouhodobého hlediska
Re: Zapojení rozvaděče na ovládání navijáku na Z8045
Tak co? Napadá někoho nějaká varianta? Byl bych rád za jakoukoliv diskuzi na tohle téma
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: sob pro 07, 2013 6:47 pm
- Bydliště: Slovenko
Re: Zapojení rozvaděče na ovládání navijáku na Z8045
Original hydraulicky navijak uniforest https://www.hud-son.com/cmsfiles/manual ... 4.2012.pdf
Vyzera ze to nieje take jednoduche ako to to vyzera
Vyzera ze to nieje take jednoduche ako to to vyzera
Re: Zapojení rozvaděče na ovládání navijáku na Z8045
Děkuju za reakci. Nicméně tenhle uniforest je ovládán elektrohyraulicky, přičemž má svůj vlastní hydrulicý okruh včetně čerpadla, elektrorozvaděčů atd.
Samozřejmě by to bylo to nejlepší řešení, nicméně nákladovost něčeho takového je dle mého naprosto nesmyslná. Proto bych ovládání dvou jednočinných pístnic rád zajisti přímo traktorovou hyraulikou, jejiž okruh by byl co nejvíce přizpůsoben právě k tomuto ovládání, ale zároveň by byl tento okruh univerzální.
Samozřejmě by to bylo to nejlepší řešení, nicméně nákladovost něčeho takového je dle mého naprosto nesmyslná. Proto bych ovládání dvou jednočinných pístnic rád zajisti přímo traktorovou hyraulikou, jejiž okruh by byl co nejvíce přizpůsoben právě k tomuto ovládání, ale zároveň by byl tento okruh univerzální.
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: sob pro 07, 2013 6:47 pm
- Bydliště: Slovenko
Re: Zapojení rozvaděče na ovládání navijáku na Z8045
Okruh na navijak nebude nikdy univerzalny! Lepsie by bolo pouzit elektromagneticke ovladanie hlavne koli dialkovemu ovladaniu.
Uniforest ma cerpadlo v navijaku ale ty mozes pouzit aj z traktora.
Ale ak trvas na mechanickom ovladani tak by som oslovil dodavatelov aby ti dodali zozvadzac zo znackou vid foto.
Funkcia : 1poloha navijanie , prostredna kludova , 2poloha odistenie brzdy
Dost zalezi aky mas navijak ci je tam rohatka alebo pasova brzda.
Uniforest ma cerpadlo v navijaku ale ty mozes pouzit aj z traktora.
Ale ak trvas na mechanickom ovladani tak by som oslovil dodavatelov aby ti dodali zozvadzac zo znackou vid foto.
Funkcia : 1poloha navijanie , prostredna kludova , 2poloha odistenie brzdy
Dost zalezi aky mas navijak ci je tam rohatka alebo pasova brzda.
- Přílohy
-
- rozvadzac.png (9.97 KiB) Zobrazeno 6004 x
Re: Zapojení rozvaděče na ovládání navijáku na Z8045
ten navijak si si prerabal sam? nad vzduchom si neuvazoval? podla mna jednoduchsie a lepsie riesenie ako hydrualika a vo vysledku este asi aj stale lacnejsie
Re: Zapojení rozvaděče na ovládání navijáku na Z8045
Kluci díky moc za reakce a odpovědi, vezmu to popořadě:
Určitě netrvám za každou cenu na mechanickém ovládání, zajisté elektromagnetické ovládání by bylo mnohem pohodlnější a jak říkáš - byla by do budoucna možnost dálkového ovládání. Takže klidně pošli i návrh ovládání pomocí cívek.
Nicméně schémata hydraulických prvků číst neumím, tak se možná teď zeptaám jako blbec: Co se první polohy týče, tak počítáš s tlakem nejenom pro pístnici ovládající spojku, ale i pro pístnici ovládající brzdu? Poněvadž by byla blbost tahat naviják přes zataženou brzdu, což jistě chápeš. Navíc na tu první polohu by do jednočinných pístnic neustále tlačilo na silu čerpadlo, což by z dlouhodobého hlediska také nebylo optimální dle mého. To samé by se dělo i na druhou polohu - stále by šel tlak do válce brzdy. Ale možná tě chápu špatně, tak mi to zkus vysvětlit jak debilovi prosím
Jak budu doma, tak to zezadu můžu nafotit. Možná to i pomůže k lepšímu pochopení
Pardon, zapomněl jsem dodat, že se jedná o naviják s pásovou brzdou, což eliminuje řadu dalších problémů řekl bych.malotraktor250 píše:Okruh na navijak nebude nikdy univerzalny! Lepsie by bolo pouzit elektromagneticke ovladanie hlavne koli dialkovemu ovladaniu.
Uniforest ma cerpadlo v navijaku ale ty mozes pouzit aj z traktora.
Ale ak trvas na mechanickom ovladani tak by som oslovil dodavatelov aby ti dodali zozvadzac zo znackou vid foto.
Funkcia : 1poloha navijanie , prostredna kludova , 2poloha odistenie brzdy
Dost zalezi aky mas navijak ci je tam rohatka alebo pasova brzda.
Určitě netrvám za každou cenu na mechanickém ovládání, zajisté elektromagnetické ovládání by bylo mnohem pohodlnější a jak říkáš - byla by do budoucna možnost dálkového ovládání. Takže klidně pošli i návrh ovládání pomocí cívek.
Nicméně schémata hydraulických prvků číst neumím, tak se možná teď zeptaám jako blbec: Co se první polohy týče, tak počítáš s tlakem nejenom pro pístnici ovládající spojku, ale i pro pístnici ovládající brzdu? Poněvadž by byla blbost tahat naviják přes zataženou brzdu, což jistě chápeš. Navíc na tu první polohu by do jednočinných pístnic neustále tlačilo na silu čerpadlo, což by z dlouhodobého hlediska také nebylo optimální dle mého. To samé by se dělo i na druhou polohu - stále by šel tlak do válce brzdy. Ale možná tě chápu špatně, tak mi to zkus vysvětlit jak debilovi prosím
Ne ne, naviják jsem takhle už koupil. Původně jsem jel pro šestitunu ovládanou provázkama, ale pak jsem tam zahlédl tuhle pětitunu a vzal jsem ji právě kvůli tomu ovládání, které se mi moc líbilo. Bohužel jsem to nedomyslel no Vzduch by byl rozhodně lepší už jenom z toho důvodu, že člověk nemusí řešit to, jestli do pístnic furt pouští tlak nebo ne - tomu vzduchu, resp. kompresoru je to jedno... Nj, co už Ale tyhle dva navijáky byly za stejnou cenu, tak jsem se radši vzdal tahu jedné tuny a šel do, z mého pohledu, vybavenějšího navijáku.feki píše:ten navijak si si prerabal sam? nad vzduchom si neuvazoval? podla mna jednoduchsie a lepsie riesenie ako hydrualika a vo vysledku este asi aj stale lacnejsie
Jak budu doma, tak to zezadu můžu nafotit. Možná to i pomůže k lepšímu pochopení
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: sob pro 07, 2013 6:47 pm
- Bydliště: Slovenko
Re: Zapojení rozvaděče na ovládání navijáku na Z8045
Znacka znamena ze je to mechanicky rozvadzac a ma iba jednu sekciu-paku
Na vyvody kde napajas na beznom rozvadzaci dvojcinny piest napojis dva jednocinne piesty
Pasova brzda vselico meni to by uz bolo neprakticke drzat paku brzdy a tahat na kolesach.
V tom pripade by bol lepsi elektomagneticky
Na vyvody kde napajas na beznom rozvadzaci dvojcinny piest napojis dva jednocinne piesty
Pasova brzda vselico meni to by uz bolo neprakticke drzat paku brzdy a tahat na kolesach.
V tom pripade by bol lepsi elektomagneticky
Re: Zapojení rozvaděče na ovládání navijáku na Z8045
Dobře, ale stejně v okamžiku, kdy budu chtít navíjet navijákem, tak musím ty dva separátní okruhy nějakým způsobem spojit do jednoho, takže se v podstatě třícestnému ventilu nevyhnu tak jako tak, co?
A navíc pokud tě chápu správně, tak bych se stále nevyhnul tomu problému, že bych zatěžoval čerpadlo tím, že by po delší dobu tlačilo olej natvrdo do již vysunutých pístnic, je tak?
Mohl bys kdyžtak nahodit nějakou tvoji představu schématického zapojení takového okruhu?
A navíc pokud tě chápu správně, tak bych se stále nevyhnul tomu problému, že bych zatěžoval čerpadlo tím, že by po delší dobu tlačilo olej natvrdo do již vysunutých pístnic, je tak?
Mohl bys kdyžtak nahodit nějakou tvoji představu schématického zapojení takového okruhu?
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: sob pro 07, 2013 6:47 pm
- Bydliště: Slovenko
Re: Zapojení rozvaděče na ovládání navijáku na Z8045
Neviem na co spajat okruhy do jedneho bud brzdis alebo navijas
Vzhladom k bezpecnosti sa nevyhnes stalemu tlaku pri navijaniu
Brzdu je mozne riesit stale zabrzdena alebo ju budes brzdit len kedy bude treba.
Na tvrdo to nepojde bude to obmedzovat ventil na rozvadzaci kde si nastavis potrebny tlak.
Naviac original navijaky tam maju este akumulator co je vlastne pruzina v okruhu.
Vzhladom k bezpecnosti sa nevyhnes stalemu tlaku pri navijaniu
Brzdu je mozne riesit stale zabrzdena alebo ju budes brzdit len kedy bude treba.
Na tvrdo to nepojde bude to obmedzovat ventil na rozvadzaci kde si nastavis potrebny tlak.
Naviac original navijaky tam maju este akumulator co je vlastne pruzina v okruhu.
Re: Zapojení rozvaděče na ovládání navijáku na Z8045
no tak spojit okruhy budu muset, abych při navíjení zbytečně netahal přes zabržděný pás, ale aby se mi odbrzdila zároveň i brzda, ne?
Jinak pokud je pístnice brzdy bez tlaku, tak je buben zabržděn. Proto to spojení dvou okruhů do jednoho v případě navíjení.
Ten omezovací ventil je to, co jsem taky potřeboval vědět, díky Je to standartní součást každého rozvaděče nebo je to jeho nadstandartní příslušenství? Popřípadě mohl by jsi dát odkaz na nějaký konkrétní?
Díky
Jinak pokud je pístnice brzdy bez tlaku, tak je buben zabržděn. Proto to spojení dvou okruhů do jednoho v případě navíjení.
Ten omezovací ventil je to, co jsem taky potřeboval vědět, díky Je to standartní součást každého rozvaděče nebo je to jeho nadstandartní příslušenství? Popřípadě mohl by jsi dát odkaz na nějaký konkrétní?
Díky
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: sob pro 07, 2013 6:47 pm
- Bydliště: Slovenko
Re: Zapojení rozvaděče na ovládání navijáku na Z8045
No super konecne som sa dozvedel ze v klude je zabrzdena brzda. Mas fotku toho vavijaka je to nejaky konkretny vyrobca?
V tom pripade pouzit rozvadzac z dvomi sekciami jednu na brzdu a jednu na spojku
Prepojit to nepojde teda pojde ale musel by si medzi brzdu a spojku dat ventil zo selenoidom a prepojit cievky z okruhom
Slo by to urobit aj z dvomi selenoidmi a pred ne dat poistny ventil
V tom pripade pouzit rozvadzac z dvomi sekciami jednu na brzdu a jednu na spojku
Prepojit to nepojde teda pojde ale musel by si medzi brzdu a spojku dat ventil zo selenoidom a prepojit cievky z okruhom
Slo by to urobit aj z dvomi selenoidmi a pred ne dat poistny ventil
Re: Zapojení rozvaděče na ovládání navijáku na Z8045
Pardon, To o té brzdě jsem zapomněl ze začátku napsat.
Jedná se o naviják KGD. Fotky ovládání přikládám níže
Dvě sekce mne taky napadly - jedna zvlášť na brzdu a druhá na spojku. Ale to by se musely použít obě sekce pro jednočinný píst s tím, že by jedna z těchto sekcí musela být s aretací a omezovací ventil by musel být nastavený přesně tak, aby dotlakoval pístnice a zbytek tlaku přepouštěl zpátky do opdadu, chápu to správně?
Jedná se o naviják KGD. Fotky ovládání přikládám níže
Dvě sekce mne taky napadly - jedna zvlášť na brzdu a druhá na spojku. Ale to by se musely použít obě sekce pro jednočinný píst s tím, že by jedna z těchto sekcí musela být s aretací a omezovací ventil by musel být nastavený přesně tak, aby dotlakoval pístnice a zbytek tlaku přepouštěl zpátky do opdadu, chápu to správně?