Ohřívač chladící kapaliny

Moderátor: Lukashil

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14628
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#241 Nový příspěvek od DYK »

To je pravda.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
Michal(zetor)
Příspěvky: 4250
Registrován: stř pro 12, 2007 9:19 pm
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#242 Nový příspěvek od Michal(zetor) »

jarda avsop píše:už jsem tady psal že učinnější a rychlejší je nahřad olej měl jsem to na zetoru 3011 fungovalo to lepe jak vodní ohřívač mimo blok motoru.Ten ohříva i vodu v chladiči a všechno trva strašně dlouho.Napadali mě tady že se tím znehodnocuje olej ale ten vydrží daleko větší teploty jak voda.Měl jsem slpiralu přidělanou zespoda na vaně ne přímo v oleji byla to spirala z trouby na pečení..Bylo to zakrytované plechem s izolací.Husty olej je ten největší problem při studenem startu.
Tak je lepší i když je olej nahřátý ale v dnešní době oleju v tom nevidím problém. Není potřeba olej nahřát. Hlavní je aby byl olej měněnej. Pak nemůže zhousnout natolik aby zadřel motor jako jsem tady někde čet.........
A předehřev zapnu na hodinu a krásně jsou hlavy teplé což je nejdůležitější.
Předehřev mám na časovač kdy třeba ráno v 7 zapne na 8 vylezu ven z baraku natočím a je to 8)
Ale netvrdím nic každý máme něco zaběhnutého a vyzkušeného tak proč ne :friends:

Uživatelský avatar
zetorak jirka
Příspěvky: 4525
Registrován: ned pro 18, 2011 12:35 pm
Bydliště: Hajnice OKR: Trutnov

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#243 Nový příspěvek od zetorak jirka »

jarda avsop píše:už jsem tady psal že učinnější a rychlejší je nahřad olej měl jsem to na zetoru 3011 fungovalo to lepe jak vodní ohřívač mimo blok motoru.Ten ohříva i vodu v chladiči a všechno trva strašně dlouho.Napadali mě tady že se tím znehodnocuje olej ale ten vydrží daleko větší teploty jak voda.Měl jsem slpiralu přidělanou zespoda na vaně ne přímo v oleji byla to spirala z trouby na pečení..Bylo to zakrytované plechem s izolací.Husty olej je ten největší problem při studenem startu.
Pokud se ohřívá i voda v chladiči, tak to je spackaná práce a v to případě je opravdu lepší tvůj spůsob. Ohřívač nesmí ohřívat vodu v chladiči, aby to fugovalo jak má. A je několik provedení i zde na foru, které to opravdu nedělá.

jarda avsop
Příspěvky: 1141
Registrován: pon dub 01, 2013 10:13 am
Bydliště: jaroměř

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#244 Nový příspěvek od jarda avsop »

1978 jsem jezdil Z3011 do prace žadný časovač nebyl, zapnul jsem to, pak nasnídal cca15 a olej se slušně nahřal a start vždy dokonaly i díky dekompresoru.I dnes teměř každy používa do zetora olej M7ADS a ten je v zimě hodně husty.Mam menzi mucka 6000 motor 4 valec vzduchem chlazeny, ma napln oleje plna syntetika a startoval jsem ho při -18,baterie 65AH. Start uplně dokonaly na cuknutí akorad po 5minutach zdechl zamrzla nafta.

Uživatelský avatar
pavolmakys
Příspěvky: 2398
Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
Bydliště: Žilina

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#245 Nový příspěvek od pavolmakys »

jarda avsop píše:1978 jsem jezdil Z3011 do prace žadný časovač nebyl, zapnul jsem to, pak nasnídal cca15 a olej se slušně nahřal a start vždy dokonaly i díky dekompresoru.I dnes teměř každy používa do zetora olej M7ADS a ten je v zimě hodně husty.Mam menzi mucka 6000 motor 4 valec vzduchem chlazeny, ma napln oleje plna syntetika a startoval jsem ho při -18,baterie 65AH. Start uplně dokonaly na cuknutí akorad po 5minutach zdechl zamrzla nafta.
Prepac ale nema nahodou zhavice? Neverim ze bez zhavicov alebo zvysenej davky (zetor) takto studeny motor chyti bezproblemov. Aj ked chyti, kazdy vie ake prve sekundy tie motory vydavaju zvuky.

Vcera som chcel vyskusat nove rychlospojky, tak som dal nahrievat motor, bezalo to cca 2h. teplomer sa ledva odlepil, takze ani 50 °C , ale motor chytil na volnobeh, bez predsuvnika. Cca 4.sek trvalo az zhasla kontrolka mazania. Mam M7AD.
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)

Uživatelský avatar
Libor Z25
Příspěvky: 3530
Registrován: úte bře 19, 2013 3:05 pm
Bydliště: Kůšček od Vsetína

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#246 Nový příspěvek od Libor Z25 »

žhaviče 30tka nemá , má sytič - tedy tu zvýšenů dávku a ta pomože hodně.Pokud je motor a čerpadlo seřízený tajak má byt takvěřím že chytá fajně .Tajak Supr 50...ten taky neměl žhavení (na zvláštní přání) a chytá celkem dobře i v zimě .
Libor :-)

Uživatelský avatar
romek007
Příspěvky: 231
Registrován: ned říj 27, 2013 6:11 pm
Bydliště: Třinec

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#247 Nový příspěvek od romek007 »

Zdravim ma nekdo zkusenosti z montazi predehrevu na z 70. Ted to menim a porad mi to kolem neho tece a kdyz uz to vypada ze je to dobre tak kdyz se zahreje motor zacne to tect. Nemate nejake rady, tipy co z tim?diky

Steve01
Příspěvky: 187
Registrován: čtv lis 03, 2016 7:45 am
Bydliště: u Vsetína

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#248 Nový příspěvek od Steve01 »

Použij červený silikon (viz str. 15 této diskuze).

Uživatelský avatar
Libor Z25
Příspěvky: 3530
Registrován: úte bře 19, 2013 3:05 pm
Bydliště: Kůšček od Vsetína

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#249 Nový příspěvek od Libor Z25 »

Máš tu dosedací plochu na bloku rovnů ? Nemáš tam nějaký hrb nebo tu gumku nemáš třeba někde skříplů nebo natrhlů ? Daj novou gumu , okolo silikon na motory lesti bude červený nebo černý aj fialový je jedno, do 300°C ..a uvidíš ....
Libor :-)

Uživatelský avatar
pavolmakys
Příspěvky: 2398
Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
Bydliště: Žilina

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#250 Nový příspěvek od pavolmakys »

Libor Z25 píše:žhaviče 30tka nemá , má sytič - tedy tu zvýšenů dávku a ta pomože hodně.Pokud je motor a čerpadlo seřízený tajak má byt takvěřím že chytá fajně .Tajak Supr 50...ten taky neměl žhavení (na zvláštní přání) a chytá celkem dobře i v zimě .
To so ma pobavil, myslel som menzi mucka.
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)

Uživatelský avatar
Michal(zetor)
Příspěvky: 4250
Registrován: stř pro 12, 2007 9:19 pm
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#251 Nový příspěvek od Michal(zetor) »

Já dávám do motoru M7 ADS III. Každý rok měním i když nenajedu MTH. A nestalo se mi že by nějak zhoustnul olej že by nemazal. Nevím no podle mě ho neměnil často kamarád tvůj a proto byl jak vazelína. Jinak si to nedovedu představit :-/

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14628
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#252 Nový příspěvek od DYK »

Bod tuhnutí - tání oleje M7ADS je -20°C a to je dost. Jen málokomu se dnes tato teplota povede a to ještě v olejové vaně. Stačí traktor ve stodole a už to tolik nepromrzne.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
romek007
Příspěvky: 231
Registrován: ned říj 27, 2013 6:11 pm
Bydliště: Třinec

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#253 Nový příspěvek od romek007 »

Libor Z25 píše:Máš tu dosedací plochu na bloku rovnů ? Nemáš tam nějaký hrb nebo tu gumku nemáš třeba někde skříplů nebo natrhlů ? Daj novou gumu , okolo silikon na motory lesti bude červený nebo černý aj fialový je jedno, do 300°C ..a uvidíš ....
Dik za raduzitra to zkusim, delam uzto dva dny a jsem na nervy z toho :vztek:

Steve01
Příspěvky: 187
Registrován: čtv lis 03, 2016 7:45 am
Bydliště: u Vsetína

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#254 Nový příspěvek od Steve01 »

Libor Z25 píše:Máš tu dosedací plochu na bloku rovnů ? Nemáš tam nějaký hrb nebo tu gumku nemáš třeba někde skříplů nebo natrhlů ? Daj novou gumu , okolo silikon na motory lesti bude červený nebo černý aj fialový je jedno, do 300°C ..a uvidíš ....
Jistěže nemusí být červený, podstatné je, aby snesl vyšší teplotu. Červený jsem napsal akorát proto, že ho používám já.

jarda avsop
Příspěvky: 1141
Registrován: pon dub 01, 2013 10:13 am
Bydliště: jaroměř

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#255 Nový příspěvek od jarda avsop »

pavolmakys,menzi muck nema žadné žavení.mohu vam potvrdit že na komunistickou naftu všechno chytalo lepe i ten zetor

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy Zetor“