TJ 6,5
Moderátor: DYK
-
- Příspěvky: 103
- Registrován: ned bře 29, 2015 11:02 pm
- Bydliště: Hluboká nad Vltavou
Re: TJ 6,5
Já neznám úspornější stroj typu frézy,kam se na TJ 6,5 hrabe Vari apod.A do lesa úplně v pohodě.Běžně tahám tak cca 3,5 kubíku v polenech.Utáhla by určitě i víc,ale už jsou dost ojeté šípáky.Jen se nesmí zajet do vyjetých kolejí po velkém traktoru.Můj stroj je vyroben v 60 letech,já ho koupil 94 roce,a maká spolehlivě do teď.Bytelný spolehlivý zpracování,poctivá Česká práce.Kdo koupí neprohloupí!
Re: TJ 6,5
Určitě když se dělá dobrá údržba je to spolehlivý stroj. Tip výjezd z lesa bahnitá cesta otočit kleče problematický úsek vycouvat má více síly, případně provlíknout řetěz skrz disk. Pod se nezachytí za břicho vyjede cokoliv.
Re: TJ 6,5
Buďte prosím ve svých příměrech trošku soudní a přirovnávejte přirovnatelné.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: TJ 6,5
Pouze je stejný výkon 6,5 HP.
-
- Příspěvky: 103
- Registrován: ned bře 29, 2015 11:02 pm
- Bydliště: Hluboká nad Vltavou
Re: TJ 6,5
Kleče jsem otáčel jenom jednou,při sečení hektarové louky.Bylo by to docela pracné pro můj každodenní provoz.Dojet na louku,odpojit káru,přehodit kleče,otočit 1 kolo, kvůli namontování příruby sekačky,namontovat sekačku,nasekat narvanou fůru,mašinu vrátit do původního stavu,spojit s károu,naložit a hybaj domu.
Brrrrrrr.Na to mi skvěle stačila fréza Fortschritt E931,kde byla převodovka sekačky namontovaná trvale a lišta se nasadila na čep,zajistila kolíčkem,minutová záležitost.
Jinak já porovnávám jenom frézy ,které sám vlastním a zatížil je každodenním provozem malého hospodářství po práci.Spolehlivost ,bytelnost,nároky na servis,
dílenské zpracování,spotřebu,příslušenství.Němka byla akorát citlivá na čistotu a poměr palivové směsi.Jinak super stroj.U Vari se odešla převodovka.
Brrrrrrr.Na to mi skvěle stačila fréza Fortschritt E931,kde byla převodovka sekačky namontovaná trvale a lišta se nasadila na čep,zajistila kolíčkem,minutová záležitost.
Jinak já porovnávám jenom frézy ,které sám vlastním a zatížil je každodenním provozem malého hospodářství po práci.Spolehlivost ,bytelnost,nároky na servis,
dílenské zpracování,spotřebu,příslušenství.Němka byla akorát citlivá na čistotu a poměr palivové směsi.Jinak super stroj.U Vari se odešla převodovka.
Re: TJ 6,5
Chtěl bych vědět jak vlastně ty čelisťové brzdy brzdí.Frézu jsem použil jako základ traktůrku.Když jsem to měl rozdělané,zdála se mi konstrukce solidní.Páky jsem předělal na pedál jenže to skoro nebrzdí.Opravdu se s tím dá brzdit,nebo je to jenom jako?
Neumím si představit,že by se to z kopce rozjelo a nebyla by zařazena nějaká rychlost.Při té váze to může asi zabrzdit jenom strom.
Neumím si představit,že by se to z kopce rozjelo a nebyla by zařazena nějaká rychlost.Při té váze to může asi zabrzdit jenom strom.
Až se jaro zeptá...no a co že už je,prostě nestíhám
Re: TJ 6,5
TJcko ma puvodne kotouce. A ty brzdej jako das. Bubny ma M6ka nebo mozna nekdo predelal portaly na tjcku.
Re: TJ 6,5
Jasně že mám kotouče,asi jsem se špatně vyjádřil.
Až se jaro zeptá...no a co že už je,prostě nestíhám
Re: TJ 6,5
Asi máš něco špatně ale na TJ-čku ale jak píše Mastňáček,nemají chybu.
Re: TJ 6,5
JARDY píše:Chtěl bych vědět jak vlastně ty čelisťové brzdy brzdí.Frézu jsem použil jako základ traktůrku.Když jsem to měl rozdělané,zdála se mi konstrukce solidní.Páky jsem předělal na pedál jenže to skoro nebrzdí.Opravdu se s tím dá brzdit,nebo je to jenom jako?
Neumím si představit,že by se to z kopce rozjelo a nebyla by zařazena nějaká rychlost.Při té váze to může asi zabrzdit jenom strom.
Použij nové obložení metráži od ferodo . Rozebrat mechanizmus brzd namazat grafitkou, po 50 letech se to musí udělat.
Brzdí lepší než bubný, pokud je potřeba zesílit brzdný učinek udělat kladkostroj který přes pedál bude tahat za páku brzd. Brzdy budou jedovatý na šípaký. Podmínka koutouče musí být čistý nezrezivělý.
Re: TJ 6,5
Dělal jsem letos brzdy kotoučový na TN což je to samý jako M6 a brzdí to skvěle.Nový obložení s vypálením stálo kolem 1200, ale otočím se okolo zabržděnýho kola, takže spokojenost.
Re: TJ 6,5
Nevím fakt je že ten traktor dělám s přestávkami tři roky.Na začátku jsem to měl rozebrané,zdálo se ok.Celou dobu to mám v garáži ,tak jedině že by to z nudy odešlo.Zbývá asi jedině zpřevodovat ten pedál.Konstrukce trakťoše je malá,není místo .Kdybych měl víc elánu,asi bych to vyřešil brzdovým válcem.
Až se jaro zeptá...no a co že už je,prostě nestíhám
Re: TJ 6,5
Kotoučové brzdy jsou opravdu špica, ale jenom podotýkám, že Tjčka měly některé i klasické koncáky s brzdama a nábojema jako M6. A na předělávku to nevypadalo, vzhledem k tomu, že to mělo celé původní barvu na sobě. Možná první kusy
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz
TomAgro@seznam.cz
Re: TJ 6,5
Chlapy prosim vas jaky teda presne lijete olej do prevodovky a kolik ? A to same motor jaky olej a kolik ? Dekuju moc kdyz mi to tady rozepise.
Re: TJ 6,5
Převodový olej PP7, kupoval jsem 10L balení, na pravé straně obalu převodovky je kontrolní šroub.
Motorový olej jsem psal ,kupuji 5L balení olej se spotřebovává,musí se dolívat. Hladina oleje musí být k rysce , která je vyznačena na měrce. Při dolíváni musí být motor ve vodorovné poloze.
Motorový olej jsem psal ,kupuji 5L balení olej se spotřebovává,musí se dolívat. Hladina oleje musí být k rysce , která je vyznačena na měrce. Při dolíváni musí být motor ve vodorovné poloze.