Kloubák z PF62
- brigadnik
- Příspěvky: 1070
- Registrován: stř říj 17, 2007 10:20 am
- Bydliště: Žatecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kloubák z PF62
to nemá, ale teoreticky by se dal náhon udělat tak, že by se na zadní převodovce dal kvalt a začala by se točit hřídel na spojku. Popravdě když si vzpomenu co s tím strávil času, tak bych obě péefy prodal, doplatil nějakej tisíc a koupil tk14 nebo já radši nějakou B7000.
- Killer Koly
- Příspěvky: 2793
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Kloubák z PF62
zadny nacrtek tu nemas, tak jsem ho ani videt nemohl. to protireceni jsem ti tam zkopiroval, z toho co popisujes, to vypada tak, ze budou spojkama k sobe. proto mi neni jasne, kde by byl motor a jak to chces pohanet.Wyky píše:Viděls schematickej náčrtek? Hřídel je průchozí. Žádný protiřečení tam nevidím. Nikde jsem nepsal, že převodovky budou spojkama k sobě. Kde by potom byl motor??
jestli je ta hridel pruchozi, tak v tom nevidim problem. pokud ale bude nahon zadni prevodovky napojeny pres spojku primo na motor (predpokladam, ze to tak myslis) tak se bude tocit i na neutral (teda mimo vystavene spojky) a docela rychle, coz taky neni idealni
mimochodem, ta hridel mi moc pruchozi nepripada
http://home.tiscali.cz/roboti/PF-62/roz ... C00001.JPG
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Kloubák z PF62
Co píšeš vlastně chceš postavit Tz-4k-14 který měl dost nevýhod čásem lidi dělali tunning i na tomto stroji.Wyky píše:A má propojeny i hřídele motorových závislostí? Třeba kvůli aktivnímu nářadí. To bych potřeboval a nechce se mi dělat složitější řešení, kde budou ty kardany dva.
Je tady dost vlaken vše oněm si mužeš přečíst. Obdělávat brambory nejde.
Re: Kloubák z PF62
Nějakých 9 příspěvků zpět jsem dával odkaz na schematickej náčrtek: http://postimg.cz/images/2016/11/11/Schema.jpgKiller Koly píše:zadny nacrtek tu nemas, tak jsem ho ani videt nemohl. to protireceni jsem ti tam zkopiroval, z toho co popisujes, to vypada tak, ze budou spojkama k sobe. proto mi neni jasne, kde by byl motor a jak to chces pohanet.Wyky píše:Viděls schematickej náčrtek? Hřídel je průchozí. Žádný protiřečení tam nevidím. Nikde jsem nepsal, že převodovky budou spojkama k sobě. Kde by potom byl motor??
jestli je ta hridel pruchozi, tak v tom nevidim problem. pokud ale bude nahon zadni prevodovky napojeny pres spojku primo na motor (predpokladam, ze to tak myslis) tak se bude tocit i na neutral (teda mimo vystavene spojky) a docela rychle, coz taky neni idealni
mimochodem, ta hridel mi moc pruchozi nepripada
http://home.tiscali.cz/roboti/PF-62/roz ... C00001.JPG
Fotka, kterou jsi sem dal, tak zobrazuje spodní polovinu převodovky s hřídelí POJEZDOVÉ závislosti, která samozřejmě průchozí není. Hřídel motorové závislosti je v horní polovině převodovky a průchozí je.
Náhon se tak udělat dá, ale jen při pojíždějícím stroji. Pokud bude stroj stát, tak bude hřídel bez pohybu. A špalíkovač se používá v klidu stroje. Udělat to propojením hřídelí motorových závislotí je jedinná šance.brigadnik píše:Wyky píše:to nemá, ale teoreticky by se dal náhon udělat tak, že by se na zadní převodovce dal kvalt a začala by se točit hřídel na spojku. Popravdě když si vzpomenu co s tím strávil času, tak bych obě péefy prodal, doplatil nějakej tisíc a koupil tk14 nebo já radši nějakou B7000.
- brigadnik
- Příspěvky: 1070
- Registrován: stř říj 17, 2007 10:20 am
- Bydliště: Žatecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kloubák z PF62
Tu hřídel, která jde od spojky ven na druhou stranu bych špalíkovačem nezatěžoval.Wyky píše:Nějakých 9 příspěvků zpět jsem dával odkaz na schematickej náčrtek: http://postimg.cz/images/2016/11/11/Schema.jpgKiller Koly píše:zadny nacrtek tu nemas, tak jsem ho ani videt nemohl. to protireceni jsem ti tam zkopiroval, z toho co popisujes, to vypada tak, ze budou spojkama k sobe. proto mi neni jasne, kde by byl motor a jak to chces pohanet.Wyky píše:Viděls schematickej náčrtek? Hřídel je průchozí. Žádný protiřečení tam nevidím. Nikde jsem nepsal, že převodovky budou spojkama k sobě. Kde by potom byl motor??
jestli je ta hridel pruchozi, tak v tom nevidim problem. pokud ale bude nahon zadni prevodovky napojeny pres spojku primo na motor (predpokladam, ze to tak myslis) tak se bude tocit i na neutral (teda mimo vystavene spojky) a docela rychle, coz taky neni idealni
mimochodem, ta hridel mi moc pruchozi nepripada
http://home.tiscali.cz/roboti/PF-62/roz ... C00001.JPG
Fotka, kterou jsi sem dal, tak zobrazuje spodní polovinu převodovky s hřídelí POJEZDOVÉ závislosti, která samozřejmě průchozí není. Hřídel motorové závislosti je v horní polovině převodovky a průchozí je.
Náhon se tak udělat dá, ale jen při pojíždějícím stroji. Pokud bude stroj stát, tak bude hřídel bez pohybu. A špalíkovač se používá v klidu stroje. Udělat to propojením hřídelí motorových závislotí je jedinná šance.brigadnik píše:Wyky píše:to nemá, ale teoreticky by se dal náhon udělat tak, že by se na zadní převodovce dal kvalt a začala by se točit hřídel na spojku. Popravdě když si vzpomenu co s tím strávil času, tak bych obě péefy prodal, doplatil nějakej tisíc a koupil tk14 nebo já radši nějakou B7000.
- Killer Koly
- Příspěvky: 2793
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Kloubák z PF62
Wyky píše:Nějakých 9 příspěvků zpět jsem dával odkaz na schematickej náčrtek: http://postimg.cz/images/2016/11/11/Schema.jpgKiller Koly píše:zadny nacrtek tu nemas, tak jsem ho ani videt nemohl. to protireceni jsem ti tam zkopiroval, z toho co popisujes, to vypada tak, ze budou spojkama k sobe. proto mi neni jasne, kde by byl motor a jak to chces pohanet.Wyky píše:Viděls schematickej náčrtek? Hřídel je průchozí. Žádný protiřečení tam nevidím. Nikde jsem nepsal, že převodovky budou spojkama k sobě. Kde by potom byl motor??
jestli je ta hridel pruchozi, tak v tom nevidim problem. pokud ale bude nahon zadni prevodovky napojeny pres spojku primo na motor (predpokladam, ze to tak myslis) tak se bude tocit i na neutral (teda mimo vystavene spojky) a docela rychle, coz taky neni idealni
mimochodem, ta hridel mi moc pruchozi nepripada
http://home.tiscali.cz/roboti/PF-62/roz ... C00001.JPG
Fotka, kterou jsi sem dal, tak zobrazuje spodní polovinu převodovky s hřídelí POJEZDOVÉ závislosti, která samozřejmě průchozí není. Hřídel motorové závislosti je v horní polovině převodovky a průchozí je.
Náhon se tak udělat dá, ale jen při pojíždějícím stroji. Pokud bude stroj stát, tak bude hřídel bez pohybu. A špalíkovač se používá v klidu stroje. Udělat to propojením hřídelí motorových závislotí je jedinná šance.brigadnik píše:Wyky píše:to nemá, ale teoreticky by se dal náhon udělat tak, že by se na zadní převodovce dal kvalt a začala by se točit hřídel na spojku. Popravdě když si vzpomenu co s tím strávil času, tak bych obě péefy prodal, doplatil nějakej tisíc a koupil tk14 nebo já radši nějakou B7000.
muzes ten nacrtek dat jeste jednou? porad to tu stranku nemuze najit
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Kloubák z PF62
Náčrtek výše.Wyky píše:Ale já je nebudu dávat spojkama k sobě. Budou za sebou, takže hřídel první převodovky bude hnaná od motoru přes spojku a hřídel druhé převodovky bude hnaná kardanem, který bude vycházet z hřídele motorové závislosti první převodovky. Mě to přijde jasný a logický.
http://postimg.cz/images/2016/11/11/Schema.jpg
brigadnik: Myslíš, že by to nevydržela a ukroutila se? Pokud bych ho tam dával, tak by převod na předlohový kolo špalíkovače byl klíňákem právě kvůli tomu, aby se prokluzem při záseku zabránilo poškození hřídele.
- Killer Koly
- Příspěvky: 2793
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Kloubák z PF62
vim, ale nefunguje mi ani jeden odkaz, ani na te predchozi strance, proto jsem psal ze tam zadny neni. tohle mi taky nejede, zkus to prosim pres rajce
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Kloubák z PF62
viděl jsem traktor, kloubák, kde ta druhá převodovka byla opačně a bylo to spojené dvěma kardany, problém byl výkyv zadní nápravy, který byl kvůli těm dvěma kardanům skrz kloub hodně omezený, v té zadní převodovce byl jen ten dif na pojezd, pohon stálý 4x4 což si myslím, že u kloubáku není vůbec na škodu, takže si řidič nemusel lámat hlavu s řazením na dvou převodovkách a navíc si spojkou na té zadní převodovce mohl libovolně vypínat a zapínat vývod, pán za tím měl rotavátor FN100 a říkal že ta převodovka to v pohodě dává, motor měl nějakej yanmar nebo kubotu, tříválec v naftě, měl to pěkně udělaný, kdysi jsme se na to byli kouknout když jsme sháněli traktůrek, ale pán za to chtěl snad 50000Kč, tak jsme to nebrali, mrknu jestli jsem to nefotil
Re: Kloubák z PF62
http://wyky750.rajce.idnes.cz/PF/#Schema.jpgKiller Koly píše:vim, ale nefunguje mi ani jeden odkaz, ani na te predchozi strance, proto jsem psal ze tam zadny neni. tohle mi taky nejede, zkus to prosim pres rajce
- Killer Koly
- Příspěvky: 2793
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Kloubák z PF62
jj, ted je mi to jasnejsi. principialne by to slo
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Kloubák z PF62
A ty převodovky byly z PF? Proč by měl být omezený výkyv kvůli kardanu skrz kloub? Přece kardan je v ose převodovek, resp. hřídelí, takže výkyv může být, teoreticky, klidně 360°.peyrak píše:viděl jsem traktor, kloubák, kde ta druhá převodovka byla opačně a bylo to spojené dvěma kardany, problém byl výkyv zadní nápravy, který byl kvůli těm dvěma kardanům skrz kloub hodně omezený, v té zadní převodovce byl jen ten dif na pojezd, pohon stálý 4x4 což si myslím, že u kloubáku není vůbec na škodu, takže si řidič nemusel lámat hlavu s řazením na dvou převodovkách a navíc si spojkou na té zadní převodovce mohl libovolně vypínat a zapínat vývod, pán za tím měl rotavátor FN100 a říkal že ta převodovka to v pohodě dává, motor měl nějakej yanmar nebo kubotu, tříválec v naftě, měl to pěkně udělaný, kdysi jsme se na to byli kouknout když jsme sháněli traktůrek, ale pán za to chtěl snad 50000Kč, tak jsme to nebrali, mrknu jestli jsem to nefotil
Našels nějakou tu fotku?
Re: Kloubák z PF62
jenže on tam měl kardany propojený oba, pojezďák i motorák
fotku jsem bohužel nenašel, v létě mi skapala SD karta v telefonu a spoustu z těch fotek jsem jinde neměl, už jsem se poučil
fotku jsem bohužel nenašel, v létě mi skapala SD karta v telefonu a spoustu z těch fotek jsem jinde neměl, už jsem se poučil
Re: Kloubák z PF62
Pokud měl dva kardany, tak to už chápu, že měl omezený výkyv.
Taky o tom přemýšlím, že bych tu zadní převodovku otočil a přidal ještě jeden kardan, tím pádem bych měl možnost připínání 4x4 a možnost připínání vývodového hřídele. O kolik se zmenší výkyv? To bude podle mne záležet na delkách, průměrech a vzdálenostech kardanů od sebe, ne? Kloubky nebudou smět být nad sebou, oba kardany budou muset mít kloubky dva (?) a středový kloub bude muset být dostatečně široký, aby se v něm mohly kardany křížit.
Taky o tom přemýšlím, že bych tu zadní převodovku otočil a přidal ještě jeden kardan, tím pádem bych měl možnost připínání 4x4 a možnost připínání vývodového hřídele. O kolik se zmenší výkyv? To bude podle mne záležet na delkách, průměrech a vzdálenostech kardanů od sebe, ne? Kloubky nebudou smět být nad sebou, oba kardany budou muset mít kloubky dva (?) a středový kloub bude muset být dostatečně široký, aby se v něm mohly kardany křížit.
Re: Kloubák z PF62
Ak nemáš strojné vybavenie,tak na to zabudni !