Nosnost auta podle techničáku
Nosnost auta podle techničáku
https://ctrlv.cz/uqcA
Čau, chcu se zeptat, jestli to chápu dobře, že celková hmotnost auta je 1885kg - to znamená že auto má nosnost 3500kg - 1885kg = 1625kg. Tzn. že můžu do auta naložit traktor o hmotnsti 1625kg? jes to tak?
Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu
Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč
Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč
Re: Nosnost auta podle techničáku
Mas na brzdění vlek 2tuny v technicaku,tak co řešiš...
Zetor 6718 DEEP RED
Re: Nosnost auta podle techničáku
1615kg můžeš vezt v autě a ještě připojist káru o hmotnosti 2000kg za předpokladu správnýho řidičáku
malej traktorista v malým traktoru
Re: Nosnost auta podle techničáku
Když budu chtít vést vozík 2000kg tak musím mít řidičák C+E ?Fidlla píše:Mas na brzdění vlek 2tuny v technicaku,tak co řešiš...
Jelikož mám pouze B tak musím traktora vézt v autě. V případě couvání není třeba maturovat i když s tímto autem a velkým vozíkem se couvá vcelku líp jak s osobákem a malým vozíkem ( hlavně krátkým ojem.
Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu
Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč
Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč
Re: Nosnost auta podle techničáku
Nemusíš, pokud celková hmotnost soupravy nepřesáhne 3500 kg. A z toho, že chceš naložit traktor do auta, které má 125 mezi podběhy usuzuji, že to velkej traktor nebude
-
- Příspěvky: 2165
- Registrován: čtv pro 25, 2008 10:24 pm
- Bydliště: Okr. Náchod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nosnost auta podle techničáku
jenomže to tady nepoužije. Maximální přípustná hmotnost vozidla je 3500, takže za sebou může mít vozejk s maximálkou 750. A neplatí, že má velkej ale prázdnej. 750 a schlus
Re: Nosnost auta podle techničáku
Někde se to tu řešilo jinde a byla tam odpověď min dopravy že platí okamžitá hmotnost, nebo to je zase jinak? Tohle se snad mění každý měsíc...
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....
-
- Příspěvky: 2165
- Registrován: čtv pro 25, 2008 10:24 pm
- Bydliště: Okr. Náchod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nosnost auta podle techničáku
teď to právě tak trochu řeším a na MD visí tohle http://www.mdcr.cz/cs/Media/Tiskove_zpr ... piny_B.htm
okamžitá hmotnost by měla snad hrát roli v případě, kdy mám auto s TZ na určitou hmotnost a vlek na vyšší celkovou, ale vezu jen tolik, že tu hmotnost na TZ vlekem plus nákladem nepřesáhnu. A to se zdaleka nejedná jen o vleky nad 750 kg, ale hodně malejch vleků 1x2m má maximálku 750kg, ale jsou nebrzděný. To může táhnout jen málo aut. Třeba když tchán vozil na Felicii takovej vlek s 6,5q uhlí a třeba i na Sharanu 98 je nebržděnej jen 700kg.
jo a pozor v tom dokumentu z MD na jednu věc, prázdný auto nesmí mít větší hmotnost než plnej vlek. Bez ohledu na okamžitý hmotnosti. To bylo popsaný zas někde jinde... je v tom trošku chaos, psal jsem už i na MD i s dalšíma dotazama, ale zatím bez odezvy. Bohužel ani provozovatelé autoškol v tomhle nemaj jasno, orgáni taky ne a to je na tom to nejsmutnější.
okamžitá hmotnost by měla snad hrát roli v případě, kdy mám auto s TZ na určitou hmotnost a vlek na vyšší celkovou, ale vezu jen tolik, že tu hmotnost na TZ vlekem plus nákladem nepřesáhnu. A to se zdaleka nejedná jen o vleky nad 750 kg, ale hodně malejch vleků 1x2m má maximálku 750kg, ale jsou nebrzděný. To může táhnout jen málo aut. Třeba když tchán vozil na Felicii takovej vlek s 6,5q uhlí a třeba i na Sharanu 98 je nebržděnej jen 700kg.
jo a pozor v tom dokumentu z MD na jednu věc, prázdný auto nesmí mít větší hmotnost než plnej vlek. Bez ohledu na okamžitý hmotnosti. To bylo popsaný zas někde jinde... je v tom trošku chaos, psal jsem už i na MD i s dalšíma dotazama, ale zatím bez odezvy. Bohužel ani provozovatelé autoškol v tomhle nemaj jasno, orgáni taky ne a to je na tom to nejsmutnější.
Re: Nosnost auta podle techničáku
Nikdy neplatí okamžitá hmotnost, ale daná celková hmotnost vozidla či soupravy. Dneska policajti už kontrolují a váží dodávky, jestli se vejdou do celkové 3,5t. Co ukazovali, skoro každá je přetížená. U vozíku to samí. Kontrolují i zatížení tažného zařízení, kolik máš povolený a co za sebou táhneš. Pokud je celková hmotnost vozíku větší než má povoleno na tažném zařízení, popř. nesednou váhy a řidičák, je to průser. Nezajímá je, že je prázdný. Už se o tom vedla debata na foru - kde?.
Když byl brácha nedávno s osobákem v půjčovně pro vozík, tak se ho ptali i na tažné zařízení, na jaké zatížení je a pak mu půjčili vozík.
Když byl brácha nedávno s osobákem v půjčovně pro vozík, tak se ho ptali i na tažné zařízení, na jaké zatížení je a pak mu půjčili vozík.
V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.
Re: Nosnost auta podle techničáku
na naložení ano ale na řidičák se počítá celkováduchodce píše:Někde se to tu řešilo jinde a byla tam odpověď min dopravy že platí okamžitá hmotnost, nebo to je zase jinak? Tohle se snad mění každý měsíc...
malej traktorista v malým traktoru
Re: Nosnost auta podle techničáku
mýlíš se, tady jsem ti zkopíroval něco z netu...Leo píše:Nikdy neplatí okamžitá hmotnost, ale daná celková hmotnost vozidla či soupravy. Dneska policajti už kontrolují a váží dodávky, jestli se vejdou do celkové 3,5t. Co ukazovali, skoro každá je přetížená. U vozíku to samí. Kontrolují i zatížení tažného zařízení, kolik máš povolený a co za sebou táhneš. Pokud je celková hmotnost vozíku větší než má povoleno na tažném zařízení, popř. nesednou váhy a řidičák, je to průser. Nezajímá je, že je prázdný. Už se o tom vedla debata na foru - kde?.
Když byl brácha nedávno s osobákem v půjčovně pro vozík, tak se ho ptali i na tažné zařízení, na jaké zatížení je a pak mu půjčili vozík.
Jaký přívěs nebo chcete-li o jaké hmotnosti mohu připojit přívěs za osobní automobil a jak těžký náklad mohu naložit?
Tuto problematiku řeší vyhláška č. 341/2014 Sb o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu na pozemních komunikací, která provádí zákon.č. 56/2001 Sb. O podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikací
Část devátá
Spojitelnost a největší povolené hmotnosti a rozměry
§34
Spojitelnost z pohledu okamžité hmotnosti přípojného vozidla a souprav
( § 2 odst.5,6 a 7 zák.č. 56/2001 Sb.)
(odst.6) Pro spojování vozidel do jízdních souprav s přípojnými vozidly kategorií O1 a O2 platí (pro informaci vozidla kategorie O jsou přípojná vozidla, tato kategorie se člení na :
O1 – přípojná vozidla, jejichž největší přípustná hmotnost nepřevyšuje 750 kg
O2 - přípojná vozidla, jejichž přípustná hmotnost převyšuje 750 kg, ale nepřevyšuje 3 500 kg..)
a) okamžitá hmotnost nebrzděného přípojného vozidla kategorie O1 nesmí být větší než největší povolená hmotnost nebrzděného přípojného vozidlo stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla,
b) okamžitá hmotnost brzděného přívěsu kategorií O1 a O2 nesmí být větší než největší povolená hmotnost brzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla, za podmínky, že okamžitá hmotnost takového přípojného vozidla není větší než největší povolená hmotnost tažného vozidla M1 a N1 a 1,5 násobek největší povolené hmotnosti tažného vozidla u vozidel kategorií M1G a N1 G, (zde opět pro informaci vozidla kategorie M jsou motorová vozidla, která mají nejméně čtyři kola a používají se pro přepravu osob, tato kategorie se člení na:
M1 – vozidla, která mají více než osm míst k přepravě osob, kromě místa řidiče, nebo víceúčelová vozidla
Kategorie vozidla N jsou motorová vozidla, která mají nejméně čtyři kola a používají se k přepravě nákladu, tato kategorie se člení na:
N1 – vozidlo, jehož největší přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg
Terénní vozidlo se označuje doplňkovým písmenem G, např. M1 G
Tak a jak je to vlastně s tou spojitelností či připojením přívěsu za osobní automobil?
Nejdříve, kde naleznete potřebné informace k uváděným hmotnostem, je to uvedeno na zadní straně Technického průkazu pod oddílem „hmotnosti" u písm. G kde je uvedena provozní hmotnost přívěsu tj. kolik přívěs váží prázdný a pod písm. F1 je uvedena největší povolená hmotnost přívěsu myšleno s nákladem.
Jinými slovy a pro ilustraci:
a) LADA NIVA má v technickém průkazu uvedeno, že největší povolená hmotnost nebrzděného přívěsu (O1) je 400 kg, připojovaný přívěs má největší povolenou hmotnost 750 kg a jehož provozní hmotnost je 229 kg, (v momentě zapojení kdy uvedený přívěs je prázdný je jeho okamžitá hmotnost 229 kg) takovýto přívěs zapojit můžete však s tím, že hmotnost nákladu nesmí převýšit 171 kg, tedy v součtu (229+171) se musí rovnat 400 kg.
b) LADA NIVA má v technickém průkazu uvedeno, že největší povolená hmotnost brzděného přívěsu (O2) je 1 490 kg, připojovaný přívěs má největší povolenou hmotnost 2 000 kg a jehož provozní hmotnost je 692 kg, (v momentě zapojení kdy uvedený přívěs je prázdný je jeho okamžitá hmotnost 692 kg) takovýto přívěs zapojit můžete však s tím, že hmotnost nákladu nesmí převýšit 798 kg tedy v součtu (692+798) se musí rovnat 1 490 kg.
Re: Nosnost auta podle techničáku
Takhle jsem to pochopil při té první diskuzi. Už jsem se lekl že je vše zase jinak . Tahám občas přívěs na který se dá naložit 1,5 t ale prázdný se mě vejde do povolené váhy co mohu tahat. Dneska když je policajtům nějaká bezpečnost ukradená ale jdou hlavně po pokutách za takovéhle pí...y bych se vůbec nedivil že by došlo opět ke změně aby měli za co šikanovat řidiče . Jinak dodatek E čko mám...
Ještě dodatek , ti poliši na silnici až tak za vše nemohou /kromě exktra ativních/ , jsou k tomu tlačeni,nemají "vyděláno"´= nemají činnost.
Ještě dodatek , ti poliši na silnici až tak za vše nemohou /kromě exktra ativních/ , jsou k tomu tlačeni,nemají "vyděláno"´= nemají činnost.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....