Obecna diskuse
Re: Obecna diskuse
Pridám moj stav tlaku oleja olej M6AD
Ak štartujem pri teplotách okolo 0stupňov tak musím byť opatrný a motor udržovať na volnobehu, lebo tlak mi ukazuje 7až8 atm.
Ak štartujem pri teplotách okolo 17 stupnov tlak je na volnobehu cca 4 atm.
Motor pri teplote 80 stupnov cez leto na volnobeh cca 1,5 atm.....
A prečo to tak lieta Neviem. Vie niekto? Hlavne že maže ako Sniper píše....
Ak štartujem pri teplotách okolo 0stupňov tak musím byť opatrný a motor udržovať na volnobehu, lebo tlak mi ukazuje 7až8 atm.
Ak štartujem pri teplotách okolo 17 stupnov tlak je na volnobehu cca 4 atm.
Motor pri teplote 80 stupnov cez leto na volnobeh cca 1,5 atm.....
A prečo to tak lieta Neviem. Vie niekto? Hlavne že maže ako Sniper píše....
Re: Obecna diskuse
Samozrejme že tlak závisí od miesta merania, to je jasné. Netvrdím, že filtre tlak neovplyvnia, ale len v rozsahu nastavenia obtokového ventilu. Každopádne ako som písal, treba to posudzovať pri čistých filtroch.
Peter: Ten tlak sa ti mení preto, že používaš jednorozsahový olej, ktorého viskozita sa veľmi mení s teplotou. Ak je studený, je hustý a kladie prietoku veľký odpor a ukazuje ti to vysoký tlak. Koľko ho však vtedy skutočne preteká ložiskami je otázne. Ako sa ohrieva redne a ľahšie preteká, preto tlak klesá
Peter: Ten tlak sa ti mení preto, že používaš jednorozsahový olej, ktorého viskozita sa veľmi mení s teplotou. Ak je studený, je hustý a kladie prietoku veľký odpor a ukazuje ti to vysoký tlak. Koľko ho však vtedy skutočne preteká ložiskami je otázne. Ako sa ohrieva redne a ľahšie preteká, preto tlak klesá
Re: Obecna diskuse
Peter, prave kvoli tomuto som dal 15W40.Peter768 píše:Pridám moj stav tlaku oleja olej M6AD
Ak štartujem pri teplotách okolo 0stupňov tak musím byť opatrný a motor udržovať na volnobehu, lebo tlak mi ukazuje 7až8 atm.
Ak štartujem pri teplotách okolo 17 stupnov tlak je na volnobehu cca 4 atm.
Motor pri teplote 80 stupnov cez leto na volnobeh cca 1,5 atm.....
A prečo to tak lieta Neviem. Vie niekto? Hlavne že maže ako Sniper píše....
Lebo M6AD je iba letny olej. Pri 0° ma uz prilis vysoku viskozitu, ergo je velmi husty a kludne sa ti moze stat, za aj ked mas 7 bar, tak :
a) sitka su namahane velkou silou, mozes ich potrhat
b) pravdepodobne je otvoreny obtokovy ventil a olej ide do motora nefiltrovany jemnym filtrom
c) ako hovori Jaro, prietok oleja loziskami a spletou kanalov je taky pomaly, ze sa kludne moze stat, ze je napr. predne klukove lozisko nie je mazane dostatocne. (Je na konci mazacieho kanalu)
V prirucke sa jasne pise, ze sa ma M6AD vymenit za zimny olej, ktory je podstatne redsi. Kedze pouzivas aditivovany olej, u teba nie je ziadne riziko prejst ihned na celorocny olej triedy SAE 15W40. Myslim ze obchodne oznacenie je M7ADX. Proste celorocny olej. Ja som dnes tocil studeny motor a tlak som mal za studena 4 na zvyseny volnobeh, ked som trochu pridal tak 4.5.
Celorocny je celorocny. A to som tam mal bohvieco. Proste som to riskol. Ty ale nic neriskujes, ked uz mas AD olej. Daj si celorocny a mas pokoj a nebudes tyrat motor hustym medom.
tech. param. M6AD (letny provoz!)
https://eshop.paramo.cz/data/VyrobkovaD ... d40_z1.pdf
M7ADX: (potlačuje tvorbu vysokoteplotních úsad i nízkoteplotních kalů = ten husty sajrajt co sme kazdy z nas asi nasli v motore !!!)
https://eshop.paramo.cz/data/VyrobkovaD ... w40_z3.pdf
Nie je co vahat ani na sekundu...
Naposledy upravil(a) rosch8 dne úte říj 11, 2016 9:57 pm, celkem upraveno 1 x.
Re: Obecna diskuse
Mojím príspevkom som chcel nepriamo poukázať na rôzne tlsky oleja...a Vy ste to presne opísali...Super Fórum a hlavne toto 25kové
Nabudúce dám ten M7AD , aj keď je situácia taká, že traktor využívam už minimálne.
Nabudúce dám ten M7AD , aj keď je situácia taká, že traktor využívam už minimálne.
Re: Obecna diskuse
Čítam,čítam tie vaše tlaky a len čumím... Ja mám teda tlaky takéto : Studený voľnobeh ... 2, zohriaty voľnobeh ...nič Ale keď som tam mal starý špinavý olej,tak bol tlak pri zohriatom motore 1, ale ako som ho vymenil (M6A),tak to kleslo.Generálka volá,ale teraz to nejde...
,,Pilní hospodár má pamatovať, abi rozeznal dobru zem od zléj..." Juraj Fándly
Ťapík 25 http://vladman.rajce.idnes.cz/Zetor_25_A/
Ťapík 25 http://vladman.rajce.idnes.cz/Zetor_25_A/
Re: Obecna diskuse
V prirucke sa pise, ze ako sa motor postupne opotrebuva, tak sa ma dostavit cerpadlo. Skus pri teplom motore trocha pritiahnut tu skrutku, ci ti ten tlak nestupne. Podla mna by mal...vladman píše:Čítam,čítam tie vaše tlaky a len čumím... Ja mám teda tlaky takéto : Studený voľnobeh ... 2, zohriaty voľnobeh ...nič Ale keď som tam mal starý špinavý olej,tak bol tlak pri zohriatom motore 1, ale ako som ho vymenil (M6A),tak to kleslo.Generálka volá,ale teraz to nejde...
Re: Obecna diskuse
vladman: Stačí nepatrně pootočit sklíčkem na budíku vuči ručičce a máš tlak jak víno
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: Obecna diskuse
Bude mat tlak, aj ked motor nepojde, to uz je ina kategoria strojov toto...Sniper píše:vladman: Stačí nepatrně pootočit sklíčkem na budíku vuči ručičce a máš tlak jak víno
Re: Obecna diskuse
Ale hej,šrobom som už steloval,aj sa to zlepšilo,ale stále to je hodnota nič... Reálne je tak 0,5 voľnobeh.Ale traktor je ok,robí radosť.
,,Pilní hospodár má pamatovať, abi rozeznal dobru zem od zléj..." Juraj Fándly
Ťapík 25 http://vladman.rajce.idnes.cz/Zetor_25_A/
Ťapík 25 http://vladman.rajce.idnes.cz/Zetor_25_A/
Re: Obecna diskuse
Sniper:
,,Pilní hospodár má pamatovať, abi rozeznal dobru zem od zléj..." Juraj Fándly
Ťapík 25 http://vladman.rajce.idnes.cz/Zetor_25_A/
Ťapík 25 http://vladman.rajce.idnes.cz/Zetor_25_A/
Re: Obecna diskuse
mozes skusit aj ten obtokovy. Ja som vybral podlozku spod skrutky a pomohlo. Tlak mam ok.vladman píše:Ale hej,šrobom som už steloval,aj sa to zlepšilo,ale stále to je hodnota nič... Reálne je tak 0,5 voľnobeh.Ale traktor je ok,robí radosť.
Je to ta vodorovna skrutka n adrziaku filtrov. pod nou je pruzinka a gulicka, je som ju asi o 2 mm viac stlacil...
Re: Obecna diskuse
Toto je presne ten druhý prípad čo som popisoval. Za predpokladu, že čerpadlo dáva dosť oleja nie je dôvod na paniku, lebo prietok ložiskami je zabezpečený. Samozrejme všetko len do času, keď vôle na ložiskách začnú byť neúnosne veľké. Doťahovaním skrutky obtoku sa veľa nevyrieši, lebo ak ložiská nevytvoria dostatočný protitlak, potom je obtok aj tak uzatvorený, lebo všetok olej ľahko prejde systémom. To funguje presne ako v hydraulike, len na menších tlakoch. Kým ide olej do pracovného valca, pretlakový ventil je uzatvorený, keď už nemá kam, prepustí ho poistný ventil.
Re: Obecna diskuse
Já sundal ventil víko u zahřáté a odstáté mašiny, zatočil si klikou a na 3-5 té otočení klikovky olej volně vytékal z vahadel v hojném množství.
Odtud vím, že mám motor dostatečně mazaný bez ohledu na to, co ukazuje budík - ktery není dogma.
Odtud vím, že mám motor dostatečně mazaný bez ohledu na to, co ukazuje budík - ktery není dogma.
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: Obecna diskuse
Tlak nie je dogma, ale zalezi na tom, cim je to sposobene. Pokial je to vybehanymi loziskami, tak nie je dovod na paniku. Olej volnejsie prechadza systemom a motor je mazany. Ale ak je to vylagrovanym cerpadlom, tak to by mohol byt zanedlho pekny pruser.Sniper píše:Já sundal ventil víko u zahřáté a odstáté mašiny, zatočil si klikou a na 3-5 té otočení klikovky olej volně vytékal z vahadel v hojném množství.
Odtud vím, že mám motor dostatečně mazaný bez ohledu na to, co ukazuje budík - ktery není dogma.
Re: Obecna diskuse
Presne tak, samozrejme za predpokladu, že jednotlivý kanál nie je upchaný a napr. jedno ložisko nie je mazané. Ale to sa asi nestáva často, len na mojom starom motore. Všetko je hlavne o dostatočnom prietoku cez mazané miesta. Akurát okrem toho "nešťastného" tlakomeru nikto nič primerane jednoduché a spoľahlivé na kontrolu mazania nevymyslel.Sniper píše:Já sundal ventil víko u zahřáté a odstáté mašiny, zatočil si klikou a na 3-5 té otočení klikovky olej volně vytékal z vahadel v hojném množství.
Odtud vím, že mám motor dostatečně mazaný bez ohledu na to, co ukazuje budík - ktery není dogma.