Obecna diskuse

Moderátoři: Lukashil, mihi

Zpráva
Autor
ibanez5
Příspěvky: 1663
Registrován: sob kvě 31, 2014 8:34 am
Bydliště: Kousek od 3nce

Re: Obecna diskuse

#2356 Nový příspěvek od ibanez5 »

Mám, ořu s ním...
„Včera jsem byl chytrý, proto jsem chtěl změnit svět. Dnes jsem moudrý, proto měním sám sebe."

Uživatelský avatar
Sniper
Příspěvky: 9202
Registrován: úte dub 12, 2011 9:27 pm
Bydliště: Oderské vrchy

Re: Obecna diskuse

#2357 Nový příspěvek od Sniper »

Taky mám, ale budu se s ním teprvá učit ;-)
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.

TATRA NEZNÁ BRATRA

ibanez5
Příspěvky: 1663
Registrován: sob kvě 31, 2014 8:34 am
Bydliště: Kousek od 3nce

Re: Obecna diskuse

#2358 Nový příspěvek od ibanez5 »

Já se taky učím, oral jsem stím asi 3x a pořád to seřizuju :) hold žáden učenej znebe nespadl. 8) 5eším tam ted to, že mám jedno ostří kratší ...
„Včera jsem byl chytrý, proto jsem chtěl změnit svět. Dnes jsem moudrý, proto měním sám sebe."

ibanez5
Příspěvky: 1663
Registrován: sob kvě 31, 2014 8:34 am
Bydliště: Kousek od 3nce

Re: Obecna diskuse

#2359 Nový příspěvek od ibanez5 »

Chlapi mám dotaz. U tyče řízení, u volantu je v té tyči nějaké osazení, nebo jak tam je ta hřídel udělaná. Mám to vybité a tyč se mi v tom uložení hýbe ... Poradí někdo?
A ještě dotaz, nemá někdo doma navíc pravý držák na světlo? mám doma asi 3 levé ... :smich: a potřeboval bych pravý ...
„Včera jsem byl chytrý, proto jsem chtěl změnit svět. Dnes jsem moudrý, proto měním sám sebe."

Uživatelský avatar
rosch8
Příspěvky: 4439
Registrován: pon čer 29, 2015 5:47 pm
Bydliště: Humenné, SR

Re: Obecna diskuse

#2360 Nový příspěvek od rosch8 »

ibanez5 píše:Chlapi mám dotaz. U tyče řízení, u volantu je v té tyči nějaké osazení, nebo jak tam je ta hřídel udělaná. Mám to vybité a tyč se mi v tom uložení hýbe ... Poradí někdo?
A ještě dotaz, nemá někdo doma navíc pravý držák na světlo? mám doma asi 3 levé ... :smich: a potřeboval bych pravý ...
Ano, je tam na konci pod volantom bronzove puzdro. Samotna tyc volantu osadenie nema. Takze sa da trubka aj s konzolou pekne stiahnut dole po tyci. Tyc moze ostat v zabere s kolesom.

ibanez5
Příspěvky: 1663
Registrován: sob kvě 31, 2014 8:34 am
Bydliště: Kousek od 3nce

Re: Obecna diskuse

#2361 Nový příspěvek od ibanez5 »

Takže sundat volant, povolit dole na řízení šrouby a tahat nahoru ?
„Včera jsem byl chytrý, proto jsem chtěl změnit svět. Dnes jsem moudrý, proto měním sám sebe."

Uživatelský avatar
rosch8
Příspěvky: 4439
Registrován: pon čer 29, 2015 5:47 pm
Bydliště: Humenné, SR

Re: Obecna diskuse

#2362 Nový příspěvek od rosch8 »

ibanez5 píše:Takže sundat volant, povolit dole na řízení šrouby a tahat nahoru ?
Ano. 8)
Ja som tak nastavoval volu, potreboval som niekolkokrat dat dolu konzolu s trubkou, pridat podlozku, a dat naspat.

ibanez5
Příspěvky: 1663
Registrován: sob kvě 31, 2014 8:34 am
Bydliště: Kousek od 3nce

Re: Obecna diskuse

#2363 Nový příspěvek od ibanez5 »

Chlapi ještě jeden malý dotaz. Je možné, že motor po zajetí může víc mazat? Mám udělanou kliku, ložiska , vložky , hlavu, prostě všechno kromě čerpadla aregulátoru.
Zpočátku to mazalo slabo, na volnoběh na zahřátým motoru jenom jedna, tak jsem tomu trochu zvednul a mazal 2 a ted maže tři. Když je studený tak na volnoběh 4 a studený v otáčkách až 6. Mám to nechat tak, nebo mu ubrat?
Mám takový pocit, že si motor sednul, je to poznat i v tahu ...
Tak jestli máte nějaké zkušenosti ... :)
„Včera jsem byl chytrý, proto jsem chtěl změnit svět. Dnes jsem moudrý, proto měním sám sebe."

Uživatelský avatar
Sniper
Příspěvky: 9202
Registrován: úte dub 12, 2011 9:27 pm
Bydliště: Oderské vrchy

Re: Obecna diskuse

#2364 Nový příspěvek od Sniper »

Motor si mohl samozřejmě sednout, ale výsledný "tlak" resp. údaj na budíku ovlivňuje odpor filtru. Z jeho komory je brán tlak na ukazatele, takže když bude filtr např. prorvaný, nebo tam nebude vůbec, tlak poklesne až k nule.
6 atm je už dost, já bych mu malinko ubral, tak na 4,5 - 5.
Na volnoběh stačí 0,5 bohatě.
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.

TATRA NEZNÁ BRATRA

Uživatelský avatar
rosch8
Příspěvky: 4439
Registrován: pon čer 29, 2015 5:47 pm
Bydliště: Humenné, SR

Re: Obecna diskuse

#2365 Nový příspěvek od rosch8 »

ibanez5 píše:Chlapi ještě jeden malý dotaz. Je možné, že motor po zajetí může víc mazat? Mám udělanou kliku, ložiska , vložky , hlavu, prostě všechno kromě čerpadla aregulátoru.
Zpočátku to mazalo slabo, na volnoběh na zahřátým motoru jenom jedna, tak jsem tomu trochu zvednul a mazal 2 a ted maže tři. Když je studený tak na volnoběh 4 a studený v otáčkách až 6. Mám to nechat tak, nebo mu ubrat?
Mám takový pocit, že si motor sednul, je to poznat i v tahu ...
Tak jestli máte nějaké zkušenosti ... :)
Ibanez5, aky olej si dal po GO?
totiz najviac sa podiela na tlaku olej. Myslim si, ze tlak oleja nema vela spolocneho so sadnutim, skor teplotou, kedze ide zima a za studena je ten olej hustejsi nez v lete, tak mas vacsi rozdiel medzi zohriatym a studenym. Studeny motor by som netocil, takze ak mas 4 za studena, tak je to ok. Tlak ma byt 2-4 podla prirucky, takze 4 bary je kedykolvek bezpecna hodnota. Skus zohriat motor a potom skontrolovat. Na uplny volnobeh 100 ot/min moze byt 1 bar, vsak ten motor ledva ide.
Ja mam olej 15W40 a za studena mam 3 - 5 a za tepla 2 - 4. Ale za studena ho nevytacam, takze 4 neprekrocim v podstate.

ibanez5
Příspěvky: 1663
Registrován: sob kvě 31, 2014 8:34 am
Bydliště: Kousek od 3nce

Re: Obecna diskuse

#2366 Nový příspěvek od ibanez5 »

Aha, tak to sem mu asi předtím přidávat neměl. Myslel jsem , že by měl mazat zahřátý na volnobě 2 ( bral jsem to jako v T815 co jezdím) urči´tě to zítra uberu. Štelovat to asi při zahřátém motoru, že?
„Včera jsem byl chytrý, proto jsem chtěl změnit svět. Dnes jsem moudrý, proto měním sám sebe."

Uživatelský avatar
rosch8
Příspěvky: 4439
Registrován: pon čer 29, 2015 5:47 pm
Bydliště: Humenné, SR

Re: Obecna diskuse

#2367 Nový příspěvek od rosch8 »

ibanez5 píše:Aha, tak to sem mu asi předtím přidávat neměl. Myslel jsem , že by měl mazat zahřátý na volnobě 2 ( bral jsem to jako v T815 co jezdím) urči´tě to zítra uberu. Štelovat to asi při zahřátém motoru, že?
Skor by som nastavoval ten horny tlak pri zahriatom motore ale aj zohriatom oleji (kontroluj teplotu baniek s filtrami) na tie 4 bary pri max. otackach. Kolko spadne pri volnobehu, tolko spadne. Ak by to bolo velmi malo, tak max 4.5 pri max. otackach.

Uživatelský avatar
rosch8
Příspěvky: 4439
Registrován: pon čer 29, 2015 5:47 pm
Bydliště: Humenné, SR

Re: Obecna diskuse

#2368 Nový příspěvek od rosch8 »

rosch8 píše:
ibanez5 píše:Aha, tak to sem mu asi předtím přidávat neměl. Myslel jsem , že by měl mazat zahřátý na volnobě 2 ( bral jsem to jako v T815 co jezdím) urči´tě to zítra uberu. Štelovat to asi při zahřátém motoru, že?
Skor by som nastavoval ten horny tlak pri zahriatom motore ale aj zohriatom oleji (kontroluj teplotu baniek s filtrami) na tie 4 bary pri max. otackach. Kolko spadne pri volnobehu, tolko spadne. Ak by to bolo velmi malo, tak max 4.5 pri max. otackach.
https://postimg.cc/image/nq49pkibz/

Jaro25

Re: Obecna diskuse

#2369 Nový příspěvek od Jaro25 »

Tlak prúdiacej kvapaliny (v našom prípade oleja) je daný odporom, ktorý jeho prietoku kladie systém v ktorom prúdi. V prípade motora je to celý systém mazacích kanálov, ložísk a samozrejme filtrov. Za predpokladu normálne priechodného plnoprietokového filtra (ten viac vzadu) a neopotrebeného čerpadla je trošku zjednodušene povedané tlak oleja tým vyšší, čím sú menšie vôle v ložiskách. Samozrejme pri konštantnej teplote a tým aj viskozite oleja. Za čerpadlom je zaradený pretlakový ventil, ktorý zabezpečuje v prípade veľkého odporu systému (malé vôle v ložiskách), aby tlak nestúpal nad nastavenú hodnotu. Ak sa zanesie filter, tak je v ňom namontovaný obtokový ventil, ktorý sa otvorí a do motora prúdi olej síce nefiltrovaný, ale aspoň nejaký. Z tohto dôvodu samotné filtre pomerne málo ovplyvňujú výsledný tlak v systéme, ten najviac ovplyvní vôla v ložiskách. Preto zvyčajne nové motory majú vyššie tlaky ako opotrebované.
No je dôležité si uvedomiť, že hodnota tlaku oleja vo svojej podstate pramálo hovorí o vlastnom mazaní na jednotlivých miestach motora. V extrémnom prípade veľmi viskózneho oleja a malej vôle v ložiskách sa môže stať, že tlak bude relatívne vysoký, ale ložiskami olej vôbec nepretečie, teda NEMAŽEME. Naproti tomu normálne rovnomerne opotrebený motor s menej viskóznym olejom a pomerne malými tlakmi bude mať ložiská mazané dobre, lebo cez ne preteká pomerne veľké množstvo oleja.
Preto tlak oleja treba posudzovať v kontexte s použitým olejom a stavom motora (ak je známy). V tom prípade je to slušný ukazovateľ, predovšetkým ak sa zrazu výrazne zmení hodnota.

Uživatelský avatar
Sniper
Příspěvky: 9202
Registrován: úte dub 12, 2011 9:27 pm
Bydliště: Oderské vrchy

Re: Obecna diskuse

#2370 Nový příspěvek od Sniper »

Jaro25 píše:Z tohto dôvodu samotné filtre pomerne málo ovplyvňujú výsledný tlak v systéme
Obecně ano, ale velmi, velmi záleží kde ten tlak měříš. Vytáhni oba filtry a změř si tlak na budíku, pak uvidíš sám ;-)

Něco jiné by bylo měřit tlak hned za čerpadlem, nebo naopak v hlavě, kde člověk zjistí, že tam už žádný tlak není, důležitá je pouze distribuce oleje...

Proto zdůrazňuji, že ukazatel tlaku u těchto motorů je velmi orientační...
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.

TATRA NEZNÁ BRATRA

Odpovědět

Zpět na „Zetor 15/25“