Zetor 7011 - dobíjení
Moderátor: Lukashil
- lajser
- Příspěvky: 258
- Registrován: úte říj 26, 2010 8:48 pm
- Bydliště: Okr: Ústí nad Orlicí
- Kontaktovat uživatele:
Zetor 7011 - dobíjení
Zdravím, mám problém s dobíjením, máme zetor 7011, a když běží na nízké otáčky, tak je kontrolka dobíjení zhaslá, že to dobijí, pokud se však otáčky zvýší, kontrolka se rozsvítí, že to nedobijí, nevíte čím by to mohlo bejt? řemen je napnutej dostatečně
http://www.facebook.com/farmahrubesovi
Zetor 12145, Zetor 10145 Turbo, Zetor 7711, MT8 132.2, RS09
Zetor 12145, Zetor 10145 Turbo, Zetor 7711, MT8 132.2, RS09
Re: Dobíjení
Zkus zkontrolovat uhlíky v alternátoru, je možný že při vyšších otáčkách nedoléhají
Re: Dobíjení
Hlavně změřit voltmetrem kolik to vlastně nabíjí voltů. Podle mě to bude přebíjet, až k 17-- 20 Voltum.
Jede traktor, je to Zetor 3011
Re: Dobíjení
Ahojte, prerabal som elektriku na nasom Z6911. Od posledneho majitela tam bolo strasne vela nezmyselne poprepajanych kablov. Ani kontrolka nabijania nebola spravne zapojene. Ked som pri asi 800ot/min meral napatie na alternatore (z favorita ma vstavany regulator), tak som na svorke D+ nameral 14,1V a na svorke B+ 13,7V. Je to spravne, ze na D+ je nizsie napatie ako na B+? Inac kontrolka nabijania po nastartovani hned zhasne.
Re: Dobíjení
Správně to je. Ale píšeš to obráceně. Na D+ je napětí vyšší než na B+.
Jede traktor, je to Zetor 3011
Re: Dobíjení
Trocha som sa sekol, ale platia tie namerane hodnoty. Pokial to je ok, tak som rad, lebo som sa s tou elektrikou dost nababral.
-
- Příspěvky: 793
- Registrován: čtv led 10, 2013 8:20 pm
- Bydliště: Prešov
Re: Dobíjení
Mám zetor 4011 a na nom altík 55A zo škody 120, bez reglera,regler je tam elektronický, a chcem sa opýtať či mi vlastne alternátor funguje správne lebo mne sa veľmi to nezdá aj ked po meraní multimetrom to dobíja baterku,:
Merané hodnoty: Baterka v klude má 12,6V-merané na baterke na vypnutom motore, po naštartovaní do cca 800ot/min ešte nedobíja,iba málo nejakých 13,6V ale to asi zato lebo je na altíku veľká pôvodná remenica z dynama (92mm priemer),kontrolka svieti.
Až od 800ot/min a vyššie dobíja od 14,2 - po 14,58V pri max otáčkach (2000 ot/min).
Problém je v tom že kontrolka pri 800 ot min nezhasne úplne ale iba slabne jej intenzita svietenia a úplne prestane svietiť až pri cca 1200ot/min. Neviem či je to správne a zároveň ked som meral pri:
800ot/min na baterke bolo 14,2V na altíku na silovej svorke B+ 14,4V na D+ bolo 12V na Df bolo 9V,
2000ot/min na baterke bolo 14,45V na altíku na silovej svorke B+ 14,5V na D+ bolo 14,2V na Df bolo 3,6V,
Nechápem prečo kontrolka svieti ešte nad 800ot/min ked už altík dobíja a úlne zhasne až pri 1200ot/min. A ďalšia vec mi nie je jasná že prečo Hodnoty svorky B+ a D+ sa pri menších otáčka líšia o 2,4V a pri väčších už len 0,3V. Dočítal som sa že tie dve hodnoty majú byť skoro rovnaké.
Donedávna to fungovalo tak že kontrolka svietila do cca 500ot/min tak slabšie a pri 800ot/min mi už nesvietila vôbec. Baterku to dobíjalo dobre. No teraz sa mi zdá ako keby nefungovalo niečo v regleri alebo alíku ako má, aspoň si myslím.Dá sa s tým jazdiť? Vie mi v tom niekto poradiť?
Merané hodnoty: Baterka v klude má 12,6V-merané na baterke na vypnutom motore, po naštartovaní do cca 800ot/min ešte nedobíja,iba málo nejakých 13,6V ale to asi zato lebo je na altíku veľká pôvodná remenica z dynama (92mm priemer),kontrolka svieti.
Až od 800ot/min a vyššie dobíja od 14,2 - po 14,58V pri max otáčkach (2000 ot/min).
Problém je v tom že kontrolka pri 800 ot min nezhasne úplne ale iba slabne jej intenzita svietenia a úplne prestane svietiť až pri cca 1200ot/min. Neviem či je to správne a zároveň ked som meral pri:
800ot/min na baterke bolo 14,2V na altíku na silovej svorke B+ 14,4V na D+ bolo 12V na Df bolo 9V,
2000ot/min na baterke bolo 14,45V na altíku na silovej svorke B+ 14,5V na D+ bolo 14,2V na Df bolo 3,6V,
Nechápem prečo kontrolka svieti ešte nad 800ot/min ked už altík dobíja a úlne zhasne až pri 1200ot/min. A ďalšia vec mi nie je jasná že prečo Hodnoty svorky B+ a D+ sa pri menších otáčka líšia o 2,4V a pri väčších už len 0,3V. Dočítal som sa že tie dve hodnoty majú byť skoro rovnaké.
Donedávna to fungovalo tak že kontrolka svietila do cca 500ot/min tak slabšie a pri 800ot/min mi už nesvietila vôbec. Baterku to dobíjalo dobre. No teraz sa mi zdá ako keby nefungovalo niečo v regleri alebo alíku ako má, aspoň si myslím.Dá sa s tým jazdiť? Vie mi v tom niekto poradiť?
Re: Dobíjení
Zkontroloval bych uhlíky a kolektor a jinak bych s tím jezdil. Dobíjí to dobře a vsadím boty na to že v manuálu ke 120 bude napsáno že na volnoběh může kontrolka svítit.
-
- Příspěvky: 793
- Registrován: čtv led 10, 2013 8:20 pm
- Bydliště: Prešov
Re: Zetor 7011 - dobíjení
Aký kolektor más na mysli? a ako ho prekontrolovať?
Re: Zetor 7011 - dobíjení
Jestli kontrolka malinko prožhavuje, tak to vypadá na špatnou diodu, buť velkou silovou a nebo malou pomocnou. Regulační napětí je 13,8 až 14,2V. Když je vyšší, tak právě ta kontrolka žhaví a nezhasne.
Jede traktor, je to Zetor 3011
-
- Příspěvky: 793
- Registrován: čtv led 10, 2013 8:20 pm
- Bydliště: Prešov
Re: Zetor 7011 - dobíjení
Aha rozumiem takže vadný bude alternátor, dá sa to urobiť doma premerať tie diody a zistiť ktoré sú OK a ktoré prerazené? stači na to multimeter?Možem na vyššie popísaný stav dobíjania ešte pár krát jazdiť- poorat 1-2 zahrady atd alebo je nutné opravit. dakujem
Re: Zetor 7011 - dobíjení
Co potřebuješ dojezdit tak dojezdi.Diody změříš multimetrem,který má měření diod a to skoro každý,jenže je spíš problém,aby jsi to dobře měřil a někdy se dioda chová,že je dobrá,ale když přes ní pustíš větší proud v závěrném směru tak propouští.Jinak právě multimetr je testuje malým proudem.
-
- Příspěvky: 793
- Registrován: čtv led 10, 2013 8:20 pm
- Bydliště: Prešov
Re: Zetor 7011 - dobíjení
Ok a je na to nejaký navod ako sa presne testujú diody multimetrom? testuje sa to prúdom z akumulátora?
-
- Příspěvky: 793
- Registrován: čtv led 10, 2013 8:20 pm
- Bydliště: Prešov
Re: Zetor 7011 - dobíjení
tak vraciam sa späť k téme, alternátor som jednoducho vymenil tiež za ten istý typ zo škodovky 55A a namontoval očistil všetky spoje,kontakty,kostru a po naštartovaní už od cca 500 ot/min vyššie dobíja na 14-14,2V-merané aj na alternátori aj na baterke ,D+ má skoro rovnaké ba malinko väčšie napätie ako výstup B+, takže prebíjat by to nemalo, a kontrolka len ľahko preblikne ked sa motor len prevaľuje to je do tych 500ot/min,nad touto hodnotou už kontrolka nesvieti slabo ako bolo na tom prvom altíku ale hneď zhasne. Len sa chcem ešte opýtať keď zapnem parkovačky alebo stretávacie svetlá, alebo stierač, prípadne zadné svetlo napätie poklesne na 13,6V. Je to bežné, alebo slabo dobíja v záťaži.
Re: Zetor 7011 - dobíjení
Záleží kolik máš otáček,jak je v kondici baterka,napnutí řemenu atd.Při zapnutých potkávacích světlech a 1500 ot. na motoru by měl 14V držet.