Karel Dančák - DAKR píše:teslanicola píše:Viem ze budem
ale nemožem odolat, kedze tu mame pana Karla z Dakru. Som agzatak, teda mam motorovu jednotku s odstredivou spojkou 120 mm. V ponuke Dakru je stavebnice panter RSZ - podvozok urceny na pripojenie dakr adapterov a motora agzat. Tu je moja otazka: ma to spiatočku ?
Panter RZS s odstředivou spojkou 120 mm pro Agzat má tři rychlosti dopředu, zpátečku nemá.
DYK píše:Prosím tě, nemůžeš mě napsat alespoň ty, nebo zetor15 co je tam za akumulátor, když je to tak tajný?
Po pravdě nechce se mi zveřejňovat značku, typ a kapacitu baterie, když konkurence musí dobíjet každý měsíc a my 1x za tři měsíce. Není to nic světoborného a všichni naši zákazníci to vědí, ale to by měla konkurence moc jednoduché, že to zjistí, aniž by museli zvednout zadek ze židle. My jsme se k tomu dostali po vyzkoušení několika jiných variant. DYKa to ale zajímá kvůli srovnání ceny, takže nás baterie v nákupu stojí 810 Kč, ročně nakupujeme stovky kusů. Autobaterie v těch počtech bychom nakupovali pravděpodobně za podobnou cenu.
Dovolím si upozornit, že značku (Vatra) už prozradil Marek na straně tři dne 18. července 2016. Mě už postačí hodnota napětí, tj, s největší pravděpodobností 12V a kapacita akumulátoru. Třeba 24 aph nebo že by 30 aph? Nedovedu si představit, co by na těchto údajích mohlo být tajného. Leda ta nechuť, to pochopil lze. Vy uvádíte nákup za 810 kč, informace dobrá, ale pro zákazníka k ničemu, leda by chtěl porovnat moje zjištění prodejní ceny 1260kč.
Karel Dančák - DAKR píše: Pokud neustále kritizujete a zpochybňujete, že doporučujeme baterií 1x za tři měsíce dobít, tak firma VARI uvádí v aktuálním návodu k motoru VARI XP 200 (User manuál XP200 (CZ+SK) na straně 16 na konci kapitoly 1.6.3. Vypouštění palivové nádrže a karburátoru následující: „Pokud je motor vybaven baterií pro elektrický startér, dobíjejte baterii během skladování motoru jednou za měsíc.“ Nevybavuji si žádný výrobek VARI s elektrickým startem a baterií (pokud ano předem se omlouvám, neznám detailně celý sortiment), v návodu to asi možná mají protože něco s baterií chystají.
Obdařil jste mě mmj také touto připomínkou. Myslím, že je to dosti laciné překrucování a "dopasovávání" co se hodí. Přitom tam máte jasně uvedeno,
během skladování motoru a ne během provozu, což je tak trošku rozdíl, nemyslíte? Udržovat tak malý akumulátor jako "uloženku" přes třeba zimní měsíce třeba měsíčním připojením k nabíječce celkem záslužný čin a krok k co největší životnosti akumulátoru. Sám Marek chápe, že tento trpí samovybíjením. Pokud akumulátor během provozu ztrácí napětí, je to pro něj věc škodlivá a zkracuje se akumulátoru životnost. Čím je déle a více vybitý, tím se dřív zničí. Více by Vám o tom snad mohl říci konstruktér "Z". Takže proto se ne mě, ale nám nelíbí tento způsob provozování akumulátoru. Vždyť kdo by si ho chtěl zbytečně ničit nad rámec životnosti? To raděj ať tam není a ušetří třeba co dva roky náklady na provoz a zlevní FD3?
A jestli Vari uvažuje o něčem se el. startem? Jak bych to mohl vědět? Vy o tom budete vědět určitě daleko dřív, nežli já. Proto je tam v návodu použito
Pokud je motor vybaven baterií pro elektrický startér... Prostě motor může být v různých "vyhotoveních". Třeba Honda GXV 390 má kryt motoru již uzpůsoben pro el. startér, ale řekl bych záměrně tato varianta není použita. Chápu také, že to není věc jen krytu. Ale o nic nejde, prostě asi jiný pohled na věc. Ten motor natočí rukou i ženská (alespoň moje dcera ano) a jistě to s B&S nebude jiné.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Sulfatace
Mountfield je asi polečný "nepřítel" Vari i Dakru. Ale je to tak, jak jste poznamenal - je to obchod pro určitou sortu zákazníků. Kam jste mířil poznámkou ke pseudotestům - četl jsem Vaše firemní vjádření k hodnocení reklamní "testerské" i-Test. Máte pravdu a plně Vás chápu.
Narazil jsem však i na "testovací videa" firmy Namir. Nechci hodnotit Dakr vs. Vari, ale celkovou úroveň toho, jak a co tam dělají. Nepřijde Vám to snad ještě horší než i- test? K některým výrobkům a to zase nemířím na Dakr, je to cirkus hadra. Je tedy otázkou, jestli tyto testy, jako celek, vzhledem k některým obsahům, jsou vlastně přínosné jak pro Dakr, tak Vari.