Plechové lemování bočnic vleku
Moderátoři: rezis, Leo, Malboro
Fotky bočnic
Nemohli byste sem prosím dát fotky bočnic vašich vleků ? 3,5,7,9t? Hledám inspiraci pro vytvoření lemování ocelových profilů kolem dřevěných bočnic (nýnější stav je ocelový L profil kolem dokola, vystužený v místech karháků z vnitřní a vnější strany ocelovým plechem, pak v místech závěsů z vnitřní a vnější strany. Mně se zdá zbytečné to dávat z vnitřní strany - nehledně na způsob svařování, vkládání desek, natírání - ale chtěl bych vidět jak to řešíte vy. Díky
Re: Fotky bočnic
wauuu nice very nice
Re: Fotky bočnic
díky. Oplechovával jsem sajtny ze trech stran k podlaze ne.
Re: Fotky bočnic
Ahoj,když jsem ještě dělal na ohraňováku a bylo možno ze zbytků dělat, nadělal jsem mrtě kování na sajtny. Jak píše Jaryn82 dělal jsem to také ze třech stran, k podlaze ne. Bylo orámování z 2 mm pozinku tvar U ale jedna strana delší. Např: na prkna síla 25 mm střed a jedna strana 40 mm a druhá jak kdo chtěl až 80 mm. To aby to prkno pod kováním bylo namáháno na dvou místech. Nejčastěji se stane, že rupne pod kováním prkno takhle je to vyzkoušeno lepší. Konce se dělaly zase jako tvar U nasadit na prkna, akorát jedna strana venkovní dlouhá třeba 150 mm a vnitřní kratší ( kvůli hornímu nástroji ohraňováku ) a pod to se potom zevnitř nasunul kus rovného plechu zase tak širokej jako venkovní, aby to obsáhlo na to našroubovat karhák z obou stran. Tím se vyztužil celý konec pod karhákem. Vnitřky se daly z 3 mm plechu s vysekanýma čtyřhranama na vratové šrouby podložky pod stahovačku a pod panty. Zase se ta podložka 3 mm pozink mírně nahnula jako stříška, aby se řízla do prken a nezůstávalo za ní třeba seno nebo netrhnulo pytel s obilím a tak. Stejně tak se dělaly nástavky. I pantů jsem nadělal hromady, měl jsem na ně i programy na tvářecí stroje. I s dírama a sražením komplet z 5 mm plechu. No ale to je fuč a já jsem si udělal jen pár kousků pro sebe až si někdy okovám svůj valník.
Re: Fotky bočnic
V práci máme ohraňováky dva ,ale obsluha u nich je trošku na hlavu a nedá se s ním domluvit nic,žádny melouch bokem něco ohnout prostě nic dělá jako by stroje byly jeho a myslí si že je nenahraditelnej,tak když něco potřebuju musím do jzd na ruční ohýbačku . No jak jsem tvořil učka na oplechování sajten a panty raději ani popisovat nebudu
Re: Fotky bočnic
Hele myslíte si, že je teda blbost to dělat jak to bylo doteď? (L kovej rám, stuženej v rozích pod karháky plechy, zvenku i zevnitř a v místech závěsů plech zvenku i zevnitř)? Že by stačilo Učko ze tří stran ?
Pro Jaryn82: Jak je ta první fotka bočnice na těch kozičkách, tak ten závěs je přišroubovaný jen k deskám bočnice? Koukám že je kousek osazený i na tom ocelovém Učku. Nevznikla potom mezera mezi závěsem a dřevem? Nebo jsi tam dal podložku?
Pro Jaryn82: Jak je ta první fotka bočnice na těch kozičkách, tak ten závěs je přišroubovaný jen k deskám bočnice? Koukám že je kousek osazený i na tom ocelovém Učku. Nevznikla potom mezera mezi závěsem a dřevem? Nebo jsi tam dal podložku?
Re: Fotky bočnic
Mám vsude plechy pod karhakama pantama se čtyřhranama na vratove šrouby. Ano je to přesazené přes učko ,ale dotáhlo se to a zadna mezera tam není .
Re: Fotky bočnic
ale podle tady te fotky mas ten plech pod karhakem asi zevnitř vlečky že?
Re: Fotky bočnic
Ano mám pechy zevnitř vlečky pod každym vratakem je to videt na čtvrté fotce na hoře. Z venku jsem karhaky nepodkladal
-
- Příspěvky: 184
- Registrován: stř říj 22, 2014 9:18 pm
- Bydliště: Skuteč
Re: Fotky bočnic
Já jsem teď dělal sajtny na 2 vlecích, tak také přispěji.
Prkna jsou 30mm silná, horní hrana je z ohýbaného U, výška 35mm, kraje jsou oplechovány z obou stran (2 plechy ohnuté do L se přeložily a v několika dírách svařily), šířka je 200, aby to vyšlo pěkně pod kerháky. Spodní hranu jsem nechal volnou, aby to tam nehnilo. Pod vraťáky jsem všude dal pásky plechu pro vyztužení, vše je vidět na fotkách.
http://bikerjohn.rajce.idnes.cz/nastenk ... 113251.jpg
http://bikerjohn.rajce.idnes.cz/nastenk ... 182924.jpg
Jinak ten jeden vlek má standardní výšku bočnic 50 cm, ten druhý jsem udělal 70 cm. Byl to vzducháč, ale vše jsem vyházel, nepotřebuji vyklápět (vyklápěcí mám další 3, to stačí).. Vozím jen otýpky sena a obilí, to pytluji z vleku.
http://bikerjohn.rajce.idnes.cz/nastenk ... 140352.jpg
Prkna jsou 30mm silná, horní hrana je z ohýbaného U, výška 35mm, kraje jsou oplechovány z obou stran (2 plechy ohnuté do L se přeložily a v několika dírách svařily), šířka je 200, aby to vyšlo pěkně pod kerháky. Spodní hranu jsem nechal volnou, aby to tam nehnilo. Pod vraťáky jsem všude dal pásky plechu pro vyztužení, vše je vidět na fotkách.
http://bikerjohn.rajce.idnes.cz/nastenk ... 113251.jpg
http://bikerjohn.rajce.idnes.cz/nastenk ... 182924.jpg
Jinak ten jeden vlek má standardní výšku bočnic 50 cm, ten druhý jsem udělal 70 cm. Byl to vzducháč, ale vše jsem vyházel, nepotřebuji vyklápět (vyklápěcí mám další 3, to stačí).. Vozím jen otýpky sena a obilí, to pytluji z vleku.
http://bikerjohn.rajce.idnes.cz/nastenk ... 140352.jpg