Agzat

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
rado
Příspěvky: 163
Registrován: pát črc 13, 2007 11:12 am
Bydliště: SVK

Re: Agzat

#181 Nový příspěvek od rado »

V pohode sa dá orať aj s tlakom v pneu 0,8 bar. Po skončení práce sa na túto skutočnosť nesmie zabudnúť lebo pri nasledujúcej práci sa disk pretočí :smich: Na jazdenie s prívesom je to malý tlak.

bubuxin
Příspěvky: 50
Registrován: ned dub 19, 2015 10:25 am
Bydliště: Michalovce

Re: Agzat

#182 Nový příspěvek od bubuxin »

V návode na obsluhu podvozku AGZAT, výrobca odporúča hustenie pneumatiky na 150kPa...1,5Bar.

Pavelsk
Příspěvky: 3
Registrován: pon dub 11, 2016 10:11 am
Bydliště: Bratislava

Re: Agzat

#183 Nový příspěvek od Pavelsk »

Rasty píše: No v tvojom pripade ano kedze mas cap(osku)nasadenu s opacnej strany tak musis dat dole obe kolesa.Pri opetovnom montovani si tu osku nasad s pravej strany ako spomina DYk....Tu velku segerku si nevsimaj ta drzi naboj kolesa!Taka ista je aj na druhom kolese! Len povol maticu na pravom kolese vyraz osku na ktorej bola matica nasrobovana a ta ti vybehne von na druhej strane na lavom kolese a potom ju len vytiahnes von.samozrejme musis mat tu prevodovku podlozenu lebo ti moze padnut dole a mozes si nepekne ublizit!
Super, uz mam vdaka tomuto ovela lepsi prehlad, ako na to. Posledna zaverecna otazka - s tou velkou segerkou (priemer cca 6-8cm?) na lavom kolese teda vobec nemusim (ba priam az nesmiem) manipulovat, hej?

Vdaka

bubuxin
Příspěvky: 50
Registrován: ned dub 19, 2015 10:25 am
Bydliště: Michalovce

Re: Agzat

#184 Nový příspěvek od bubuxin »

Pavelsk píše:
Rasty píše: No v tvojom pripade ano kedze mas cap(osku)nasadenu s opacnej strany tak musis dat dole obe kolesa.Pri opetovnom montovani si tu osku nasad s pravej strany ako spomina DYk....Tu velku segerku si nevsimaj ta drzi naboj kolesa!Taka ista je aj na druhom kolese! Len povol maticu na pravom kolese vyraz osku na ktorej bola matica nasrobovana a ta ti vybehne von na druhej strane na lavom kolese a potom ju len vytiahnes von.samozrejme musis mat tu prevodovku podlozenu lebo ti moze padnut dole a mozes si nepekne ublizit!
Super, uz mam vdaka tomuto ovela lepsi prehlad, ako na to. Posledna zaverecna otazka - s tou velkou segerkou (priemer cca 6-8cm?) na lavom kolese teda vobec nemusim (ba priam az nesmiem) manipulovat, hej?

Vdaka
Segerkou nemanipuluj nič. Odmontuj si maticu zo svorníku, svorník vytiahni a kolesa mozeš ručne stiahnúť z poloosy.

Pepa248
Příspěvky: 83
Registrován: čtv dub 21, 2016 8:32 am
Bydliště: Kyjov

Re: Agzat

#185 Nový příspěvek od Pepa248 »

Tak jsem dnes od výrobce obdržel sadu pro zrychlení mého Agzatu. Pět let vlastním verzi s diferenciálem a motorem Honda GSV190. Bohužel jsem jej koupil s převody pro dvoutakt. Sice jsem koupil větší gumy (6x12) o průměru 62 cm, ale k dostatečnému zrychlení nedošlo. Při oračce byla jednička pomalá a na dvojku to neutáhlo. Mám rovněž Vari, takže můžu porovnat. Před roky jsem výrobce žádal o možnost zrychlení, ale jaksi neměli zájem. Nyní jsem to zkusil znovu a ihned jsem obdržel nabídku a na třetí den mi PPL přivezla celý horní díl skříně se zabudovanou spojkovou miskou, ložiskami a pastorkem (105,-E) a dvojkolečkem (28,-E). Poštovný 12,-E. Sice by mi stačil samotný pastorek (snad bych jej zvládl přelisovat), ale jsem rád i za toto. Alespoň mám dvě rychle přemontovatelný varianty. Už mne nebudou Varisti potupně předjíždět... Ještě dumám nad bržděnými koly, ale to budu muset vyrobit celá nová kola, do kterých usadím brzdy z Fordu Ka. Jsou malé tak akorát - již je mám doma. To ale až v zimě.

drakom
Příspěvky: 1
Registrován: pon kvě 02, 2016 9:24 pm
Bydliště: Očová

Re: Agzat

#186 Nový příspěvek od drakom »

Mate niekto v okoli zvolena alebo banskej bystrice pozicat stahovak na spojku a magnet na agzat? Dakujem potrebujem vymenit gufera a bez tych stahovakov to nepojde len tak lahko. Dakujem za pomoc

Uživatelský avatar
teslanicola
Příspěvky: 80
Registrován: pon bře 09, 2015 8:57 pm
Bydliště: poprad

Re: Agzat

#187 Nový příspěvek od teslanicola »

Pepa248 píše:Tak jsem dnes od výrobce obdržel sadu pro zrychlení mého Agzatu. Pět let vlastním verzi s diferenciálem a motorem Honda GSV190. Bohužel jsem jej koupil s převody pro dvoutakt. Sice jsem koupil větší gumy (6x12) o průměru 62 cm, ale k dostatečnému zrychlení nedošlo. Při oračce byla jednička pomalá a na dvojku to neutáhlo. Mám rovněž Vari, takže můžu porovnat. Před roky jsem výrobce žádal o možnost zrychlení, ale jaksi neměli zájem. Nyní jsem to zkusil znovu a ihned jsem obdržel nabídku a na třetí den mi PPL přivezla celý horní díl skříně se zabudovanou spojkovou miskou, ložiskami a pastorkem (105,-E) a dvojkolečkem (28,-E). Poštovný 12,-E. Sice by mi stačil samotný pastorek (snad bych jej zvládl přelisovat), ale jsem rád i za toto. Alespoň mám dvě rychle přemontovatelný varianty. Už mne nebudou Varisti potupně předjíždět... Ještě dumám nad bržděnými koly, ale to budu muset vyrobit celá nová kola, do kterých usadím brzdy z Fordu Ka. Jsou malé tak akorát - již je mám doma. To ale až v zimě.
Neskusal si orat na dvojke ?

Pepa248
Příspěvky: 83
Registrován: čtv dub 21, 2016 8:32 am
Bydliště: Kyjov

Re: Agzat

#188 Nový příspěvek od Pepa248 »

Zkoušel, mám těžkou slínovou zem, takže se motor místy dusil a navíc to bylo až moc rychlé. a to ořu jenom z kopce, do kopce (nijak zvlášť prudkého) si ani nevrznu a to mám vnější a dvoje vnitřní závaží. Ořu dost hluboko - pluh je robustnější a i trochu větší než originál Vari. Uvidím s novými převody letos. Dal jsem tam originál nové pláště Vari (Čína), poněvadž dosavadní 6x12 jsou přeci jenom o 10% rychlejší a ten nový převod je dost rychlý. V Agzatu jsou dobří strojaři, ale zemědělství viděli možná v ruským filmu, poněvadž jinak by převod na čtyřtakt nemohli tak nemožně spočítat.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14628
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Agzat

#189 Nový příspěvek od DYK »

Podle čeho jsi přišel na to, že ty pneu jsou čína? Jestli je pravda, že už po X letech existuje jiný převod pro čtyřtaktní motory, je to dobře.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Pepa248
Příspěvky: 83
Registrován: čtv dub 21, 2016 8:32 am
Bydliště: Kyjov

Re: Agzat

#190 Nový příspěvek od Pepa248 »

Ten převod existuje již několik let, jen ho nechtěli prodávat, poněvadž jej spočítali trochu do rychla (na jedničku tuším 4 km/hod při 3000 ot.) a ne každý se s takovou rychlostí sžije. Chtělo to znovu přepočítat, ale to již neudělali a každýmu vykládali, jak je převod do pomala výhodný. Pneu jsem koupil v Libicích, na jejich stránkách najdeš reportáž o jejich výrobě v číně i s fotkama. Průměr pneu je 56 cm, stejný jako u Mitasu, vzorek bych řekl lepší, ale v pneuservisu se při nasazování na disk ptali co to je šmejd -nějak se jim to nezdálo. Ono vůbec provedení Global je jedno velký šetření vedle druhýho. Plechové disky i se závažím má podle mne o mnoho méně kg než staré provedení, u kterýho kolo se závažíma vážilo k 50 kg.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14628
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Agzat

#191 Nový příspěvek od DYK »

Mám oficiální odpověď z VVED na dotaz změny převodů datovanou 10. 12. 2014, 6:56:28, od Imrich Kmecík, Oddelenie technickej kontroly takže není to zase tak dlouho, kde se uvádí, že žádný jiný převod není k dispozici. Dnes je jasné, že teda asi už je, ale zase to zřejmě dopadlo podobně jako konstrukce neseného rotavátoru.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Pepa248
Příspěvky: 83
Registrován: čtv dub 21, 2016 8:32 am
Bydliště: Kyjov

Re: Agzat

#192 Nový příspěvek od Pepa248 »

Já jsem koupil Agzat před 5 lety a už tehdy mi slíbil jejich konstruktér, že příslušná ozubená kolečka mají (asi pár kousků) a že mi to přemontují (agzat jsem kupoval přímo u nich). Jenže jsem pak dostal infarkt a neměl jsem chuť nic předělávat. I moravský prodejce měl tento převod před mnoha lety k dispozici. Převod pro čtyřtakt je o 60% rychlejší (přesná čísla zrovna teď u sebe nemám) a jak jsem uvedl, je to na hraně. Ideál by byl tak 30-40%. No a ten nesený rotavátor - to je věc. Chtěl jsem jej koupit, ale po seznámení s detaily jsem se zhrozil a pomyslil si něco o technických ignorantech. V určité kvalitě půdy to může fungovat jakž takž. Ale nedovedu si to představit při rotavátorování např. do kopce na ušlapané zemině (typický vinohrad uprostřed sezóny), kdy se pojezd přetahuje s rotavátorem a umořuje se tím značný výkon motoru.

Uživatelský avatar
Niko01
Příspěvky: 644
Registrován: stř led 04, 2012 7:59 pm
Bydliště: Kúty

Re: Agzat

#193 Nový příspěvek od Niko01 »

Ked sem to dobre pochopil ten agzatacky neseni rotavator sa toci v protismery koles.
http://www.youtube.com/watch?v=5MrUadSy ... re=related
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14628
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Agzat

#194 Nový příspěvek od DYK »

Niko, to jsem myslel, že víš? Najdi si video buď zde na foru nebo na YT. A jestli teda existuje možnost změny převodů pro čtyřtakty a fungují jak je popsáno, pak to bude fungovat ještě hůř.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14628
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Agzat

#195 Nový příspěvek od DYK »

Pepa248 píše:Já jsem koupil Agzat před 5 lety a už tehdy mi slíbil jejich konstruktér, že příslušná ozubená kolečka mají (asi pár kousků) a že mi to přemontují (agzat jsem kupoval přímo u nich). Jenže jsem pak dostal infarkt a neměl jsem chuť nic předělávat. I moravský prodejce měl tento převod před mnoha lety k dispozici. Převod pro čtyřtakt je o 60% rychlejší (přesná čísla zrovna teď u sebe nemám) a jak jsem uvedl, je to na hraně. Ideál by byl tak 30-40%. No a ten nesený rotavátor - to je věc. Chtěl jsem jej koupit, ale po seznámení s detaily jsem se zhrozil a pomyslil si něco o technických ignorantech. V určité kvalitě půdy to může fungovat jakž takž. Ale nedovedu si to představit při rotavátorování např. do kopce na ušlapané zemině (typický vinohrad uprostřed sezóny), kdy se pojezd přetahuje s rotavátorem a umořuje se tím značný výkon motoru.
Nevím úplně přesně jak to je, mě Agzat až tak nezajímá, ale tehdy byla zde kolem toho debata, já tvrdil, že na to serou a nedělají nic nic nikam nemontují a vznesl jsem dotaz i k VVED kde mi šohajík z OTK poslal krátký ale výmluvný text, že nic takového neexistuje. Určitě se nechci zde a s tebou přít jak to je a jak to bylo. Klidně připustím, ano I Agzat řeší druhy oužitých motorů v převodech. Co je horší, že podle tvého sice něco je, ale zase to má mouchy.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“