Náprava-odpružit nebo ne???
Moderátoři: rezis, Malboro, Leo
- jimmy 4011
- Příspěvky: 3382
- Registrován: úte říj 21, 2008 6:35 pm
- Bydliště: čr
Náprava-odpružit nebo ne???
Ahoj.Mám dilema jestli nechat péra na nápravě nebo šásko přivařit ,,natvrdo".
Je mi jasný že odpružený by to bylo lepší,ale bojim se náporu váhy korby při vyklápění na bok,nehledě k tomu že bych ty pera musel rozebrat (jediný možný způsob je flexa) přebrousit pera,promazat grafitem a složit jak byly.Práce jak na kostele +nechat udělat nový třmeny.
U verze ,,natvrdo" se obávám že budou trpět pneu (8,25*15),
chci na tom vozit až 3-3,5t.Jednou za čas a né moc daleko.
Co si o tom myslíte Vy??
Ps:Kdo dočet až sem má můj obdiv a dík
Je mi jasný že odpružený by to bylo lepší,ale bojim se náporu váhy korby při vyklápění na bok,nehledě k tomu že bych ty pera musel rozebrat (jediný možný způsob je flexa) přebrousit pera,promazat grafitem a složit jak byly.Práce jak na kostele +nechat udělat nový třmeny.
U verze ,,natvrdo" se obávám že budou trpět pneu (8,25*15),
chci na tom vozit až 3-3,5t.Jednou za čas a né moc daleko.
Co si o tom myslíte Vy??
Ps:Kdo dočet až sem má můj obdiv a dík
Ono je lepší mluvit s chytrým člověkem o něčem hloupém než s hlupákem o něčem chytrém.
Werich
Werich
- bastardtraktor
- Příspěvky: 4632
- Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Náprava-odpružit nebo ne???
Když užtam ta pera máš, tak je tam nech.
To je na jednoosák, nebo dvouosý vlek ?
A proč si myslíš, že musíš ty péra promazat grafitem a rozdělat ??
To se dělá snad jen u klasických veteránských sportovních aut
Lisťáky maj samotlumící efekt / nepotřebujou tlumiče/ když nejsou promazávané. Neboli promazané ty tlumiče mít musí.
O převracení při vyklápění asi nemusíš mít strach - pod péra udělej dorazy s tvrdou gumou a o ty se to kdyžtak opře.
To je na jednoosák, nebo dvouosý vlek ?
A proč si myslíš, že musíš ty péra promazat grafitem a rozdělat ??
To se dělá snad jen u klasických veteránských sportovních aut
Lisťáky maj samotlumící efekt / nepotřebujou tlumiče/ když nejsou promazávané. Neboli promazané ty tlumiče mít musí.
O převracení při vyklápění asi nemusíš mít strach - pod péra udělej dorazy s tvrdou gumou a o ty se to kdyžtak opře.
ooooooooooooo
- jimmy 4011
- Příspěvky: 3382
- Registrován: úte říj 21, 2008 6:35 pm
- Bydliště: čr
Re: Náprava-odpružit nebo ne???
Mě jde o to že teď jsou dost brutálně zarezlí,tak pokud nějaký neprdne tak jen ten rez tam bude fungovat jako brusná pasta.Si myslim.
Já bych je tam nejradši nechal,ale do rozborky se mi fakt nechce
a natvrdo se to nechá dodělat vždycky,to je fakt.
To mi jen tatík vždycky nasadí brouka do hlavy.
Právě bych chtěl znát názor někoho kdo má s listovejma perama zkušenosti,jestli to teda nebude nic dělat když to necham bejt a ani na ně nešáhnu.
Já bych je tam nejradši nechal,ale do rozborky se mi fakt nechce
a natvrdo se to nechá dodělat vždycky,to je fakt.
To mi jen tatík vždycky nasadí brouka do hlavy.
Právě bych chtěl znát názor někoho kdo má s listovejma perama zkušenosti,jestli to teda nebude nic dělat když to necham bejt a ani na ně nešáhnu.
Ono je lepší mluvit s chytrým člověkem o něčem hloupém než s hlupákem o něčem chytrém.
Werich
Werich
Re: Náprava-odpružit nebo ne???
Keď už ich chceš namastiť, tak zober starý olej a štetec a máš po probléme. olej sa tam určite dostane, po čase tam môžeš natlačiť vazelínu s dekalamitkou s zo sploštenou trubkou na konci. Pokiaľ ich nebudeš špringovať / prelisovávať /, tak ich nerozoberaj. A dorazi je tam určite dobre dať.
Re: Náprava-odpružit nebo ne???
S takovýmy zarezlými svazky pružin opatrně.
Kdysi jsem rozebíral jeden svazek od Škody MTS a jen jsem zabral za středový šroub a už to lítalo.
Rozebraná a promazané grafitkou se to dává blbě dohromady.
K Trabantu jsem na předek přidával ještě jeden dlouhý list a to byl zážitek.
Dá se to taky prolít petrolejem, je mastný.
Kdysi jsem rozebíral jeden svazek od Škody MTS a jen jsem zabral za středový šroub a už to lítalo.
Rozebraná a promazané grafitkou se to dává blbě dohromady.
K Trabantu jsem na předek přidával ještě jeden dlouhý list a to byl zážitek.
Dá se to taky prolít petrolejem, je mastný.
- Grozo
- Příspěvky: 792
- Registrován: sob bře 28, 2009 11:04 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náprava-odpružit nebo ne???
Jak píše BT o dorazech, vzpomněl jsem si že jsme s tatou dávali na náklaďák normální puky - stojí to pět šušňů a vydrží to docela dost.... jak praskne dáš druhý...
Výrobní postup na vše:
Tip #1 - Have a plan.
Tip #2 - Have a back-up plan.
Tip #3 - Establish clear communications.
Tip #4 - Choose your partners carefully.
Tip #5 - Expect the unexpected.
Tip #6 - Shit happens.
Tip #7 - Remember, shit happens.
Tip #1 - Have a plan.
Tip #2 - Have a back-up plan.
Tip #3 - Establish clear communications.
Tip #4 - Choose your partners carefully.
Tip #5 - Expect the unexpected.
Tip #6 - Shit happens.
Tip #7 - Remember, shit happens.
Re: Náprava-odpružit nebo ne???
To vaclavs, já u trabanta jednou koukám na zadní péro a tam to bylo nějaký popraskaný. Sehnal jsem ještě jedno, potom to původní vyndal, obě péra rozebral, očistil ježatym kotoučem na karbiku, namazal grafitkou, nandal ty plastový vložky a sesadil dohromady. Tak, že jsem do svěráku dal ten středovej čep se závitem a nasadil postupně všechny listy a dal dva z toho druhýho, to aby bylo pevnější. Potom jsem vzal velkou svěrku a stahoval až se nechala našroubovat matka. Potom to celé narvat do trabanta, to byl porod. Heverama tlačil nahoru a montpákama natlačit na místo. Musel jsem trabanta rozepřít proti stropu, protože jsem ho heverama zvedal a péro pořát nebylo dost nahoře, aby šlo nasadit namísto. Ale teďko, zadní kola jako u oktávky, podseknutý. A co do něj můžu naládovat, jednou tolik nákladu. To čuměli ve stavebninách, když jsem tam dozadu fouknul 12 ks zatravňováků a uháněl k domovu. A když jsem tam najel a rozrovnal 4 m2 zámkovky, přišli se všichni ze stavebnin podívat, jak se mi to podělá, no a dojel domů v suchým tričku. Sice dokopečka si trochu počoudil, ale zase vevnitř bylo teploučko. Zlatej trabíček!
Jo jinak ty péra bych tam nechal, ale rozdělal bych je a vyčistil a namazal, sesadil spátky. Potom je to na věky a jak píše Tomáš, dal bych dorazy a máš to projistotu. Ono na dvě kola 3, 3,5 tuny je dost velká váha.
Jo jinak ty péra bych tam nechal, ale rozdělal bych je a vyčistil a namazal, sesadil spátky. Potom je to na věky a jak píše Tomáš, dal bych dorazy a máš to projistotu. Ono na dvě kola 3, 3,5 tuny je dost velká váha.
- jimmy 4011
- Příspěvky: 3382
- Registrován: úte říj 21, 2008 6:35 pm
- Bydliště: čr
Re: Náprava-odpružit nebo ne???
Díky za rady,zkusím rozebrat a složit jeden svazek a uvidím.
Ono je lepší mluvit s chytrým člověkem o něčem hloupém než s hlupákem o něčem chytrém.
Werich
Werich
- Školník
- Příspěvky: 304
- Registrován: úte úno 03, 2009 11:43 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Náprava-odpružit nebo ne???
S tím Trabantíkem svátá pravda!!! A já blbec si ho prodal.
Příroda je mocná čarodějka. "Co jeden živočišný druh vybuduje, to druhý zlikviduje".
- Blajda
- Příspěvky: 882
- Registrován: čtv led 31, 2008 1:17 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Náprava-odpružit nebo ne???
podle mě je odpružení zbyzečný na dvoukolovou káru a zbytečně to bude vyšší a šložitější přidělání.
Máme tu samou nápravu přes 10 let bez odpružení a nikdy to nevadilo.Kolo nikdy nebouchlo.Korba je 1,7 na 3 metry.
3tuny uveze v pohodě.
Máme tu samou nápravu přes 10 let bez odpružení a nikdy to nevadilo.Kolo nikdy nebouchlo.Korba je 1,7 na 3 metry.
3tuny uveze v pohodě.
Zetor 3011 a 6748
-
- Příspěvky: 1282
- Registrován: úte zář 11, 2007 9:29 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Náprava-odpružit nebo ne???
To rozebrani je dost prace, ja bych tam nalozil tolik, az by byly pera rovny, vzal to pres diry a je rozhejbano Na druhou stranu, pera na dvojkolce (pokud nebudes vozit vejce) jsou asi fakt zbytecny ..........
Re: Náprava-odpružit nebo ne???
Já osobně preferuju odpružený vlečky, nejde vůbec o to že nehází, ale že netrpí rám. Když je to natvrdo, tak už jsem viděl pár popraskanejch vleček, který na první pohled vypadaly dost masivně. Taky teď na vlečku sháním nápravu jedině odpruženou
Takže já bych je rozebral a namazal, to co píše Tomáš o samotlumícím efektu je sice teoreticky pravda, ale ukaž mi nějakou 5,7,9- ti tunu která má tlumiče a vsadím se že z výroby ty vleky nevyjížděli s "předrezlejma" pérama aby to samotlumilo...
Takže já bych je rozebral a namazal, to co píše Tomáš o samotlumícím efektu je sice teoreticky pravda, ale ukaž mi nějakou 5,7,9- ti tunu která má tlumiče a vsadím se že z výroby ty vleky nevyjížděli s "předrezlejma" pérama aby to samotlumilo...
Práce má být tvůj kůň, ne jezdec.
Re: Náprava-odpružit nebo ne???
Když to chceš zkusit tak je tam nechej,postav ji na bok prolej to tím petrolejem,nech to 1-2 dny ať to proteče pak třeba ještě olejem,otoč to na druhé kolo a to samé.Závěrem to našudli vazelínů a jezdi,když ti to popraská tak to dáš na tvrdo...
Suché rezavé pera moooc rady popraskajů.Pera funkce tlumičů neplní..
Rozdělávání je myslím zbytečné,nejsou to hodinky..
Suché rezavé pera moooc rady popraskajů.Pera funkce tlumičů neplní..
Rozdělávání je myslím zbytečné,nejsou to hodinky..
Re: Náprava-odpružit nebo ne???
Tohle jsem řešil taky. Nakonec jsem to udělal tak,jak Ti to radí většina-nerozebírat,neboť je to zbytečný,postavit na bok,prolejt hydraulikou,naložit a jet.Teď jsem rád,že tam ty pera mám,protože ta vlečka přes díry neskáče a nemlátí do traktoru. Při vyklápění na bok se nijak zvlášť nenaklání.
Majitel vozu v avataru
Re: Náprava-odpružit nebo ne???
Jo, a jak píše Valach,pera funkci tlumičů sice neplní,ale třením o sebe mají samotlumící schopnost.A jak píše Bastard,čím víc je budeš mazat,tím víc to bude hopsat.
Majitel vozu v avataru