Fortschritt E930/931
Moderátor: DYK
Re: Fortschritt E930/931
A to treba aj prihlasovat? Ja by som kaslal na to. Ked ides po ceste, tak nie je nad teba. Plnych 5 km/h a smrt v ociach. Nech maju ostatny respekt voci takym strojom.
- Killer Koly
- Příspěvky: 2789
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
a co tu asi celou dobu pisu???? vrtule NIKDY nebyla vepredu!!!modráček píše:Nehledej vrtuli někde vpředu.To je hrozná debata.Já tomu rozumím tak,že je větrák tam kde je a jenom plechy jsou jiné .Jedno řešení je bokem a druhé je ke karburátoru.Jednou je hlava tak a jednou tak.
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Fortschritt E930/931
Killer Koly píše:a co tu asi celou dobu pisu???? vrtule NIKDY nebyla vepredu!!!modráček píše:Nehledej vrtuli někde vpředu.To je hrozná debata.Já tomu rozumím tak,že je větrák tam kde je a jenom plechy jsou jiné .Jedno řešení je bokem a druhé je ke karburátoru.Jednou je hlava tak a jednou tak.
Však jo , mlho , o tom se tu už drahnou dobu bavíme . . . :-) . Původně sme řešili jak má být natočená hlava válce . Čili kterým směrem proudí chladící vzduch . Kde je ventilátor tu kromě tebe nikdo neřešil . . .
Re: Fortschritt E930/931
Vašíku, paní tomu nerozumí je to vozidlo: pracovní stroj a typ pracovního troje: jednonápravový kultivační traktor. Vlek se bohužel musí pojistit zvlášť.
- Killer Koly
- Příspěvky: 2789
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
asi me budete povazovat za blazna, ale ta zavada je zrejme nakazliva. uz to zacala delat dalsi freza. ne v takovem rozsahu, ale volnobeh nedrzi vubec a vykon taky neni co byval (presne tak to zacinalo u te prvni). svicka je jako uhel a do otacek to jde jen velmi tezce a desne kouri. castecne jako v predchozim pripade pomohlo obohaceni smesi zvednutim jehly, ale to neni na dlouho. mate nekdo tuseni co s tim?Killer Koly píše:opet jsem vsechno vymenil a porad se mi to nedari odstranit. svicka je cerna a nehaze jiskru. na chvili pomuze uplne vysroubovat soupatko z karburatoru. motor se rozbehne do maximalnich otacek a nouzove s tim dojedu domu, potom to ale stejne zdechne a je konec. je to asi blbost, ale nemuze byt zavada primo v kovovych (hlinikovych) dilech motoru (hnuta klika, ojnice, mikroprasklina v karterech, valci ....)? a nevite nekdo o nejake opravne, kde opravujou simsony?Killer Koly píše:Killer Koly píše:Killer Koly píše:Killer Koly píše:DYK píše:Tak vraťme se na začátek. Tak co, jak to celé dopadlo? Proběhla zkouška - vyjížďka s vlekem? Je po problémech?Killer Koly píše:tak jsem vyzkousel Verva 100 a vypada to, ze se blyska na lepsi casy. zatim freza bezela jen naprazdno, zitra to nejspis zkusim pod zatezi, zaprahnu vozik. olej jsem pouzil M2T, vice nez rok stary. po ohrati je kourivost minimalni, volnobeh pravidelny a za plynem to jde bez cukani. to pridirani je asi fakt zpusobene tou biosrackou v benzinu
zrovna jsem to chtel napsat. ano, dopadlo to dobre. pred cca hodinou jsem odvezl nejakych 300 kg stavebni suti vicemene bez problemu na skladku a zase se vratil. to vicemene znamena trochu mensi vykon, ktery se projevil na kopecku pred skladkou . obvykle ho vybehne na dvojku bez znamek poklesu otacek. tentokrat bylo znat, ze toho ma dost. pricinou bude zrejme vydreny valec, pridiralo se to tesne nad vyfukovym otvorem a tudy to zrejme utika. kourivost je taky celkem v norme, kourito stejne jako obvykle. ceka me tedy novy vybrus, az budou prachy (pred vanocema urcite ne) tak dam vedet jak se to chova po vybrusu.
dale to znamena asi stale pouzivani toho (pochopitelne drazsiho ) verva 100. jeste zkusim, co s tim udela mogul TS, ale az zitra, jestli bude cas.
zavada se opet vratila po ohrati (cca po 15 minutach provozu) zacne klesat vykon a motor nejde vubec do otacek. jsem bezradny, vymenil jsem kdeco a freza porad nefunguje. motor je po vybrusu, olej mogul TS, vyzkousel jsem i TSF, benzin verva 100. motor zacal taky priserne kourit, kouri i na TSF
premyslim o tom, jestli to nemuze byt v dratech, ty jedine jsem nemenil. kdyz se ohrejou, nevedou elektriku (vim ze je to silene, ale co kdyby...)
tak jsem trochu pokrocil, ale nevim, jestli spravnym smerem. zjistil jsem, ze freza desne "zere" svicky. svicka N14C, predepsana pro simsona, vydrzi sotva pul hodiny provozu. potom se stane takova zvlastni zavada, jiskra zacne preskakovat uvnitr svicky a ne mezi elektrodami a je moc mala. trochu lepe se to chova se svickou NR15C (ktera ovsem pro simsona predepsana neni). neni to zadny zazrak, ale freza jede a moc se nedusi. chtel bych proto poprosit vsechny, co meli podobny problem, aby vyzkouseli svicku NR15C a napsali, jak se to chova. mozna spolecne na neco prijdeme.
jeste jednou opakuju, ze snimac zapalovani je vporadku, zkousel jsem ho vymontovat z funkcni frezy, ale chova se to porad stejne
tak zavada je tu zpet. zase to desne zere svicky a nejde to do otacek. mam chut to hodit do srotu, kdybych ji nepotreboval. vsechno je odzkousene, na jine freze bez problemu, ale na tehle proste nefunguje. nemate nekdo napad co s tim?
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Fortschritt E930/931
Cus Killer,a co indukcna civka???nebude v haji,skus ju vymenit insi ma nenapada.
http://www.youtube.com/watch?v=5MrUadSy ... re=related
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.
- Killer Koly
- Příspěvky: 2789
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
jj, to bylo prvni, co me napadlo. bohuzel to nepomaha
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Fortschritt E930/931
Ta "nakažlivost" může souviset se způsobem použití. Stejný způsob použití = stejné namáhání => stejná věc odejde. Už jen zjistit co to je. Vše nasvědčuje příliš bohaté směsi (černá svíčka, nechce do otáček, s vyndaným šoupětem jede).
Mě se podobně chovala Jawa 350, když jsem delší dobu jel na nízké otáčky, tak byla schopná se ulít a i chcípnout. Stačilo včas podřadit a vytočit a dobrý. Připadalo mi to, jak když se ten benzín hromadí v karteru. Bylo to vyběhaným karburátorem, ale ten ty jsi měnil že? I tak bych na tvém místě obětoval peníze a koupil úplně nový karbec, abych vyloučil to, že špatný nahradím jiným špatným. Ty karbce u tohoto stroje asi nic moc, mě to sice běhá, ale štělovací šroubek volnoběhu musím mít nadoraz zašroubovaný. Volnoběh to má pěkný, výkon taky, ale takovéhle seřízení není normální. Takže mě za čas karbec asi taky čeká.
Mě se podobně chovala Jawa 350, když jsem delší dobu jel na nízké otáčky, tak byla schopná se ulít a i chcípnout. Stačilo včas podřadit a vytočit a dobrý. Připadalo mi to, jak když se ten benzín hromadí v karteru. Bylo to vyběhaným karburátorem, ale ten ty jsi měnil že? I tak bych na tvém místě obětoval peníze a koupil úplně nový karbec, abych vyloučil to, že špatný nahradím jiným špatným. Ty karbce u tohoto stroje asi nic moc, mě to sice běhá, ale štělovací šroubek volnoběhu musím mít nadoraz zašroubovaný. Volnoběh to má pěkný, výkon taky, ale takovéhle seřízení není normální. Takže mě za čas karbec asi taky čeká.
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: stř dub 13, 2016 11:24 am
- Bydliště: Brno
Re: Fortschritt E930/931
Ahoj . Snažím se oživit tuto mašinku asi po 3-4 letech , vše vyměněno a pořád to zdechalo. přišla na řadu rozborka a na válci a pístu fest rýha. Dá se někde sehnat válec a píst ?
- Killer Koly
- Příspěvky: 2789
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
prave ze jsou pouzivane uplne rozdilne. jedna pouze taha prives a druha je na polni prace. karburator jsem menil, sice pouzity, ale vmnohem lepsim stavu, byl to ND ze zanovniho simsona. jeste mam 3. frezu, ktera je dost opotrebovana, v karburatoru jsou ryhy, ale startuje na prvni slapnuti a taha jako blazen. pouzivam ji hlavne v zime na prohrnovani, zimni starty jsou naprosto bez problemumyn píše:Ta "nakažlivost" může souviset se způsobem použití. Stejný způsob použití = stejné namáhání => stejná věc odejde. Už jen zjistit co to je. Vše nasvědčuje příliš bohaté směsi (černá svíčka, nechce do otáček, s vyndaným šoupětem jede).
Mě se podobně chovala Jawa 350, když jsem delší dobu jel na nízké otáčky, tak byla schopná se ulít a i chcípnout. Stačilo včas podřadit a vytočit a dobrý. Připadalo mi to, jak když se ten benzín hromadí v karteru. Bylo to vyběhaným karburátorem, ale ten ty jsi měnil že? I tak bych na tvém místě obětoval peníze a koupil úplně nový karbec, abych vyloučil to, že špatný nahradím jiným špatným. Ty karbce u tohoto stroje asi nic moc, mě to sice běhá, ale štělovací šroubek volnoběhu musím mít nadoraz zašroubovaný. Volnoběh to má pěkný, výkon taky, ale takovéhle seřízení není normální. Takže mě za čas karbec asi taky čeká.
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Fortschritt E930/931
To je záhada teda. Karbec z té "zimní" jsi určitě už zkoušel co? Máš výhodu, že toho máš víc, tak můžeš měnit a zkoušet. Ideální by bylo, kdyby se ti povedlo přenést závadu s nějakým dílem na jinou frézu. Co se pamatuju, tak už jsi ale zkusil vyměnit skoro vše, tak zbývá asi samotný motor nebo někde nějaký prodřený drát, přestože podle příznaků bcyh to typoval na karbec.
- Killer Koly
- Příspěvky: 2789
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
ano, karbec jsem zkousel, nepomohlo to. ta zavada se mi asi podarila prenest, ale bohuzel nevim s jakym dilem
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Fortschritt E930/931
Zkusil bych "Mualmoto" Adresa: Bohunická 229/75, Horní Heršpice, 619 00 BrnoPetr válka píše:Ahoj . Snažím se oživit tuto mašinku asi po 3-4 letech , vše vyměněno a pořád to zdechalo. přišla na řadu rozborka a na válci a pístu fest rýha. Dá se někde sehnat válec a píst ?
Telefon:327 512 506
Re: Fortschritt E930/931
Já bych zkusil http://www.motokramek.cz/dily-simson-nd ... &offset=40JoDl píše:Zkusil bych "Mualmoto" Adresa: Bohunická 229/75, Horní Heršpice, 619 00 BrnoPetr válka píše:Ahoj . Snažím se oživit tuto mašinku asi po 3-4 letech , vše vyměněno a pořád to zdechalo. přišla na řadu rozborka a na válci a pístu fest rýha. Dá se někde sehnat válec a píst ?
Telefon:327 512 506