Mikikiho Yanmar 1500D
Moderátor: DYK
Re: Mikikiho Yanmar 1500D
to mikiki: neházej flintu do žita. Nevím kolik je cena, ale mohl by jsi jít do těhle. Jsou to radiálky....takže větší pohodlí i záběr.
BKT AGRIMAX RT 855 v rozměru 250/85 R22
https://www.bkt-tires.com/en/pattern/agrimax-rt-855
BKT AGRIMAX RT 855 v rozměru 250/85 R22
https://www.bkt-tires.com/en/pattern/agrimax-rt-855
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
Re: Mikikiho Yanmar 1500D
Díky všem za info .... jdu ještě zkoumat co a jak.
Re: Mikikiho Yanmar 1500D
Nebudou dělat v trávníku díry?ladiki píše:to mikiki: neházej flintu do žita. Nevím kolik je cena, ale mohl by jsi jít do těhle. Jsou to radiálky....takže větší pohodlí i záběr.
BKT AGRIMAX RT 855 v rozměru 250/85 R22
https://www.bkt-tires.com/en/pattern/agrimax-rt-855
Hinomoto N 239D
Shibaura P155F
Shibaura P155F
Re: Mikikiho Yanmar 1500D
Myslím si, že je lepší mít dvoje kola, šípáky a trávní,
přehodit kolo na traktoru je mnohem pohodlnější než přehazovat pneu na disku.
přehodit kolo na traktoru je mnohem pohodlnější než přehazovat pneu na disku.
Hinomoto N 239D
Shibaura P155F
Shibaura P155F
Re: Mikikiho Yanmar 1500D
Jó dvě sady kol bych bral
Minulý víkend jsem se projel 3x po zahradě, stěhoval jsem kmeny břízy atd.
Bylo docela mokro a nějakou tu stopu jsem v trávě zanechal.
Říkám své druhé (samozřejmě lepší) polovičce něco o trávníkových pneumatikách atd......
Odpověď mne překvapila: ..... a správný traktor má mít šípové pneu a nějakou tu rýhu na zahradě přežiju ......
Proto jsem přemýšlel o těch Mitaskách, že by se tak nebořily a elegantně bych to vyřešil.
Orat nikdy nebudu (si tedy myslím) a v lese (za závorou) jsou u nás daleko, daleko lepší silnice než ty okolní státní.
Však si to tam lesáci nechali opravit a nyní tam jezdí na kolech celé rodiny.
Ale na druhou stranu, mít druhou sadu by se mi taky moc líbilo - to tedy jo.
Tak se v tom pořád plácám, přemýšlím, vymýšlím, hledám atd.
Minulý víkend jsem se projel 3x po zahradě, stěhoval jsem kmeny břízy atd.
Bylo docela mokro a nějakou tu stopu jsem v trávě zanechal.
Říkám své druhé (samozřejmě lepší) polovičce něco o trávníkových pneumatikách atd......
Odpověď mne překvapila: ..... a správný traktor má mít šípové pneu a nějakou tu rýhu na zahradě přežiju ......
Proto jsem přemýšlel o těch Mitaskách, že by se tak nebořily a elegantně bych to vyřešil.
Orat nikdy nebudu (si tedy myslím) a v lese (za závorou) jsou u nás daleko, daleko lepší silnice než ty okolní státní.
Však si to tam lesáci nechali opravit a nyní tam jezdí na kolech celé rodiny.
Ale na druhou stranu, mít druhou sadu by se mi taky moc líbilo - to tedy jo.
Tak se v tom pořád plácám, přemýšlím, vymýšlím, hledám atd.
Re: Mikikiho Yanmar 1500D
Přesně tak, jak komu co pasuje. Pro mě je důležitý záběr pneu při orbě+dovoz přetíženého(1,6t) vozíku se štěrkem. U šípáků mám větší klid, že má traktor záběr a při vlhku to i ubrzdím. Když je mokro, tak po trávě( na dvoře) nejezdím. Za sucha nic nepoškozuji.
A hlavně, při dotížení traktoru+100kg na zadní nápravě se Kubota chová jako o třídu težší stroj. Takže dotížení se vzdát nechci. Kdybych měnil kola, musel bych dotížit i druhou sadu a taková manipulace při výměně je pakárna. Pořád je to traktor, takže šípy tam nějak být musí. V létě jsem jel kamarádovi na seno a bez šípů bych se na jednom úseku nevyhrabal. Proto za mě travní pneu NE.
U těch Mitasek, vidím problém v životnosti hrany+relativně nízký šíp. Brzo se ojedou a potom záběr nic moc. Nebyli bychom to mi, češi, kdybychom chtěli cenu nových mitasek, ale výdrž 25 let starých rýžáků :-) Mitasy znám z motokrosu a prostě životnost odpovídá ceně.
Zatím mám favority: nové BS vzorek FSLF(FSLM) nebo radialky BKT nebo Firestone R4000.
A hlavně, při dotížení traktoru+100kg na zadní nápravě se Kubota chová jako o třídu težší stroj. Takže dotížení se vzdát nechci. Kdybych měnil kola, musel bych dotížit i druhou sadu a taková manipulace při výměně je pakárna. Pořád je to traktor, takže šípy tam nějak být musí. V létě jsem jel kamarádovi na seno a bez šípů bych se na jednom úseku nevyhrabal. Proto za mě travní pneu NE.
U těch Mitasek, vidím problém v životnosti hrany+relativně nízký šíp. Brzo se ojedou a potom záběr nic moc. Nebyli bychom to mi, češi, kdybychom chtěli cenu nových mitasek, ale výdrž 25 let starých rýžáků :-) Mitasy znám z motokrosu a prostě životnost odpovídá ceně.
Zatím mám favority: nové BS vzorek FSLF(FSLM) nebo radialky BKT nebo Firestone R4000.
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
- brigadnik
- Příspěvky: 1070
- Registrován: stř říj 17, 2007 10:20 am
- Bydliště: Žatecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mikikiho Yanmar 1500D
U toho dotížení bych byl opatrnej. Původní rejžáky si v rejži v bahně hrábli. Na suchu s 50kg v každým kole si nehrábne a může povolit něco jinýho. Pokud bych chtěl o třídu těžší stroj, koupil bych si o třídu těžší stroj, ale proti gustu.ladiki píše:Přesně tak, jak komu co pasuje. Pro mě je důležitý záběr pneu při orbě+dovoz přetíženého(1,6t) vozíku se štěrkem. U šípáků mám větší klid, že má traktor záběr a při vlhku to i ubrzdím. Když je mokro, tak po trávě( na dvoře) nejezdím. Za sucha nic nepoškozuji.
A hlavně, při dotížení traktoru+100kg na zadní nápravě se Kubota chová jako o třídu težší stroj. Takže dotížení se vzdát nechci. Kdybych měnil kola, musel bych dotížit i druhou sadu a taková manipulace při výměně je pakárna. Pořád je to traktor, takže šípy tam nějak být musí. V létě jsem jel kamarádovi na seno a bez šípů bych se na jednom úseku nevyhrabal. Proto za mě travní pneu NE.
U těch Mitasek, vidím problém v životnosti hrany+relativně nízký šíp. Brzo se ojedou a potom záběr nic moc. Nebyli bychom to mi, češi, kdybychom chtěli cenu nových mitasek, ale výdrž 25 let starých rýžáků :-) Mitasy znám z motokrosu a prostě životnost odpovídá ceně.
Zatím mám favority: nové BS vzorek FSLF(FSLM) nebo radialky BKT nebo Firestone R4000.
Re: Mikikiho Yanmar 1500D
Pokud by už něco mělo prasknout, tak by to dávno prasklo...a vlastně ani nevím co? Kola v převodovce jsou dimenzovaná jako na tank. Navíc vše z kvalitních materiálů...
Nejde o to mít větší stroj. To dotížení stroj krásně sklidní, žádné poskakování, lepší brždění, na asfaltu jedu na origo pneu jako na letních. Rozjezdy na trávě jsou bez prokluzu....
Doporučil bych Ti to vyzkoušet
Např. tahání 2ks bran na jaře pouze s předním náhonem. Po dotížení bez 4x4 a jako v bavlnce.....
Nejde o to mít větší stroj. To dotížení stroj krásně sklidní, žádné poskakování, lepší brždění, na asfaltu jedu na origo pneu jako na letních. Rozjezdy na trávě jsou bez prokluzu....
Doporučil bych Ti to vyzkoušet
Např. tahání 2ks bran na jaře pouze s předním náhonem. Po dotížení bez 4x4 a jako v bavlnce.....
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
- brigadnik
- Příspěvky: 1070
- Registrován: stř říj 17, 2007 10:20 am
- Bydliště: Žatecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mikikiho Yanmar 1500D
Věřím, že je to klidnější. Sám mám v každým kole cca 30kg. Ale přezul jsem na mitasy a jsem spokojenej, naprosto bez skákání a nění všechno rozrytý. Jak píšu, proti gustu. Já si vybral mitas, výhody pro mě převažují.
Re: Mikikiho Yanmar 1500D
Ty mitasky jsou šípy? Nechce se mi věřit , že by na trávě nedělaly prohlubně?
Na trávě jezdím se Shibaurou pneu offroad, váha 680kg
Do lesa mám Hinomota, rýžáky 9,5-24, váha 1150kg.
Když jsem přejel po trávě s Hinomotem, byly tam díry jako kráva.
Když vezmu s Shibaurou velký rejd, předek má snahu trávník trhat. Je fakt, že Shibaura má 4x4 trvale.
Na trávě jezdím se Shibaurou pneu offroad, váha 680kg
Do lesa mám Hinomota, rýžáky 9,5-24, váha 1150kg.
Když jsem přejel po trávě s Hinomotem, byly tam díry jako kráva.
Když vezmu s Shibaurou velký rejd, předek má snahu trávník trhat. Je fakt, že Shibaura má 4x4 trvale.
Hinomoto N 239D
Shibaura P155F
Shibaura P155F
Re: Mikikiho Yanmar 1500D
Jo to se někdo má když nemusí měnit pneu ale "jen" traktory
To mne ještě nenapadlo
To mne ještě nenapadlo
Re: Mikikiho Yanmar 1500D
Tu Shibauru jsem původně kupovat nechtěl,
kámoš mi ju dal ať mu spravím elektriku na hydraulice, byly tam ulámaný spínače a nefungoval náklon šavlí.
Ten kámoš to udělal vyčůraně , řekl mi ať si ju zatím doma nechám a projedu ji.
Znáš to, něco na traktoru spravíš, rozděláš, promažeš a už ho nechceš dát pryč
Zatím jsem mu Shibu neplatil, ale určitě si ju nechám.
Oba traktory mám z Vojnova Městce.
Hinomoto N 239D
Shibaura P155F
Shibaura P155F
Re: Mikikiho Yanmar 1500D
Přesně jak píšeš - Yanmar se mi líbil už při nákupu ale když jsem se pak začal v něm různě vrtat a "tunit" začala se moje náklonost k tomuto traktůrku zvětšovat a že by šel z domu zatím vůbec nehrozí. Výhodou u mne je asi to, že jej nemám na výdělek ale jako "hračku".
Re: Mikikiho Yanmar 1500D
Nechci otravovat ale dnes jsem našel olej pod pistkem hydrauliky (nevím jak to jinak popsat) a trošku stekl až k brzdě..
Měrka mi ale stále ukazuje hladinu oleje cca 3 mm nad horní ryskou.
Olej do hydrauliky byl dolit původním majitelem, olej na měrce je čirý vypadá jako nový, tak jsem to nechal.
Mám se znepokojovat nebo nechat být?
Jo a zjistil jsem že jsem i po vypnutí neměl "šavle" až dole, musel jsem spustit tímto omezovačem, nemůže být ten únik oleje způsoben tím, že mi to stálo stále natlakované?
----
No a když už jsem koukal pod sedačku tak mne zarazily ty hadičky od brzd.
Jsou do takového válečku - nevím zda se jedná o odvětrání ale ten válec má nějaký zámek tzn. něco se tam buď připojovalo nabo jen na krytku.
Máte to taky někdo u brzd?
Kdyby někdo věděl díky mu za info.
Zb.
Měrka mi ale stále ukazuje hladinu oleje cca 3 mm nad horní ryskou.
Olej do hydrauliky byl dolit původním majitelem, olej na měrce je čirý vypadá jako nový, tak jsem to nechal.
Mám se znepokojovat nebo nechat být?
Jo a zjistil jsem že jsem i po vypnutí neměl "šavle" až dole, musel jsem spustit tímto omezovačem, nemůže být ten únik oleje způsoben tím, že mi to stálo stále natlakované?
----
No a když už jsem koukal pod sedačku tak mne zarazily ty hadičky od brzd.
Jsou do takového válečku - nevím zda se jedná o odvětrání ale ten válec má nějaký zámek tzn. něco se tam buď připojovalo nabo jen na krytku.
Máte to taky někdo u brzd?
Kdyby někdo věděl díky mu za info.
Zb.
Re: Mikikiho Yanmar 1500D
Ten "omezovač šavlí" je nastavení horní uvratě zdvihu ramen. A napojoval se na něj maximálně rotavátor podle toho co jsem viděl.
Zdvih ramen pokud nepotřebuje někdo jiný by měl být nastavený na maximum. Tedy tak aby se vypnul před tím než se opře o horní polohu a vypne ho přetlakový ventil
S malým průsakem bych si nedělal starosti a ano může to být od toho že ramena byly zvednuté a závaží v ramenech delší dobu tlakovalo olej.
S tím válečkem neporadím u bývalého mého 1401d nic takového nebylo.
Zdvih ramen pokud nepotřebuje někdo jiný by měl být nastavený na maximum. Tedy tak aby se vypnul před tím než se opře o horní polohu a vypne ho přetlakový ventil
S malým průsakem bych si nedělal starosti a ano může to být od toho že ramena byly zvednuté a závaží v ramenech delší dobu tlakovalo olej.
S tím válečkem neporadím u bývalého mého 1401d nic takového nebylo.