MT8-046 - nový přírůstek
MT8-046 - nový přírůstek
Zdravím, tak jsem se stal dnes hrdým držitelem tohoto:
Práce na tom bude dosti - motor i převodovka jsou po rekonstrukci, ovšem je to neoživené, chybí například i lanka, atd... Nikdy jsem nic podobného neopravoval, tak bude nejvyšší čas se něco naučit
A hned bych měl prosbu (vím, že tyhle dotazy už na fóru byly, ale nic jsem tu nenašel) - potřeboval bych návod a katalog náhradních dílů. A úplně s mi nechce čekat, než to splaším ze Slovenska... Nemáte někdo a nejste prosím ochotni poskytnout?
Práce na tom bude dosti - motor i převodovka jsou po rekonstrukci, ovšem je to neoživené, chybí například i lanka, atd... Nikdy jsem nic podobného neopravoval, tak bude nejvyšší čas se něco naučit
A hned bych měl prosbu (vím, že tyhle dotazy už na fóru byly, ale nic jsem tu nenašel) - potřeboval bych návod a katalog náhradních dílů. A úplně s mi nechce čekat, než to splaším ze Slovenska... Nemáte někdo a nejste prosím ochotni poskytnout?
Re: MT8-046 - nový přírůstek
Gratuluji ke koupi. Špatně jsi hledal, je tu http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 98&t=74510
Re: MT8-046 - nový přírůstek
Děkuju,
tohle jsem našel. Ale končí to u skupiny 19 a tak třeba elektrika tam není vůbec. Stejně tak by se hodil návod k obsluze. Jak je vidět, v kabině polovina prvků a některé páky vůbec nejsou, propojené nebude s motorem nic, takže není ani možné zjistit, za co je třeba tahat a co to bude dělat...
tohle jsem našel. Ale končí to u skupiny 19 a tak třeba elektrika tam není vůbec. Stejně tak by se hodil návod k obsluze. Jak je vidět, v kabině polovina prvků a některé páky vůbec nejsou, propojené nebude s motorem nic, takže není ani možné zjistit, za co je třeba tahat a co to bude dělat...
Re: MT8-046 - nový přírůstek
Jakou máte u MT8-046 baterku? Potřebuji takovou, aby se mi vešla do kastlíku.
Typ klíňáku na 2S90A jsem už našel, ale potřeboval bych ještě, jaké jsou klíňáky na mulčovači NM4-027 - ať to neobjednávám na dvakrát...
Typ klíňáku na 2S90A jsem už našel, ale potřeboval bych ještě, jaké jsou klíňáky na mulčovači NM4-027 - ať to neobjednávám na dvakrát...
Re: MT8-046 - nový přírůstek
Origoš baterka tam je psaná 55Ah a ještě by měla být "žigulácka" - opačně +-
V těch návodech zkusím pokročit :-), ale znáte to...
To je ta z Ústí n.O. bez elektroinstalace, ne? Za kolik nakonec byla? V inzerátech začínala myslím na stovce a postupně klesala.
V těch návodech zkusím pokročit :-), ale znáte to...
To je ta z Ústí n.O. bez elektroinstalace, ne? Za kolik nakonec byla? V inzerátech začínala myslím na stovce a postupně klesala.
Re: MT8-046 - nový přírůstek
Ano, je to ta z Ú/O. Problém není jen chybějící elektroinstalace, ale také "nedodělanost" - například vpodstatě všechny ovládácí prvky jsou nezapojené - pakliže jsou vůbec přítomné... Spíše úsměvný detail - kola jsou nasazená všechna opačně, takže ventilky směřují důsledně dovnitř do stroje - zatím jsem nafoukal jen vnější kola(na kolik to vlastně hustit?), aby to nestálo na prázdných. Mechanicky se jeví být pěkná (vlastně celý podvozek), ale kastle je taková dost dobastlená.
Cena byla za 90.000,- pán se furt chystal, že jí dodělá a prodá dráže, ale vzhledem k řečeným detailům je snad lepší, že jsem jí vzal jak je (než připlácet za něco, co by bylo přinejmenším samodomo...). Cením si na ní toho origoš mulčovače, který je mimochodem v docela dobrém stavu (pouze kapotáž je trochu dobitá).
Zatím jsem nikdy žádný stroj neopravoval (doposud jsem se zabýval pouze opravami lidí, zvířat, domů a počítačů) - no ale tak vždycky jsem chtěl veterán, tak ho mám a ještě užitečný. Ovšem bude to takový pokus omyl, fakt mám zcela nulové zkušenosti...
Za manuály i další rady děkuji - zatím chodím kolem a koukám.
Netušíte někdo ty klíňáky na ten mulčer?
Cena byla za 90.000,- pán se furt chystal, že jí dodělá a prodá dráže, ale vzhledem k řečeným detailům je snad lepší, že jsem jí vzal jak je (než připlácet za něco, co by bylo přinejmenším samodomo...). Cením si na ní toho origoš mulčovače, který je mimochodem v docela dobrém stavu (pouze kapotáž je trochu dobitá).
Zatím jsem nikdy žádný stroj neopravoval (doposud jsem se zabýval pouze opravami lidí, zvířat, domů a počítačů) - no ale tak vždycky jsem chtěl veterán, tak ho mám a ještě užitečný. Ovšem bude to takový pokus omyl, fakt mám zcela nulové zkušenosti...
Za manuály i další rady děkuji - zatím chodím kolem a koukám.
Netušíte někdo ty klíňáky na ten mulčer?
Re: MT8-046 - nový přírůstek
Tvé nadšení se mi líbí, toho si užívej co to jde.
Než vyjedeš vyměň všechny olejové nápně, ušetříš si problémy. (motor, převodovka)
Délka(obvod) řemenu jde určit odměřit silnějším provazem,navinutím na řemenice.
Klínový řemen by měl být silnější horní části nežli dražka na řemenici(která už je trochu opotřebovaná).
http://www.elektro-nahradnidily.cz/file ... tracni.jpg
síla přenáší s řemenice na řemenici strany řemenu.
http://www.tyma.cz/technicke-informace/ ... ntifikace/
Než vyjedeš vyměň všechny olejové nápně, ušetříš si problémy. (motor, převodovka)
Délka(obvod) řemenu jde určit odměřit silnějším provazem,navinutím na řemenice.
Klínový řemen by měl být silnější horní části nežli dražka na řemenici(která už je trochu opotřebovaná).
http://www.elektro-nahradnidily.cz/file ... tracni.jpg
síla přenáší s řemenice na řemenici strany řemenu.
http://www.tyma.cz/technicke-informace/ ... ntifikace/
Re: MT8-046 - nový přírůstek
Tak s náplněma nebude problém... Ony tam totiž žádný nejsou Takže samozřejmě, všechny náplně musí být nové.
Spíš mám takovou mutaci - zda-li sundat při renovaci celou boudu. Moc se mi do toho nechce, budu muset odmotovat ty věci, co tam už náhodou připomontované jsou (pedály, brzdové trubky, atd...). A bouda nebude asi moc lehká, takže manipulace s ní bude libová. Ale zase mne láká to udělat pořádně, když už...
A mimochodem - jak by tam mělo být přední sklo? Já tam mám nabastlený nějaký rám a to sklo je nižší než originál. Co jsem koukal na fotky, tak je origo v gumách. A sedá to do nějakého profilu, nebo to tam sedí prostě v těch jeklíkách? A kde vůbec to sklo sehnat? Nemusí být nějaké kalené, když je čelní? Nebo s fólií?
Spíš mám takovou mutaci - zda-li sundat při renovaci celou boudu. Moc se mi do toho nechce, budu muset odmotovat ty věci, co tam už náhodou připomontované jsou (pedály, brzdové trubky, atd...). A bouda nebude asi moc lehká, takže manipulace s ní bude libová. Ale zase mne láká to udělat pořádně, když už...
A mimochodem - jak by tam mělo být přední sklo? Já tam mám nabastlený nějaký rám a to sklo je nižší než originál. Co jsem koukal na fotky, tak je origo v gumách. A sedá to do nějakého profilu, nebo to tam sedí prostě v těch jeklíkách? A kde vůbec to sklo sehnat? Nemusí být nějaké kalené, když je čelní? Nebo s fólií?
Re: MT8-046 - nový přírůstek
elektrika bude podobná jak MT8-050 určitě by podle toho šla udělat, manuály na 50tku tu jsou.
Náhradní díly obecně pocházejí většinou z š1203, Zetor, popř Avia - té doby výroby
Zasklení bylo nejspíše pomocí gumového profilu, v té době se tak zasklívalo téměř vše, 050,065 jsou zasklené komplet v gumovém profilu.
Gumový profil bych hledal na Zetor v metráži
zde nějaké téma Gumové těsnění skel zetor
http://www.gumex.cz/pryzove-profily/tes ... rostredku/
jinak doporučuji přečíst toto téma, popř napsat SZ filipv, ZI, Tom... třeba někdo poradí.
Náhradní díly obecně pocházejí většinou z š1203, Zetor, popř Avia - té doby výroby
Zasklení bylo nejspíše pomocí gumového profilu, v té době se tak zasklívalo téměř vše, 050,065 jsou zasklené komplet v gumovém profilu.
Gumový profil bych hledal na Zetor v metráži
zde nějaké téma Gumové těsnění skel zetor
http://www.gumex.cz/pryzove-profily/tes ... rostredku/
jinak doporučuji přečíst toto téma, popř napsat SZ filipv, ZI, Tom... třeba někdo poradí.
Re: MT8-046 - nový přírůstek
Tak velmi pomalými kroky vpřed... Zatím spíše demoliční část, rozebráno na mulčovači co se dá. Po zralé úvaze jsem objednal všech cca 25 ložisek a 11 gufer, co na mulčeru jsou a vyměním vše. Abych nepopadl depresi z ničitelské fáze, alespoň jsem dnes osadil osm ložisek 6005RS do čtyřech rolen od napínačů klínových řemenů. Teď mne čeká ještě rozebrat převodovka a vyřešit zadní kolečka - jsou naprosto v rozsypu.
Panty tam nějaký expert namistroval nábytkové, takže přišla ke slovu flexa a pořídím panty z přívěsových vozíků, ty budou rozebíratelné... Ale ona i kapotáž bude muset prodělat hodně velkou ozdravnou kůru.
Panty tam nějaký expert namistroval nábytkové, takže přišla ke slovu flexa a pořídím panty z přívěsových vozíků, ty budou rozebíratelné... Ale ona i kapotáž bude muset prodělat hodně velkou ozdravnou kůru.
Re: MT8-046 - nový přírůstek
Díky za fotky. Nenapadá Tě, čím nahradit plynový bowden? Nedal by se použít bowden ze stodvácy? A čím je na koncích uchycen - myslím uchycení obalu, ne samotného lanka...
Já už mám za sebou první start motoru - "automechanik" který mtčko zkoušel zprovoznit (ty úvozovky jsou tam zcela schválně) byl opravdu hlava. Dal tam startér z favorita (takže nezapadl pastorek a motor vůbec netočil)a také olejový filtr z nějakého fáčka - takže po nastartování začal létat olej všude možně.
Momentálně sháním kolínko ke spojce/brzdě (to co napojuje váleček na převlečnou matici trubičky). V traktorpotřebách už mi řekli abych zkusil autopotřeby, že to bude z 1203...
Já už mám za sebou první start motoru - "automechanik" který mtčko zkoušel zprovoznit (ty úvozovky jsou tam zcela schválně) byl opravdu hlava. Dal tam startér z favorita (takže nezapadl pastorek a motor vůbec netočil)a také olejový filtr z nějakého fáčka - takže po nastartování začal létat olej všude možně.
Momentálně sháním kolínko ke spojce/brzdě (to co napojuje váleček na převlečnou matici trubičky). V traktorpotřebách už mi řekli abych zkusil autopotřeby, že to bude z 1203...
- majo258
- Příspěvky: 801
- Registrován: stř říj 21, 2009 4:26 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: MT8-046 - nový přírůstek
Ahoj
ja som zasiel do byciklov, kupil bovden na metraz aj lanko a pri packe som si to dovrtal aby tam zapadol, packu mam z prehadzovacky, cize som to robil nanovo a este dole pri pake plynu som nastrcil tlacnu pruzinu na vracanie packy.
ja som zasiel do byciklov, kupil bovden na metraz aj lanko a pri packe som si to dovrtal aby tam zapadol, packu mam z prehadzovacky, cize som to robil nanovo a este dole pri pake plynu som nastrcil tlacnu pruzinu na vracanie packy.
Re: MT8-046 - nový přírůstek
Tak ono už je to rok a čtvrt, co mám sekačku doma... A furt k velké radosti manželky neseká...
Nicméně pokrok tu je, postupně celá kastle znovu natřena, vytvořena elektrika (teď čekám na výpalky palubní desky), vyměněné brzdy, ovládání spojky, startujeme, řadíme... Teď sháním ty dva tlakové ventily, co mají být u hydraulického čerpadla. Nezachoval se totiž ani jeden.
A pořád se objevují nové věci - například jsem chtěl přehodit zakončení kardanu (je k tomu širší traktorové i užší na NM4-027), takže kardan šel ven a ejhle - držák kardanu zcela rozsypán (a to pomíjím veselé rozdělávání celého kardanu, kdy kamarád tom točil hasákem, já seděl na ponku na svěráku a manželka přidržovala kardan...). Ještě že je ten držák kardanu unifik, poctivý soc výrobek z Žigulíku Na fotce je to po sestavení (když už bylo vše venku tam jsem přebrousil a stříkl mojí "unifik šedou", s nasazeným držákem - přiložena i poctivá postsoc krabičky, ve které držák přišel.
Nicméně pokrok tu je, postupně celá kastle znovu natřena, vytvořena elektrika (teď čekám na výpalky palubní desky), vyměněné brzdy, ovládání spojky, startujeme, řadíme... Teď sháním ty dva tlakové ventily, co mají být u hydraulického čerpadla. Nezachoval se totiž ani jeden.
A pořád se objevují nové věci - například jsem chtěl přehodit zakončení kardanu (je k tomu širší traktorové i užší na NM4-027), takže kardan šel ven a ejhle - držák kardanu zcela rozsypán (a to pomíjím veselé rozdělávání celého kardanu, kdy kamarád tom točil hasákem, já seděl na ponku na svěráku a manželka přidržovala kardan...). Ještě že je ten držák kardanu unifik, poctivý soc výrobek z Žigulíku Na fotce je to po sestavení (když už bylo vše venku tam jsem přebrousil a stříkl mojí "unifik šedou", s nasazeným držákem - přiložena i poctivá postsoc krabičky, ve které držák přišel.