MT8-046 - nový přírůstek

TK, MT, Vinea, Cabrio, Vega, Yukon, Farmář

Moderátoři: Tata, Tom

Zpráva
Autor
jbb
Příspěvky: 148
Registrován: ned srp 17, 2014 8:51 pm
Bydliště: Mladá Boleslav

MT8-046 - nový přírůstek

#1 Nový příspěvek od jbb »

Zdravím, tak jsem se stal dnes hrdým držitelem tohoto:
Obrázek
Práce na tom bude dosti - motor i převodovka jsou po rekonstrukci, ovšem je to neoživené, chybí například i lanka, atd... Nikdy jsem nic podobného neopravoval, tak bude nejvyšší čas se něco naučit ;-)
A hned bych měl prosbu (vím, že tyhle dotazy už na fóru byly, ale nic jsem tu nenašel) - potřeboval bych návod a katalog náhradních dílů. A úplně s mi nechce čekat, než to splaším ze Slovenska... Nemáte někdo a nejste prosím ochotni poskytnout?

davidgsf
Příspěvky: 256
Registrován: pát bře 18, 2011 7:32 pm
Bydliště: Vamberk

Re: MT8-046 - nový přírůstek

#2 Nový příspěvek od davidgsf »

Gratuluji ke koupi. Špatně jsi hledal, je tu http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 98&t=74510

jbb
Příspěvky: 148
Registrován: ned srp 17, 2014 8:51 pm
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: MT8-046 - nový přírůstek

#3 Nový příspěvek od jbb »

Děkuju,
tohle jsem našel. Ale končí to u skupiny 19 a tak třeba elektrika tam není vůbec. Stejně tak by se hodil návod k obsluze. Jak je vidět, v kabině polovina prvků a některé páky vůbec nejsou, propojené nebude s motorem nic, takže není ani možné zjistit, za co je třeba tahat a co to bude dělat...

jbb
Příspěvky: 148
Registrován: ned srp 17, 2014 8:51 pm
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: MT8-046 - nový přírůstek

#4 Nový příspěvek od jbb »

Jakou máte u MT8-046 baterku? Potřebuji takovou, aby se mi vešla do kastlíku.
Typ klíňáku na 2S90A jsem už našel, ale potřeboval bych ještě, jaké jsou klíňáky na mulčovači NM4-027 - ať to neobjednávám na dvakrát...

ZI
Příspěvky: 365
Registrován: čtv říj 11, 2007 12:52 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: MT8-046 - nový přírůstek

#5 Nový příspěvek od ZI »

Origoš baterka tam je psaná 55Ah a ještě by měla být "žigulácka" - opačně +-
V těch návodech zkusím pokročit :-), ale znáte to...
To je ta z Ústí n.O. bez elektroinstalace, ne? Za kolik nakonec byla? V inzerátech začínala myslím na stovce a postupně klesala.

jbb
Příspěvky: 148
Registrován: ned srp 17, 2014 8:51 pm
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: MT8-046 - nový přírůstek

#6 Nový příspěvek od jbb »

Ano, je to ta z Ú/O. Problém není jen chybějící elektroinstalace, ale také "nedodělanost" - například vpodstatě všechny ovládácí prvky jsou nezapojené - pakliže jsou vůbec přítomné... Spíše úsměvný detail - kola jsou nasazená všechna opačně, takže ventilky směřují důsledně dovnitř do stroje - zatím jsem nafoukal jen vnější kola(na kolik to vlastně hustit?), aby to nestálo na prázdných. Mechanicky se jeví být pěkná (vlastně celý podvozek), ale kastle je taková dost dobastlená.
Cena byla za 90.000,- pán se furt chystal, že jí dodělá a prodá dráže, ale vzhledem k řečeným detailům je snad lepší, že jsem jí vzal jak je (než připlácet za něco, co by bylo přinejmenším samodomo...). Cením si na ní toho origoš mulčovače, který je mimochodem v docela dobrém stavu (pouze kapotáž je trochu dobitá).
Zatím jsem nikdy žádný stroj neopravoval (doposud jsem se zabýval pouze opravami lidí, zvířat, domů a počítačů) - no ale tak vždycky jsem chtěl veterán, tak ho mám a ještě užitečný. Ovšem bude to takový pokus omyl, fakt mám zcela nulové zkušenosti...
Za manuály i další rady děkuji - zatím chodím kolem a koukám.
Netušíte někdo ty klíňáky na ten mulčer?

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5605
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: MT8-046 - nový přírůstek

#7 Nový příspěvek od thovt »

Tvé nadšení se mi líbí, toho si užívej co to jde.
Než vyjedeš vyměň všechny olejové nápně, ušetříš si problémy. (motor, převodovka)

Délka(obvod) řemenu jde určit odměřit silnějším provazem,navinutím na řemenice.
Klínový řemen by měl být silnější horní části nežli dražka na řemenici(která už je trochu opotřebovaná).
http://www.elektro-nahradnidily.cz/file ... tracni.jpg
síla přenáší s řemenice na řemenici strany řemenu.
http://www.tyma.cz/technicke-informace/ ... ntifikace/

jbb
Příspěvky: 148
Registrován: ned srp 17, 2014 8:51 pm
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: MT8-046 - nový přírůstek

#8 Nový příspěvek od jbb »

Tak s náplněma nebude problém... Ony tam totiž žádný nejsou ;-) Takže samozřejmě, všechny náplně musí být nové.
Spíš mám takovou mutaci - zda-li sundat při renovaci celou boudu. Moc se mi do toho nechce, budu muset odmotovat ty věci, co tam už náhodou připomontované jsou (pedály, brzdové trubky, atd...). A bouda nebude asi moc lehká, takže manipulace s ní bude libová. Ale zase mne láká to udělat pořádně, když už...
A mimochodem - jak by tam mělo být přední sklo? Já tam mám nabastlený nějaký rám a to sklo je nižší než originál. Co jsem koukal na fotky, tak je origo v gumách. A sedá to do nějakého profilu, nebo to tam sedí prostě v těch jeklíkách? A kde vůbec to sklo sehnat? Nemusí být nějaké kalené, když je čelní? Nebo s fólií?

jbb
Příspěvky: 148
Registrován: ned srp 17, 2014 8:51 pm
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: MT8-046 - nový přírůstek

#9 Nový příspěvek od jbb »

No, moc odpovědí se tu člověk nedočte... Koho by to zajímalo - nálezový stav mulčovače... Mezitím jsem sundal napínací kladky a klíňáky.
Obrázek

Uživatelský avatar
Kinza
Příspěvky: 281
Registrován: pát srp 16, 2013 9:38 am
Bydliště: okr. Rychnov n. Kn.

Re: MT8-046 - nový přírůstek

#10 Nový příspěvek od Kinza »

elektrika bude podobná jak MT8-050 určitě by podle toho šla udělat, manuály na 50tku tu jsou.
Náhradní díly obecně pocházejí většinou z š1203, Zetor, popř Avia - té doby výroby

Zasklení bylo nejspíše pomocí gumového profilu, v té době se tak zasklívalo téměř vše, 050,065 jsou zasklené komplet v gumovém profilu.
Gumový profil bych hledal na Zetor v metráži
zde nějaké téma Gumové těsnění skel zetor
http://www.gumex.cz/pryzove-profily/tes ... rostredku/

jinak doporučuji přečíst toto téma, popř napsat SZ filipv, ZI, Tom... třeba někdo poradí.

jbb
Příspěvky: 148
Registrován: ned srp 17, 2014 8:51 pm
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: MT8-046 - nový přírůstek

#11 Nový příspěvek od jbb »

Tak velmi pomalými kroky vpřed... Zatím spíše demoliční část, rozebráno na mulčovači co se dá. Po zralé úvaze jsem objednal všech cca 25 ložisek a 11 gufer, co na mulčeru jsou a vyměním vše. Abych nepopadl depresi z ničitelské fáze, alespoň jsem dnes osadil osm ložisek 6005RS do čtyřech rolen od napínačů klínových řemenů. Teď mne čeká ještě rozebrat převodovka a vyřešit zadní kolečka - jsou naprosto v rozsypu.
Panty tam nějaký expert namistroval nábytkové, takže přišla ke slovu flexa a pořídím panty z přívěsových vozíků, ty budou rozebíratelné... Ale ona i kapotáž bude muset prodělat hodně velkou ozdravnou kůru.

Obrázek Obrázek

ZI
Příspěvky: 365
Registrován: čtv říj 11, 2007 12:52 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: MT8-046 - nový přírůstek

#12 Nový příspěvek od ZI »

Ahoj, dneska jsem sekal, tak i vyfotil ten chcípák a plyn.
1. Ovládání přidavače paliva - chcípák. Od kabiny po motor:
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek

2. Ovládání plynu. Od motoru přes nožní po ruční ovládání (jen to ruční ovládání není zapojené):
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek

jbb
Příspěvky: 148
Registrován: ned srp 17, 2014 8:51 pm
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: MT8-046 - nový přírůstek

#13 Nový příspěvek od jbb »

Díky za fotky. Nenapadá Tě, čím nahradit plynový bowden? Nedal by se použít bowden ze stodvácy? A čím je na koncích uchycen - myslím uchycení obalu, ne samotného lanka...
Já už mám za sebou první start motoru - "automechanik" který mtčko zkoušel zprovoznit (ty úvozovky jsou tam zcela schválně) byl opravdu hlava. Dal tam startér z favorita (takže nezapadl pastorek a motor vůbec netočil)a také olejový filtr z nějakého fáčka - takže po nastartování začal létat olej všude možně.
Momentálně sháním kolínko ke spojce/brzdě (to co napojuje váleček na převlečnou matici trubičky). V traktorpotřebách už mi řekli abych zkusil autopotřeby, že to bude z 1203...

Uživatelský avatar
majo258
Příspěvky: 801
Registrován: stř říj 21, 2009 4:26 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: MT8-046 - nový přírůstek

#14 Nový příspěvek od majo258 »

Ahoj
ja som zasiel do byciklov, kupil bovden na metraz aj lanko a pri packe som si to dovrtal aby tam zapadol, packu mam z prehadzovacky, cize som to robil nanovo a este dole pri pake plynu som nastrcil tlacnu pruzinu na vracanie packy. :-/ 8) :friends:

jbb
Příspěvky: 148
Registrován: ned srp 17, 2014 8:51 pm
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: MT8-046 - nový přírůstek

#15 Nový příspěvek od jbb »

Tak ono už je to rok a čtvrt, co mám sekačku doma... A furt k velké radosti manželky neseká...
Nicméně pokrok tu je, postupně celá kastle znovu natřena, vytvořena elektrika (teď čekám na výpalky palubní desky), vyměněné brzdy, ovládání spojky, startujeme, řadíme... Teď sháním ty dva tlakové ventily, co mají být u hydraulického čerpadla. Nezachoval se totiž ani jeden.

A pořád se objevují nové věci - například jsem chtěl přehodit zakončení kardanu (je k tomu širší traktorové i užší na NM4-027), takže kardan šel ven a ejhle - držák kardanu zcela rozsypán (a to pomíjím veselé rozdělávání celého kardanu, kdy kamarád tom točil hasákem, já seděl na ponku na svěráku a manželka přidržovala kardan...). Ještě že je ten držák kardanu unifik, poctivý soc výrobek z Žigulíku ;-) Na fotce je to po sestavení (když už bylo vše venku tam jsem přebrousil a stříkl mojí "unifik šedou", s nasazeným držákem - přiložena i poctivá postsoc krabičky, ve které držák přišel.
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Naše malotraktory“