Fortschritt E930/931
Moderátor: DYK
- Killer Koly
- Příspěvky: 2789
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
pak delas neco spatne. mam ten samy kryt a hlavu mam otocenou o 90° a pasuje to
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Fortschritt E930/931
U starších kousků šel chladící vzduch zepředu , jak na motorce . Až na těch novějších jde chlazení z boku . . . Takže hlava byla asi původně namontovaná správně .
- Killer Koly
- Příspěvky: 2789
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
to si pletes asi s jinym strojem nebo to byla nejaka lidova uprava, fortschritt to mel vzdycky z boku
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Fortschritt E930/931
Je to přesně jak píšeš,nejedná se o žádnou lidovou úpravu,ani jiný stroj,ale o originální nastavení od výrobce!PavelTDi píše:U starších kousků šel chladící vzduch zepředu , jak na motorce . Až na těch novějších jde chlazení z boku . . . Takže hlava byla asi původně namontovaná správně .
Re: Fortschritt E930/931
Ale na druhom oranzovom kryte su otvorene obe strany a prietok vzduchu je len v bocnom smere, tak tam bude hlava otocena o 90 stupnov. Su tam aj drevene vystuhy okolo valca a hlavy, co na modrom kryte vôbec nie je. Su na nich otlacene rebra hlavy, ako bola hlava otocena. V pociatku bola isto do boku, lebo tam je jeden odtlacok na tych dostickach, ale ak sa potom do toho sprtali nespravny ludia, tak je vidiet ze ju davali uz len rovno. A preto som to kupil nepojazdne s rozpadnutym piestom.
Re: Fortschritt E930/931
V kryte je ohnuty plech na usmernenie vyduchu.
- Přílohy
-
- IMG2.jpg (9.01 KiB) Zobrazeno 1631 x
Re: Fortschritt E930/931
Neviem ako tu vlozit kvalitnejsie fotky, dlho mi trvalo kym som ich zmensil a to sa nedaju dat ani viac za sebou.
- Killer Koly
- Příspěvky: 2789
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
tak to by me desne zajimalo. nedokazu si takovou blbost prestavit. muzes mi to nafotit? mam frezu z roku 1984 (myslim si, ze je dostatecne stara) a i tam je chlazeni na boku.JoDl píše:Je to přesně jak píšeš,nejedná se o žádnou lidovou úpravu,ani jiný stroj,ale o originální nastavení od výrobce!PavelTDi píše:U starších kousků šel chladící vzduch zepředu , jak na motorce . Až na těch novějších jde chlazení z boku . . . Takže hlava byla asi původně namontovaná správně .
jen pro objektivnost, kdesi v tomto vlakne mel nekdo namontovanou vrtuli skutecne zepredu (lidova tvorivost), ale bylo to hnane elektricky. a nemyslim si, ze to bylo nejak lepsi nez origo reseni od vyrobce
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Fortschritt E930/931
Když se podíváš na fotky od "milos55",tak jasně vidíš ,že při otočení hlavy o 90° u Fortschritta E 930 směřuje proud vzduchu proti bočnímu plechu.
Přitom průduchy pro odvod vzduchu směřují ke karburátoru,proto je hlava ve směru jízdy, jako na motorce.
Přitom průduchy pro odvod vzduchu směřují ke karburátoru,proto je hlava ve směru jízdy, jako na motorce.
- Killer Koly
- Příspěvky: 2789
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
ano, to vidim, ale to je pouze otaceni smeru proudeni pomoci krycich plechu, ventilator je stale na prave strane. me spis zajima ten ventilator zepredu. pokud vim, vzdy to bylo z boku. dokonce i na skutrech Schwalbe a suhl, ze kterych je pouzit princip chlazeni
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Fortschritt E930/931
Nehledej vrtuli někde vpředu.To je hrozná debata.Já tomu rozumím tak,že je větrák tam kde je a jenom plechy jsou jiné .Jedno řešení je bokem a druhé je ke karburátoru.Jednou je hlava tak a jednou tak.
Re: Fortschritt E930/931
Ten plech je v tom kryte pekne zahnuty v smere ku karburatoru a tym meni smer prudenia v smere jazdy. Ked som to mal zhodene, tak som pri nastartovanom motore skusal ako silno chladi ten ventilator. To ma pecky ako hovado, len treba dbat na ciste sitko na vetraku. Ak je toto dodrzane, tak si nemyslim ze je treba dorabat pomocne chledenie. Videl som uz vela strojov, ktore to mali dorabane pomocne chladenie, ale vacsinou z boku. Mozno niekto vylamal vrtulu a riesil to takto. Ale tlaky to ma riadne, inzinieri z NDR to mali poriadne vypocitane.
Re: Fortschritt E930/931
Tak si to dobre opisal.modráček píše:Nehledej vrtuli někde vpředu.To je hrozná debata.Já tomu rozumím tak,že je větrák tam kde je a jenom plechy jsou jiné .Jedno řešení je bokem a druhé je ke karburátoru.Jednou je hlava tak a jednou tak.
Re: Fortschritt E930/931
Tak jsem se byl zeptat ČP na povinné ručení na fortschritta.Paní nevěděla do jaké kategorie ho zařadit,po telefonátu to zařadila do motorovej vozík a řekla 700,-Kč tak jsem poděkoval a odešel.