Fortschritt E930/931

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
deyva
Příspěvky: 290
Registrován: pát úno 13, 2015 11:22 am
Bydliště: Brno-Venkov

Re: Fortschritt E930/931

#2056 Nový příspěvek od deyva »

ja davam cervenej castrol co je do motorek abych oddalil zasirani vyfuku a nutnost rezani a tak...

Vedra
Příspěvky: 1435
Registrován: pát čer 26, 2015 6:06 pm
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Fortschritt E930/931

#2057 Nový příspěvek od Vedra »

Dojet staré zásoby M2T proč ne, ale kupovat ho za 80 litr když za 120 koupím olej s diametrálně lepšími vlastnostmi?

Horší 2T olej než M2T na trhu neexistuje.

Borivoj2006
Příspěvky: 917
Registrován: pát led 28, 2011 11:17 pm
Bydliště: Velešín

Re: Fortschritt E930/931

#2058 Nový příspěvek od Borivoj2006 »

Mám tu nějakou starší zásobu M2T, dávám ho celkem úspěšně do STIHLky. Ale do té druhé nádržky, co je na mazání řetězu :-)) Jinak, který olej za 120 konkrétně doporučuješ ? A co svíčka N 17 je dobrá?
Dík za informace, zdraví Bořivoj

Uživatelský avatar
deyva
Příspěvky: 290
Registrován: pát úno 13, 2015 11:22 am
Bydliště: Brno-Venkov

Re: Fortschritt E930/931

#2059 Nový příspěvek od deyva »

nema ve fortschrittovi byt svicka n14c? nebo n15?

Uživatelský avatar
deyva
Příspěvky: 290
Registrován: pát úno 13, 2015 11:22 am
Bydliště: Brno-Venkov

Re: Fortschritt E930/931

#2060 Nový příspěvek od deyva »

jo, ma tam byt n14c, ja ji tam taky dal a nemam s ni problem, eventuelne teplejsi n15c, ale 17ka je moc tepla si myslim. To je na samozapaly a propaleni pistu.

Borivoj2006
Příspěvky: 917
Registrován: pát led 28, 2011 11:17 pm
Bydliště: Velešín

Re: Fortschritt E930/931

#2061 Nový příspěvek od Borivoj2006 »

No to právě nevím. V návodu se píše svíčka: Isolator 14 - 260. Nemám srovnávací tabulku pro Isolator versus Brisk či třeba NGK. Číslo 14 bude asi závit, 260 asi tepelná hodnota. Ten ventilátorek na zapalování si myslím, že je dost malý, že se to bude při trochu těžší práci dost hřát. Tak si myslím, že svíčku pro co nejvyšší teplotu. Ale třeba se mýlím. Proto se ptám s čím máte dobré zkušenosti.
S pozdravem Bořivoj

Borivoj2006
Příspěvky: 917
Registrován: pát led 28, 2011 11:17 pm
Bydliště: Velešín

Re: Fortschritt E930/931

#2062 Nový příspěvek od Borivoj2006 »

deyva píše:jo, ma tam byt n14c, ja ji tam taky dal a nemam s ni problem, eventuelne teplejsi n15c, ale 17ka je moc tepla si myslim. To je na samozapaly a propaleni pistu.
Byl jsi s druhou odpovědí rychlejší, než jsem stačil dopsat :) Dobrá, pokud používáš bez problémů n15c i n14c, zkusím je také. Díky. Bořivoj

Uživatelský avatar
deyva
Příspěvky: 290
Registrován: pát úno 13, 2015 11:22 am
Bydliště: Brno-Venkov

Re: Fortschritt E930/931

#2063 Nový příspěvek od deyva »

i dle aplikacni tabulky brisku tam patri n14c http://www.brisk.cz/content/uploads/201 ... gb_rus.pdf

tak bych tam dal 14ku a je. n17c jsem ani do motorky nedaval

Uživatelský avatar
deyva
Příspěvky: 290
Registrován: pát úno 13, 2015 11:22 am
Bydliště: Brno-Venkov

Re: Fortschritt E930/931

#2064 Nový příspěvek od deyva »

jinak ty teploty svicky jsou pracovni teploty svicky, tak prave kdyz bude 17 tak svicka bude mit teplotu dlouhodobe vyssi, nez 14, tj bude se to vic zahrivat, od zhavyho konce svicky muze samozapalovat smes mimo jiskru a propalit to pist. zase ale smes se spali lip a svicka se bude lip samocistit a motor chytat. ale za jakou cenu. 14ka se min zahriva, samocisti se dostatecne, nezahriva tak motor dle toho, co jsem o svickach zjistoval

Uživatelský avatar
deyva
Příspěvky: 290
Registrován: pát úno 13, 2015 11:22 am
Bydliště: Brno-Venkov

Re: Fortschritt E930/931

#2065 Nový příspěvek od deyva »

a jen tak pro zajimavost, mam stale i dve funkcni isolator 14-260. jedna je puvodni z roku 1988 z ferdy ;-)

Vedra
Příspěvky: 1435
Registrován: pát čer 26, 2015 6:06 pm
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Fortschritt E930/931

#2066 Nový příspěvek od Vedra »

Jakýkoliv olej dosahující alespoň specifikace API TC nebo JASO FC.
Koukám že to trochu zdrahlo co jsem naposledy kupoval flašku.
Mogul TS se tam pořád vleze. U jiných značek pak třeba připlatit na nějakých cca 180

Borivoj2006
Příspěvky: 917
Registrován: pát led 28, 2011 11:17 pm
Bydliště: Velešín

Re: Fortschritt E930/931

#2067 Nový příspěvek od Borivoj2006 »

Díky za vyčerpávající informace, díky i za katalog Brisku. Skutečně se na straně 34 uvádí pro Fortschritt svíčka N14c (případně ta sříbrná Silver) s jiskřištěm 0,6 mm. (U originální Isolator 14-260 DDR je v návodu 0,4 , takže jsem Briska zbytečně doklepával :evil: )
Dobrou noc
Bořivoj

Uživatelský avatar
Killer Koly
Příspěvky: 2789
Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
Bydliště: Strakonice

Re: Fortschritt E930/931

#2068 Nový příspěvek od Killer Koly »

nevim proc radite takovy ptakoviny. :vztek: zaslozili byste vsichni par facek, nicte si vase stroje a neradte to tu jinym :pohlavek: do fortschrittu patri M2T, pripadne mogul TS, nic jineho. oleje s tzv. "lepsimi" vlastnostmi obvykle motor drive ci pozdeji znici, jsou navrzene na mensi tolerance nez je v simsonackem motoru. svicka brisk n14c, je to na strankach vyrobce, pripadne jine, podle doporuceni vyrobce. prakticky vsichni vyrobci svicek na svych strankach doporucuji, pro ktery motor je svicka urcena.
ventilator chlazeni ani kryci plechy nedoporucuji demontovat, je to navrzene presne pro tento stroj. ventilator je radialni, dava velky objem pomalu proudiciho vzduchu a motor se dobre chladi. kryci plechy vzduch usmernuji, aby se dostal tam, kam ma. dulezite je natoceni hlavy motoru, proti motorce je otocena o 90°
Ferda Mravenec, práce všeho druhu

Uživatelský avatar
Niko01
Příspěvky: 644
Registrován: stř led 04, 2012 7:59 pm
Bydliště: Kúty

Re: Fortschritt E930/931

#2069 Nový příspěvek od Niko01 »

Cus panove,tak sem sa konecne dokopal k PS,a zase sa riesia oleje a zbytek okolo mototru.
Ja nechci nikomu nic radit a ani vnucovat,kazdy ma svoje stroje asi rad a byl by asi nerad aby sa mu znicil...
Ja davam uz nekolko roku do vsech 2T motoru co mam Stillacky olej a nepozoruju nic zleho...to je vse k motorom a olejom....
A teraz sviecka k Ferdom,mam ich vyskusanu kopu,od tich japonskych cez bosky,potom par vysoko tepelnim a tak dal... ale nakonec sa mne osobne najviac osvecila BRISKA N17C super,ta proste jede ci je zima a nebo leto,a cez to leto fakt Ferda dostava pri koseni zabrat,odhat tak 3hod.co jede motor v max otackach-sobotu co sobotu koseni zahrady.
A chladenie motora,nic nebudu popisovat bo uz to Killer popisal na 100% uplne presne,ten plechovy kryt okolo motoru tam mosi byt,ventylator co je u alternatora uplne bohato postacuje,len komu sa to prehryva tak nech si ho udrzuje v cistote a ma po starostach.
No a Borivoj sa pital aj na olej do simonackej prevodovky,ano PP80 je v pohode...do spodnej pojezdovej prevodovky patry vazelina a dodam ze nezapomenut tak raz za dva roky doplnit...
A co sa tyka plavaku v karbecu?,nevym a ani neporadim,vzdy do steluju od oka,a myslim ze to vysplechnuti benzinu cez tak zvani odvzdusovac asi kazdemu vysplecne,a mam dojem ze tam ma byt i hadicka nasmerovana mimo kardel,aspon ja sem to tam mal co sa pamatuju.
http://www.youtube.com/watch?v=5MrUadSy ... re=related
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.

Borivoj2006
Příspěvky: 917
Registrován: pát led 28, 2011 11:17 pm
Bydliště: Velešín

Re: Fortschritt E930/931

#2070 Nový příspěvek od Borivoj2006 »

Zdar Niko,
taky jsem tam měl svíčku N17 (koupil jsem to s ní od předchozího majitele, akorát jsem jí vyměnil za novou). Pokrok s ní šlapal dobře. Ale je fakt, jak tu píšou ostatní, může to běhat dobře za cenu většího opotřebení. Propálený píst jsem už viděl na klukovo enduru KTM. Ale to mohlo být i chudou směsí, to se prý také stává. A druhý fakt je to, co poslal Deyva v příloze - specifikace svíček Brisk. A tam (někde na straně 32 nebo 34) je pro Fortschritt jednoznačně doporučena N14C. Raději jsem tuto svíčku koupil. Pokrok s N14C makal celé Velikonoce v lese při vyvážení dřeva k cestě a nepoznal jsem na venek rozdíl proti té N17. Doufám, že to ocenil alespoň spalovací prostor. Možná, že na té svíčce je důležité to "C" - měděná střední elektroda. Nevím. Ještě mám poznatek ten, že budu muset zrušit páku na sytič. Každou chvíli se to zachytí o větev nebo o rukáv a Pokrok se ulije a chcípne :( Ani klasickej plynovej heft mne příliš nenadchl. Při větším rejdu to dost překáží. Varina měla páčku, to se mi líbilo více. Je ale pravda, že Varina měla mechanický regulátor otáček. Máte někde s tou plynovou páčkou zkušenost?
S pozdravem Bořivoj

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“