motor zetor 4901-MOTOR BEZ VODY V CHLADIČI
Moderátor: Lukashil
motor zetor 4901-MOTOR BEZ VODY V CHLADIČI
AHOJ chlapy,potřeboval bych poradit.
Mám zetor 25 s MOTOREM 4901.Dnes ráno jsem si udělal po zimě projíždku asi půl hodiny s traktorem,kdy venkovní teplota byla něco kole 7 stupnů.Když jsem dojel domů,tak jsem zjistil,že jsem zapoměl dát vodu do chladiče,ale při jízdě jsem se díval na teploměr i po dojetí domů a budík od vody byl na 80 stupních.Vím,že se tím nemůžu moc řídit,protože tam nebyla voda,ale chtěl jsem se zeptat ,zda to mohlo dost poškodit motor.Navečer jsem dolil vodu a jel se projet,traktor nastartoval normálně na první otočku starteru a při jízdě nebylo znát ,že by něco bylo s motorem
TÍMTO BYCH SE CHTĚL ZEPTAT, ZDA SE PROJEVÍ NĚJAKÁ ZÁVADA ČASEM ,NEBO NE.DĚKUJI ZA ODPVĚDI.
Mám zetor 25 s MOTOREM 4901.Dnes ráno jsem si udělal po zimě projíždku asi půl hodiny s traktorem,kdy venkovní teplota byla něco kole 7 stupnů.Když jsem dojel domů,tak jsem zjistil,že jsem zapoměl dát vodu do chladiče,ale při jízdě jsem se díval na teploměr i po dojetí domů a budík od vody byl na 80 stupních.Vím,že se tím nemůžu moc řídit,protože tam nebyla voda,ale chtěl jsem se zeptat ,zda to mohlo dost poškodit motor.Navečer jsem dolil vodu a jel se projet,traktor nastartoval normálně na první otočku starteru a při jízdě nebylo znát ,že by něco bylo s motorem
TÍMTO BYCH SE CHTĚL ZEPTAT, ZDA SE PROJEVÍ NĚJAKÁ ZÁVADA ČASEM ,NEBO NE.DĚKUJI ZA ODPVĚDI.
Re: motor zetor 4901-MOTOR BEZ VODY V CHLADIČI
Moj kamarat isiel takto na 6245 , tiez mu ukazovalo 80 °C ale nemal tam vodu , cize viac mu ani ukazat nemohlo. Teplotou vsetko stlacilo, pretoze zastavil horuci motor. Olej striekal prepadom.
S tou vodou je to velka neznama , mne na 3011 ked tam bolo malo vody tak mi traktor pomaly stracal vykon tak som zastavil a traktor pomaly klepal az zhasol. Vodu som dolial a traktor isiel dalej ako ma. Ziadne prejavy poskodenia. Tuto skusenost som pocul aj od inych. Myslim ze na silnejsom motore by to bolo uz osudove.
S tou vodou je to velka neznama , mne na 3011 ked tam bolo malo vody tak mi traktor pomaly stracal vykon tak som zastavil a traktor pomaly klepal az zhasol. Vodu som dolial a traktor isiel dalej ako ma. Ziadne prejavy poskodenia. Tuto skusenost som pocul aj od inych. Myslim ze na silnejsom motore by to bolo uz osudove.
Zetor 3011
Zetor 7245 HS
Zetor 7245 HS
Re: motor zetor 4901-MOTOR BEZ VODY V CHLADIČI
Ak si nalial vodu tak skontroluj v akom stave je olej. Ci v nom nemas vodu. Motor ma kompresiu a taha ako predtym? S odparnej rurky nejde nic von? Pri prehriati su ako prve na rane kruzka a gumicky pod vlozkami.
Re: motor zetor 4901-MOTOR BEZ VODY V CHLADIČI
Presne a nedolievajte vodu do horuceho motora ale to asi vietepavel sk píše:Ak si nalial vodu tak skontroluj v akom stave je olej. Ci v nom nemas vodu. Motor ma kompresiu a taha ako predtym? S odparnej rurky nejde nic von? Pri prehriati su ako prve na rane kruzka a gumicky pod vlozkami.
Re: motor zetor 4901-MOTOR BEZ VODY V CHLADIČI
vodu jsem nalil až po schládnutí,to už jsem si dával bacha ,to by mohlo něco prasknout .lexus píše:Presne a nedolievajte vodu do horuceho motora ale to asi vietepavel sk píše:Ak si nalial vodu tak skontroluj v akom stave je olej. Ci v nom nemas vodu. Motor ma kompresiu a taha ako predtym? S odparnej rurky nejde nic von? Pri prehriati su ako prve na rane kruzka a gumicky pod vlozkami.
Re: motor zetor 4901-MOTOR BEZ VODY V CHLADIČI
až sem dolil vodu ,tak sem s tím už moc nejezdil,nastartovat šel normálka a nějaké změny jsem nepoznal,přísští týden se musím podívat na ten olej jestli tam není voda.pavel sk píše:Ak si nalial vodu tak skontroluj v akom stave je olej. Ci v nom nemas vodu. Motor ma kompresiu a taha ako predtym? S odparnej rurky nejde nic von? Pri prehriati su ako prve na rane kruzka a gumicky pod vlozkami.
Re: motor zetor 4901-MOTOR BEZ VODY V CHLADIČI
Staci ked vytiahnes mierku oleja. Ono sa to ukaze ci je alebo neni.
Re: motor zetor 4901-MOTOR BEZ VODY V CHLADIČI
ted jsem se byl dívat a olej normálka,přístí týden to projedu víc a uvidíme jestli se to někde bude tlačit.pavel sk píše:Staci ked vytiahnes mierku oleja. Ono sa to ukaze ci je alebo neni.
Re: motor zetor 4901-MOTOR BEZ VODY V CHLADIČI
Ahoj, u naší 3511 se mi stalo, že mi v zimě zamrznul chladič. Všiml jsem si toho až šla pára z chladiče. Po rozmrazení šel motor normálně nic se neprojevilo. Až asi za dva měsíce byla voda v oleji. "O" kroužky na vložkách byly ztvrdlé - upečené a po čase propouštěli vodu. Nejchoulostivější je vložka u spojky. Kontroluj olej a jestli se tam objeví voda, tak budeš vědět co tě čeká.
Re: motor zetor 4901-MOTOR BEZ VODY V CHLADIČI
dík za odpověd,Mišiko píše:Ahoj, u naší 3511 se mi stalo, že mi v zimě zamrznul chladič. Všiml jsem si toho až šla pára z chladiče. Po rozmrazení šel motor normálně nic se neprojevilo. Až asi za dva měsíce byla voda v oleji. "O" kroužky na vložkách byly ztvrdlé - upečené a po čase propouštěli vodu. Nejchoulostivější je vložka u spojky. Kontroluj olej a jestli se tam objeví voda, tak budeš vědět co tě čeká.
chtěl bych se jěště zeptat jěště jsem nikdy nedělala takovou výměnu,je třeba vyměnit všechny vložky a písty nebo stačí jen okroužky?nebo jak bych měl postupovat v takovém případě?
Re: motor zetor 4901-MOTOR BEZ VODY V CHLADIČI
Ahoj, co se týká výměny vložek a pístů, tak nejprve změř jakou mají jednotlivé válce kompresy. Hodnotu najdeš v dílenské příručce k danému typu motoru. Stav vložek a pístů zhodnoť pohledem. Vložky by neměli mít rýhy a pod horní hranou rantl od pístních kroužků. Písty rovněž bez rýh a poškozených kroužků. Na vytahování vložek použij přípravek. Mám silnou pásovinu (20 mm) položím ji přes šrouby co drží hlavu, v prostředku pásoviny je závit M 20. V tomto závitu je dlouhý šroub až pod spodní hranu vložky. Na spodním konci šroubu je na kývačku přidělaná pásovina, která má délku shodnou s průměrem vložky. Spodní pásovinu skloním, celé vsunu do vložky, dole pásovinu zachytím za hranu vložky a šroubem přes horní pásovinu pomalým tahem vložku vytáhnu. Pokud se ti v oleji objeví voda a budeš demontovat vložky a písty, tak doporučuji následující:
-označ si polohu vložky vůči bloku motoru a její pořadí, stačí důlčík.
-označ si polohu pístu vůči dané vložce
-označ si polohu pístních kroužků na každem pístu
-označ si pořadí ojničních ok aby nedošlo k záměně
Všechny tyto současti jsou už provozem zaběhané a pokud to přeházíš, tak může dojít k dalšímu opotřebení a větší spotřebě oleje. Pokud budeš dávat vložky a písty nové, tak pro ně to neplatí, to si provozem sedne.
Pokud budeš měnít jen "O" kroužky, tak blok kde jsou umístněny dobře očisti. To platí i pro spodní část vložek. Všechno musí být čisté a hladké. Osvědčilo se mi kroužky a blok, kde kroužky těsní namazat vodní vazelínou. Montáž vložek stálým tlkem a mírně poklepávat aby nedošlo ke střihnutí kroužků. Doufám, že tě to nepotká. není to práce na chvilku.
-označ si polohu vložky vůči bloku motoru a její pořadí, stačí důlčík.
-označ si polohu pístu vůči dané vložce
-označ si polohu pístních kroužků na každem pístu
-označ si pořadí ojničních ok aby nedošlo k záměně
Všechny tyto současti jsou už provozem zaběhané a pokud to přeházíš, tak může dojít k dalšímu opotřebení a větší spotřebě oleje. Pokud budeš dávat vložky a písty nové, tak pro ně to neplatí, to si provozem sedne.
Pokud budeš měnít jen "O" kroužky, tak blok kde jsou umístněny dobře očisti. To platí i pro spodní část vložek. Všechno musí být čisté a hladké. Osvědčilo se mi kroužky a blok, kde kroužky těsní namazat vodní vazelínou. Montáž vložek stálým tlkem a mírně poklepávat aby nedošlo ke střihnutí kroužků. Doufám, že tě to nepotká. není to práce na chvilku.
Re: motor zetor 4901-MOTOR BEZ VODY V CHLADIČI
Ahoj, jestli to bylo jenom pul hodiny, tak se pravděpodobně motoru nic nestalo.
Pokud bude všechno v pořádku a nebude voda v oleji a nebo obráceně, tak nemusíš nic dělat s motorem.
Pokud bude všechno v pořádku a nebude voda v oleji a nebo obráceně, tak nemusíš nic dělat s motorem.
Jede traktor, je to Zetor 3011
Re: motor zetor 4901-MOTOR BEZ VODY V CHLADIČI
Tak tak.Nech to žít.Pokud nebudeš mít vodu v oleji,a nebudeš mít problém s chladnýma startama,kouřením na bílo nebo na modro,nebo se ti nebude ztrácet olej,neřešil bych to.podle toho co píšeš nepožíváš traktor denně a když by se ti nějaká porucha objevila,tak vyměnit vložku(y) je práce tak na max jeden den.No spíš míň.Jisté je že některý možná trochu připečený bude,ale pokud to nebude dělat žádnou paseku neřešil bych.Naše 7011 tak jezdila další tři roky od doby kdy se motor díky tomu že se neuchladil skoro zastavil,než jsem ho popravil definitivně.Pokud bys měl popraskané gumičky tak osobně bych to asi řešil už i novýma vložkama.Možná je to zbytečné,ale jak jsem psal,tak některý bude stopro chycený.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233
Re: motor zetor 4901-MOTOR BEZ VODY V CHLADIČI
Ja by som bol racej keby si to nemusel rozberat.
Re: motor zetor 4901-MOTOR BEZ VODY V CHLADIČI
Ahoj ,čím čistíš ten blok motoru ,kde jsou vložky, at to nějak neponičím?Nevíš kolik stojí sada na 4901.kdyby si to náhodou měnilo nebo od koho je dobré brát náhradní díly at nekupuju Čínu.Mišiko píše:Ahoj, co se týká výměny vložek a pístů, tak nejprve změř jakou mají jednotlivé válce kompresy. Hodnotu najdeš v dílenské příručce k danému typu motoru. Stav vložek a pístů zhodnoť pohledem. Vložky by neměli mít rýhy a pod horní hranou rantl od pístních kroužků. Písty rovněž bez rýh a poškozených kroužků. Na vytahování vložek použij přípravek. Mám silnou pásovinu (20 mm) položím ji přes šrouby co drží hlavu, v prostředku pásoviny je závit M 20. V tomto závitu je dlouhý šroub až pod spodní hranu vložky. Na spodním konci šroubu je na kývačku přidělaná pásovina, která má délku shodnou s průměrem vložky. Spodní pásovinu skloním, celé vsunu do vložky, dole pásovinu zachytím za hranu vložky a šroubem přes horní pásovinu pomalým tahem vložku vytáhnu. Pokud se ti v oleji objeví voda a budeš demontovat vložky a písty, tak doporučuji následující:
-označ si polohu vložky vůči bloku motoru a její pořadí, stačí důlčík.
-označ si polohu pístu vůči dané vložce
-označ si polohu pístních kroužků na každem pístu
-označ si pořadí ojničních ok aby nedošlo k záměně
Všechny tyto současti jsou už provozem zaběhané a pokud to přeházíš, tak může dojít k dalšímu opotřebení a větší spotřebě oleje. Pokud budeš dávat vložky a písty nové, tak pro ně to neplatí, to si provozem sedne.
Pokud budeš měnít jen "O" kroužky, tak blok kde jsou umístněny dobře očisti. To platí i pro spodní část vložek. Všechno musí být čisté a hladké. Osvědčilo se mi kroužky a blok, kde kroužky těsní namazat vodní vazelínou. Montáž vložek stálým tlkem a mírně poklepávat aby nedošlo ke střihnutí kroužků. Doufám, že tě to nepotká. není to práce na chvilku.
Jinak dík za info