motor zetor 4901-MOTOR BEZ VODY V CHLADIČI

Moderátor: Lukashil

Zpráva
Autor
LARSON
Příspěvky: 356
Registrován: ned úno 08, 2009 4:40 pm

motor zetor 4901-MOTOR BEZ VODY V CHLADIČI

#1 Nový příspěvek od LARSON »

AHOJ chlapy,potřeboval bych poradit.
Mám zetor 25 s MOTOREM 4901.Dnes ráno jsem si udělal po zimě projíždku asi půl hodiny s traktorem,kdy venkovní teplota byla něco kole 7 stupnů.Když jsem dojel domů,tak jsem zjistil,že jsem zapoměl dát vodu do chladiče,ale při jízdě jsem se díval na teploměr i po dojetí domů a budík od vody byl na 80 stupních.Vím,že se tím nemůžu moc řídit,protože tam nebyla voda,ale chtěl jsem se zeptat ,zda to mohlo dost poškodit motor.Navečer jsem dolil vodu a jel se projet,traktor nastartoval normálně na první otočku starteru a při jízdě nebylo znát ,že by něco bylo s motorem
TÍMTO BYCH SE CHTĚL ZEPTAT, ZDA SE PROJEVÍ NĚJAKÁ ZÁVADA ČASEM ,NEBO NE.DĚKUJI ZA ODPVĚDI.

Uživatelský avatar
jafi
Příspěvky: 1507
Registrován: úte bře 08, 2011 10:50 pm
Bydliště: namestovo

Re: motor zetor 4901-MOTOR BEZ VODY V CHLADIČI

#2 Nový příspěvek od jafi »

Moj kamarat isiel takto na 6245 , tiez mu ukazovalo 80 °C ale nemal tam vodu , cize viac mu ani ukazat nemohlo. Teplotou vsetko stlacilo, pretoze zastavil horuci motor. Olej striekal prepadom.
S tou vodou je to velka neznama , mne na 3011 ked tam bolo malo vody tak mi traktor pomaly stracal vykon tak som zastavil a traktor pomaly klepal az zhasol. Vodu som dolial a traktor isiel dalej ako ma. Ziadne prejavy poskodenia. Tuto skusenost som pocul aj od inych. Myslim ze na silnejsom motore by to bolo uz osudove.
Zetor 3011
Zetor 7245 HS

pavel sk
Příspěvky: 13430
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: motor zetor 4901-MOTOR BEZ VODY V CHLADIČI

#3 Nový příspěvek od pavel sk »

Ak si nalial vodu tak skontroluj v akom stave je olej. Ci v nom nemas vodu. Motor ma kompresiu a taha ako predtym? S odparnej rurky nejde nic von? Pri prehriati su ako prve na rane kruzka a gumicky pod vlozkami.

lexus
Příspěvky: 89
Registrován: sob říj 10, 2015 7:42 pm
Bydliště: Nitra

Re: motor zetor 4901-MOTOR BEZ VODY V CHLADIČI

#4 Nový příspěvek od lexus »

pavel sk píše:Ak si nalial vodu tak skontroluj v akom stave je olej. Ci v nom nemas vodu. Motor ma kompresiu a taha ako predtym? S odparnej rurky nejde nic von? Pri prehriati su ako prve na rane kruzka a gumicky pod vlozkami.
Presne a nedolievajte vodu do horuceho motora ale to asi viete :tyty:

LARSON
Příspěvky: 356
Registrován: ned úno 08, 2009 4:40 pm

Re: motor zetor 4901-MOTOR BEZ VODY V CHLADIČI

#5 Nový příspěvek od LARSON »

lexus píše:
pavel sk píše:Ak si nalial vodu tak skontroluj v akom stave je olej. Ci v nom nemas vodu. Motor ma kompresiu a taha ako predtym? S odparnej rurky nejde nic von? Pri prehriati su ako prve na rane kruzka a gumicky pod vlozkami.
Presne a nedolievajte vodu do horuceho motora ale to asi viete :tyty:
vodu jsem nalil až po schládnutí,to už jsem si dával bacha ,to by mohlo něco prasknout .

LARSON
Příspěvky: 356
Registrován: ned úno 08, 2009 4:40 pm

Re: motor zetor 4901-MOTOR BEZ VODY V CHLADIČI

#6 Nový příspěvek od LARSON »

pavel sk píše:Ak si nalial vodu tak skontroluj v akom stave je olej. Ci v nom nemas vodu. Motor ma kompresiu a taha ako predtym? S odparnej rurky nejde nic von? Pri prehriati su ako prve na rane kruzka a gumicky pod vlozkami.
až sem dolil vodu ,tak sem s tím už moc nejezdil,nastartovat šel normálka a nějaké změny jsem nepoznal,přísští týden se musím podívat na ten olej jestli tam není voda.

pavel sk
Příspěvky: 13430
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: motor zetor 4901-MOTOR BEZ VODY V CHLADIČI

#7 Nový příspěvek od pavel sk »

Staci ked vytiahnes mierku oleja. Ono sa to ukaze ci je alebo neni.

LARSON
Příspěvky: 356
Registrován: ned úno 08, 2009 4:40 pm

Re: motor zetor 4901-MOTOR BEZ VODY V CHLADIČI

#8 Nový příspěvek od LARSON »

pavel sk píše:Staci ked vytiahnes mierku oleja. Ono sa to ukaze ci je alebo neni.
ted jsem se byl dívat a olej normálka,přístí týden to projedu víc a uvidíme jestli se to někde bude tlačit.

Uživatelský avatar
Mišiko
Příspěvky: 69
Registrován: stř lis 04, 2015 7:09 pm
Bydliště: Velké Meziříčí

Re: motor zetor 4901-MOTOR BEZ VODY V CHLADIČI

#9 Nový příspěvek od Mišiko »

Ahoj, u naší 3511 se mi stalo, že mi v zimě zamrznul chladič. Všiml jsem si toho až šla pára z chladiče. Po rozmrazení šel motor normálně nic se neprojevilo. Až asi za dva měsíce byla voda v oleji. "O" kroužky na vložkách byly ztvrdlé - upečené a po čase propouštěli vodu. Nejchoulostivější je vložka u spojky. Kontroluj olej a jestli se tam objeví voda, tak budeš vědět co tě čeká.

LARSON
Příspěvky: 356
Registrován: ned úno 08, 2009 4:40 pm

Re: motor zetor 4901-MOTOR BEZ VODY V CHLADIČI

#10 Nový příspěvek od LARSON »

Mišiko píše:Ahoj, u naší 3511 se mi stalo, že mi v zimě zamrznul chladič. Všiml jsem si toho až šla pára z chladiče. Po rozmrazení šel motor normálně nic se neprojevilo. Až asi za dva měsíce byla voda v oleji. "O" kroužky na vložkách byly ztvrdlé - upečené a po čase propouštěli vodu. Nejchoulostivější je vložka u spojky. Kontroluj olej a jestli se tam objeví voda, tak budeš vědět co tě čeká.
dík za odpověd, :friends:
chtěl bych se jěště zeptat jěště jsem nikdy nedělala takovou výměnu,je třeba vyměnit všechny vložky a písty nebo stačí jen okroužky?nebo jak bych měl postupovat v takovém případě?

Uživatelský avatar
Mišiko
Příspěvky: 69
Registrován: stř lis 04, 2015 7:09 pm
Bydliště: Velké Meziříčí

Re: motor zetor 4901-MOTOR BEZ VODY V CHLADIČI

#11 Nový příspěvek od Mišiko »

Ahoj, co se týká výměny vložek a pístů, tak nejprve změř jakou mají jednotlivé válce kompresy. Hodnotu najdeš v dílenské příručce k danému typu motoru. Stav vložek a pístů zhodnoť pohledem. Vložky by neměli mít rýhy a pod horní hranou rantl od pístních kroužků. Písty rovněž bez rýh a poškozených kroužků. Na vytahování vložek použij přípravek. Mám silnou pásovinu (20 mm) položím ji přes šrouby co drží hlavu, v prostředku pásoviny je závit M 20. V tomto závitu je dlouhý šroub až pod spodní hranu vložky. Na spodním konci šroubu je na kývačku přidělaná pásovina, která má délku shodnou s průměrem vložky. Spodní pásovinu skloním, celé vsunu do vložky, dole pásovinu zachytím za hranu vložky a šroubem přes horní pásovinu pomalým tahem vložku vytáhnu. Pokud se ti v oleji objeví voda a budeš demontovat vložky a písty, tak doporučuji následující:

-označ si polohu vložky vůči bloku motoru a její pořadí, stačí důlčík.
-označ si polohu pístu vůči dané vložce
-označ si polohu pístních kroužků na každem pístu
-označ si pořadí ojničních ok aby nedošlo k záměně

Všechny tyto současti jsou už provozem zaběhané a pokud to přeházíš, tak může dojít k dalšímu opotřebení a větší spotřebě oleje. Pokud budeš dávat vložky a písty nové, tak pro ně to neplatí, to si provozem sedne.
Pokud budeš měnít jen "O" kroužky, tak blok kde jsou umístněny dobře očisti. To platí i pro spodní část vložek. Všechno musí být čisté a hladké. Osvědčilo se mi kroužky a blok, kde kroužky těsní namazat vodní vazelínou. Montáž vložek stálým tlkem a mírně poklepávat aby nedošlo ke střihnutí kroužků. Doufám, že tě to nepotká. není to práce na chvilku.

Uživatelský avatar
kaja.h
Příspěvky: 1303
Registrován: čtv úno 10, 2011 3:35 pm
Bydliště: Pelhřimov

Re: motor zetor 4901-MOTOR BEZ VODY V CHLADIČI

#12 Nový příspěvek od kaja.h »

Ahoj, jestli to bylo jenom pul hodiny, tak se pravděpodobně motoru nic nestalo.
Pokud bude všechno v pořádku a nebude voda v oleji a nebo obráceně, tak nemusíš nic dělat s motorem. :)
Jede traktor, je to Zetor 3011

Tomas6
Příspěvky: 5976
Registrován: pon dub 09, 2012 8:23 pm
Bydliště: Slušovicko

Re: motor zetor 4901-MOTOR BEZ VODY V CHLADIČI

#13 Nový příspěvek od Tomas6 »

Tak tak.Nech to žít.Pokud nebudeš mít vodu v oleji,a nebudeš mít problém s chladnýma startama,kouřením na bílo nebo na modro,nebo se ti nebude ztrácet olej,neřešil bych to.podle toho co píšeš nepožíváš traktor denně a když by se ti nějaká porucha objevila,tak vyměnit vložku(y) je práce tak na max jeden den.No spíš míň.Jisté je že některý možná trochu připečený bude,ale pokud to nebude dělat žádnou paseku neřešil bych.Naše 7011 tak jezdila další tři roky od doby kdy se motor díky tomu že se neuchladil skoro zastavil,než jsem ho popravil definitivně.Pokud bys měl popraskané gumičky tak osobně bych to asi řešil už i novýma vložkama.Možná je to zbytečné,ale jak jsem psal,tak některý bude stopro chycený.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233

pavel sk
Příspěvky: 13430
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: motor zetor 4901-MOTOR BEZ VODY V CHLADIČI

#14 Nový příspěvek od pavel sk »

Ja by som bol racej keby si to nemusel rozberat.

LARSON
Příspěvky: 356
Registrován: ned úno 08, 2009 4:40 pm

Re: motor zetor 4901-MOTOR BEZ VODY V CHLADIČI

#15 Nový příspěvek od LARSON »

Mišiko píše:Ahoj, co se týká výměny vložek a pístů, tak nejprve změř jakou mají jednotlivé válce kompresy. Hodnotu najdeš v dílenské příručce k danému typu motoru. Stav vložek a pístů zhodnoť pohledem. Vložky by neměli mít rýhy a pod horní hranou rantl od pístních kroužků. Písty rovněž bez rýh a poškozených kroužků. Na vytahování vložek použij přípravek. Mám silnou pásovinu (20 mm) položím ji přes šrouby co drží hlavu, v prostředku pásoviny je závit M 20. V tomto závitu je dlouhý šroub až pod spodní hranu vložky. Na spodním konci šroubu je na kývačku přidělaná pásovina, která má délku shodnou s průměrem vložky. Spodní pásovinu skloním, celé vsunu do vložky, dole pásovinu zachytím za hranu vložky a šroubem přes horní pásovinu pomalým tahem vložku vytáhnu. Pokud se ti v oleji objeví voda a budeš demontovat vložky a písty, tak doporučuji následující:

-označ si polohu vložky vůči bloku motoru a její pořadí, stačí důlčík.
-označ si polohu pístu vůči dané vložce
-označ si polohu pístních kroužků na každem pístu
-označ si pořadí ojničních ok aby nedošlo k záměně

Všechny tyto současti jsou už provozem zaběhané a pokud to přeházíš, tak může dojít k dalšímu opotřebení a větší spotřebě oleje. Pokud budeš dávat vložky a písty nové, tak pro ně to neplatí, to si provozem sedne.
Pokud budeš měnít jen "O" kroužky, tak blok kde jsou umístněny dobře očisti. To platí i pro spodní část vložek. Všechno musí být čisté a hladké. Osvědčilo se mi kroužky a blok, kde kroužky těsní namazat vodní vazelínou. Montáž vložek stálým tlkem a mírně poklepávat aby nedošlo ke střihnutí kroužků. Doufám, že tě to nepotká. není to práce na chvilku.
Ahoj ,čím čistíš ten blok motoru ,kde jsou vložky, at to nějak neponičím?Nevíš kolik stojí sada na 4901.kdyby si to náhodou měnilo nebo od koho je dobré brát náhradní díly at nekupuju Čínu.

Jinak dík za info :friends:

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy Zetor“