Traktor od JiříSBS
Traktor od JiříSBS
Po delší době jsem se rozhodl,dát na toto forum,také svůj traktor,přiměli mě k tomu někteří členové tohoto fora,kterým jsem to slíbil,takže je to tady.
Rok výroby 1979-80
Přestavba 1985
Poslední úprava 2013(lak a drobné úpravy)
MOTOR
Původně vodou chlazený jednoválec V-320ccm dvoutakt-startovací motorek DT-75,výkon 10 kW ,spotřeba 2,25 lt/hod(při plném zatížení),úpravy motoru: zvýšena komprese na 8,5,membránový ventil v sání,klapka ve výfuku,rezonanční komora ve výfuku.
Po přestavbě FIAT 850 ,úpravy motoru: hlava motoru upravena pro spalování chudých-vrstvených směsi,komprese 1:12 ,výkon cca 15 kW ,spotřeba 3 lt/hod ,vodní čerpadlo Škoda s upraveným rotorem čerpadla,rozdělovač Favorit(bezkontakt),startér Škoda 120,spojka z reverzační převodovky E-516,vyrovnávací převodovka,1:2 ,vlastní výroba,chladič Peugeot 206 ,elektrický ventilátor s 5-ti stupňovou regulaci,karburátor ø21, přetryskován,hlavní tr.pův.105 na 68, volnob. z 50 na 38.,vzdušník zvětšen,přisávání vzduchu pod karburátorem 3x ø 2mm.
PŘEVODOVKA
Pův. Škoda 1202 + redukce I 1:1 ;II 1:2,5
Po přestavbě Škoda 1203
Přední náprava
Vlastní výroba,portálového typu kola 5.00x10
Zadní náprava
Pův. pevná – Opel , brzdy bubnové,kola 8,3x20 TR
Po úpravě ,dif Aro 240,planetové koncové převody vlastní výroby (komponenty z Z-II unifik,řada,brzdy kotoučové,třmeny Š-120,brzdy dělené (dva pedály,L,P)celkový převod zad.nápravy 1:12,5,kola 8,3x20 TR.
Rám
Základ rámu je závěsová plotna 600x300x16mm,ke které je připevněn prostorový rám z jeklů ,ve tvaru vany a zadní náprava.K plotně je připevněn TBZ a automatický závěs pro přívěs ovládaný hydraulický.
Hydraulika
Hydr.čerpadlo NŠ-10JeL, pohaněné přes předlohu,umístěné u spojkové skříně,zapínané napínáním řemene,nádrž 4,5 lt.,filtr na sací větvi,rozváděč Jihlavan starý typ 2 sekce ,obě s vypínatelnou plovoucí polohou,hydr.válce 2x ø 40 x 160 mm. Jedna sekce ovládá TBZ,druhá rychlospojky.
Kapotáž
Kapota,sloupek řízení,blatníky,konzola sedadla,vyrobeny z plechu tl.1,5-3mm
Technická data:
délka 2300mm
šířka 1370mm
výška po volant 1370 mm
rozchod kol 1250 mm
rozvor 1380 mm
váha 750 kg
Příslušenství:
-návěs
-fekální návěs 750lt
-kombinátor
-nakládací lopata
-sněhová radlice
-pluh 1radl.
-podmítací pluh 4radl.
-nesené brány
-hrobkovač na brambory
-na dalším příslušenství se stále pracuje
Přikládám nějaké fota, která nás vždy zajimají nejvíce.
Rok výroby 1979-80
Přestavba 1985
Poslední úprava 2013(lak a drobné úpravy)
MOTOR
Původně vodou chlazený jednoválec V-320ccm dvoutakt-startovací motorek DT-75,výkon 10 kW ,spotřeba 2,25 lt/hod(při plném zatížení),úpravy motoru: zvýšena komprese na 8,5,membránový ventil v sání,klapka ve výfuku,rezonanční komora ve výfuku.
Po přestavbě FIAT 850 ,úpravy motoru: hlava motoru upravena pro spalování chudých-vrstvených směsi,komprese 1:12 ,výkon cca 15 kW ,spotřeba 3 lt/hod ,vodní čerpadlo Škoda s upraveným rotorem čerpadla,rozdělovač Favorit(bezkontakt),startér Škoda 120,spojka z reverzační převodovky E-516,vyrovnávací převodovka,1:2 ,vlastní výroba,chladič Peugeot 206 ,elektrický ventilátor s 5-ti stupňovou regulaci,karburátor ø21, přetryskován,hlavní tr.pův.105 na 68, volnob. z 50 na 38.,vzdušník zvětšen,přisávání vzduchu pod karburátorem 3x ø 2mm.
PŘEVODOVKA
Pův. Škoda 1202 + redukce I 1:1 ;II 1:2,5
Po přestavbě Škoda 1203
Přední náprava
Vlastní výroba,portálového typu kola 5.00x10
Zadní náprava
Pův. pevná – Opel , brzdy bubnové,kola 8,3x20 TR
Po úpravě ,dif Aro 240,planetové koncové převody vlastní výroby (komponenty z Z-II unifik,řada,brzdy kotoučové,třmeny Š-120,brzdy dělené (dva pedály,L,P)celkový převod zad.nápravy 1:12,5,kola 8,3x20 TR.
Rám
Základ rámu je závěsová plotna 600x300x16mm,ke které je připevněn prostorový rám z jeklů ,ve tvaru vany a zadní náprava.K plotně je připevněn TBZ a automatický závěs pro přívěs ovládaný hydraulický.
Hydraulika
Hydr.čerpadlo NŠ-10JeL, pohaněné přes předlohu,umístěné u spojkové skříně,zapínané napínáním řemene,nádrž 4,5 lt.,filtr na sací větvi,rozváděč Jihlavan starý typ 2 sekce ,obě s vypínatelnou plovoucí polohou,hydr.válce 2x ø 40 x 160 mm. Jedna sekce ovládá TBZ,druhá rychlospojky.
Kapotáž
Kapota,sloupek řízení,blatníky,konzola sedadla,vyrobeny z plechu tl.1,5-3mm
Technická data:
délka 2300mm
šířka 1370mm
výška po volant 1370 mm
rozchod kol 1250 mm
rozvor 1380 mm
váha 750 kg
Příslušenství:
-návěs
-fekální návěs 750lt
-kombinátor
-nakládací lopata
-sněhová radlice
-pluh 1radl.
-podmítací pluh 4radl.
-nesené brány
-hrobkovač na brambory
-na dalším příslušenství se stále pracuje
Přikládám nějaké fota, která nás vždy zajimají nejvíce.
- Pavlajs
- Příspěvky: 753
- Registrován: ned bře 08, 2015 3:13 pm
- Bydliště: Těškovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Traktor od JiříSBS
Tak jsme se konečně dočkali
Viděl jsem ho na vlastní oči a je .....
Viděl jsem ho na vlastní oči a je .....
Re: Traktor od JiříSBS
Pěknej Jirko.
Re: Traktor od JiříSBS
priteli, moc dobry ten motor je i na dnesni dobu dost dobry. Maly a dravy a minimum poruch. Mel jsem par let zpatky 850 sport, neskutecne vozitko
Traktůreček Gery: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =2&t=79710
Re: Traktor od JiříSBS
Konečně máme tu čest s trakturkem od odborníka.
- Ondras83
- Příspěvky: 10098
- Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
- Bydliště: Stračov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Traktor od JiříSBS
pekny jeste vic fotek
fotky ze stavby?
fotky ze stavby?
Re: Traktor od JiříSBS
Kluci,díky za chválu.
Ondro,ten traktor byl postaven v roce 1979-80 ,tehdy to s fotkami nebylo tak jednoduche, jak nyní.Možná najdu 2-3 fotky z původní verze,ale můžu tady dát foto z roku 2013,kdy jsme opravovali lak a dělali drobné úpravy.
Gerharde,ten motor je opravdu hodně povedený,na ty úpravy,které tam mám provedeny(komprese se blíží téměř k dieslu)a dobu kterou je v traktoru ,průměrně 150 hod/ročně,tak musím před nim smeknout.
Ondro,ten traktor byl postaven v roce 1979-80 ,tehdy to s fotkami nebylo tak jednoduche, jak nyní.Možná najdu 2-3 fotky z původní verze,ale můžu tady dát foto z roku 2013,kdy jsme opravovali lak a dělali drobné úpravy.
Gerharde,ten motor je opravdu hodně povedený,na ty úpravy,které tam mám provedeny(komprese se blíží téměř k dieslu)a dobu kterou je v traktoru ,průměrně 150 hod/ročně,tak musím před nim smeknout.
Re: Traktor od JiříSBS
Traktor je pekný.
Motor Fiat 850 mal ľavotočivý motor, ako si to riešil, zmenil si smer otáčania (vačkový hriadeľ ta nepustí). Jeho výkon bol 25 kW. Ti si meral po úpravách výkon motora? Opačný smer otáčania Ti zrejme vyhovoval zo zmenou motora, pokiaľ si mal upravenú zadnú nápravu s redukciami.
Rozdeľovač máš s favorita, v prípade opačného smeru otáčania nefunguje odstredivá regulácia. Máš to nejak doriešené?
(V prvom traktore som mal tiež motor DT-75 celý aj z prevodovkou. Spojku som prerobil, vytiahol som ju pred prevodovku dopredu. Zotrvačník na kužeľ, spojka Š-100. vo vnútri hriadele sa otáčala spojková hriadeľ mazané to bolo naberačkami – trubky navarené na vrchnej hriadeli, ktoré naberali olej z prevodovky, spojená s pôvodným ozubeným kolesom zo spojky , smer otáčania z výstupu prevodovky som riešil otočením diferenciálu Š-1203, (používal som karburátor jawa 350) prevodovka garant.)
Nedajú sa mi v práci otvoriť všetky fotografie (vidím iba prvú a predposlednú). Máš to 4x2 alebo 4x4 ? Podľa prvej to vyzerá 4x4.
Motor Fiat 850 mal ľavotočivý motor, ako si to riešil, zmenil si smer otáčania (vačkový hriadeľ ta nepustí). Jeho výkon bol 25 kW. Ti si meral po úpravách výkon motora? Opačný smer otáčania Ti zrejme vyhovoval zo zmenou motora, pokiaľ si mal upravenú zadnú nápravu s redukciami.
Rozdeľovač máš s favorita, v prípade opačného smeru otáčania nefunguje odstredivá regulácia. Máš to nejak doriešené?
(V prvom traktore som mal tiež motor DT-75 celý aj z prevodovkou. Spojku som prerobil, vytiahol som ju pred prevodovku dopredu. Zotrvačník na kužeľ, spojka Š-100. vo vnútri hriadele sa otáčala spojková hriadeľ mazané to bolo naberačkami – trubky navarené na vrchnej hriadeli, ktoré naberali olej z prevodovky, spojená s pôvodným ozubeným kolesom zo spojky , smer otáčania z výstupu prevodovky som riešil otočením diferenciálu Š-1203, (používal som karburátor jawa 350) prevodovka garant.)
Nedajú sa mi v práci otvoriť všetky fotografie (vidím iba prvú a predposlednú). Máš to 4x2 alebo 4x4 ? Podľa prvej to vyzerá 4x4.
- Ondras83
- Příspěvky: 10098
- Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
- Bydliště: Stračov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Traktor od JiříSBS
tak nafot prislusenstvi me by zajimal ten TBZ vzadu
Re: Traktor od JiříSBS
Pro Sferos: původní verze DT-použitý celý start.převod DT-54,s redukcí,spojka zavařená,místo pastorku spojka Š-1203 a převodovka Š-1202.Motor upraven(hlinik.hlava)snížena hlava,zabudovaný membranový ventil do sání,vyfuková klapka,výfuková rezonanční komora,karburátor Jawa-350-klesla spotřeba(meřená,stopky a odměrný válec na benzín)při zatížení(kombinator 140cm) spotř.2,25lt/hod a značně stoupl krouticí moment motoru.
Motor FIAT rozdělovač se na něm otáčí do prava-je zaměnitelný se škodovkou,výkon jsem neměřil,ale porovnával(vypočítal) při jízdě do kopce(sklon kopce,rychlost,váha traktoru).Traktor je 4x2,několikrát jsem zvažoval pohon 4x4,ale pohyblivost a manevrovatelnost vždy vyhrála,raději jsem se zaměřil na závěsy traktoru a nářadí,spojit traktor s nářadím tak ,aby co nejlépe využil trakce traktoru,případně využil odporu nařadí k zvýšení tažné síly traktoru.Směr otáčení převodů se několik krát mění,ale to je zapříčiněno tím,že nejdříve se řešila náprava(praskaly poloosy)sehnala se nová a vyrobily se planetové reduktory a pak se vyměnil motor.Na motoru je menší karburátor,točí jen cca 3700 ot/min,ale má lepší krouticí moment ve spodních otáčkách,proto je udaváný výkon nizší.
Pro Ondra:TBZ mám několik foto ,ale není tam moc vidět ,nové udělám až opravím traktor,momentálně jsem na nemocenské,můžu tady dát dvě,které jsem posílal Pavlajsovi.
Motor FIAT rozdělovač se na něm otáčí do prava-je zaměnitelný se škodovkou,výkon jsem neměřil,ale porovnával(vypočítal) při jízdě do kopce(sklon kopce,rychlost,váha traktoru).Traktor je 4x2,několikrát jsem zvažoval pohon 4x4,ale pohyblivost a manevrovatelnost vždy vyhrála,raději jsem se zaměřil na závěsy traktoru a nářadí,spojit traktor s nářadím tak ,aby co nejlépe využil trakce traktoru,případně využil odporu nařadí k zvýšení tažné síly traktoru.Směr otáčení převodů se několik krát mění,ale to je zapříčiněno tím,že nejdříve se řešila náprava(praskaly poloosy)sehnala se nová a vyrobily se planetové reduktory a pak se vyměnil motor.Na motoru je menší karburátor,točí jen cca 3700 ot/min,ale má lepší krouticí moment ve spodních otáčkách,proto je udaváný výkon nizší.
Pro Ondra:TBZ mám několik foto ,ale není tam moc vidět ,nové udělám až opravím traktor,momentálně jsem na nemocenské,můžu tady dát dvě,které jsem posílal Pavlajsovi.
Re: Traktor od JiříSBS
Sferos ten motor ma 42 koni v 850special nebo 850sport kupe, mozna ta slaba obycejna verze mohla mit min, byl tam rozdil pouze ve vyfukovem potrubi a vyfuku, ten motor tocil 8000ot a jelo to auto 150km max. Prevodovka byla kratka, motor ma velke rezervy v zakladni verzi, to auto jsem miloval. Malicke, bohovske zrychleni, proste uzasne nojo, trosku se mi zastesklo po nemsferos píše:Traktor je pekný.
Motor Fiat 850 mal ľavotočivý motor, ako si to riešil, zmenil si smer otáčania (vačkový hriadeľ ta nepustí). Jeho výkon bol 25 kW. Ti si meral po úpravách výkon motora? Opačný smer otáčania Ti zrejme vyhovoval zo zmenou motora, pokiaľ si mal upravenú zadnú nápravu s redukciami.
Rozdeľovač máš s favorita, v prípade opačného smeru otáčania nefunguje odstredivá regulácia. Máš to nejak doriešené?
(V prvom traktore som mal tiež motor DT-75 celý aj z prevodovkou. Spojku som prerobil, vytiahol som ju pred prevodovku dopredu. Zotrvačník na kužeľ, spojka Š-100. vo vnútri hriadele sa otáčala spojková hriadeľ mazané to bolo naberačkami – trubky navarené na vrchnej hriadeli, ktoré naberali olej z prevodovky, spojená s pôvodným ozubeným kolesom zo spojky , smer otáčania z výstupu prevodovky som riešil otočením diferenciálu Š-1203, (používal som karburátor jawa 350) prevodovka garant.)
Nedajú sa mi v práci otvoriť všetky fotografie (vidím iba prvú a predposlednú). Máš to 4x2 alebo 4x4 ? Podľa prvej to vyzerá 4x4.
Traktůreček Gery: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =2&t=79710
- stana88
- Příspěvky: 64
- Registrován: sob pro 25, 2010 1:28 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Traktor od JiříSBS
Krásnej
Re: Traktor od JiříSBS
Jiři, jednoducho paráda
- pinkygsx
- Příspěvky: 4287
- Registrován: čtv říj 08, 2009 7:31 am
- Bydliště: kousek od Vyškova
- Kontaktovat uživatele:
Re: Traktor od JiříSBS
moc hezké
Pepina už je horová http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=81501
další projekt DaewARO : http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=92759
JawARO: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... lit=jawaro
další projekt DaewARO : http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=92759
JawARO: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... lit=jawaro